Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav GrönvitaMike » 180411 kl 16:58

Maverick skrev:På tal om Masken så var han ju verkligen att gå utanför Rögles vanliga svågerpolitik..... Det var ju att gå utanför de egna väggarna ordentligt.

Abbotts ett steg tillbaka då de spelat här tidigare. Bara en personlig reflektion.
Att plocka in vem som helst utifrån räknas inte. Det som räknas är vem/vilka man tar in. Masken skrev kompiskontrakt med flera av spelarna. Gath, Hansson, Bogren, GP mfl är inte direkt något nytänk.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180411 kl 17:00

Tuborg skrev:Du skrev kärringar! Det får man inte skriva. Vad är detta för diskrimerande inslag? Hur kan man uttrycka sig så hemskt med någon av kvinnligt kön. Hade det varit mot en Röglespelare hade hela forumet rasat samman och Trump och hans advokater hade blivit inblandade.

Ursäkta men var tvungen!

Men nog verkar det mest vara kärringar här!?
:-)
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180411 kl 17:13

Clark är en skitbra spelare. Bättre och uppfattas inte lika loj som Lerg.

Men tar hellre Palushaj.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180411 kl 17:19

Tuborg skrev:Clark är en skitbra spelare. Bättre och uppfattas inte lika loj som Lerg.

Men tar hellre Palushaj.
Palushaj är å andra sidan inte realistisk. Brynäs lär vilja behålla honom och om han lämnar lär det vara för att pengarna i KHL/NLA lockar.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180411 kl 17:34

Henrik skrev:
Jag tror faktiskt att detta handlar allra mest om att ni i båda läger så gärna vill hitta ett sätt att komma tillbaka till ert gamla groll. Att en del av er inte gillar varandra sen tidigare oförätter ni har svårt att släppa och därför fortfarande måste hugga på varandra så fort ni har chansen. Mygels senaste påpekande om "medelmåttor" är precis ett sådant onödigt nålstick. Alla som kan läsa vet sen gammalt att Mike tidigare haft en radda olämpliga ordval. Vi behöver kanske inte påpeka det fler gånger i stunder då han faktiskt förbättrat sig rejält och uttrycker sig korrekt. Även om hans inlägg i sak inte faller alla på läppen eller rentav uppfattas som "tradig inställning". Smak och åsikter måste han ju i alla fall få ha, eller? Lycka till Sylle och alla andra!

Det var inte menat som ett 'nålstick'. I mitt tycke är det inte respektfullt att kalla någon en medelmåtta (enligt SAOB - "mer l. mindre nedsättande; ofta närmande sig l. övergående i bet.: jämnstrukenhet, slätstrukenhet, medelmåttighet") och det var det jag skrev som svar till ditt inlägg i denna diskussion.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180411 kl 18:12

Tuborg skrev:
Maverick skrev:
Henrik skrev:Jag tror faktiskt att detta handlar allra mest om att ni i båda läger så gärna vill hitta ett sätt att komma tillbaka till ert gamla groll. Att en del av er inte gillar varandra sen tidigare oförätter ni har svårt att släppa och därför fortfarande måste hugga på varandra så fort ni har chansen. Mygels senaste påpekande om "medelmåttor" är precis ett sådant onödigt nålstick.

Ursäkta nu, men detta har inget med gamla oförrätter att göra, vi är inga kärringar som älter gammal skit.

Respektera andra människor, de gör sitt bästa. Skriv gärna vad ni tycker någon gör bra eller dåligt, om de håller i SHL eller ej men att slänga skit som "är sämre än alla andra allsvenska brunkare" etc mm är enligt mitt tycke att gå för långt.

Skriv som att ni tex talar direkt med er egen bror/syster/ kollega om deras kunskaper inom sitt yrke. Hur skulle ni beskriva deras kunskaper. Om de inte håller måttet tror jag inte ni skulle säga "du är sämre än alla andra i hela ".....

Du skrev kärringar! Det får man inte skriva. Vad är detta för diskrimerande inslag? Hur kan man uttrycka sig så hemskt med någon av kvinnligt kön. Hade det varit mot en Röglespelare hade hela forumet rasat samman och Trump och hans advokater hade blivit inblandade.

Ursäkta men var tvungen!

Men nog verkar det mest vara kärringar här!?

:-) :-) :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180411 kl 18:29

Här har man inte varit inne på ett tag och ska precis gå igenom alla sidor man missat, men Man får scrolla en bra jäkla bit innan man hittar något vettigt, kom igen nu! Håll tråden rent från sånt mög och åter till ämnet. Skapa en tråd för det där andra om det behövs

Clark - ja tack - eller den typen. Hellre än Lerg.

Annars går jag mest och väntar på att Sjöa och Curran ska bli outade. När är det färdigspelat för duon? Ich så är jag sjukt sugen på om det låg något bakom det där surret om en storback för ett tag sedan. Ingen som hört något mer?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180411 kl 18:53

Jag säger också Clark före Lerg. Hade man fixat bägge till rimligt pris hade det varit mumma. Jag är nyfiken på Lerg en säsong abotthockey med rätt omgivning. Men Clark känns mer färdig och spännande.
Flood

Inläggav Flood » 180411 kl 19:53

Känns tyvärr inte som att vi är i position att signa en spelare som Clark. Vi kommer låååååååååååååångt ner i toppspelares intresselistor.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180411 kl 20:19

Flood skrev:Känns tyvärr inte som att vi är i position att signa en spelare som Clark. Vi kommer låååååååååååååångt ner i toppspelares intresselistor.

Jag tror att har vänt lite på den punkten. Många som såg vändningen denna säsong och jag tror Chris är mer trovärdig när han pratar med spelare än hans föregångare.
Flood

Inläggav Flood » 180411 kl 20:42

Absolut. Men ett stort problem är att vi är ett kroniskt bottenlag. Klart att det påverkar dragningskraften.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180411 kl 21:42

Demon-Willaume skrev:Kärring är könsneutralt. Kärring är man om man förtjänar det. Hen som hen. Typ Deveaux :)

Jag kallar ingen för kärring. Det är skillnaden.
Zink

Inläggav Zink » 180411 kl 21:47

Rögle intresserade av Linus Karlsson enligt Expressen.. Några åsikter?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=314906
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180411 kl 22:05

Inte sett honom men kan tänka mig att det först och främst är en värvning till j20.
Henrik

Inläggav Henrik » 180411 kl 22:07

Zink skrev:Rögle intresserade av Linus Karlsson enligt Expressen.. Några åsikter?

Skulle han vara något alldeles extra, dvs något som någon av våra junisar inte alls verkar kunna leva upp till så kanske. Men då måste man ändå göra plats för honom, dvs definitivt avsluta med Younan och förmodligen även Alen. Man kan ju också låna ut Jonsson och ta in denne i stället eller räkna honom som nionde ifall ifall den eventuella bonusen Rasmus Sandin inte kommer hem. Younan måste rent numerärt var rökt redan. Alen bör ligga risigt till om Bertov eller liknande kommer in. Oavsett behövs två toppbackar utöver det. Backbesättningen har varit felbyggt länge nog nu.
hejahejahejarögle

Inläggav hejahejahejarögle » 180411 kl 22:13

Henrik skrev:
Zink skrev:Rögle intresserade av Linus Karlsson enligt Expressen.. Några åsikter?

Skulle han vara något alldeles extra, dvs något som någon av våra junisar inte alls verkar kunna leva upp till så kanske. Men då måste man ändå göra plats för honom, dvs definitivt avsluta med Younan och förmodligen även Alen. Man kan ju också låna ut Jonsson och ta in denne i stället eller räkna honom som nionde ifall ifall den eventuella bonusen Rasmus Sandin inte kommer hem. Younan måste rent numerärt var rökt redan. Alen bör ligga risigt till om Bertov eller liknande kommer in. Oavsett behövs två toppbackar utöver det. Backbesättningen har varit felbyggt länge nog nu.

Han är center. Men svårt att se en plats i seniorlaget nu. Många som slåss om den positionen och vi måste väl få in en till spetsspelare där?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180411 kl 22:29

Värvas han så är det i första hand till J20. Vi har överfullt med centrar. NY - Sjögren - Brithen - Ryfors - Bengtsson - Bristedt - Matson - Sandin - Elvenes.
Limpin

Inläggav Limpin » 180411 kl 22:49

ogilthorpe skrev:Annars går jag mest och väntar på att Sjöa och Curran ska bli outade. När är det färdigspelat för duon? Ich så är jag sjukt sugen på om det låg något bakom det där surret om en storback för ett tag sedan. Ingen som hört något mer?

Curran blev för bara några timmar sedan Norsk mästare och fick lyfta världens minsta pokal :) Hur som helst, är han klar så lär det komma ut snart.
Jag har tittat lite på de två senaste matcherna och det som slagit mig är att han kommer att bli tvungen att göra bättre avvägningar i offensiven i SHL. I förra matchen var han överallt och ingenstans i första perioden. Han spelade sedan upp sig och skapade en hel del lägen åt både sig själv och sina medspelare. Avslutade matchen med en perfekt passning från egen zon till avgörandet i sudden.
I dagens match gjorde han en offensiv räd i första perioden, tappade pucken i anfallszon vilket ledde till en frispelad motståndare och mål bakåt :( Sedan såg jag inte så mycket mer tyvärr, mer än att de vann till slut.
Senast redigerad av Limpin 180411 kl 22:52, redigerad totalt 1 gång.
Henrik

Inläggav Henrik » 180411 kl 22:50

hejahejahejarögle skrev:
Henrik skrev:

Han är center. Men svårt att se en plats i seniorlaget nu. Många som slåss om den positionen och vi måste väl få in en till spetsspelare där?

Såklart! Hjärnsläpp av mig. Fick för mig att han var back. Så, ja, J20 enda rimliga. Annars hade det faktiskt varit bättre att behålla Filip. Synd att vi inte norpade Kellman. Men då får vi hoppas att Chris trumfar det med riktig spets. Då har vi en grym centrallinje!
Henrik

Inläggav Henrik » 180411 kl 22:54

Limpin skrev:
ogilthorpe skrev:Annars går jag mest och väntar på att Sjöa och Curran ska bli outade. När är det färdigspelat för duon? Ich så är jag sjukt sugen på om det låg något bakom det där surret om en storback för ett tag sedan. Ingen som hört något mer?

Curran blev för bara några timmar sedan Norsk mästare och fick lyfta världens minsta pokal :) Hur som helst, är han klar så lär det komma ut snart.
Jag har tittat lite på de två senaste matcherna och det som slagit mig är att han kommer att bli tvungen att göra bättre avvägningar i offensiven i SHL. I förra matchen var han överallt och ingenstans i första perioden. Han spelade sedan upp sig och skapade en hel del lägen åt både sig själv och sina medspelare. Avslutade matchen med en perfekt passning från egen zon till avgörandet i sudden.
I dagens match gjorde han en offensiv räd i första perioden, tappade pucken i anfallszon vilket ledde till en frispelad motståndare och mål bakåt :( Sedan såg jag inte så mycket mer tyvärr, mer än att de vann till slut.

Get-ligan har väl varit rena lekstugan för honom vad det verkar. Som du är inne på gäller det nu att fokusera på tålamod, disciplin, positionsspel och välja sina offensiva räder med betydligt mer omsorg.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180411 kl 23:19

SHL är mer uppstyrt så han kommer tvingas göra bättre avvägningar. I Norge är han överallt och ingenstans för att han kan.
Henrik

Inläggav Henrik » 180411 kl 23:27

GrönvitaMike skrev:SHL är mer uppstyrt så han kommer tvingas göra bättre avvägningar. I Norge är han överallt och ingenstans för att han kan.

Jo, han bör bli varse det ganska snabbt.
Elofsson tar över efter Gunnar. Låter kanske lite fjunigt, men spännande. Hunger och hängivenhet är som bekant a o o även bland tränarna!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180411 kl 23:53

Thermell ersätter Jörgen Jönsson i Växjö. Kan detta tala för att Pär Johansson inte hamnar där? Brynäs har visat intresse men det är ju ganska långt ifrån hans bröder i Växjö. Ängelholm känns som ett naturligare val. Fredrik Hellgren har varit assisterande i Växjö i 10 år så det vore väl lite anmärkningsvärt om han fick gå och lämna plats för Pär? En jävla tur förresten att vi nöp Cam i rätt tid. Han hade garanterat stått bredvid Hallam i båset nästa säsong. Det var nog också därför det kostade knappa miljonen att frigöra Cam från kontraktet i Växjö ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180412 kl 01:16

GrönvitaMike skrev:Thermell ersätter Jörgen Jönsson i Växjö. Kan detta tala för att Pär Johansson inte hamnar där? Brynäs har visat intresse men det är ju ganska långt ifrån hans bröder i Växjö. Ängelholm känns som ett naturligare val. Fredrik Hellgren har varit assisterande i Växjö i 10 år så det vore väl lite anmärkningsvärt om han fick gå och lämna plats för Pär? En jävla tur förresten att vi nöp Cam i rätt tid. Han hade garanterat stått bredvid Hallam i båset nästa säsong. Det var nog också därför det kostade knappa miljonen att frigöra Cam från kontraktet i Växjö ;-)

Ja om Thermell stängt tränarbutiken där så bör ju chanserna att vi får Pär vara goda. Beträffande Linus K är kanske Växjö en för svår konkurrent? 1 miljon för att köpa loss Cam blev mycket bang for the bucks! :-)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180412 kl 08:14

Henrik skrev:
GrönvitaMike skrev:SHL är mer uppstyrt så han kommer tvingas göra bättre avvägningar. I Norge är han överallt och ingenstans för att han kan.

Jo, han bör bli varse det ganska snabbt.
Elofsson tar över efter Gunnar. Låter kanske lite fjunigt, men spännande. Hunger och hängivenhet är som bekant a o o även bland tränarna!

Elofsson - jag vill minnas att det är en riktigt duktig och omtyckt coach.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180412 kl 08:15

GrönvitaMike skrev:Thermell ersätter Jörgen Jönsson i Växjö. Kan detta tala för att Pär Johansson inte hamnar där? Brynäs har visat intresse men det är ju ganska långt ifrån hans bröder i Växjö. Ängelholm känns som ett naturligare val. Fredrik Hellgren har varit assisterande i Växjö i 10 år så det vore väl lite anmärkningsvärt om han fick gå och lämna plats för Pär? En jävla tur förresten att vi nöp Cam i rätt tid. Han hade garanterat stått bredvid Hallam i båset nästa säsong. Det var nog också därför det kostade knappa miljonen att frigöra Cam från kontraktet i Växjö ;-)

Ja det gör ju helt klart vägen enklare till att Rögle blir ett alternativ för PJ
Användarvisningsbild
Dipa

Inläggav Dipa » 180412 kl 15:12

HD: RÖGLE 12 april 2018 14:54
Avslöjar: Rögle jagar forward från Karlskrona
Carl Persson åkte ur SHL med Karlskrona, men kan bli kvar där – med Rögle. Den 22-årige forwarden har pratat framtid med bröderna Abbott. "Det känns verkligen som att de vill ha dit mig", säger han.

Carl Persson.
Säsongen är slut, den värsta besvikelsen har lagt sig. Carl Persson kopplar av med golfspel och funderar över framtiden hemma i Kristianstad. Den 22-årige forwarden hade egentligen kontrakt ett år till, men det gäller inte längre nu när Karlskrona halkat ner i allsvenskan.
– Det var väldigt tufft att åka ur, men nu har jag börjat blicka framåt. Jag har kommit en bit, men har inget konkret, säger han.

Carl Persson bekräftar att han har haft kontakt med Rögle genom sportchef Chris Abbott och tränare Cam Abbott.
– De är väldigt inne på att utveckla unga spelare och få ut det bästa ur alla. Det passar mig, jag vill fortsätta utvecklas. Jag vill inte stanna i SHL, jag vill vidare.
– Det känns som att Cam och Chris tror på mig och verkligen vill ha mig till Rögle. Jag har haft bra snack med båda och har fått svar på många av de frågor jag hade.
Har du fått något kontraktsförslag att ta ställning till?
– Nej, så långt har det inte gått. Men de vill att jag ska komma till Ängelholm, de vill visa mig runt på anläggningen.
Säsongen 2016/17 spelade Carl Persson i Karlskoga och föll då till slut i SHL-kvalet mot Rögle. Perssons 44 poäng på 51 allsvenska matcher gav honom ett tvåårskontrakt i Karlskrona. Där fick han ihop tretton mål och elva assister poäng på 52 matcher. Han var Karlskronas tredje bästa poängplockare och jämför vi med Rögle var det bara tre spelare som gjorde fler poäng än 24 i vintras.
– Jag hade en väldigt tuff start och kom inte riktigt överens med min huvudtränare [Ove Molin], men jag krigade mig igenom den tiden och tog chansen när den kom. Det gick tungt för laget, men för mig personligen var det en bra säsong.
Är fler klubbar än Rögle intresserade?
– Ja, det finns intresse från fler klubbar. Men än så länge har jag svårt att sätta fingret på var jag kommer att hamna.
Men du kommer att lyssna mer på Rögle?
– Ja, jag vill absolut åka till Ängelholm och se mig omkring. Första intrycken av Rögle har varit väldigt positiva, Cam och Chris har en spännande plan.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180412 kl 15:35

Att döma av svaren pekar mycket på att han hamnar här. Men då ska man fan ha in riktig spets därefter.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180412 kl 16:01

Jag är säker på att Carl Persson är rätt mycket spets i Abbotts ögon. Rätt omgivning och han kan komma att göra succ'e i shl.
Higuita

Inläggav Higuita » 180412 kl 17:11

Kolppanen klar för 1 år till

Återgå till "Röglespelare"