Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
ÖrkelljungaGrabben2

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav ÖrkelljungaGrabben2 » 180330 kl 19:32

Hög standard skrev:
GrönvitaMike skrev:
Maverick skrev:Vad är det för inflytande gvm snackar om?
Att jag har bra kontakt med de flesta vettiga och aktiva skribenterna här utanför forumets väggar. Med många av namnen ovan har jag hörts med i flera år och det har aldrig varit något tjafs eller liknande som det är här med vissa. Det är alltid 3-4 st individer här som inte klarar av spelarkritik och drar upp orelevanta saker som att man är en taskig människa istället för att argumentera för varför nämnda spelare ska vara kvar. När argumenten tryter...

Jag har varit ganska passiv på forumet sedan säsongen avslutades för Rögles del, bara gjort ett par inlägg. Och jag har definitivt tröttnat på "tjafset". GVM vet ju ändå bäst i alla lägen, om han själv får säga det. Trots denna min trötthet, ett par kommentarer:

- Det handlar inte om att inte klara av spelarkritik. Det är klart att spelarkritik har sin plats på ett supporterforum. Men det betyder inte att det är OK med oförskämdheter
och nedsättande tillmälen. Så jag reagerar starkt mot "sopa", "höns", "odugling", "sabotör" och liknande när det gäller spelare som ger allt för Rögle. Och så uttrycker ju du
dig ofta Mike. Jag har skrivit på forumet i många år av och till. För några år sedan la jag av när någon kallade Jacke för as. Då var - tyckte jag - råttet mågat.

- Jag ogillar drev och kampanjer mot spelare i RBK. Du har - oerhört tjatigt dessutom - under lång tid drivit kampanj mot bröderna Bibic. Självklart är det OK att kritisera Aien
Almen. Det är du ju dessutom inte ensam om. Nu har ju LHC förlängt med Almen och vi har ju alla kunnat konstatera att han lyckats bra där. Du tyckte att förlängningen var
väntad. Varför tycker du det? Almen skulle ju passa i HHC - "ingen klubb i HA vill ha honom", därför är han kvar i RBK förkunnade du. Mike: Du gjorde ju en felaktig bedömning!
Kan du inte erkänna det? Att Almen är bra bara för att vem som helst skulle vara bra i den omgivningen är ju direkt löjligt. Vi får se hur det blir med Alen, men det är väl inte
omöjligt att också han spelar i SHL nästa säsong. I Rögle! Vad blir din reaktion då? Att Chris har mist förståndet? eller...

- Ingen är outstanding på detta forum. Inte ens du Mike. Jag tycker det är ett bra forum med många deltagare och intressanta inlägg. Hoppas det fortsätter så och att vi kan
lägga "tjafset" åt sidan och respektera varandra.

En sak till: Jag skrev för några dagar sedan att jag hoppas Widing får stanna eftersom jag tror att han tillför flera viktiga saker till gruppen och har bra ledaregenskaper både på och utanför isen. Är jag ensam om den uppfattningen?

Widing ska vara kvar, PUNKT SLUT!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180330 kl 19:48

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Det är väl klart att han är bättre idag än han var i Rögle. Spelare blir äldre och utvecklas.

Typ som Collberg och Åslin?
Collberg och Åslin är två exempel på spelare som inte lyckats. Min poäng är att en center som gör 50+ poäng i HA och är dominant i spelet borde vara intressant för SHL-klubbar. Det behöver dock inte betyda att han lyckas i SHL men chanserna är goda.
Mats

Inläggav Mats » 180330 kl 20:44

eleganten skrev:Det här är bara en chansning men jag tror att Björn vill vara head coach och på så hög nivå som bara möjligt så länge han kan. Tveksamt, med tanke på sjukdomen, om han har ro att gå ner till J20 nu när han gjort succé i HA.

Nej, antagligen vill han coacha A-lag på så hög nivå som möjligt. Men i mina ögon så är ett coach-jobb för ett J20 lag i en SHL-förening med ambitioner ett jävligt viktigt och prestigefullt uppdrag. Om man hade fått ett sådant namn som tränare så hade det också skickat signaler: "Vi har något på gång". Talangfulla ungdomar som skall välja hockeygymmasium skall välja Rögle. Skall vi bli självförsörjande någon gång måste vi vara bra och ha något som lockar...
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180330 kl 21:32

Mats skrev:. Men i mina ögon så är ett coach-jobb för ett J20 lag i en SHL-förening med ambitioner ett jävligt viktigt och prestigefullt uppdrag. Om man hade fått ett sådant namn som tränare så hade det också skickat signaler: "Vi har något på gång".

Det håller jag så klart med om, Björn hade varit en gryyym värvning till J20 i det avseendet
grower

Inläggav grower » 180330 kl 21:36

Kan vi inte släppa Björn H. Jag tror inte han kan inordna sig i större organisationer utan kör sitt race! Det må var OK. Men Rögle måste funka från J8-10 till A-lag för att kunna etablera sig bland landets elitklubbar!
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180330 kl 21:41

Björn Hellkvist funkade väl egentligen bäst i Jonstorp: hade kanske kunnat vara något för HHC som har stora planer för framtiden med att etablera sig i Allsvenskan och med ett stort arena bygge vid Väla. det hade väl passat Herr Hellkvist bra tror jag.
Senast redigerad av Professorn 180330 kl 21:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180330 kl 21:48

GrönvitaMike skrev:
Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Det är väl klart att han är bättre idag än han var i Rögle. Spelare blir äldre och utvecklas.

Typ som Collberg och Åslin?
Collberg och Åslin är två exempel på spelare som inte lyckats. Min poäng är att en center som gör 50+ poäng i HA och är dominant i spelet borde vara intressant för SHL-klubbar. Det behöver dock inte betyda att han lyckas i SHL men chanserna är goda.

Yup. Återstår att se. Han har i alla fall god gener att luta sig mot.
Blagh

Inläggav Blagh » 180330 kl 22:30

Professorn skrev:Björn Hellkvist funkade väl egentligen bäst i Jonstorp: hade kanske kunnat vara något för HHC som har stora planer för framtiden med att etablera sig i Allsvenskan och med ett stort arena bygge vid Väla. det hade väl passat Herr Hellkvist bra tror jag.

Visst gjorde det han bra i jonstorp. Dock tog han upp Rögle, mif och nästan oham i shl! Även danskt cupguld. Killen är en vinnare och duktig tränare. När han tog över juniorerna i rbk så sluta man med myspys och började träna på allvar, det innebar att han plockade fram flertalet talanger.
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180330 kl 22:41

Björn H visade även vilken Judas han är trots enorm stöttning från bl.a oss på läktaren, helt absurt att så många bara accepterar sånt beteende...
Det hade ALDRIG accepterats förr, det hänger sannolikt ihop med att AIA var bättre förr också skulle jag tro....
Prebens

Inläggav Prebens » 180330 kl 22:44

Björn må vara en bra tränare men det behöver rinna mer vatten under broarna innan Rögle anställer honom. Såren är inte läkta på långa vägar.
Dessutom, Björn vill vara tuppen på gödselstacken och där har vi Cam. Mora är nog en bra gissning.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180330 kl 23:16

Blagh skrev: dock tog han upp Rögle han menar Hellkvist då. Han tog aldrig upp Rögle: vad jag minns så var han sjuk då.

Det var Roger Hansson och Dan Tagnes som vände skutan.
Och innan Hellkvist blev sjuk så gick det rätt dåligt för Rögle vill jag minnas och låg på 13 e plats.
Blagh

Inläggav Blagh » 180330 kl 23:31

Professorn skrev:Björn Hellkvist funkade väl egentligen bäst i Jonstorp: hade kanske kunnat vara något för HHC som har stora planer för framtiden med att etablera sig i Allsvenskan och med ett stort arena bygge vid Väla. det hade väl passat Herr Hellkvist bra tror jag.

Att hhc har visioner med att etablera sig är en sak, verkligheten en annan. Man hade säsongen som gick näst lägst budget av alla lag div 1 södra och fick kvala sig kvar. Att man vill ha fler ishallar grundar sig mer på att man för närvarande är 3 föreningar som delar på 2 st hallar. Dock har man de bästa ungdomslagen i Skåne, Rögle å mif inte i närheten sett till resultat (räknar inte j-lag). Dessutom startar man upp hockeygymnasium med Brunnström. Därav behovet av fler ishallar.
Möjligt att den inte var Björn som tog upp Rögle, minnet sviker på en gammal man. Dock är han och förblir en duktig tränare, hur mycket Judas vissa tycker han är. Tror oavsett att diskussionen i sig är meningslös då jag inte kan tänka mig att han är särskilt interesserad av att träna j-lag. Dessutom har ju hhc redan en tränare med brithen och pappa Jim som inofficiell ass.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180331 kl 13:46

Har Daniel Sylwanders övergång till Linköping bekräftats eller är det en så kallad "forumsanning" ?
Jag var inne och kikade på Eliteprospect och där var det inte offentligt än.

Angående Helsingborgs etablering som ishockeystad är jag tveksam till resultatet.
Jag vet inte riktigt vad jag tror utfallet kan blir, däremot så tror jag att det hade tagit 10-20 år att bygga upp en tradition, supporterskara och dylikt.
Det räcker inte med att ha ett lag som spelar ganska centralt i en stad för att locka till sig supportrar och sponsorer. Kolla på Ängelholms FF, dom var 25 minuter ifrån att hamna i Allsvenskan häromåret, jag såg den matchen av någon konstig anledning, tror vi var 500 personer på IP. Om ens det alltså.
Då hade dom alltså ett elitlag som höll på att hamna i landets högsta serie i fotboll.
Ekonomin är ju också trasslig just eftersom att sponsorerna inte är där och köar.

Samma tror jag HHC hade haft utmaning med, Helsingborg är en fotbollsstad sedan 1907 och att ett hockeylag helt plötsligt spelar i en fräsch arena kommer inte vara nog oavsett vilken nivå dom spelar på. Dessutom så håller alla mina polare som bor i HBG just på Rögle i hockey precis som merparten av mina vänner i Ängelholm är HIFare, det har varit på detta sättet i flera generationer och det förändras inte med att HHC skulle avancera.

Angående samarbetet med Rögle säger Tim (Brithen) följande :
-Förhoppningsvis kommer det samarbete vi hade förra året att utvecklas ännu mer, vi vet ju vår roll i hierarkin och att det hade varit väldigt bra om vi spelade i Allsvenskan för att ses som en samarbetspartner på allvar. Men Rögle tog ett väldigt bra initiativ i vårt samarbete förra säsongen och det uppskattas.
jag tror också att det är en väldigt bra läropeng för Rögles J20 spelare att få komma till oss och spela matcher i hockeyettan och i framtiden vill jag att Helsingborg ska vara en naturlig bro in i seniorhockeyn.
Användarvisningsbild
ÖrkelljungaGrabben2

Inläggav ÖrkelljungaGrabben2 » 180331 kl 19:22

Titanus88 skrev:Har Daniel Sylwanders övergång till Linköping bekräftats eller är det en så kallad "forumsanning" ?
Jag var inne och kikade på Eliteprospect och där var det inte offentligt än.

Angående Helsingborgs etablering som ishockeystad är jag tveksam till resultatet.
Jag vet inte riktigt vad jag tror utfallet kan blir, däremot så tror jag att det hade tagit 10-20 år att bygga upp en tradition, supporterskara och dylikt.
Det räcker inte med att ha ett lag som spelar ganska centralt i en stad för att locka till sig supportrar och sponsorer. Kolla på Ängelholms FF, dom var 25 minuter ifrån att hamna i Allsvenskan häromåret, jag såg den matchen av någon konstig anledning, tror vi var 500 personer på IP. Om ens det alltså.
Då hade dom alltså ett elitlag som höll på att hamna i landets högsta serie i fotboll.
Ekonomin är ju också trasslig just eftersom att sponsorerna inte är där och köar.

Samma tror jag HHC hade haft utmaning med, Helsingborg är en fotbollsstad sedan 1907 och att ett hockeylag helt plötsligt spelar i en fräsch arena kommer inte vara nog oavsett vilken nivå dom spelar på. Dessutom så håller alla mina polare som bor i HBG just på Rögle i hockey precis som merparten av mina vänner i Ängelholm är HIFare, det har varit på detta sättet i flera generationer och det förändras inte med att HHC skulle avancera.

Angående samarbetet med Rögle säger Tim (Brithen) följande :
-Förhoppningsvis kommer det samarbete vi hade förra året att utvecklas ännu mer, vi vet ju vår roll i hierarkin och att det hade varit väldigt bra om vi spelade i Allsvenskan för att ses som en samarbetspartner på allvar. Men Rögle tog ett väldigt bra initiativ i vårt samarbete förra säsongen och det uppskattas.
jag tror också att det är en väldigt bra läropeng för Rögles J20 spelare att få komma till oss och spela matcher i hockeyettan och i framtiden vill jag att Helsingborg ska vara en naturlig bro in i seniorhockeyn.

Bra analys!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180331 kl 20:11

Ryktet att LHC skulle vara intresserade av Sylwander skapades av HD.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180331 kl 21:00

Vad jag menar så var det inte Hellkvist som tog upp Rögle han tog inte heller upp MIF för det var nog mer Lust förtjänst än det var Hellkvist.

Och Oskarshamn var han inte ens nära med att ta upp: hade det varit 1-2 matcher ifrån i det som Mora-Leksand spelar nu hade det varit nära.

Vad jag menar är att Hellkvist håller inte högre nivå som tränare än att träna ett lag i Allsvenskan och ett Cup guld i Danmark är väl ungefär som att gå upp i div 1 i Sverige.

Sen vill jag minnas att ÄFF var nära att gå upp i Allsvenskan på Södertäljes fotbollsarena mot syrianska och inte på IP i Ängelholm.
Var flera hundra som hade rest med upp och hördes väldigt bra i tv rutan minns jag: men var rätt många från AIA som var med så kanske inte så konstigt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180331 kl 21:09

Professorn skrev:Vad jag menar så var det inte Hellkvist som tog upp Rögle han tog inte heller upp MIF för det var nog mer Lust förtjänst än det var Hellkvist.
Stämmer inte. Jag har skrivit det tidigare men jag känner en som är/var direkt involverad i MIF och enligt honom var det helt och hållet Björns förtjänst att de gick upp medan Lusth var värdelös. Vilket också visade sig när Lusth fick lämna och Björn fick vara kvar.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180331 kl 21:17

Jag tror i alla fall inte på den historien: Hellkvist är nog den mest överskattade tränaren i vad som kallas elittränare SHL Allsvenskan.

Som sagt det gick bra för han i Jonstorp i div 1: det är ungefär i den nivån han befinner sig i tycker jag.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180331 kl 21:25

Gick ju inte heller så bra för mif när Hellkvist tränade dom: kolla hur bra det går för dom nu med en ordentligt bra tränare i Peter Andersson.

Vill minnas dom hamnade under Rögle i SHL tabellen när serien summerades för säsongen trotts att Eldebrink var tränare i Rögle och masken var sportchef.
Hur kan det ens vara möjligt?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180331 kl 21:25

Tro vad fan du vill men det är sanningen. Och nej Hellkvist är inte den mest överskattade elittränaren. Han är snarare underskattad.
Rögle gick om i sista omgången 15/16 för att Malmö inte hade något att spela för och torskade de sista matcherna av säsongen.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180331 kl 21:36

Professorn skrev:Var flera hundra som hade rest med upp och hördes väldigt bra i tv rutan minns jag: men var rätt många från AIA som var med så kanske inte så konstigt.

Lägg av nu med mytomanin :-) Detta va det sjukaste jag någonsin har läst.

En ny spelare är 110% klar, fått det av samma källa som tidigare har droppat såväl Curran som Sjögren långt innan varesej HD,Rögle eller Hawken bekräftat det.
Nu får ni ett tredje påskägg av mig.

Släpper det under kvällen. En ledtråd kan ni få, hans plastfarsa (Ulf) är tränare för ett Ungdomslag/Juniorlag. Pappan har inte samma efternamn som spelaren i fråga.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180331 kl 21:36

Mike det blir nog en runda till Danmark igen för Hellkvist och lägga till ett danskt cup guld bland sina enorma tränar meriter som Blagh skrev.

Att Rögle gick om sista matcherna berodde på att Rögle var bättre än MIF över en hel säsong och det visade tabellen till slut.
Och med en klart sämre tränare i båset än vad Rögle hade och då hamnade Malmö på 11 plats.

Sen Hellkvist lämnade har ju MIF ryckt upp sig rejält tycker du inte det själv?
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180331 kl 21:45

Och hade inte Hellkvist blivit sjuk och Roger Hansson och Dan Tangnes tagit över när Rögle låg näst sist i Allsvenskan på 13 plats så hade nog Rögle spelat i div 1 nu.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180331 kl 21:55

Titanus skrev att jag var på IP och där var bara 500 när ÄFF var 25 min från att gå upp i högsta serien i fotboll: så var det inte ens på IP i Ängelholm utan det var uppe på Södertälje arena: snacka om att vara mytoman och vad fotboll har med hockey att göra vet jag inte hur Titanus fick ihopa.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180331 kl 21:57

Titanus88 skrev:
Professorn skrev:Var flera hundra som hade rest med upp och hördes väldigt bra i tv rutan minns jag: men var rätt många från AIA som var med så kanske inte så konstigt.

En ny spelare är 110% klar, fått det av samma källa som tidigare har droppat såväl Curran som Sjögren långt innan varesej HD,Rögle eller Hawken bekräftat det.

Släpper det under kvällen. En ledtråd kan ni få, hans plastfarsa (Ulf) är tränare för ett Ungdomslag/Juniorlag. Pappan har inte samma efternamn som spelaren i fråga.

Det är kväll nu! Blir det senare är det natt för det gamla gardet. Fatta! :-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180331 kl 22:03

Professorn skrev:Titanus skrev att jag var på IP och där var bara 500 när ÄFF var 25 min från att gå upp i högsta serien i fotboll: så var det inte ens på IP i Ängelholm utan det var uppe på Södertälje arena: snacka om att vara mytoman och vad fotboll har med hockey att göra vet jag inte hur Titanus fick ihopa.

Jag har hängt på diverse forum genom åren, allt ifrån mainstream Flashback till lite mer nischade forum som gamla Exet.nu och massa annat trams. Jag tror inte att jag överdriver men jag har nog inte stött på en mer speciellt individ än dig. Du blandar renodlade lögner med trams, gissningar, obefogad kritik och allmänt nonsens.
Varför fotboll är relevant förstår du om du läser mitt inlägg igen, jag skrev det tydligt. Helsingborg är en fotbollsstad och det innebär att HIF alltid kommer vara det huvudsakliga tittarobjektet i den staden.
Gällande ÄFF så har den klubben ALDRIG haft flera hundra personer på en bortaresa.
Men här har du en bra chans att sätta mig på plats - Bevisa det ditt jävla troll. Hitta en länk,artikel,bild,youtubeklipp eller vad som helst där man kan se att det var flera hundra på en bortamatch.
Jag spelade själv i ÄFF med framförallt Markus Tilly som tränare mellan 1996 och 2007 och jag VET vilken match jag pratar om, den var på IP. Du snackar så jävla mycket skit att de är otroligt. Den matchen du pratar om (Som Syrianska vann 3-1) var visserligen också också en match som var av yttersta vikt för ÄFF men det var absolut inte några flera hundra bortafans där.

Tuborg - Jag tror jag är värre som ens bemödar mig att svara på hans inlägg som han förmodligen skrivit efter en salig blandning utav Lorazepam, Alprazolam, Klordiazepoxid och massa andra smått och gott.
Senast redigerad av Titanus88 180331 kl 22:19, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180331 kl 22:08

Tuborg skrev:
Titanus88 skrev:

Det är kväll nu! Blir det senare är det natt för det gamla gardet. Fatta! :-)

Spåna på gamla hockeyspelare som heter ulf och kan tänkas leda pojk/juniorlag. :)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180331 kl 22:13

DW jag vet faktiskt inte om han var gammal hockeyspelare själv, den får jag låta vara öppen ;)
Däremot tränar han per dagens datum ett ungdomslag, heter Ulf, hans styvson är ordinarie i sitt lag.
En ledtråd till - Spelaren i fråga är bra vän med en föredetta målvakt i Rögle som fortfarande är aktiv.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180331 kl 22:17

Titanus 2007 ? jag spelade chef i ÄFF ? vad är spelade chef titanus? Den matchen jag snackar om var bara för några år sedan efter typ 2010 och där var nog 200 som hade rest med upp: kände igen flera stycken som brukar vara i Rögle klacken.

Bland annat någon som var i AIA s styrelse för några år sedan.
Och vad är det för lögner jag skulle ha skrivit: det låter intressant utav en som lögnat näst mest här på detta forumet!
Senast redigerad av Professorn 180331 kl 22:24, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180331 kl 22:24

Titanus88 skrev:DW jag vet faktiskt inte om han var gammal hockeyspelare själv, den får jag låta vara öppen ;)
Däremot tränar han per dagens datum ett ungdomslag, heter Ulf, hans styvson är ordinarie i sitt lag.
En ledtråd till - Spelaren i fråga är bra vän med en föredetta målvakt i Rögle som fortfarande är aktiv.

Snälla en ledtråd till....

Återgå till "Röglespelare"