Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Titanus88

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Titanus88 » 180409 kl 21:40

Flood skrev:Den tillförsikt jag kände precis när säsongen har den senaste tiden tappat kraftigt i slagstyrka. Har sjukt dåliga vibbar inför sillyn än så länge.

!!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180409 kl 22:52

Lerg är överbetald med hans nuvarande lön. Han ska inte ha ett öre mer. Han är jävligt osynlig för att vara en av SHLs dyraste importer.

Rögle, Malmö och Brynäs är riktigt heta på Carl P. Brynäs har högsta budet just nu.
Prebens

Inläggav Prebens » 180409 kl 23:15

Tror Carl Persson hade varit rätt för oss. Rätt ålder, skåning, fast sen sedan måste det in lite etablerat. Backsidan oroar mig mest. Curran räcker inte. Katic från Skellefteå hade varit mumma.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180409 kl 23:26

Prebens skrev:Tror Carl Persson hade varit rätt för oss. Rätt ålder, skåning, fast sen sedan måste det in lite etablerat. Backsidan oroar mig mest. Curran räcker inte. Katic från Skellefteå hade varit mumma.
Carl P börjar växa på mig. Han har nog en 30p-säsong i sig i rätt roll. Inledde säsongen i KHKs fjärdefemma med 2p på de första 17 matcherna. Jobbade sig uppåt i hierarkin och avslutade säsongen med 22p på de 35 sista matcherna. Karln är bara 22 år och kommer bara bli bättre.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180409 kl 23:29

GrönvitaMike skrev:Karln är bara 22 år och kommer bara bli bättre.

Om vi inte redan värvat 5 "Han är ung och kan bli bra med rätt förutsättningar" så fine.

Ska vi fylla hela jävla forwardsbessätningen mes Bristedttyper som kan bli fisk eller fågel?

CP är bra spelare. Men inte spetsen vi behöver.

Hedberg,Aaltonen och Rensfeldt är ersatta med Bristedt, Elvenes 2 och Bengtsson.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180409 kl 23:38

Titanus88 skrev:

Om vi inte redan värvat 5 "Han är ung och bli bra med rätt förutsättningar" så fine.

Ska vi fylla hela jävla forwardsbessätningen mes Bristedttyper som kan bli fisk eller fågel?

Håller med. Det vet du. Carl P är en bra värvning om han inte värvas på bekostnad av en spetsspelare. Å andra sidan är Carl P inte "spetsdyr" och kan bli spets inom 1-2 år. Hellre en Carl P nu än en "Perfetto" i vinter. Bertov är inte heller önskvärd just nu men om tanken är att han petar Alen så tar jag honom alla dagar.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180409 kl 23:45

Vi kanske ska vänta med kritiken tills spetsen börjar trilla in. Ingen här vet hur många som kommer värvas och framförallt vilka som kommer värvas så det är inte lönt att vara negativ idag. Om en månad ca vet vi mer.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180409 kl 23:56

Helt rätt GVM, mycket kan hända men HITTILLS är jag orolig :-)
Det verkar som att strategin är verkligen att enda in i kaklet leta efter nya "Liss" och oslipade diamanter, följer man insideinformation som du mycket väl själv gör, läser kunniga bloggar och lyssnar på Abbots uttalanden om vilka spelare man hittills visat intresse för är strategin i min värld lite oroande.

Jag har faktiskt inte något emot Carl P, jag hade exempelvis sett honom framför både Lerg,Collberg,Rensfeldt,Sylwander... Ja dom flesta.

Det är en krigare, en bra spelare och jag tror han hade passat väldigt bra i gruppen.

Det som gör mig orolig är detta snacket med "backsidan ser bra ut" eller att man målar upp Lerg som en av toppspelarna inför nästa säsong, vi börjar redan fylla på anfallsbesättningen med chansningar, redan nu har vi ju 3 allsvenska nyförvärv och 1 ifrån Collage.
Med det i beaktning så är jag genuint orolig.

Man kan ju säga "Titta på dom andra lagen" men va fan Brynäs har plockat Kellman mif har redan plockat Molin& Sylwegård, Frölunda hämtar ifrån KHL och Färjestad plockade Ottoson&Viksten, nu är detta naturligtvis bara början men dom här "topplagen" har redan börjat plocka spetsspelare och "25-30 poängs lirare".

...att vi verkar värva chansspelare efter chansspelare och informationen jag hört stämmer väl överens med vissa spelare som nämnts här (CP skrev jag visserligen redan var klar för något lag) men hörde av en sponsor också att man kontakt med Bertov. Tycker strategin hittills är mycket mycket märklig.

Hade jag varit sportchef och haft alla slantarna då hade jag satsat på Martinsson,Zaar,Everberg,Palusaj, Kellman, Alvarez (nåja), Honken i mål, Ritola, Olimb, Sweatt.

Ja dom kostar och det ska fan kosta om du vill lyfta.
Jag har sagt åt mig själv att visa tålamod :-)
Men en sådanhär värvning till och vi kan nog räkna med att det fortsätter på den inslagna vägen.

PS : Menar inte att vi ska värva 35-åringar som levererat och vill komma avsluta säsongen, dra in lite stålar och dra hem töser ifrån Thorstens, men vi måste ha in kvalité nu

Vi har redan 9 spelare på forwardssidan, kanske 10-11 om någon av Collberg/Widing/Lerg stannar. Ta det i betakning 11 av kanske 15 och titta sen på vilka 11 https://www.roglebk.se/a-lag/folj-lagbygget-18-19 då förstår man att resterande 4-5-6 spelare måste vara EXCEPTIONELLT bra om man ska mena allvar med kanske topp 6 placering.
Henrik

Inläggav Henrik » 180410 kl 00:26

GrönvitaMike skrev:
Titanus88 skrev:

Om vi inte redan värvat 5 "Han är ung och bli bra med rätt förutsättningar" så fine.

Håller med. Det vet du. Carl P är en bra värvning om han inte värvas på bekostnad av en spetsspelare. Å andra sidan är Carl P inte "spetsdyr" och kan bli spets inom 1-2 år. Hellre en Carl P nu än en "Perfetto" i vinter. Bertov är inte heller önskvärd just nu men om tanken är att han petar Alen så tar jag honom alla dagar.

Precis Mike!
Henrik

Inläggav Henrik » 180410 kl 00:28

GrönvitaMike skrev:Vi kanske ska vänta med kritiken tills spetsen börjar trilla in. Ingen här vet hur många som kommer värvas och framförallt vilka som kommer värvas så det är inte lönt att vara negativ idag. Om en månad ca vet vi mer.

Håller med igen, Silly har nätt och jämt startat, vi får nog ha liiiite tålamod. ;-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180410 kl 00:54

Titanus & Henrik - Det hade underlättat om Rooth/Ahlin/Hjälm hade ställt lite relevanta och konkreta frågor till Chris om lagbygget så att vi får klarhet i vad som planeras och kan undvika onödiga spekulationer och negativitet. Vi har presenterat tre oprövade kort på SHL-nivå i Bengtsson, Bristedt och Ludvig E. Man hade kunnat ställa frågan om det är färdigvärvat med potentialspelare/oprövade och om tanken är att det ska spetsas på resterande platser. Hur stor budgeten kommer vara jämfört med förra säsongen hade jag också velat veta.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180410 kl 08:53

Jag tycker man fiskar i helrätt vatten och plockar spelare som precis är på väg att blomma ut och som har flera års fin utveckling i sig. Det är ju inte direkt nya okända ”Younans” man har knipt och samtliga verkar välscoutade.

Calle P riktigt bra kurva, jag ville ha hit honom redan förra.

Utöver det är jag helt övertygad att man fångar in den där etablerade spetsen - plus att vi redan har en bra stomme på plats (forwards) och Sjöa. Men det handlar ju om mixen och att värva smart på det bröderna tror på, de har ju inte direkt misslyckats hittills med sin fingertoppskänsla...
Henrik

Inläggav Henrik » 180410 kl 10:03

GrönvitaMike skrev:Titanus & Henrik - Det hade underlättat om Rooth/Ahlin/Hjälm hade ställt lite relevanta och konkreta frågor till Chris om lagbygget så att vi får klarhet i vad som planeras och kan undvika onödiga spekulationer och negativitet. Vi har presenterat tre oprövade kort på SHL-nivå i Bengtsson, Bristedt och Ludvig E. Man hade kunnat ställa frågan om det är färdigvärvat med potentialspelare/oprövade och om tanken är att det ska spetsas på resterande platser. Hur stor budgeten kommer vara jämfört med förra säsongen hade jag också velat veta.

Japp, fyll på frågelistan jag skickade och bomba hd vettja. De verkar behöva lite hjälp på traven!
qp

Inläggav qp » 180410 kl 10:21

Jag tror bröderna har en strategi och en stark tro på vad och hur de ska uppnå detta. De kommer säkert att bli några unga "framtidslöften" till, men även spets men de ska passa in i systemet och vara formbara till brödernas idé hur laget ska spela. Så den spets som vi vill ha, med färdiga produkter som har svårt att anpassa sig till systemet, lär vi knappast se. Dom letar efter spelare som kan bli ett lag, inte individualister typ JMA och andra liknande som inte vill anpassa sig. Det blir kända "spetsspelare" men kanske inte sådana VI drömmer om. Jag tror att de är inne på rätt spår. Så ge inte upp... det är säker en del klara redan. (namngivna eller icke namngiva) :-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180410 kl 10:36

ogilthorpe skrev:Jag tycker man fiskar i helrätt vatten och plockar spelare som precis är på väg att blomma ut och som har flera års fin utveckling i sig. Det är ju inte direkt nya okända ”Younans” man har knipt och samtliga verkar välscoutade.

Calle P riktigt bra kurva, jag ville ha hit honom redan förra.

Utöver det är jag helt övertygad att man fångar in den där etablerade spetsen - plus att vi redan har en bra stomme på plats (forwards) och Sjöa. Men det handlar ju om mixen och att värva smart på det bröderna tror på, de har ju inte direkt misslyckats hittills med sin fingertoppskänsla...

Tycker också de rör sig i rätt vatten och hittills fått spännande napp. Att några bara nafsar på kroken får man ta. Och den större fisk vi väntar på tar generellt längre tid att hala in. Å andra sidan har Chris tidigare fångat Sjögren och borde tidigt ha kännt att han inte bara behövde en center utan en hel superfemma. Kanske blir det lite färskare inköp till lågpris än vad vi tänkt oss? Men hittills talar allt för att ingredienserna i anträttningen till slut kommer att gifta sig i munnen.
Zink

Inläggav Zink » 180410 kl 10:48

Är det någon som hört status på Collberg?
rbkanders

Inläggav rbkanders » 180410 kl 10:58

Titanus88 skrev:

Om vi inte redan värvat 5 "Han är ung och kan bli bra med rätt förutsättningar" så fine.

Hedberg,Aaltonen och Rensfeldt är ersatta med Bristedt, Elvenes 2 och Bengtsson.

Nä gudbevars..vi skulle ju kunna få ett lag som Djurgårdens..!!
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180410 kl 11:25

Dipa skrev:Zaar skulle säkert göra mycket bra ifrån sig på hemmaplan i Ängelholm. Dels är Malmö ett semifinallag med större konkurrens i laget, dels sitter nog hjärtat i Rögle. MIF var, som han ärligt sa, en språngbräda till större ligor och landslag. Blev kanske inte som han hoppats, men kolla Everberg som gjorde samma val, dvs Rögle vs Växjö.
Vi har nog större möjligheter att attrahera spelare som ser Rögle som en språngbräda till NHL nu, hoppas jag.
Förstår att Zaar gjorde som han gjorde. Han ville verkligen till NHL. Chansen finns säkert ännu, men kanske inte via MIF.

Sitter hjärtat delvis i RBK så går man ALDRIG till MIF. Det ena utesluter det andra, end of!
Judas 2 kan hålla sig undan!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180410 kl 11:25

Jo men det är ju en rimlig jämförelse RBKANDERS :-) :-) :-)
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180410 kl 11:33

Zink skrev:Är det någon som hört status på Collberg?

Han är fortfarande "en stor talang" :)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180410 kl 12:03

Macke.E skrev:
Zink skrev:Är det någon som hört status på Collberg?

Han är fortfarande "en stor talang" :)

:-) :-) :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180410 kl 12:20

Alltså, hoppas Collberg lyckas med sin karriär och så. Verkar vara bra kille!
Som Röglesupporter är iallafall jag lite frustrerad på honom som utlovad "sniper" och supertalang.
Det ser ofta bra ut men han får det inte riktigt att lossna.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180410 kl 14:15

GrönvitaMike skrev:Lerg är överbetald med hans nuvarande lön. Han ska inte ha ett öre mer. Han är jävligt osynlig för att vara en av SHLs dyraste importer.

Rögle, Malmö och Brynäs är riktigt heta på Carl P. Brynäs har högsta budet just nu.

Vet du vilket lag som ligger bäst till på calle/ vilket som känns hetast? :-)
Kanske är svårt och säga i och med att det budas :-)
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180410 kl 14:16

Om Rögle skriver kontrakt med Collberg så borde kanske han lånas ut till ett Allsvenskt lag fram till jul och se om han kan få i gång mål och assist produktionen.

Det är kanske något sådant Collberg behöver för att komma igång.
Men lika bra att inte skriva kontrakt med han, och istället ta in något bättre stabilare.

En back Rögle skulle behövt är Djurgårdens back Marcus Högström fan vad bra han är.
Flood

Inläggav Flood » 180410 kl 15:35

Typ första gången jag håller med Professorn i något. Men ja, Högström är så galet bra. Obegripligt att han inte etablerade sig i KHL.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180410 kl 16:00

RBK123abc skrev:
GrönvitaMike skrev:Lerg är överbetald med hans nuvarande lön. Han ska inte ha ett öre mer. Han är jävligt osynlig för att vara en av SHLs dyraste importer.

Brynäs har högsta budet men det är inte alltid pengarna som fäller avgörandet. Det som kan tala för Brynäs är att Kellman signat där. Det som kan tala för Rögle och Malmö är att han är skåning.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180410 kl 20:07

Sylle på g till Modo. Hellkvist har tappat det.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180410 kl 20:09

Lerg ska inte ha ett öre mer än han tjänar nu. Släpp han om de e pengar de handlar om.
Zink

Inläggav Zink » 180410 kl 20:12

GrönvitaMike skrev:
RBK123abc skrev:

Brynäs har högsta budet men det är inte alltid pengarna som fäller avgörandet. Det som kan tala för Brynäs är att Kellman signat där. Det som kan tala för Rögle och Malmö är att han är skåning.

Eftersom Chris avvaktade med Collberg och Widing så förmodar jag att det är denna typ av spelare som han letade efter i deras ställe. Vilket rimligtvis känns som en bra val. Förhoppningsvis siktar han på 15 forwards vilket ger utrymme för lite överraskningar framöver:)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180410 kl 20:14

Tuborg skrev:Lerg ska inte ha ett öre mer än han tjänar nu. Släpp han om de e pengar de handlar om.
Enig. Han ska fan ha mindre betalt än i år om han tänkt fortsätta vara osynlig. Kommer ihåg att han ryktades till KHL redan inför förra säsongen trots kontrakt med Rögle http://hockeybladet.nu/shl/rogles-poang ... -kontrakt/

Återgå till "Röglespelare"