Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav GrönvitaMike » 180329 kl 12:40

Snyggt. Förvånar mig lite att man bryter avtalet istället för att hitta en ny klubb till honom. Rent ekonomiskt borde det väl vara fördelaktigt att hitta en ny klubb och behålla en viss % av lönen än att bryta och kompensera honom med flera månadslöner?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180329 kl 12:43

Luleå är intresserade av Connolly.
Prebens

Inläggav Prebens » 180329 kl 13:13

Luleå intresserade av Connolly
Sry repris
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180329 kl 13:25

GrönvitaMike skrev:Snyggt. Förvånar mig lite att man bryter avtalet istället för att hitta en ny klubb till honom. Rent ekonomiskt borde det väl vara fördelaktigt att hitta en ny klubb och behålla en viss % av lönen än att bryta och kompensera honom med flera månadslöner?

Vi såg ju hur jävla enkelt det var att hitta en ny klubb till Marshall så jag tror nog att det här är smidigast - då vet man vad det kostade att frigöra Connolly och kan beräkna budgeten för nästa år bättre-
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180329 kl 13:32

Mike: du skrev spets bredvid Brithen och Lucas du har nog inte begripit ännu att det förmodligen är menat att Ludvig skall spela bredvid sin bror Lucas.

Så det blir nog Ludvig Brithen Lucas isåfall.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180329 kl 14:26

Flying Farang skrev:
GrönvitaMike skrev:Snyggt. Förvånar mig lite att man bryter avtalet istället för att hitta en ny klubb till honom. Rent ekonomiskt borde det väl vara fördelaktigt att hitta en ny klubb och behålla en viss % av lönen än att bryta och kompensera honom med flera månadslöner?

Vi såg ju hur jävla enkelt det var att hitta en ny klubb till Marshall så jag tror nog att det här är smidigast - då vet man vad det kostade att frigöra Connolly och kan beräkna budgeten för nästa år bättre-

Sedan vet vi ju inte vad som år i kontraktet mellan Connolly och RBK likaväl vad de har kommit överrens om.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180329 kl 14:28

Professorn skrev:Mike: du skrev spets bredvid Brithen och Lucas du har nog inte begripit ännu att det förmodligen är menat att Ludvig skall spela bredvid sin bror Lucas.

Så det blir nog Ludvig Brithen Lucas isåfall.

Jag tyker de ska spela I samma lina! Tror att de är vassare tillsammans inte minst för att de har spelat tillsammans mycket, har samma tankar, sätt att vara (syskon) etc.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180329 kl 14:29

Martin Fehérváry till HV enligt EP
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180329 kl 14:30

och Lilja ryktas enligt EP till DIF
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180329 kl 14:58

Skönt med bekräftelsen på Connolly. Helt rätt drag på flera sätt, inte minst för dyr för det han faktiskt åstadkommit. Tycker han har visat att han inte håller som dyr import i SHL. Tänker bara på det Masken kläckte ur sig, något i stil med att Connolly skulle bli en av de bästa centrarna i ligan. Så extra skönt med ett bryt och att man tar bort ännu en kvarleva från "förr".

Gillar den här formuleringen från Chris: "Med laget vi har nu och nyförvärv som inte är presenterade än..." . Ska presenteras ett antal spelare inom de närmsta veckorna tolkar jag det som.

Läser även att Abbott småhyllar Pär Johansson som önskenamn till tränarstaben: "Är oerhört intressant". Smicker kommer man alltid en bit på vägen med :-) Han har tydligen ett förflutet som J18-tränare i Rögle? Hansson bekräftas ta forwards, so be it.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180329 kl 14:59

Enligt Chris i senaste HD-artikeln lämnar Jack för att man vill ha en annan riktning på centrarna. Syftar han på tyngd och aggressivitet tro? Vidare säger han att man siktar på att ha 7-8 backar och 14-15 forwards i truppen. Pär Johansson ska vara förstavalet som Ross ersättare men han tittar också på andra alternativ.

Chris säger rätt saker för det mesta. Bara sista meningen jag inte gillar där han säger att någon/några från förra säsongen kan bli kvar. Lerg kan jag leva med men inte de andra.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180329 kl 18:47

ogilthorpe skrev:Skönt med bekräftelsen på Connolly. Helt rätt drag på flera sätt, inte minst för dyr för det han faktiskt åstadkommit. Tycker han har visat att han inte håller som dyr import i SHL. Tänker bara på det Masken kläckte ur sig, något i stil med att Connolly skulle bli en av de bästa centrarna i ligan. Så extra skönt med ett bryt och att man tar bort ännu en kvarleva från "förr".

Håller med dig helt och hållet.
Som GIT undrar så tror även jag att tyngd och mer aggressivitet kommer att letas.
Jag önskar Connolly allt väl och tackar honom för allt han har gjort för Rögle!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180329 kl 20:05

Lär väl bli halshuggen nu, men för mig får Rensfelt gärna stanna kvar. Hans högstanivå är tillräckligt bra. Han är stadig i sin poängskörd. Rensfelt fick också hoppa runt mycket denna säsong.

Det enda jag kritiserar honom för är att han verkar blivit försiktig efter skadan och ofta petar han med klubban istälket för att kasta sig in i situationerna. Men med rätt spelare omkring sig är ludvig helt klart en nyttig soelare i ett shl lag.

Collberg däremot har inte övertygat mig över huvud taget.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180329 kl 20:27

Vi behöver spets och inte en sån som Rensfeldt. Vi har redan överflöd av breddspelare. Han passar inte heller in i ett fartfyllt och tempostarkt lag.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180329 kl 20:39

Varför kan inte Rensfelt vara spets? Minns ju hur du ville dumpa wennström på samma sätt och sen visade han vad han gick för. Jag gråter inte om han får gå men blir definitivt inte överraskad om han får förlängt. Som sagt hans högstanivå är inte bredd utan spets.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180329 kl 20:39

Abbott kan tänka sig både Collberg o Rensfelt för rätt peng verkar det som. Tycker man borde bryta med båda bums. Men antagligen har man inte bättre på kroken.

Blir lite orolig när jag läser citatet gällande Pär. Verkar som om han har ett annat spår oxå.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180329 kl 21:04

Tuborg skrev:Abbott kan tänka sig både Collberg o Rensfelt för rätt peng verkar det som. Tycker man borde bryta med båda bums. Men antagligen har man inte bättre på kroken.

Blir lite orolig när jag läser citatet gällande Pär. Verkar som om han har ett annat spår oxå.

Tror mer man använder rensfeldt, Collberg, Jalasvaara, widing som ”backup plan” ifall det skulle skita sig med deras ersättare. Lite som när williamsson förlängdes inför denna säsong.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180329 kl 21:27

Tuborg skrev:Abbott kan tänka sig både Collberg o Rensfelt för rätt peng verkar det som. Tycker man borde bryta med båda bums. Men antagligen har man inte bättre på kroken.

RBK123abc skrev:Tror mer man använder Rensfeldt, Collberg, Jalasvaara, Widing som ”backup plan” ifall det skulle skita sig med deras ersättare. Lite som när williamsson förlängdes inför denna säsong.

Köper inte det här resonemanget. Det finns tom bättre och billigare forwards i HA än den trion så det finns ingen som helst anledning att ha dem som alternativ.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180329 kl 21:30

Demon-Willaume skrev:Lär väl bli halshuggen nu, men för mig får Rensfelt gärna stanna kvar. Hans högstanivå är tillräckligt bra. Han är stadig i sin poängskörd. Rensfelt fick också hoppa runt mycket denna säsong.

Det enda jag kritiserar honom för är att han verkar blivit försiktig efter skadan och ofta petar han med klubban istälket för att kasta sig in i situationerna. Men med rätt spelare omkring sig är ludvig helt klart en nyttig soelare i ett shl lag.

Collberg däremot har inte övertygat mig över huvud taget.

Tycker också man ska förlänga med rensfeldt. Rensfeldt kan vara riktigt bra när han får komma till sitt rätta jag. Så sent som förra säsongen var rensa med i landslaget och var bland de hetaste i Rögle just då. Efter hjärnskakningen så har han som du skriver blivit mer försiktig och fått en svacka pga det.

Nu i slutet när Rögle började vinna som bara den blev ju även rensfeldt bra igen och kom ur denna långa svacka.

Om man snittar nästan 30p (27,3) på dessa tre shl-säsonger gör man ju något rätt.

Säs 2015-2016: 52matcher 27P
Säs 2016-2017: 48matcher 31(!)P
Säs 2017-2018: 52matcher 24P

Tycker också rensfeldts högsta nivå är spetskompetens. Om djurgården och Frölunda vill ha han så ska ju vi ha han!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180329 kl 21:45

Rensfeldt är långt ifrån spets herregud. När du ändå räknar poäng så kan jag meddela att hade 15p på 34 matcher under Abbottarna.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180329 kl 21:49

GrönvitaMike skrev:Rensfeldt är långt ifrån spets herregud. När du ändå räknar poäng så kan jag meddela att hade 15p på 34 matcher under Abbottarna.

Hur blev "sopan" ens intressant för landslaget? :)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180329 kl 21:55

Ludvig har mycket mer hockey i sig än han fått ut den senaste säsongen, så är det bara. Mike du stirrar dig blind på aktuella resultat och bedrifter. Finns inga garantier i lag eller ligor för att en spelare ska kopiera sin senaste säsong. Rögle kan värva Elias Pettersson och han kan lika gärna floppa. Pga olika faktorer eller nån skada som spoilerar även om han rehabbat.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180329 kl 22:26

Förutom att Rensfeldt är seg på skridskorna men inte varje match och att han bränner nog mest ut av alla frilägen så är han rätt bra och kämpar och sliter fast att det går lite långsamt i 9 av 10 matcher.

Men Collberg kanske åker snabbt på skridskorna har bra skott men om han kämpar och sliter så bra tycker jag inte.
Är där någon som har statistiken på han i dom säsongerna han Spelat i Rögle?

För det kan inte vara hög poängskörd vs matcher.
Han har nog stått som nummer ett för mig att säga adjö till.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180329 kl 22:57

Demon-Willaume skrev:Ludvig har mycket mer hockey i sig än han fått ut den senaste säsongen, så är det bara. Mike du stirrar dig blind på aktuella resultat och bedrifter. Finns inga garantier i lag eller ligor för att en spelare ska kopiera sin senaste säsong. Rögle kan värva Elias Pettersson och han kan lika gärna floppa. Pga olika faktorer eller nån skada som spoilerar även om han rehabbat.
Det är framförallt följande saker som stör mig med Rensfeldt.

1. Han är sjukt seg i ett läge där vi vill spela en snabb och intensiv hockey. Ibland undrar man om han rentav är dåligt tränad för han blir trött tidigt under bytena och i slutet av dem är han en säkerhetsrisk när han stapplar sig fram. Om du har kollat på matchserien KHK-Timrå så ser du att Timrå har ett spelmässigt övertag mycket pga speeden de sätter mot KHKs seeega spelare.

2. Han har obefintligt spelsinne. Du kommer aldrig att se en öppnande passning som luckrar upp försvaret av Rensfeldt. Minns en 3 mot 1a där Rensfeldt har pucken och väljer att skjuta en fjösare i magplattan på målvakten långt utifrån istället för att passa någon av de andra två som var helt fria. Det här är något som Sylwander brukar göra.

3. Han gör förvisso en del mål men är jävligt trubbig i avsluten och missar heta chanser på tok för ofta. Han behöver många lägen för att få in pucken i mål.

4. Han är varken fysisk eller intensiv och relativt klen för sin storlek. Som någon skrev så går han in och petar med klubban eller vänder ryggen till i närkamperna istället för att smälla på med axel/bröst.

Vill vi spela en intensiv Abbotthockey med en seg och trubbig forward som har obefintligt spelsinne och som är klen i närkampsspelet? Skulle inte tro det.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180329 kl 23:09

Demon-Willaume skrev:
GrönvitaMike skrev:Rensfeldt är långt ifrån spets herregud. När du ändå räknar poäng så kan jag meddela att hade 15p på 34 matcher under Abbottarna.

Precis som Daniel Widing har varit eller Patrik Cehlin. Säger väl ingenting.

Om han som forward och dessutom KONTANT förtroende i Powerplay under Rögles bästa epok senaste 5 åren inte ens snittar en halv poäng per match. Märk väl, i förstafemman och varje PP, ja då vet jag inte riktigt vad man ska basera hans storhet på bortsett ifrån Professorns uttalanden.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180329 kl 23:12

GVM brukar hålla med dig men vadå han gör "en hel del mål" han gjorde förra säsongen 10 mål på 52 matcher, trots att han lirade powerplay, Olle Liss gjorde 6 mål på 11 matcher...Det hade inte varit hela världen men Rensfeldt saknar all form av spelsinne utöver hans ganska skrala målhistorik och dessutom är han alldeles för seg och långsam.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180329 kl 23:14

Titanus88 skrev:
Demon-Willaume skrev:

Om han som forward och dessutom KONTANT förtroende i Powerplay under Rögles bästa epok senaste 5 åren inte ens snittar en halv poäng per match. Märk väl, i förstafemman och varje PP, ja då vet jag inte riktigt vad man ska basera hans storhet på bortsett ifrån Professorns uttalanden.

Bara för man spelar pp behöver inte rollen vara att göra en massa poäng. Rensfeldt har mest använts framför mål för att störa målvakt och dra på sig markering.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 180329 kl 23:15

GrönvitaMike skrev:

RBK123abc skrev:Tror mer man använder Rensfeldt, Collberg, Jalasvaara, Widing som ”backup plan” ifall det skulle skita sig med deras ersättare. Lite som när williamsson förlängdes inför denna säsong.

Köper inte det här resonemanget. Det finns tom bättre och billigare forwards i HA än den trion så det finns ingen som helst anledning att ha dem som alternativ.

Om Widing vill fortsätta i Rögle tycker jag att han ska behållas. Han har flera viktiga egenskaper - erfarenheten, snabbheten, motivationen, ledaregenskaperna på och utanför isen, klubbkänslan. Han må ha passerat zenit men bör ha en eller ett par säsonger kvar som elitspelare. Vi måste väga in hans ganska svåra knäskada när vi bedömer hans insatser förra säsongen. Med tanke på skadan kom han tillbaka starkt och får han vara skadefri nu så är jag övertygad om att han kommer att göra rätt för sig nästa säsong.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180329 kl 23:15

Demon-Willaume skrev:Ludvig har mycket mer hockey i sig än han fått ut den senaste säsongen, så är det bara.

Han fyller 27 om några månader, hur länge tycker du att man ska vänta tills han får ut den hockeyn han har i sig?
Han är knappast en talang som kan blomma ut ala Elvenes eller Ryfors - Som redan nu levererar bättre än han gör.
Hockey är en färskvara, inget du kan gå och vänta på i 6-7 säsonger för han eventuellt har det "i sig"
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180329 kl 23:17

Maverick skrev:Bara för man spelar pp behöver inte rollen vara att göra en massa poäng. Rensfeldt har mest använts framför mål för att störa målvakt och dra på sig markering.

Nej, men det brukar vara en ganska bra chans att öka sin poängproduktion eller tycker du inte det? Förväntar man sig lika många poäng av backen Schira som av forwarden Ludvig? Eller bidrar Rensfeldt med annat? Kanske sin fartfyllda skridskoåkning? Bländade teknik? Fysiska försvarsspel? Strålande speluppfattning? Ledaregenskaper?

Grönvitamike gjorde en utmärkt analys i 4 punkter ovan, för mig är det helt ofattbart att någon inte kan skriva under på den.

Återgå till "Röglespelare"