Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Tuborg

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Tuborg » 180423 kl 17:04

Titanus88 skrev:
En övergång av Zaar är farlig för supporterkulturen, för rivaliteten, för allting egentligen. Det är därför jag tror att Rögle ska låta bli Zaar. Det är min åsikt.

Så sant det är så mycket viktigare än man tror.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180423 kl 17:14

...jag vill dessutom flika in att om man ifrån supportrarnas sida tar emot Zaar med öppna armar. Samma Zaar som fostrades hos oss men svek oss för våra värsta antagonister i ett läge där vi verkligen ville ha hans signatur....att han dessutom gjorde detta delvis också för att medförde några tusenlappar extra OCH hans vansinniga firande vid målet mot oss... Ja då anser jag att AIA och övriga Röglesupportrar kan sluta sjunga anti-mif låtar.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180423 kl 17:20

Macke.E skrev:Dags för en rant om Zaar: För mig är det en självklarhet att han aldrig mer är välkommen tillbaka, han vet mycket väl att MIF är ett oacceptabelt val, det struntade han dock fullständigt i och valde då även att p---a på många RBK-fans och visade med detta att han är stor egoist.Det finns ju vissa journalister som skrivit att vi som känner såhär måste förstå att "det handlar om spelarens utveckling" och att vi helt enkelt inte förstår, detta är förstås kvalificerat skitsnack. Det är knappast så att MIF är det enda laget som hade kunnat utveckla Zaar.

Det fanns säkerligen fler lag att välja på men han väljer att sajna för laget som han vet att många hatar. Han kryddar sedan detta med att även fira rejält när han gör mål mot oss, varför skulle jag välkomna en sådan egoist tillbaka som bevisligen har noll känslor för RBK? Jag hade önskat att Zaar får samma behandling hos oss som Marcus Nilson fick hos DIF när han återvände! Detta hade aldrig accepterats när jag växte upp på apberget, att många nu tycker att detta är en okej värvning för att han är en "bra spelare"!? Det handlar om principer!

Jag kommer aldrig någonsin bli en "kund" som går på ett "event" för att njuta av lite "underhållning". Jag är en supporter som går på hockey för att se mitt lag köra över det andra laget! SHL och diverse journalister verkar inte nöjda förrän hockeyn är helt fri från allt vad testosteron heter. Gud förbjude om det skriks hatramsor och annat, då kan ju folk bli kränkta.... Tyvärr har detta "we shall overcome" daltandet även nått för många Rögle-fans som tydligen är okej med denna värvningen.För mig är Zaar en äcklig Judas, punkt slut!

Så rätt!

Nej journalisternas uppgift verkar vara att fördärva nerven i sporten och på läktaren och sedan se till att allt och alla inom hockeyn ska bära regnbågsfärgade kläder.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180423 kl 17:29

Tuborg skrev:Jag hade för mig att örning var ordförande och inte sportchef.

Vi hade ingen sportchef då. Ordföranderollen och sportchefsrollen var en och samma.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180423 kl 17:31

Mygel skrev:
Tuborg skrev:Jag hade för mig att örning var ordförande och inte sportchef.

Vi hade ingen sportchef då. Ordföranderollen och sportchefsrollen var en och samma.

Ok, det kan säkert stämma.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180423 kl 17:41

Tur att de stenhårda supporterkulturen som AIA en gång stod för knappt finns kvar, speciellt på detta forumet.
Nu vill nog de flesta gamla uvar att RBK äntligen ska vinna hockeymatcher, med så bra spelare som möjligt.

Vi som följt RBK riktigt länge både på ståplats och från sittplats är överlag trötta på menlösa argument för att spela inte ska värvas. Att spelat i MIF är en av dessa, att jubla efter man gjort ett mål är en annan.
Flood

Inläggav Flood » 180423 kl 18:02

Får mer och mer känslan att Abbotteffekten när det gäller möjligheterna att locka bra namn är nonsens. Möjligtvis kan det hjälpa till att landa eventuella hemvändare men när det gäller övriga känns det som att vår image som bottenlag är extremt svår att bli av med. Sedan blir ju inte saken bättre att sportchefen själv verkar tycka att vår backsida i stort sett håller måttet. Livströttande deluxe.
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180423 kl 18:38

captain skrev:Tur att de stenhårda supporterkulturen som AIA en gång stod för knappt finns kvar, speciellt på detta forumet.
Nu vill nog de flesta gamla uvar att RBK äntligen ska vinna hockeymatcher, med så bra spelare som möjligt.

Vi som följt RBK riktigt länge både på ståplats och från sittplats är överlag trötta på menlösa argument för att spela inte ska värvas. Att spelat i MIF är en av dessa, att jubla efter man gjort ett mål är en annan.

Helt rätt! Varför ska man bry sig om principer liksom? Jag tycker även att vi ska värva Linus Klasen, Robin Alvarez och Björn Svensson, vad spelar det för roll att dom snackat skit om Rögle? Dom är ju bra hockeyspelare, jag tycker det är det ENDA som ska spela roll. Skit i tradition och historia, in med dessa och klappor, kisscams osv. Låt även oss bli en plastklack, för det är verkligen "utveckling".......
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180423 kl 18:42

Flood skrev:Får mer och mer känslan att Abbotteffekten när det gäller möjligheterna att locka bra namn är nonsens. Möjligtvis kan det hjälpa till att landa eventuella hemvändare men när det gäller övriga känns det som att vår image som bottenlag är extremt svår att bli av med. Sedan blir ju inte saken bättre att sportchefen själv verkar tycka att vår backsida i stort sett håller måttet. Livströttande deluxe.

Bara kort input om backsidan - halva backsidan utgörs utav Youds,Jonsson,Williamsson och Bibic. Det är sportchefen nöjd med....Förra året var backsidan vår akilleshäl och i ärlighetens namn så är den hittills i år sämre då Jaalasavaara,Fairchild,Gagné försvunnit. Åtminstone Gagné höll hög klass.

Tja det är nog bara på detta forum "Abboteffekten" har gett ett eko som gör att inget kan ifrågasättas jag kan tänka mig att "stjärnspelare" vill på papper också se att klubben genomgår och ska genomgå en radikal förändring och det kan tänkas att det inte klingar lika sexigt för dom med Allsvenska lirare och amerikanska skolspelare som det gör för många här. Spelare drar spelare, om du kan påvisa att du har värvat 2-3 topprofiler då får du lättare att hävda dig när du budar på spelare som du vill ha.
Men tyvärr verkar folk här tro att allt Chris tar i blir till guld och många verkar tro SM-guld ligger bakom dörren.
Det är inte realistiskt utan jag tror att Rögle kommer att bli 6-10:a och bara för att det är Abbot som styr så måste man kunna ifrågasätta saker och ting.
Henrik

Inläggav Henrik » 180423 kl 19:18

GrönvitaMike skrev:
Rappakalja skrev:
Titanus88 skrev:
Om vi ska övergå till tråden lite RögleAkademin fortsätter att fylla på med anställda isinstruktörer till sin verksamhet. På måndagen blev det klart att Daniel Johansson, lagkapten i Jonstorp i vintras, går in i Rögles satsning på ungdomssidan. I Rögle kommer Daniel att bli isinstruktör för U13 och dessutom hjälpa Linus Karlsson på U16 elit. RögleAkademins satsning på att anställa isinstruktörer till ungdomslagen har gett uppmärksamhet. Förutom Daniel har Adam Bengtsson och William Wallén tackat ja till roller inom Akademin. Det är riktigt jävla bra att man gör den här satsningen på vår ungdomslag. Det glädjer mig oerhört och egna talanger tror jag fan ta mig är framtiden, tänk er om vi i år hade haft Elias Pettersson och någon av juniorerna mer i vårt lag? Det är verkligen rätt väg och rätt strategi att gå. Men återigen lyfter jag fram att man inte får bli fartblind och glömma bort att ett lag som satsar på någonting - det laget måste värva spets så för femtioelfte gången vidhåller jag att om vi ska vara attraktiva, om vi ska visa att vi menar allvar med denna satsningen ja då krävs det 2 backar av yttersta toppklass och åtminstone 3 välkända forwards med en gedigen meritlista.

Just detta känns vitalt även vad gäller ungdomssatsningen. Att skapa en stomme med spets, som har en hög nivå som kan leverara över tid, skapar även en väldigt bra miljö för juniorer att komma in och spela sin roll. Att som Rögle gjort senaste åren, tagit upp juniorer med spetskvalitéer i PP och spelskicklighet för att sätta i en fjärdelina som brunkare funkar ej. Har man en spetsig stomme, är det betydligt lättare att skicka in en talang och spela sitt spel och utvecklas. Det blir väldigt vitalt i det långa loppet för att ta ytterligare kliv och utvecklas som spelare. Ger ju inte mycket för en spelskicklig kill med offensiva egenskaper att spela 10 min lite då och då i en fjärdelina som bara ska dumpa och köra.

Så ungdomssatsning + spets blir receptet i längden - vilket jag är övertygad om att Abbotts kommer bygga, om möjligt lite mindre spets än vi vill denna säsongen för att bygga vidare på det. Otroligt bra iniativ oavsett att starta detta och ta våra juniorer till toppen igen! Det kommer vara väldigt viktigt många år framöver att kunna plocka upp talanger i rätt miljö till ett lag som redan fungerar så tålamod och förlåtande miljö finns för att nå ytterligare höjder.
Skriver under på allt!

Moi aussi!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180423 kl 19:42

Flood skrev:Får mer och mer känslan att Abbotteffekten när det gäller möjligheterna att locka bra namn är nonsens. Möjligtvis kan det hjälpa till att landa eventuella hemvändare men när det gäller övriga känns det som att vår image som bottenlag är extremt svår att bli av med. Sedan blir ju inte saken bättre att sportchefen själv verkar tycka att vår backsida i stort sett håller måttet. Livströttande deluxe.

Jag tror att den kommande och säsongen efter det blir avgörande för "Abbotteffekten" för man ska komma ihåg att de bara varit huvudansvariga i typ 4 månader och kom in i ett för dem tacksamt läge med allt att vinna - för det kunde ju inte bli sämre. De löste den initiala uppgiften på ett imponerande sätt som givetvis har skapat uppmärksamhet i hockey sverige men att för den sakens skull tro att det ställer sig ett långt led med stjärnspelare utanför Lindab som vill spela i Rögle är ju naivt och det tror jag ingen tror på.

Går vi till slutspel/play-in nästa säsong så visar det att "Abbotteffekten" inte bara var en fluga och vi klättrar i hierakin när det gäller att kunna knyta till sig bättre spelare och fortsätter vi att prestera året efter det har vi nog tvättat bort bottenstämplen för gott.

Sen ska man komma ihåg att exempelvis DIF spelade jävligt risigt och låg illa till förra säsongen och i år spelade de semifinal utan några - iallafall på pappret - imponerande värvningar. Bourque och Engqvist var ju båda borta under andra halvan av säsongen men det var framförallt LAGET Djurgården som lyfte. Rögle kan göra det lyftet redan nästa säsong om allt slår väl in.
Flood

Inläggav Flood » 180423 kl 20:24

Men kolla DIF:s backsida jämfört med vår för att ta ett konkret exempel. En sådan som Markus Högström hade ju tagit en tagit en plats bland våra ordinarie backar sittandes i en rullstol.
euroc

Inläggav euroc » 180423 kl 20:30

Skitsnack om Zaar. Vill han ska Rögle givetvis ta honom till Ängelholm. Eller ska vi hata Roger Hansson också som vi gjorde på 90-talet? Rögles trupp för nästa säsong innehåller alldeles för många frågetecken. Tittar man bara på forwards vet ingen hur Ludde Elvenes, Leon Bristedt, Linus Sandin och Christoffer Bengtsson kommer att leverera. Sjöa och Zaar hade känts tryggare men även med dessa måste 2-3 toppspelare in och minst en toppback.
Så låt Zaar vara och välkomna honom istället. Dessutom, oduglige Eldebrink sket ju i att träffa honom, så man kan ju lite förstå honom också.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180423 kl 21:11

Macke.E skrev:Jag kommer aldrig någonsin bli en "kund" som går på ett "event" för att njuta av lite "underhållning". Jag är en supporter som går på hockey för att se mitt lag köra över det andra laget! SHL och diverse journalister verkar inte nöjda förrän hockeyn är helt fri från allt vad testosteron heter. Gud förbjude om det skriks hatramsor och annat, då kan ju folk bli kränkta.... Tyvärr har detta "we shall overcome" daltandet även nått för många Rögle-fans som tydligen är okej med denna värvningen.För mig är Zaar en äcklig Judas, punkt slut!
Du sätter ditt hat för MIF framför kärleken till Rögle. Jag hatar MIF och jag hatar Zaars beslut, men inte fan gråter jag om han väljer rätt den här gången och sänker svinen i derbyt. De riktiga och största RBK-supportrarna är inte de som söker bekräftelse för hatet mot MIF utan sådana som värderar Rögles framgångar högst och samtidigt hatar MIF. Vi hatar MIF förmodligen lika mycket som ni andra, och vi vill helst inte se MIF-spelare i RBK, men det måste finnas rum för undantag. Zaar valde inte bort oss för att han gillar MIF mer utan för att vi hade en inkompetent ledning som gjorde oss oattraktiva som klubb och avskräckte potentella nyförvärv. Zaar ville bo i Skåne nära släkt och vänner så Malmö var det enda alternativet. Han gav oss en ärlig chans men då hade vår tränare fullt upp med att jaga satans vildsvin.
Användarvisningsbild
ÖrkelljungaGrabben2

Inläggav ÖrkelljungaGrabben2 » 180423 kl 21:29

GrönvitaMike skrev:
Macke.E skrev:Jag kommer aldrig någonsin bli en "kund" som går på ett "event" för att njuta av lite "underhållning". Jag är en supporter som går på hockey för att se mitt lag köra över det andra laget! SHL och diverse journalister verkar inte nöjda förrän hockeyn är helt fri från allt vad testosteron heter. Gud förbjude om det skriks hatramsor och annat, då kan ju folk bli kränkta.... Tyvärr har detta "we shall overcome" daltandet även nått för många Rögle-fans som tydligen är okej med denna värvningen.För mig är Zaar en äcklig Judas, punkt slut!
Du sätter ditt hat för MIF framför kärleken till Rögle. Jag hatar MIF och jag hatar Zaars beslut, men inte fan gråter jag om han väljer rätt den här gången och sänker svinen i derbyt. De riktiga och största RBK-supportrarna är inte de som söker bekräftelse för hatet mot MIF utan sådana som värderar Rögles framgångar högst och samtidigt hatar MIF. Vi hatar MIF förmodligen lika mycket som ni andra, och vi vill helst inte se MIF-spelare i RBK, men det måste finnas rum för undantag. Zaar valde inte bort oss för att han gillar MIF mer utan för att vi hade en inkompetent ledning som gjorde oss oattraktiva som klubb och avskräckte potentella nyförvärv. Zaar ville bo i Skåne nära släkt och vänner så Malmö var det enda alternativet. Han gav oss en ärlig chans men då hade vår tränare fullt upp med att jaga satans vildsvin.

Tror faktiskt inte det var Zaar's fel i den hela soppan, tror det var var ledningen som tog han för givet. visst det är ändå helt fel att välja rödhökarna i det läget.
angående målfirandet kan jag tänka mig att gjorde det i ren frustration mot ledningen för att de inte värdesatte han, dumt ja, men vi ska nog inte döma han för hårt.
där är nog en hel del spel bakom gallerierna som vi inte får se.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180423 kl 21:49

Med facit i hand nådde Zaars MIF semifinal medan vi var på väg mot en fiaskosäsong och undvek kvalet med några matcher kvar. Abbotts kom som en skänk från ovan i precis rätt tid annars hade det slutat med allsvenskt spel och vi hade jagat allsvenska medelmåttor och inte spelare av Zaars kaliber.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180423 kl 22:07

GrönvitaMike skrev:Med facit i hand nådde Zaars MIF semifinal medan vi var på väg mot en fiaskosäsong och undvek kvalet med några matcher kvar. Abbotts kom som en skänk från ovan i precis rätt tid annars hade det slutat med allsvenskt spel Och vi hade jagat allsvenska medelmåttor och inte spelare av Zaars kaliber.

Nu tar vi inte ut något i förskott va :-) ;-)

För övrigt. Brynäs som var kanske förra årets största fiaskolag hanterar det hur? Genom att värva 5 SPETTSPELARE och Klasspelare. Innan vi är inne i maj har man lyckats knyta an Lundgren, ifrån KHL lyckades man plocka ännu en hemvändare, Andersén. Har sett honom spela i Jokerit och han kommer bli en riktigt viktig spelare för dom.

Framåt tog dom KHKs kanske två bästa spelare förra säsongen Kellman & Rhodin och avslutningsvis så plockade dom även Danielsson som blev tvåa i Schweiz poängliga med imponerande 50 poäng på lika många matcher.

Där har man i min värld rätt värvningsstrategi, du har ett par ynglingar i laget som kan komma att leverera men du gör en tveksam säsong, identifierar var det var du hade utmaningar förra säsongen och innan april är slut har du spetsat till det med 5 klasspelare.

Nu kommer dom kanske plocka in 2-3 spelare till och är genast mer attraktiva för spelare då dom visar seriositet med sin satsning, detta önskade jag vi gjorde eller åtminstone gör till nästa säsong.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180423 kl 23:48

Brynäs är ett stabilt SHL-lag och är attraktivare som klubb än vi är just nu. De spelade final för ett år sen. Även om satsningen är spännande i år så är vi fortfarande ett lindansargäng tills motsatsen har bevisats. Vi behöver några bra säsonger i SHL för att kunna konkurrera om spelare som Kellman, som f.ö gjorde klart med Brynäs i vintras när Rögle låg under kvalstrecket. Jag tycker nästan att MIF är ett bättre exempel. De var likt oss nykomlingar och hamnade bakom oss i tabellen 15/16 men lyckades på några månader bli ett slutspelslag med värvningar som Rakhshani, Filppula, Hardt, Alvarez, Forsell, Welch och co. Minns att jag hyllade deras satsning här samtidigt som jag sågade Rögles och fick såklart skit för det av Captain, Farang mfl som tycke att jag skulle byta lag ;-)
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180424 kl 00:12

GrönvitaMike skrev:

Jag sätter mina principer och min uppfostran först, hade en farbror som spelade för Rögle på 80talet och är således väl insatt i hatet mot MIF ända sedan den tiden, har hört flera historier och hatet mot MIF är ingrott. Det är inte svårt alls att hata MIF och älska Rögle samtidigt, det gick alldeles utmärkt, det gick t.o.m så utmärkt att vi på den tiden blev utsedda till Sveriges bästa publik. Om man som nuvarande Rögle-supporter väljer att acceptera Zaar i vårt lag så pissar man på vår historik och visar enbart hur sjukt historielös man är, man säger helt enkelt att det är okej att bete sig hur fan som helst. Är du en bra spelare är du tydligen välkommen oavsett! Det är ett synsätt jag aldrig kommer dela, hur f-n kan man ta tillbaka ett sånt as som firade mot oss när Rögle hjälpte honom att bli den han är! Vilket otacksamt äckel!

Det spelar NOLL roll att Bogren o company inte föll Judas Zaar i smaken, då fanns det för helvete 12 andra lag att gå till!
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180424 kl 00:13

ÖrkelljungaGrabben2 skrev:
GrönvitaMike skrev:

Tror faktiskt inte det var Zaar's fel i den hela soppan, tror det var var ledningen som tog han för givet. visst det är ändå helt fel att välja rödhökarna i det läget.
angående målfirandet kan jag tänka mig att gjorde det i ren frustration mot ledningen för att de inte värdesatte han, dumt ja, men vi ska nog inte döma han för hårt.

Döma honom för hårt!!!?? Han går till MIF!!! Han gör mål mot oss och firar utav helvete! Hade Liljewall gjort så? Så fan heller för han har principer och ett hjärta till skillnad från egoistsvinet Zaar!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180424 kl 00:17

MackeE läste du mina långa utlägg på föregående sida?
Det du pratar om har tyvärr blivit urvattnat.
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180424 kl 00:30

Titanus88 skrev:MackeE läste du mina långa utlägg på föregående sida?
Det du pratar om har tyvärr blivit urvattnat.

Jag läste, det blir urvattnat om vi låter det bli urvattnat. Om vi låter oss bli ännu en i raden av plastsupportrar, jag personligen kommer dock ALDRIG bli sådan.
Det är upp till oss som brinner för RBK och hatar MIF att aldrig acceptera att spelare pissar på oss och sedan bara välkomnas in, det är ju för f-n helt befängt!
Det är ju direkt ryggradslöst att ens tänka på att acceptera att ta in en sådan spelare, helt obegripligt!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180424 kl 00:53

Jag förstår Mackes poäng men det är på principiella grunder. Det är inte skitsamma för oss som är öppna för en återkomst för Zaar. Han gjorde fel och det tar emot även för mig men jag tycker fan inte att det är vårt största bekymmer att ta tillbaka en Rögleprodukt som förmodligen älskar Rögle mer än svinen men valde dem för sin egen utveckling som spelare. Vem kan beskylla honom för det med tanke på vilka höns som satt på ledande positioner i Rögle? Tror ni att han ångrade sitt beslut när Rögle slog SHL-rekord i uselhet med 0p och 3-17 i målskillnad och fick fiaskostämpel redan efter 3 omgångar? Vi fick en klasscenter som Brithen att se ut som brunkande fjärdecenter under Eldebrink. Jag tror tyvärr att Everberg satte igång den här hemvändarproblematiken när han valde Växjö istället för det eviga kvallaget vilket också visade sig vara rätt beslut i slutändan. Helt säker på att Everbergs val och positiva utveckling året innan var en stor anledning till att Zaar valde bort oss. Det hjälpte inte heller att våra representanter inte var på plats när man tog emot Zaar vilket han själv kritiserade mellan raderna.

Jag kan störa mig mycket mer på alla medelmåttor med Röglehjärta som bidragit till att vi fått kvala mot allsvenska pisslag år ut och år in. Det finns Röglespelare i den befintliga truppen eller som precis lämnat som jag ogillar mer än Zaar. Jag har hellre en 25-30p forward i laget som kommer från Malmö (Zaar) än en medioker Rögleikon som Almen. I det här exemplet skiter jag fullständigt i att Zaar tillhört Malmö och att Almen blivit en ikon. Jag tar hellre den bättre spelaren. Trött på alla j-a medelmåttor med sk Röglehjärta.

Mitt hat styrs ofta av tabelläget även om det finns ett djupt inneboende hat mot just MIF. De här senaste två åren har jag hatat KHK, Leksand, Mora, AIK och Örebro betydligt mer än Malmö just för att de är/var ett större hot. Vi behöver utmana Malmö sportsligt för att de riktigt starka hatkänslorna ska väckas till liv. Förutom vid derbyn för då är man helt vild oavsett. Har lite svårt att gå igång på ett semifinallag när vi själva får kvala. Jag har svårt för folk som gapar om Malmö i ett läge där Rögle är extremt mycket sämre. Det är lite som att Espanyolfans skulle häckla Barcelonafans. Mest bara pinsamt. Det känns faktiskt mest som avundsjuka och lillebrorskomplex som någon skrev. Riktiga vinnarskallar bland fansen håller låg profil tills Rögle börjar utmana svinen på allvar så att hatet kan rättfärdigas.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180424 kl 07:59

Macke.E skrev:
GrönvitaMike skrev:Du sätter ditt hat för MIF framför kärleken till Rögle. Jag hatar MIF och jag hatar Zaars beslut, men inte fan gråter jag om han väljer rätt den här gången och sänker svinen i derbyt. De riktiga och största RBK-supportrarna är inte de som söker bekräftelse för hatet mot MIF utan sådana som värderar Rögles framgångar högst och samtidigt hatar MIF. Vi hatar MIF förmodligen lika mycket som ni andra, och vi vill helst inte se MIF-spelare i RBK, men det måste finnas rum för undantag. Zaar valde inte bort oss för att han gillar MIF mer utan för att vi hade en inkompetent ledning som gjorde oss oattraktiva som klubb och avskräckte potentella nyförvärv. Zaar ville bo i Skåne nära släkt och vänner så Malmö var det enda alternativet. Han gav oss en ärlig chans men då hade vår tränare fullt upp med att jaga satans vildsvin.

Döma honom för hårt!!!?? Han går till MIF!!! Han gör mål mot oss och firar utav helvete! Hade Liljewall gjort så? Så fan heller för han har principer och ett hjärta till skillnad från egoistsvinet Zaar!

Nu har han inte Rögle som moderklubb eller hur? Dålig jämförelse.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 180424 kl 08:41

Maverick skrev:
Macke.E skrev:

Blir lite trött på all energi som skall läggas på att "hata" spelares och ledares beslut om att gå till MIF.
Jag förstår att det svider i ögonen och det skall det göra i denna rivalitet. Men som många nämt så har Rögle haft en dålig kultur inom organisationen. Tror att den tid som var innehöll svåger politik och ryggdunk. Bogrenarna verkar vara de stora bovarna i dramat. Om någon ska vara Judas så tror jag bestämma att de två / en är de ända som kan göra sig förtjänta av en sådan titel. Styrelse Bogren har, som jag förstått det, gjort allt för att varar precis lika svinnig som en viss herr Nilsson.

Alla borde se, trendbrottet efter Sam och Chris. helt plötsligt börjar vi få mer kontakt med de spelare vi lyckats jaga bort tidigare. De börjar komma hem igen, låt oss istället varar positiva till att vi nu är en klubb som våra duktiga exportspelare kan tänka sig att komma tillbaka till. Finns säkert många tillfälligheter i detta också. Men jag tänker heja på Zaar och efter hans första mål mot MIF nästa år är allt gammalt glömt!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180424 kl 08:46

Om man ska vara lite rättvis så har inte RBK gjort Zaar till den hockeyspelare han är idag. Grunden lades i Jonstorp. Han dominerade direkt när han kom till RBK redan som underårig J18-spelare.
Om vi snackar principer så skulle Zaar aldrig gått till RBK för (på min tid) hatade man RBK långt ner i knatteleden.
Att gå till RBK som 15-åring ansågs som ett stort svek mot JIF.
Så vi ska nog vara rätt glada att "principerna" från 80-talet inte levt kvar.

Är det något lag som gjort att Zaar tog steget i seniorsammanhang skulle jag vilja säga Luleå, trots den korta tiden i klubben.
Framförallt är den tiden som vi kan skörda nu med lite tur och skicklighet, tack vare att vår klubbchef (som spelat i Malmö) fick hit Abbotts (som också drog när det passade deras karriär).
Det är "svek" mest hela tiden och nu äntligen kan vi få hem spelare som tidigare ratat oss. Ja, då kommer en del folk och snackar om principer.
Man blir mörkrädd.

För övrigt är en del principer bra att ha, men långt ifrån alla är utvecklande för ens egen person eller för föreningen man håller av.
En princip som jag gillar, är att RBKs ska värva så bra spelare som dom överhuvudtaget kan.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180424 kl 08:49

UppflyttningsByrån skrev:
Maverick skrev:
Macke.E skrev:

Blir lite trött på all energi som skall läggas på att "hata" spelares och ledares beslut om att gå till MIF.
Jag förstår att det svider i ögonen och det skall det göra i denna rivalitet. Men som många nämt så har Rögle haft en dålig kultur inom organisationen. Tror att den tid som var innehöll svåger politik och ryggdunk. Bogrenarna verkar vara de stora bovarna i dramat. Om någon ska vara Judas så tror jag bestämma att de två / en är de ända som kan göra sig förtjänta av en sådan titel. Styrelse Bogren har, som jag förstått det, gjort allt för att varar precis lika svinnig som en viss herr Nilsson.

Alla borde se, trendbrottet efter Sam och Chris. helt plötsligt börjar vi få mer kontakt med de spelare vi lyckats jaga bort tidigare. De börjar komma hem igen, låt oss istället varar positiva till att vi nu är en klubb som våra duktiga exportspelare kan tänka sig att komma tillbaka till. Finns säkert många tillfälligheter i detta också. Men jag tänker heja på Zaar och efter hans första mål mot MIF nästa år är allt gammalt glömt!

Du kan ha en tanke i att Bogrens hade principer. Liknande en del framför här. Det är kanske därför vi såg en del märkliga saker ske "utan" anledning.
Bogrens har alltid satt RBK främst men möjligen ibland på ett sätt som inte gynnat föreningen på längre sikt.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180424 kl 09:21

GrönvitaMike skrev:Brynäs är ett stabilt SHL-lag och är attraktivare som klubb än vi är just nu. De spelade final för ett år sen. Även om satsningen är spännande i år så är vi fortfarande ett lindansargäng tills motsatsen har bevisats. Vi behöver några bra säsonger i SHL för att kunna konkurrera om spelare som Kellman, som f.ö gjorde klart med Brynäs i vintras när Rögle låg under kvalstrecket. Jag tycker nästan att MIF är ett bättre exempel. De var likt oss nykomlingar och hamnade bakom oss i tabellen 15/16 men lyckades på några månader bli ett slutspelslag med värvningar som Rakhshani, Filppula, Hardt, Alvarez, Forsell, Welch och co. Minns att jag hyllade deras satsning här samtidigt som jag sågade Rögles och fick såklart skit för det av Captain, Farang mfl som tycke att jag skulle byta lag ;-)

Men sa du inte också att RBKs skulle trilla ur?
Framtiden får visa vem som hade rätt rörande RBKs väg att gå vs Malmös väg.
Personligen ser jag hellre en ekonomi i balans än tre-fem matcher extra.

https://www.sydsvenskan.se/2018-02-28/2 ... ks-ekonomi

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... 3093363.ab

Jag kan inte för mitt liv se något positivt med det sättet att driva hockeyklubb. Oavsett hur resultatet ser ut.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 180424 kl 10:36

captain skrev:
UppflyttningsByrån skrev:
Maverick skrev:

Du kan ha en tanke i att Bogrens hade principer. Liknande en del framför här. Det är kanske därför vi såg en del märkliga saker ske "utan" anledning.
Bogrens har alltid satt RBK främst men möjligen ibland på ett sätt som inte gynnat föreningen på längre sikt.

Jo det är klart, men tror att vi är många som också måste inse att med vissa principer och bakåtsträvande inställning så kan vi aldrig bli ett bra SHL lag. Vi behöver inte älska Malmö, Växjö eller något annat lag. Men tydligen så fungerade inte den attityden som tidigare fanns. Tror att det nya Rögle kommer bevisa detta, tror med de resultaten att även tonen här inne kommer ändra sig på vissa.. har såklart inte samma hopp för alla ;-) ;-) ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180424 kl 10:40

GrönvitaMike skrev:Jag förstår Mackes poäng men det är på principiella grunder. Det är inte skitsamma för oss som är öppna för en återkomst för Zaar. Han gjorde fel och det tar emot även för mig men jag tycker fan inte att det är vårt största bekymmer att ta tillbaka en Rögleprodukt som förmodligen älskar Rögle mer än svinen men valde dem för sin egen utveckling som spelare. Vem kan beskylla honom för det med tanke på vilka höns som satt på ledande positioner i Rögle? Tror ni att han ångrade sitt beslut när Rögle slog SHL-rekord i uselhet med 0p och 3-17 i målskillnad och fick fiaskostämpel redan efter 3 omgångar? Vi fick en klasscenter som Brithen att se ut som brunkande fjärdecenter under Eldebrink. Jag tror tyvärr att Everberg satte igång den här hemvändarproblematiken när han valde Växjö istället för det eviga kvallaget vilket också visade sig vara rätt beslut i slutändan. Helt säker på att Everbergs val och positiva utveckling året innan var en stor anledning till att Zaar valde bort oss. Det hjälpte inte heller att våra representanter inte var på plats när man tog emot Zaar vilket han själv kritiserade mellan raderna.

Jag kan störa mig mycket mer på alla medelmåttor med Röglehjärta som bidragit till att vi fått kvala mot allsvenska pisslag år ut och år in. Det finns Röglespelare i den befintliga truppen eller som precis lämnat som jag ogillar mer än Zaar. Jag har hellre en 25-30p forward i laget som kommer från Malmö (Zaar) än en medioker Rögleikon som Almen. I det här exemplet skiter jag fullständigt i att Zaar tillhört Malmö och att Almen blivit en ikon. Jag tar hellre den bättre spelaren. Trött på alla j-a medelmåttor med sk Röglehjärta.

Mitt hat styrs ofta av tabelläget även om det finns ett djupt inneboende hat mot just MIF. De här senaste två åren har jag hatat KHK, Leksand, Mora, AIK och Örebro betydligt mer än Malmö just för att de är/var ett större hot. Vi behöver utmana Malmö sportsligt för att de riktigt starka hatkänslorna ska väckas till liv. Förutom vid derbyn för då är man helt vild oavsett. Har lite svårt att gå igång på ett semifinallag när vi själva får kvala. Jag har svårt för folk som gapar om Malmö i ett läge där Rögle är extremt mycket sämre. Det är lite som att Espanyolfans skulle häckla Barcelonafans. Mest bara pinsamt. Det känns faktiskt mest som avundsjuka och lillebrorskomplex som någon skrev. Riktiga vinnarskallar bland fansen håller låg profil tills Rögle börjar utmana svinen på allvar så att hatet kan rättfärdigas.

Exakt så! Givet att Zaar ville ha nära hem så är det bara att erkänna att MÖFF var ett väldigt logiskt alternativ för honom förra säsongen. Rögle var inget alternativ. Självfallet inte heller för Everberg. Bara löjligt och kontraproduktivt att döma dem. I stället bara för oss att kavla upp ärmarna, spotta i nävarna och bli bättre för att vara ett bättre alternativ för hemvändare framöver. Brithén var en viktig pusselbit, men uppenbarligen också mer i "Sjögren-fas" än i "Zaar-fas" av karriären. 2xAbbotts som både paniklösning och framtidssatsning en viktig markering att nu får det fanimej vara nog med lallandet och lindansandet. Sjögren presenteras inom någon dag. Det bekräftar ambitionerna och ger trovärdighet. Att utvecklingsspelare, och dessa namn ser spännande ut, hittills varit lättare att värva är inget konstigt alls.

Kjellbergs projekt, anställningarna i Akademin, heltidsscout, uppdateringarna på tränarposterna, is året runt m.m. Allt verkar gå åt rätt håll! Chris har hittills byggt om laget nästintill klanderfritt. Men en hel del återstår. Bara att hoppas att de tunga pjäserna trillar in snart.

Till sist. Hat, hets, uppvigling till våld, bengaler på läktare osv är bara sjukt och avskräcker fler än det lockar. Varje gång jag ser sån skit hoppas jag att polisen/våldsmonopolet prylar skiten av idioterna, låser in dem och kastar nyckeln samt att klubbarna portförbjuder dem på livstid. Upprensning och mindre skattemedel på aporna, annars tomma läktare, punkt! De som söker hat, hets och våld kan åka till Västbanken eller nåt. Rivaliteten och prestigen mot lokalkonkurrenten MÖFF skall vi använda till vår egen fördel, som väckarklocka, tändvätska, någon vi alltid vill slå till varje pris oavsett hur bra det är. Faktiskt, ju bättre de är ju bättre för oss för att det tvingar oss eller stimulerar oss till utveckling för att kunna mäta oss med dem. Betänk om MÖFF legat i div 1, vad hade då rivaliteten varit värd? Den hade ju bara låtit fånig! I den meningen är det faktiskt bättre att "älska sin fiende". Att överhuvudtaget fundera på t.ex Stass och Hansson fortfarande som "Judas", låter för mig som bibliskt korkat.

Återgå till "Röglespelare"