Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav GrönvitaMike » 180422 kl 22:31

Titanus88 skrev:Det är väl bättre för Malmö att hitta klubbar som tar HELA lönen för Zaar/Alvarez/mielie vilket inte lär vara en omöjlighet än att låta en antagonist ta någon av dom och sedan dessutom betala halva lönen.
Det händer inte. Malmö vill göra sig av med dessa och har därmed ett taskigt förhandlingsläge och får räkna med att behålla en viss % av lönen.

På tal om Zaar. Har en kontakt som lät säker på att han hamnar hos oss. Vi får se.
Flood

Inläggav Flood » 180422 kl 22:44

Va? Kom inte Olle Liss med till VM? Det var jag ju jag och Hjälm stensäkra på. Trovärdig journalist.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180422 kl 22:49

Är väl ifrån ganska många håll det spekuleras om att Zaar hamnar hos oss. Läst det på forumet, lät så på Rooth/Ahlin i Röglepodden, Rövhawken i söder spekulerar om det och Zaar vill ha närmare till mamma Ann-Charlotte och pappa Micke i Jonstorp. Låter kanske märkligt då det lär skilja 20-25 minuter men det är faktiskt sant, han vill ha närmare till föräldrarna.

Som spelare Zaar säger jag Ja, som det han gjorde säger jag nej.

Men när jag började gå på hockey aktivt efter jag själv spelade i Rögle då fanns det en stor rivalitet mot MIF, man hatade allt Malmö stod för och jag kommer ihåg episka ramsor som "Feta fula Malmöskalle, jag ska skära av din balle. Sparka in din Malmöskalle dränka in dig i bensin MALMÖSVIN"
Numera verkar det nästan som att det ska finnas intresse för att gemensamt sitta på Grytor & Glas eller Sir Tobys innan matcherna och gemensamt med MIF Support promenera till arenan sjungandes we shall overcome, vi har deras ikoner som sportchefer, dom har våra på motsvarande position, tränare och spelare byter lagen emellan och välkomnas likt förbannat tillbaka med öppna armar.
Jag tror jag såg samtliga derbyn i år och undantaget den sista bortamatchen på arenan där det var mycket HBG-Folk så har allt vad det heter derbyhets vattnats ur. Jag tror till och med att någon blev tystad när han drog igång S-L-A-M-P-A .
Så jag verkar tillhöra minoriteten som vill säga blankt nej till alla MIF-spelare och Rögleikoner som varit där (säg Hellqvist) men då alla andra verkar vara utav motsatt åsikt så kanske jag får ge mig och inse att rivaliteten numera är ett minne blott förutom att det kommer lite mer folk på respektive lags hemmaderbyn.

Så nu när jag har fått det sagt så tror jag också att Zaar kommer att krita på för oss. Ser det som troligt.

GVM - Vad är din kommentar om backuppsättningen? Låt säga att vi bara skulle värva en back till som håller en "Normal nivå" är det tillräckligt för att kunna ens prata om en slutspelsplats? Chris sa i en intervju att han är ganska nöjd med backuppsättningen och när vi värvat Curran kanske vi bara kan vänta oss en enda back till?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180422 kl 23:11

Titanus88 - Jag tror inte att de som är positiva till Zaar, Alvarez, Miele mfl hatar MIF mindre. Vi ska såklart sikta på att ha så få Malmöspelare som möjligt. Helst ingen. Men för mig går det sportsliga först. Hellre slutspel med Miele och Zaar/Alvarez än att uppleva en säsong till från helvetet med kval mot Bofors och liknande. Hur underbart hade inte varit att ta Alvarez och se honom sänka svinen nästa säsong? No-no för mig är MIF-spelare som antingen är dåliga eller hatar Rögle öppet som exempelvis svinet Björn Svensson.

Det beror på vilken back som värvas. Skulle vi landa Stefan Elliott eller liknande nivå + Rasmus/Bertov ansluter så ser det bra ut. Blir spetsbacken en chansning likt Curran så blir det ytterst tveksamt. Alen och JW sabbar känslan för mig, i övrigt är det inga dåliga backar vi har. Younan räknar jag bort. Tar det Chris säger om backsidan i media med en nypa salt. Han kan liksom inte säga något annat. Jag vet inte varför Gagné lämnade men fan vad synd egentligen. Med honom på kontrakt hade jag varit lugnare.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180423 kl 00:21

Syftade kanske inte på Alvarez primärt. Alvarez är förvisso en ikon inom MIF och vad MIF betyder för honom avspeglas bäst i att hans absolut bästa matcher har varit just mot oss. Han tänder till när han möter Rögle och det har säkerligen att göra med hans stora känslor för MIF, men han svek aldrig Rögle på det sättet som exempelvis Hellqvist stod för det tycker jag saknar motstycke. Han får en livshotande sjukdom - vi ger han stöd, hyllar honom, stödjer honom, samlar in pengar till honom & vad gör han jo han drar till våra värsta antagonister. Det är i min värld det ultimata sveket man kan göra mot supportrar och klubb som stod vid hans sida när han hade sin tuffaste period i livet. Där är väl det jag menar primärt.
Jag tycker att ordet "judas" används för ofta och för fel men just med fallet Hellqvist är det touché, vi ska dessutom inte glömma bort att han ett par månader uttalade sig om Rögle på ett sätt som var allt annat än OK. Minnet må vara kort ibland men här minns jag mycket väl att jag hade kräksmak i munnen när han ibland uttalade sig i Sydsvenskan, som då var fristående ifrån HD.

Vidare så har man också accepterat att Matte Tjärnqvist är något utav en kultspelare hos oss, hur han blev det med 5-6 säsonger i RBK och J-åren här förstår jag inte men det talas alltid i goda ord om honom trots faktumet att han idag är involverad i MIF i allra högsta grad.
Jag har vidare inte heller sett folk oja sig nämnvärt utav att vår sportchef är en Malmöikon som avslutade sin karriär där och lirade i klubben 6-7 år. Jag tror att det inte varit så acceptabelt i början på 00-talet. Zaar nästa man, han går och VÄLJER BORT Rögle för att pengarna är bättre i Malmö (!!) trots det så verkar folk ta emot honom med öppna armar. Jag har aldrig hört någon av Rögles sponsorer påpeka detta, vilket kanske iofs inte är konstigt för när det kommer till pengar och företagande så kan man kanske inte förvänta sig att alla dessa "high shots" ska ha samma inställning till passion som vi supportrar har.

Däremot alla dessa 5-6 exempel ovan får mig att resonera på sättet jag gör.
För mig personligen som blivit såväl LOOBad som PL-13ad flera tillfällen på den goda tiden på derbyn känns detta oerhört märkligt, denna nya verklighet där vi och MIF nästan verkar börja samarbeta, den dialogen om göra bytet JMA-Zaar verkade helt absurd.
Vad är nästa steg, hyra ut sin hall till varandra?

Jag släpper det som sagt nu var bara tvungen att få det ur mig för att jag hyser ett genuint hat mot Mif, om alla inte gör det så får jag finna mig i den nya verkligheten.
Om vi återgår till backarna GVM - i nuläget så har vi sämre backuppsättning än den vi hade förra året för i ärlighetens namn så är/var Fairchild kanske inte bättre men åtminstone på samma nivå som Bibic, Gagné är nog inte sämre än Curran så att för att vi ska kunna ha en bra backuppsättning krävs det att vi ersätter JJ och Gagné med två toppbackar, en är för riskabelt (säg Schira går sönder 10 matcher...) ". Alen och JW sabbar känslan för mig, i övrigt är det inga dåliga backar vi har. " Fast minus dom två och Younan så har vi ju inte fler backar kvar än 2-3 stycken :-) Men ja dom är bra.
Elliot får en att vattnas i munnen, det vore i synnerhet en jävla bra back och han kan vara den spelaren som är det som avgör om det blir slutspel eller kvalspel. Hoppas verkligen bröderna jobbar på den fronten. En annan spelare jag hade betalat 250.000- 300.000 för är Shinnimin, kunde man med mindre stålar betala Conolly vad han än önskar så bör man utan problem kunna lägga till 50K på den lönen till Shinnimin, det är en spelare som är gjuten för Abbothockeyn och vi behöver en riktig krigare i truppen som kommer att ge 110% varje match.
Vi kan fortfarande inte sälja in filosofin med "fartfylld abotthockey där alla jobbar ihop" folk ser fortfarande Rögle som ett lag i nedre regionerna, vi ligger fortfarande långt ner i hierarkin och spelare ifrån Elitserien vill fortfarande fightas om finalen och bucklan, det är inte alla som insett att Rögle kommer att bli ett topplag om man fortsätter sköta sina kort rätt, därav så får man just denna säsong kanske locka med stålarna, stålar som klubben nu HAR. Det är faktum.

Enligt mina senaste uppgifter är Jalasvaara förlorad för Rögle.
Berra

Inläggav Berra » 180423 kl 07:41

Titanen bra inlägg! Men du måste mena klubbchef? Om du syftar på Thuresson. För så vitt jag vet har Chris aldrig spelat för di rälige :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180423 kl 08:21

Som en hyffsat vuxen, 52 år, familjefar skäms jag ofta för mina hatkänslor för ett idrottslag. När min son var 10 frågade han mig vilka lag i elitserien jag hatade och jag började rabbla. Då frågade han varför? Det var då jag började tänka efter om just varför.

Jag tycker att hat till idrottslag är väldigt negativt och överdrivet och särskilt om det kommer från vuxna män som ska vara förebilder för barn och i synnerhet sina egna.

Jag skalade bort lag efter lag och listan blev mindre. Idag kan jag tom ha funderingar på om malmöhatet inte är något annat än rent påhitt och grundar sig i avundsjuka. Förr kunde spelare gå mellan klubbarna utan att det blev liv om det. Om jag skulle gissa så började det hela med Anders Svensson och den säsongen Percy började pumpa in pengar och kanske debygrejen?

Däremot kan jag inte hitta något hos malmö som gjort att man har fog för att hata dom. I malmö tror jag hatet till Rögle är betydligt mindre än tvärtom från vårat håll. Det är Röglefans som hela tiden håller det brinnande. Fan ibland känns det nästan som att jag gläds mer åt malmöförluster än röglevinster. Många gånger när rögle förlorat har man tänkt "skitsamma för mif loosade också"..... det är inte sunt.

Negativa känslor och uttryck är aldrig aldrig bra. Som hat falskhet missundsamhet lögner mm. Negativt föder negativt och positivt föder positivt. Ändå kommer man på sig själv att "hata" varenda gång mif kommer på tal. Det som att det aldrig går ur fast man försöker vara vuxen och positiv.

Håller med titanus om att hellqvist nog står för den värsta övergången tätt följd av zaar. Även om vi lever i en demokrati kunde dom gjort andra val. Dessa val måste gjorts med parametern om att aldrig någonsin återvända till Rögle. Därför tycker jag spekulationerna stannar där. Jag har säkert fel men jag ser inte någon av dom återvända till Rögle.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180423 kl 09:15

Titanus88 skrev:Syftade kanske inte på Alvarez primärt. Alvarez är förvisso en ikon inom MIF och vad MIF betyder för honom avspeglas bäst i att hans absolut bästa matcher har varit just mot oss. Han tänder till när han möter Rögle och det har säkerligen att göra med hans stora känslor för MIF, men han svek aldrig Rögle på det sättet som exempelvis Hellqvist stod för det tycker jag saknar motstycke. Han får en livshotande sjukdom - vi ger han stöd, hyllar honom, stödjer honom, samlar in pengar till honom & vad gör han jo han drar till våra värsta antagonister. Det är i min värld det ultimata sveket man kan göra mot supportrar och klubb som stod vid hans sida när han hade sin tuffaste period i livet. Där är väl det jag menar primärt.
Jag tycker att ordet "judas" används för ofta och för fel men just med fallet Hellqvist är det touché, vi ska dessutom inte glömma bort att han ett par månader uttalade sig om Rögle på ett sätt som var allt annat än OK. Minnet må vara kort ibland men här minns jag mycket väl att jag hade kräksmak i munnen när han ibland uttalade sig i Sydsvenskan, som då var fristående ifrån HD.

Vidare så har man också accepterat att Matte Tjärnqvist är något utav en kultspelare hos oss, hur han blev det med 5-6 säsonger i RBK och J-åren här förstår jag inte men det talas alltid i goda ord om honom trots faktumet att han idag är involverad i MIF i allra högsta grad.
Jag har vidare inte heller sett folk oja sig nämnvärt utav att vår sportchef är en Malmöikon som avslutade sin karriär där och lirade i klubben 6-7 år. Jag tror att det inte varit så acceptabelt i början på 00-talet. Zaar nästa man, han går och VÄLJER BORT Rögle för att pengarna är bättre i Malmö (!!) trots det så verkar folk ta emot honom med öppna armar. Jag har aldrig hört någon av Rögles sponsorer påpeka detta, vilket kanske iofs inte är konstigt för när det kommer till pengar och företagande så kan man kanske inte förvänta sig att alla dessa "high shots" ska ha samma inställning till passion som vi supportrar har.

Däremot alla dessa 5-6 exempel ovan får mig att resonera på sättet jag gör.
För mig personligen som blivit såväl LOOBad som PL-13ad flera tillfällen på den goda tiden på derbyn känns detta oerhört märkligt, denna nya verklighet där vi och MIF nästan verkar börja samarbeta, den dialogen om göra bytet JMA-Zaar verkade helt absurd.
Vad är nästa steg, hyra ut sin hall till varandra?

Jag släpper det som sagt nu var bara tvungen att få det ur mig för att jag hyser ett genuint hat mot Mif, om alla inte gör det så får jag finna mig i den nya verkligheten.
Om vi återgår till backarna GVM - i nuläget så har vi sämre backuppsättning än den vi hade förra året för i ärlighetens namn så är/var Fairchild kanske inte bättre men åtminstone på samma nivå som Bibic, Gagné är nog inte sämre än Curran så att för att vi ska kunna ha en bra backuppsättning krävs det att vi ersätter JJ och Gagné med två toppbackar, en är för riskabelt (säg Schira går sönder 10 matcher...) ". Alen och JW sabbar känslan för mig, i övrigt är det inga dåliga backar vi har. " Fast minus dom två och Younan så har vi ju inte fler backar kvar än 2-3 stycken :-) Men ja dom är bra.
Elliot får en att vattnas i munnen, det vore i synnerhet en jävla bra back och han kan vara den spelaren som är det som avgör om det blir slutspel eller kvalspel. Hoppas verkligen bröderna jobbar på den fronten. En annan spelare jag hade betalat 250.000- 300.000 för är Shinnimin, kunde man med mindre stålar betala Conolly vad han än önskar så bör man utan problem kunna lägga till 50K på den lönen till Shinnimin, det är en spelare som är gjuten för Abbothockeyn och vi behöver en riktig krigare i truppen som kommer att ge 110% varje match.
Vi kan fortfarande inte sälja in filosofin med "fartfylld abotthockey där alla jobbar ihop" folk ser fortfarande Rögle som ett lag i nedre regionerna, vi ligger fortfarande långt ner i hierarkin och spelare ifrån Elitserien vill fortfarande fightas om finalen och bucklan, det är inte alla som insett att Rögle kommer att bli ett topplag om man fortsätter sköta sina kort rätt, därav så får man just denna säsong kanske locka med stålarna, stålar som klubben nu HAR. Det är faktum.

Enligt mina senaste uppgifter är Jalasvaara förlorad för Rögle.

Håller med.

Tjärna kan man väl förstå med 2 % med tanke på att inte Rögle ville ha honom. Men han har ju med tydlighet visat att någon riktig Rögleit är han då inte!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180423 kl 09:19

Demon-Willaume skrev:Som en hyffsat vuxen, 52 år, familjefar skäms jag ofta för mina hatkänslor för ett idrottslag. När min son var 10 frågade han mig vilka lag i elitserien jag hatade och jag började rabbla. Då frågade han varför? Det var då jag började tänka efter om just varför.

Jag tycker att hat till idrottslag är väldigt negativt och överdrivet och särskilt om det kommer från vuxna män som ska vara förebilder för barn och i synnerhet sina egna.

Jag skalade bort lag efter lag och listan blev mindre. Idag kan jag tom ha funderingar på om malmöhatet inte är något annat än rent påhitt och grundar sig i avundsjuka. Förr kunde spelare gå mellan klubbarna utan att det blev liv om det. Om jag skulle gissa så började det hela med Anders Svensson och den säsongen Percy började pumpa in pengar och kanske debygrejen?

Däremot kan jag inte hitta något hos malmö som gjort att man har fog för att hata dom. I malmö tror jag hatet till Rögle är betydligt mindre än tvärtom från vårat håll. Det är Röglefans som hela tiden håller det brinnande. Fan ibland känns det nästan som att jag gläds mer åt malmöförluster än röglevinster. Många gånger när rögle förlorat har man tänkt "skitsamma för mif loosade också"..... det är inte sunt.

Negativa känslor och uttryck är aldrig aldrig bra. Som hat falskhet missundsamhet lögner mm. Negativt föder negativt och positivt föder positivt. Ändå kommer man på sig själv att "hata" varenda gång mif kommer på tal. Det som att det aldrig går ur fast man försöker vara vuxen och positiv.

Håller med titanus om att hellqvist nog står för den värsta övergången tätt följd av zaar. Även om vi lever i en demokrati kunde dom gjort andra val. Dessa val måste gjorts med parametern om att aldrig någonsin återvända till Rögle. Därför tycker jag spekulationerna stannar där. Jag har säkert fel men jag ser inte någon av dom återvända till Rögle.

Hehe du verkar helt frisk trots din ålder! :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180423 kl 09:21

:)
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 180423 kl 11:38

Demon-Willaume skrev:Däremot kan jag inte hitta något hos malmö som gjort att man har fog för att hata dom. I malmö tror jag hatet till Rögle är betydligt mindre än tvärtom från vårat håll. .

Kan nog stämma dom vill mest räkna ens fingrar när man säger att man håller på Rögle :-)
Oledha

Inläggav Oledha » 180423 kl 12:12

Titanus88 skrev:Syftade kanske inte på Alvarez primärt. Alvarez är förvisso en ikon inom MIF och vad MIF betyder för honom avspeglas bäst i att hans absolut bästa matcher har varit just mot oss. Han tänder till när han möter Rögle och det har säkerligen att göra med hans stora känslor för MIF, men han svek aldrig Rögle på det sättet som exempelvis Hellqvist stod för det tycker jag saknar motstycke. Han får en livshotande sjukdom - vi ger han stöd, hyllar honom, stödjer honom, samlar in pengar till honom & vad gör han jo han drar till våra värsta antagonister. Det är i min värld det ultimata sveket man kan göra mot supportrar och klubb som stod vid hans sida när han hade sin tuffaste period i livet. Där är väl det jag menar primärt.

Vidare så har man också accepterat att Matte Tjärnqvist är något utav en kultspelare hos oss, hur han blev det med 5-6 säsonger i RBK och J-åren här förstår jag inte men det talas alltid i goda ord om honom trots faktumet att han idag är involverad i MIF i allra högsta grad............................

Däremot alla dessa 5-6 exempel ovan får mig att resonera på sättet jag gör........................................

Titanus du skriver välformulerat, kunnigt och personligt, mycket nöje att läsa även om det är långt.
Hade velat kommentera hockeyarbetares val av arbetsplats contra supporters lojalitetskrav på spelare som haft ett förhållande på annan ort.
Men tiden tappar med sitt finger mot bordsskivan och man kan se även det som inte är gjort.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180423 kl 13:03

Tack Oledha det värmer och det glädjer mig att vi även kan hålla en högre nivå på forumet ;-)
För att återgå till någon form av nostalgitripp så tycker jag någonstans att rivaliteten emellan Helsingborg & Malmö i en annan sport - fotboll nämligen avspeglar hur det förr var på hockeyn,
På 2000-talet (det vill säga snart 20 år) så har inte EN ENDA spelare gått direkt ifrån Malmö till Helsingborg.
Andra hållet gick min gamla tränare Järdler via en turkisk klubb, dock så har 2 spelare ifrån HIF direkt gått till Malmö - Simon Thern (https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... -skall-do/) & Babis Stefanidis. Något som medförde såväl dödshot som kalabalik för respektive klubbar. Något media naturligtvis gottade sig i.

Så på snart 20 år så har vi haft ynka två övergångar mellan dessa klubbar, två klubbar som ändå får ses bland dom största i landet.
Av någon anledning är rivaliteten väsentligt mycket vassare där, det finns spelare som fått ganska lukruativa erbjudanden ifrån respektive lag men som har med respekt gentemot sina supportrar artigt tackat nej.

Däremot, på 90-talet så var det kutym att spelare som då tillhörde Malmö "åkte upp" och hjälpte Helsingborgs IF, bland annat ett vältjänt Rögleansikte - Mats "Masse" Magnusson bildade radarpar med Henke Larsson. Så under den vevan när "hatet" eller om man ska kalla det för rivaliteten var på låg nivå i fotbollen vad en desto högre i hockeyn. Jag kommer exempelvis ihåg när MIFs supportrar vid ett tillfälle kom med en buss och åkte till gamla bortalagets ingång så stod jag, en gammal Bjuvprofil och en kille vi kán kalla "C" och hetsade ganska friskt, efter att MIF-killarna sprang ner för trappan fick vi plötsligt "hjälp" av kanske 10-15 random Röglesupportrar på 45+ som smått berusade gormade att MIF nu ska få spö :-) nu i efterhand känns det kanske jävla omoget men på den tiden när man var ungdom så kändes det som jävla ballt.

Jag tror att både Rögle och asen hade mått bra av en rivalitet, mest eftersom det skapar drag. Du får 4-8 välfyllda derbymatcher, du skapar hets och du skapar hypé. Jag tror att den här vägen båda lagen och båda lagens fans nu vandrar är destruktiv, vi kommer skapa en kultur där det nästan är okej om Stoffe drar till MIF, spelar där 2-3 säsonger och sen välkomnas ändå tillbaka. Det är fan inte alls långt ifrån att det steget tas. Det hade inneburit att matcherna mot Malmö förutom lagen/städernas geografiska position hade varit som "vilken match som helst" dvs vi hade skapat en situation där du inte längre fyller ut hallarna eftersom en match mot MIF är som vilken match som helst.
Med det sagt så finns det positiva undantag, jag tror att genuina ÄNGELHOLMARE som gick på hockey som små och spelade i Rögle som små (Stoffe,Sylle,Brithén) inte hade gjort det förbjudna. Ted fick exempelvis frågan i en poddcast (kan länka vid behov) om han hade kunnat tänka sig att spela för MIF och han sa något i stil med att med respekt gentemot hans vänner,familj och i synnerhet oss fans så ser han det som en övergång som han aldrig hade kunnat göra.

En övergång av Zaar är farlig för supporterkulturen, för rivaliteten, för allting egentligen. Det är därför jag tror att Rögle ska låta bli Zaar. Det är min åsikt.

Om vi ska övergå till tråden lite RögleAkademin fortsätter att fylla på med anställda isinstruktörer till sin verksamhet. På måndagen blev det klart att Daniel Johansson, lagkapten i Jonstorp i vintras, går in i Rögles satsning på ungdomssidan. I Rögle kommer Daniel att bli isinstruktör för U13 och dessutom hjälpa Linus Karlsson på U16 elit. RögleAkademins satsning på att anställa isinstruktörer till ungdomslagen har gett uppmärksamhet. Förutom Daniel har Adam Bengtsson och William Wallén tackat ja till roller inom Akademin. Det är riktigt jävla bra att man gör den här satsningen på vår ungdomslag. Det glädjer mig oerhört och egna talanger tror jag fan ta mig är framtiden, tänk er om vi i år hade haft Elias Pettersson och någon av juniorerna mer i vårt lag? Det är verkligen rätt väg och rätt strategi att gå. Men återigen lyfter jag fram att man inte får bli fartblind och glömma bort att ett lag som satsar på någonting - det laget måste värva spets så för femtioelfte gången vidhåller jag att om vi ska vara attraktiva, om vi ska visa att vi menar allvar med denna satsningen ja då krävs det 2 backar av yttersta toppklass och åtminstone 3 välkända forwards med en gedigen meritlista.
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 180423 kl 14:19

Jag älskar rivaliteten....men ibland blir det för mycket,
Jag gillar inte att spelare går till "dom där"
Men lirade inte Elvenes med dom där?95-96,96-97 (RBK hade väl dåligt med pengar då så dom fick väl en slant för han)
J.Jönsson var ju där och hälsade på innan han valde Färjestad...Percy blev sur som ättika.
Kommer inte ihåg om det blev så hemskt mycket väsen om det då...minnet sviker en gammal :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180423 kl 14:31

Rögle och mif slöt ett avtal över jögges och stass huvud. Stass sa ok och jönsson sa fuck you. Ingen av dom ska ha skit för det. Rögle har misshandlat stass flera ggr och behandlat honom illa. Det är sorgligt var gång folk påstår att han skulle vara jämförbar med zaar. Och det gjorde inte du Ramones men andra har gjort det. Typ för ett par dagar sen senast på högra sitt.

Hansson kan jag också förstå. Inte i samma division då men han kunde också gjort andra val.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180423 kl 14:34

Enligt Jönsson satt Percy fetgris med fötterna på skrivbordet och slängde fram ett kontrakt som skulle skrivas på. När han besökte fbk fick han rundvisning, träffa folk i föreningen och middag på kvällen med familjen loob. Stor skillnad på bemötande. Kanske lite av hur skillnaden mellan mif och rögle var när zaar skulle välja lag?
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 180423 kl 14:40

Titanus88 skrev:
Om vi ska övergå till tråden lite RögleAkademin fortsätter att fylla på med anställda isinstruktörer till sin verksamhet. På måndagen blev det klart att Daniel Johansson, lagkapten i Jonstorp i vintras, går in i Rögles satsning på ungdomssidan. I Rögle kommer Daniel att bli isinstruktör för U13 och dessutom hjälpa Linus Karlsson på U16 elit. RögleAkademins satsning på att anställa isinstruktörer till ungdomslagen har gett uppmärksamhet. Förutom Daniel har Adam Bengtsson och William Wallén tackat ja till roller inom Akademin. Det är riktigt jävla bra att man gör den här satsningen på vår ungdomslag. Det glädjer mig oerhört och egna talanger tror jag fan ta mig är framtiden, tänk er om vi i år hade haft Elias Pettersson och någon av juniorerna mer i vårt lag? Det är verkligen rätt väg och rätt strategi att gå. Men återigen lyfter jag fram att man inte får bli fartblind och glömma bort att ett lag som satsar på någonting - det laget måste värva spets så för femtioelfte gången vidhåller jag att om vi ska vara attraktiva, om vi ska visa att vi menar allvar med denna satsningen ja då krävs det 2 backar av yttersta toppklass och åtminstone 3 välkända forwards med en gedigen meritlista.

Just detta känns vitalt även vad gäller ungdomssatsningen. Att skapa en stomme med spets, som har en hög nivå som kan leverara över tid, skapar även en väldigt bra miljö för juniorer att komma in och spela sin roll. Att som Rögle gjort senaste åren, tagit upp juniorer med spetskvalitéer i PP och spelskicklighet för att sätta i en fjärdelina som brunkare funkar ej. Har man en spetsig stomme, är det betydligt lättare att skicka in en talang och spela sitt spel och utvecklas. Det blir väldigt vitalt i det långa loppet för att ta ytterligare kliv och utvecklas som spelare. Ger ju inte mycket för en spelskicklig kill med offensiva egenskaper att spela 10 min lite då och då i en fjärdelina som bara ska dumpa och köra.

Så ungdomssatsning + spets blir receptet i längden - vilket jag är övertygad om att Abbotts kommer bygga, om möjligt lite mindre spets än vi vill denna säsongen för att bygga vidare på det. Otroligt bra iniativ oavsett att starta detta och ta våra juniorer till toppen igen! Det kommer vara väldigt viktigt många år framöver att kunna plocka upp talanger i rätt miljö till ett lag som redan fungerar så tålamod och förlåtande miljö finns för att nå ytterligare höjder.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180423 kl 14:54

Rappakalja skrev:
Titanus88 skrev:

Just detta känns vitalt även vad gäller ungdomssatsningen. Att skapa en stomme med spets, som har en hög nivå som kan leverara över tid, skapar även en väldigt bra miljö för juniorer att komma in och spela sin roll. Att som Rögle gjort senaste åren, tagit upp juniorer med spetskvalitéer i PP och spelskicklighet för att sätta i en fjärdelina som brunkare funkar ej. Har man en spetsig stomme, är det betydligt lättare att skicka in en talang och spela sitt spel och utvecklas. Det blir väldigt vitalt i det långa loppet för att ta ytterligare kliv och utvecklas som spelare. Ger ju inte mycket för en spelskicklig kill med offensiva egenskaper att spela 10 min lite då och då i en fjärdelina som bara ska dumpa och köra.

Så ungdomssatsning + spets blir receptet i längden - vilket jag är övertygad om att Abbotts kommer bygga, om möjligt lite mindre spets än vi vill denna säsongen för att bygga vidare på det. Otroligt bra iniativ oavsett att starta detta och ta våra juniorer till toppen igen! Det kommer vara väldigt viktigt många år framöver att kunna plocka upp talanger i rätt miljö till ett lag som redan fungerar så tålamod och förlåtande miljö finns för att nå ytterligare höjder.
Skriver under på allt!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180423 kl 15:09

Ramones skrev:Jag älskar rivaliteten....men ibland blir det för mycket,
Men lirade inte Elvenes med dom där?95-96,96-97 (RBK hade väl dåligt med pengar då så dom fick väl en slant för han)
J.Jönsson var ju där och hälsade på innan han valde Färjestad...Percy blev sur som ättika.
Kommer inte ihåg om det blev så hemskt mycket väsen om det då...minnet sviker en gammal :-)

Rögle var på randen till konkurs. Vi var tvungna att sälja spelare för att överleva och då satte klubbens sämste sportchef genom tiderna, Örning, ut Stass och Jörgen för försäljning. Pörsi nappade då det dels handlade om bra spelare samtidigt som det innebar en knäpp på näsan för den lilla bonnklubben i Ängelholm. Kommer inte ihåg hur Jörgen kom ur det, eftersom klubbarna ägde rättigheterna till spelarna på den tiden. Men Stass svalde stoltheten för att rädda moderklubben och åkte ner till MÖFF. Det blev hans två sämsta säsonger i karriären och han satt för det mesta av tiden på bänken då han, troligtvis, valde att underprestera å det grövsta. Efter att ha håvat in pengarna för Rögle och lidit i två säsonger så återvände han hem igen.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180423 kl 15:21

Varför valde han inte ett annat lag än MIF? Så brukar det ju låta när man drar upp Hellkvist, Zaar mfl.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180423 kl 15:22

Mygel skrev:
Ramones skrev:Jag älskar rivaliteten....men ibland blir det för mycket,

Rögle var på randen till konkurs. Vi var tvungna att sälja spelare för att överleva och då satte klubbens sämste sportchef genom tiderna, Örning, ut Stass och Jörgen för försäljning. Pörsi nappade då det dels handlade om bra spelare samtidigt som det innebar en knäpp på näsan för den lilla bonnklubben i Ängelholm. Kommer inte ihåg hur Jörgen kom ur det, eftersom klubbarna ägde rättigheterna till spelarna på den tiden. Men Stass svalde stoltheten för att rädda moderklubben och åkte ner till MÖFF. Det blev hans två sämsta säsonger i karriären och han satt för det mesta av tiden på bänken då han, troligtvis, valde att underprestera å det grövsta. Efter att ha håvat in pengarna för Rögle och lidit i två säsonger så återvände han hem igen.

Christer Örning som du menar där Mygel har dessvärre gått bort. Nu kanske man ska tala om dom bortgångna med respekt men man kan inte annat än förbluffas hur allt den här mannen var involverad i blev en fullständig katastrof, det bästa är att han bodde på fel sida kommungränsen och tvingades lämna alla politiska uppdrag i Örkelljunga :-)
Sen kan man ju addera hans fiasko i Rögle eller alla golfprojekt herren var involverad i, nu var jag för ung för dom åren men visst fan täckte han, eller ja försökte täcka upp avsaknaden av Jörgen och Elvenes genom att värva några finnar som var ett fiasko som heter duga :-) ?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180423 kl 15:35

GrönvitaMike skrev:Varför valde han inte ett annat lag än MIF? Så brukar det ju låta när man drar upp Hellkvist, Zaar mfl.

Ja, som sagt, jag minns inte hur Jörgen kom ur det eftersom spelarna mer eller mindre ägdes av klubbarna på den tiden. Blev du såld var det bara att packa. Kan ha handlat om att Jörgen inte accepterade budet. Dock minns jag att det inte var bra för Rögle att Jörgen gick till Färjestad eftersom vi förlorade en stor summa som vi desperat behövde.
Flood

Inläggav Flood » 180423 kl 15:45

Trist med A. Öhman till Malmö. Tyckte han såg bra ut de ggr jag såg Leksand. Får hoppas att han inte passar i SHL-kostymen.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180423 kl 15:48

Titanus88 skrev:
Christer Örning som du menar där Mygel har dessvärre gått bort. Nu kanske man ska tala om dom bortgångna med respekt men man kan inte annat än förbluffas hur allt den här mannen var involverad i blev en fullständig katastrof, det bästa är att han bodde på fel sida kommungränsen och tvingades lämna alla politiska uppdrag i Örkelljunga :-)
Sen kan man ju addera hans fiasko i Rögle eller alla golfprojekt herren var involverad i, nu var jag för ung för dom åren men visst fan täckte han, eller ja försökte täcka upp avsaknaden av Jörgen och Elvenes genom att värva några finnar som var ett fiasko som heter duga :-) ?

Ja, Örning ska om någon ha epitet som den sämsta person någonsin på ledande ställning i Rögle. Det var tack vare spelare som Tjärna (tillsammans med Starck, Roger, Gath, mfl) som man lyckades undvika att denna man total kraschade vår klubb då dessa Röglehjärtan lyckades hålla undan från Kristianstad i denna förenings absolut viktigaste match i modern tid. Förlust där och vi hade inte suttit och skrivit på detta forum.

Förresten det var inte Örning som fixade finnarna. Det var vår fina tränare, Hannu Niemi, som var spelaragent för samtliga spelare vid sidan av sitt tränarjobb, som fixade in dem.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180423 kl 15:58

Jag hade för mig att örning var ordförande och inte sportchef.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180423 kl 16:00

GrönvitaMike skrev:På tal om Zaar. Har en kontakt som lät säker på att han hamnar hos oss. Vi får se.
https://www.hd.se/2018-04-24/daniel-zaar-i-samtal-med-rogle-klart-att-han-ar-intressant

Daniel Zaar är på glid från Malmö. Enligt HD-sportens uppgifter har nu forwarden inlett samtal med Rögle

En del av er får nog börja förbereda er för kräkZaar ;-)
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180423 kl 16:03

De har man tyvärr redan gjort och spytt därefter. Örk! Hoppas zaar gör rätt val denna gången iallafall ..... å inte väljer Rögle.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180423 kl 16:05

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Varför valde han inte ett annat lag än MIF? Så brukar det ju låta när man drar upp Hellkvist, Zaar mfl.

Ja, som sagt, jag minns inte hur Jörgen kom ur det eftersom spelarna mer eller mindre ägdes av klubbarna på den tiden. Blev du såld var det bara att packa. Kan ha handlat om att Jörgen inte accepterade budet. Dock minns jag att det inte var bra för Rögle att Jörgen gick till Färjestad eftersom vi förlorade en stor summa som vi desperat behövde.

Fbk fick hosta upp penger till möff. Han berättar om allt det där i boken "Jörgen Jönsson".

Han berättar om percys arrogans och att han sa nej till att skriva på sen besökte han fbk och föll direkt. Klasskillnad på att sälja in sig. Percy blev skogstokig när han signat för fbk och det slutade med att fbk fick betala till mif. Rögle klarade sig nog.

Jörgen har min sympati om varför Rögle aldrig mer varit ett alternativ. Stass kunde gjort samma men han bet i det sura äpplet och hans karriär släktes nog där. Stass borde ha en hyllning utöver det vanliga. Han är trogen Rögle trots allt. Det speglar sig i hans grabbar.
Senast redigerad av Demon-Willaume 180423 kl 16:20, redigerad totalt 4 gånger.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180423 kl 16:06

Hahaha Tuborg
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180423 kl 16:29

Dags för en rant om Zaar: För mig är det en självklarhet att han aldrig mer är välkommen tillbaka, han vet mycket väl att MIF är ett oacceptabelt val, det struntade han dock fullständigt i och valde då även att p---a på många RBK-fans och visade med detta att han är stor egoist.Det finns ju vissa journalister som skrivit att vi som känner såhär måste förstå att "det handlar om spelarens utveckling" och att vi helt enkelt inte förstår, detta är förstås kvalificerat skitsnack. Det är knappast så att MIF är det enda laget som hade kunnat utveckla Zaar.

Det fanns säkerligen fler lag att välja på men han väljer att sajna för laget som han vet att många hatar. Han kryddar sedan detta med att även fira rejält när han gör mål mot oss, varför skulle jag välkomna en sådan egoist tillbaka som bevisligen har noll känslor för RBK? Jag hade önskat att Zaar får samma behandling hos oss som Marcus Nilson fick hos DIF när han återvände! Detta hade aldrig accepterats när jag växte upp på apberget, att många nu tycker att detta är en okej värvning för att han är en "bra spelare"!? Det handlar om principer!

Jag kommer aldrig någonsin bli en "kund" som går på ett "event" för att njuta av lite "underhållning". Jag är en supporter som går på hockey för att se mitt lag köra över det andra laget! SHL och diverse journalister verkar inte nöjda förrän hockeyn är helt fri från allt vad testosteron heter. Gud förbjude om det skriks hatramsor och annat, då kan ju folk bli kränkta.... Tyvärr har detta "we shall overcome" daltandet även nått för många Rögle-fans som tydligen är okej med denna värvningen.För mig är Zaar en äcklig Judas, punkt slut!

Återgå till "Röglespelare"