Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Henrik

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Henrik » 180424 kl 10:49

Macke.E skrev:
GrönvitaMike skrev:
Macke.E skrev:Jag kommer aldrig någonsin bli en "kund" som går på ett "event" för att njuta av lite "underhållning". Jag är en supporter som går på hockey för att se mitt lag köra över det andra laget! SHL och diverse journalister verkar inte nöjda förrän hockeyn är helt fri från allt vad testosteron heter. Gud förbjude om det skriks hatramsor och annat, då kan ju folk bli kränkta.... Tyvärr har detta "we shall overcome" daltandet även nått för många Rögle-fans som tydligen är okej med denna värvningen.För mig är Zaar en äcklig Judas, punkt slut!
Du sätter ditt hat för MIF framför kärleken till Rögle. Jag hatar MIF och jag hatar Zaars beslut, men inte fan gråter jag om han väljer rätt den här gången och sänker svinen i derbyt. De riktiga och största RBK-supportrarna är inte de som söker bekräftelse för hatet mot MIF utan sådana som värderar Rögles framgångar högst och samtidigt hatar MIF. Vi hatar MIF förmodligen lika mycket som ni andra, och vi vill helst inte se MIF-spelare i RBK, men det måste finnas rum för undantag. Zaar valde inte bort oss för att han gillar MIF mer utan för att vi hade en inkompetent ledning som gjorde oss oattraktiva som klubb och avskräckte potentella nyförvärv. Zaar ville bo i Skåne nära släkt och vänner så Malmö var det enda alternativet. Han gav oss en ärlig chans men då hade vår tränare fullt upp med att jaga satans vildsvin.

Jag sätter mina principer och min uppfostran först, hade en farbror som spelade för Rögle på 80talet och är således väl insatt i hatet mot MIF ända sedan den tiden, har hört flera historier och hatet mot MIF är ingrott. Det är inte svårt alls att hata MIF och älska Rögle samtidigt, det gick alldeles utmärkt, det gick t.o.m så utmärkt att vi på den tiden blev utsedda till Sveriges bästa publik. Om man som nuvarande Rögle-supporter väljer att acceptera Zaar i vårt lag så pissar man på vår historik och visar enbart hur sjukt historielös man är, man säger helt enkelt att det är okej att bete sig hur fan som helst. Är du en bra spelare är du tydligen välkommen oavsett! Det är ett synsätt jag aldrig kommer dela, hur f-n kan man ta tillbaka ett sånt as som firade mot oss när Rögle hjälpte honom att bli den han är! Vilket otacksamt äckel!

Det spelar NOLL roll att Bogren o company inte föll Judas Zaar i smaken, då fanns det för helvete 12 andra lag att gå till!

Kan hända kände sig Zaar lika pissad på av Rögles mottagande. Varför skulle han ha en skyldighet att stå i givakt? Han har väl inga personliga skyldigheter what so ever till Rögle BK? Och om han bemöts på ett oseriöst vis, av ett lindansargäng, varför skulle han då välja det? Inte efter Luleå, AHL och i en fas där han fortfarande har NHL-ambitioner. Öppna ögonen! Sen hade han så klart inte heller 12 andra vettiga alternativ av en rad olika orsaker, som du säkert förstår.
Henrik

Inläggav Henrik » 180424 kl 10:52

Macke.E skrev:
ÖrkelljungaGrabben2 skrev:
GrönvitaMike skrev:Du sätter ditt hat för MIF framför kärleken till Rögle. Jag hatar MIF och jag hatar Zaars beslut, men inte fan gråter jag om han väljer rätt den här gången och sänker svinen i derbyt. De riktiga och största RBK-supportrarna är inte de som söker bekräftelse för hatet mot MIF utan sådana som värderar Rögles framgångar högst och samtidigt hatar MIF. Vi hatar MIF förmodligen lika mycket som ni andra, och vi vill helst inte se MIF-spelare i RBK, men det måste finnas rum för undantag. Zaar valde inte bort oss för att han gillar MIF mer utan för att vi hade en inkompetent ledning som gjorde oss oattraktiva som klubb och avskräckte potentella nyförvärv. Zaar ville bo i Skåne nära släkt och vänner så Malmö var det enda alternativet. Han gav oss en ärlig chans men då hade vår tränare fullt upp med att jaga satans vildsvin.

Tror faktiskt inte det var Zaar's fel i den hela soppan, tror det var var ledningen som tog han för givet. visst det är ändå helt fel att välja rödhökarna i det läget.
angående målfirandet kan jag tänka mig att gjorde det i ren frustration mot ledningen för att de inte värdesatte han, dumt ja, men vi ska nog inte döma han för hårt.
där är nog en hel del spel bakom gallerierna som vi inte får se.

Döma honom för hårt!!!?? Han går till MIF!!! Han gör mål mot oss och firar utav helvete! Hade Liljewall gjort så? Så fan heller för han har principer och ett hjärta till skillnad från egoistsvinet Zaar!

Irrelevant jämförelse. Liljewall hade aldrig fått frågan av MÖFF. Han är för dålig och får nu spela i Södertälje. Och det är inte att pissa på vår gamle hjälte. Det är bara fakta.
Henrik

Inläggav Henrik » 180424 kl 11:04

Macke.E skrev:
Titanus88 skrev:MackeE läste du mina långa utlägg på föregående sida?
Det du pratar om har tyvärr blivit urvattnat.

Jag läste, det blir urvattnat om vi låter det bli urvattnat. Om vi låter oss bli ännu en i raden av plastsupportrar, jag personligen kommer dock ALDRIG bli sådan.
Det är upp till oss som brinner för RBK och hatar MIF att aldrig acceptera att spelare pissar på oss och sedan bara välkomnas in, det är ju för f-n helt befängt!
Det är ju direkt ryggradslöst att ens tänka på att acceptera att ta in en sådan spelare, helt obegripligt!

Plast är redan omodernt. Det ni saknar tillhör stenåldern. Allt sjukt hat är inte det minsta macho, bara töntigt! Man kan ha stenhårda principer iaf! Jag tycker också det är ryggradslöst att acceptera folk som beter sig illa. Det tycker jag dock inte Zaar har gjort. Att signa med di rälige kan i sig inte vara ett brott. Förstår att firandet av målet sticker i ögonen, man det tycker jag man se mellan fingrarna med. En helt annan sak om det snackas skit eller beter sig illa.
Henrik

Inläggav Henrik » 180424 kl 11:08

captain skrev:Om man ska vara lite rättvis så har inte RBK gjort Zaar till den hockeyspelare han är idag. Grunden lades i Jonstorp. Han dominerade direkt när han kom till RBK redan som underårig J18-spelare.
Om vi snackar principer så skulle Zaar aldrig gått till RBK för (på min tid) hatade man RBK långt ner i knatteleden.
Att gå till RBK som 15-åring ansågs som ett stort svek mot JIF.
Så vi ska nog vara rätt glada att "principerna" från 80-talet inte levt kvar.

Är det något lag som gjort att Zaar tog steget i seniorsammanhang skulle jag vilja säga Luleå, trots den korta tiden i klubben.
Framförallt är den tiden som vi kan skörda nu med lite tur och skicklighet, tack vare att vår klubbchef (som spelat i Malmö) fick hit Abbotts (som också drog när det passade deras karriär).
Det är "svek" mest hela tiden och nu äntligen kan vi få hem spelare som tidigare ratat oss. Ja, då kommer en del folk och snackar om principer.
Man blir mörkrädd.

För övrigt är en del principer bra att ha, men långt ifrån alla är utvecklande för ens egen person eller för föreningen man håller av.
En princip som jag gillar, är att RBKs ska värva så bra spelare som dom överhuvudtaget kan.

Gott att kunna hålla med dig på varje punkt Captain!
Henrik

Inläggav Henrik » 180424 kl 11:19

captain skrev:
GrönvitaMike skrev:Brynäs är ett stabilt SHL-lag och är attraktivare som klubb än vi är just nu. De spelade final för ett år sen. Även om satsningen är spännande i år så är vi fortfarande ett lindansargäng tills motsatsen har bevisats. Vi behöver några bra säsonger i SHL för att kunna konkurrera om spelare som Kellman, som f.ö gjorde klart med Brynäs i vintras när Rögle låg under kvalstrecket. Jag tycker nästan att MIF är ett bättre exempel. De var likt oss nykomlingar och hamnade bakom oss i tabellen 15/16 men lyckades på några månader bli ett slutspelslag med värvningar som Rakhshani, Filppula, Hardt, Alvarez, Forsell, Welch och co. Minns att jag hyllade deras satsning här samtidigt som jag sågade Rögles och fick såklart skit för det av Captain, Farang mfl som tycke att jag skulle byta lag ;-)

Men sa du inte också att RBKs skulle trilla ur?
Framtiden får visa vem som hade rätt rörande RBKs väg att gå vs Malmös väg.
Personligen ser jag hellre en ekonomi i balans än tre-fem matcher extra.

https://www.sydsvenskan.se/2018-02-28/2 ... ks-ekonomi

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... 3093363.ab

Jag kan inte för mitt liv se något positivt med det sättet att driva hockeyklubb. Oavsett hur resultatet ser ut.

Jag förstår Mike beträffande typen av värvningar. Men du har också en bra poäng Captain! Ingen vits med att kortsiktigt skuldsätta sig för framgång om man sedan måste snåla och banta för att betala räntor. RBK har en sundare ekonomi. MÖFF beter sig lite som KHK, fast med bättre utgångsläge, dock även större fallhöjd.
Sky

Inläggav Sky » 180424 kl 11:30

Collberg klar för timrå inom kort enligt Mrmadhawk.

Känns väl riktigt skönt egentligen!
Sky

Inläggav Sky » 180424 kl 11:35

Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180424 kl 11:43

Utmärkt! Collberg,Rensfelt och Sylwander har alltså lämnat.

Det var dom på forwardssidan jag ville bli av med.

Nu förväntar jag mig 3 forwards och 3 backar av yttersta toppklass så blir detta kanon!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180424 kl 12:47

Poäng med Zaar är väl att han troligtvis kunde välja o vraka ganska friskt bland alla SHL klubbar när han kom tillbaka. Trots det valde han MÖFF av alla lag.

Om han tvunget måste bo i Skåne så kan han lägga ner sina fortsatta aspirationer för NHL...
qp

Inläggav qp » 180424 kl 12:50

Om man räknar bort backarna Younan,(ny klubb) Jonsson (utlåning) och Rasmus Sandin (släpps inte) bör det absolut bli plats för 3 backar. På fw-sidan är dom just nu 10 st (inräknat Sjöa då) så det behövs MINST 4 fw (helst med E Petersson kaliber) :-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180424 kl 13:02

captain skrev:
GrönvitaMike skrev:Brynäs är ett stabilt SHL-lag och är attraktivare som klubb än vi är just nu. De spelade final för ett år sen. Även om satsningen är spännande i år så är vi fortfarande ett lindansargäng tills motsatsen har bevisats. Vi behöver några bra säsonger i SHL för att kunna konkurrera om spelare som Kellman, som f.ö gjorde klart med Brynäs i vintras när Rögle låg under kvalstrecket. Jag tycker nästan att MIF är ett bättre exempel. De var likt oss nykomlingar och hamnade bakom oss i tabellen 15/16 men lyckades på några månader bli ett slutspelslag med värvningar som Rakhshani, Filppula, Hardt, Alvarez, Forsell, Welch och co. Minns att jag hyllade deras satsning här samtidigt som jag sågade Rögles och fick såklart skit för det av Captain, Farang mfl som tycke att jag skulle byta lag ;-)

Men sa du inte också att RBKs skulle trilla ur?
Framtiden får visa vem som hade rätt rörande RBKs väg att gå vs Malmös väg.
Personligen ser jag hellre en ekonomi i balans än tre-fem matcher extra.

https://www.sydsvenskan.se/2018-02-28/2 ... ks-ekonomi

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... 3093363.ab

Jag kan inte för mitt liv se något positivt med det sättet att driva hockeyklubb. Oavsett hur resultatet ser ut.
Jag skrev att vi riskerade att åka ur och det var inte långt ifrån med tanke på att det var spelmässigt jämnt och vi vände tre matcher i sista perioden och vann två på övertid. Nåja. Det är ingen vild gissning att vi kommer närmare Malmö framöver och kanske rentav går ikapp. Men vi har en bit kvar till att nå semifinal två år i rad. Vi kan tacka Abbotts för den här nysatsningen och de kom till oss lite slumpartat får man väl säga. Jag var f.ö ensam här om att nämna Cam innan han och Chris ens kom på tal att ta över.

Inlägg av GrönvitaMike » 170410 kl 00:54
Ingen som har tänkt på Cam Abbott som en potentiell tränare i RBK? Han tog Växjös J20-lag från botten till att vara en straffläggning från att bli svenska mästare och hyllningarna har inte låtit vänta på sig. Hans fru är från södra Sverige och de har ett litet barn numera. Får lite Colliton-vibbar av honom. Vi vet ju sedan tidigare att det är en intelligent herre och en enorm vinnarskalle.
Henrik

Inläggav Henrik » 180424 kl 13:12

Mygel skrev:Poäng med Zaar är väl att han troligtvis kunde välja o vraka ganska friskt bland alla SHL klubbar när han kom tillbaka. Trots det valde han MÖFF av alla lag.

Om han tvunget måste bo i Skåne så kan han lägga ner sina fortsatta aspirationer för NHL...

Zaar såg det uppenbarligen inte så. Själv har jag viss respekt för hans val, inte så svårt att svälja förtreten och istället knyta näven. Bitterhet är bara tradigt.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180424 kl 13:21

Vad i hans val är det du finner så respektabelt Henrik, att han firade som en galning mot oss vid plexiglaset när han gjorde mål?
Att valet FÖLL på våra värsta antagonister eftersom inte Eldebrink,Masken och 10 styrelseledamoter väntade med kaffe,kanel och en avsugning?
Faktumet at han i media i anslutning till hans påskrift för MIF mer eller mindre hyllade MIF och svartmålade oss?
Faktumet att han trots 12 andra klubbar i landet väljer den som vi har värst förbindelse med trots att han slog igenom hos oss?

Vad exakt är det du respekterar? Upplys mig.
Henrik

Inläggav Henrik » 180424 kl 13:47

Ja det var väl ganska väntat med Collberg. Hoppas det lossnar i Timrå!
Bara Widing kvar på halster. Förlänger man där så behövs likväl minst 3 nya forwards utöver Sjöa, annars minst 4. Kommer Zaar in tror jag Widing är nästintill körd. För man verkar fattas en hel kedja och en extra LW.
Janne verkar man ju inte förlänga med och Younan dumpas. Så om räknar Schira, Curran, Youds, JW och Alen som fem säkra på backsidan så finns kanske tre platser lediga om man vill ha åtta och lånar ut Jonsson. Rasmus ska man inte räkna med. Det vore bara korkat. Om han likväl kommer in som extra bonus framemot seriestart så blir de kanske nio? Och om inte förr så bör de låna ut Jonsson då. Eller om man redan gjort det, kanske Alen? Låter kanske elakt? Men hoppas fortfarande att Alen lösgörs. Kanske vill Chris bara få in fler innan han rensar klart? I så fall vore det ju mindre elakt att fimpa Alen redan nu, och deklarera att man vill ha in tre nya och ev låna ut Jonsson om och när Rasmus kom. Fast jag gissar att Alen blir kvar och är rädd för att det bara kommer in en spetsback samt att man sitter och hoppas på Rasmus.

All in all you're just another brick in the wall!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180424 kl 14:20

Henrik - Själv hoppas jag att Collberg och Rensfeldt floppar så in i helv i Timrå.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180424 kl 14:34

GrönvitaMike skrev:Henrik - Själv hoppas jag att Collberg och Rensfeldt floppar så in i helv i Timrå.

Jag med. Vilket dom också kommer att göra, precis som hela Timrå.
Henrik

Inläggav Henrik » 180424 kl 14:39

Titanus88 skrev:Vad i hans val är det du finner så respektabelt Henrik, att han firade som en galning mot oss vid plexiglaset när han gjorde mål?
Att valet FÖLL på våra värsta antagonister eftersom inte Eldebrink,Masken och 10 styrelseledamoter väntade med kaffe,kanel och en avsugning?
Faktumet at han i media i anslutning till hans påskrift för MIF mer eller mindre hyllade MIF och svartmålade oss?
Faktumet att han trots 12 andra klubbar i landet väljer den som vi har värst förbindelse med trots att han slog igenom hos oss?

Vad exakt är det du respekterar? Upplys mig.

Klart det sved när han valde di rälige, men jag har inga problem med att både förstå (givet RBKs bemötande, ja man måste manngrant suga av dem i det läget, Rögles status/hälsotillstånd och plats i hierarkin, MÖFFs ifjol långt intressantare läge för en kille som Zaar, klart han som många andra då kunde se den uppenbara skillnaden och påtala den, hur kan du vara så lättkränkt?). Sen har jag därför respekt för att han gjorde ett klokt individuellt beslut i det läget för sin individuella utvecklings skull, att han vill ha närhet till nära och kära och jag tycker i grunden att varje individ bör få känna en frihet att få spela var fan det passar dem själva. Vad fan har vi med det och göra? Spelarna är inte våra ägodelar/slavar och svär inte någon lojalitetsed. Och varför i hela friden skulle en spelare egentligen tänka, där är några fans som hatar MÖFF så de kan jag ju inte välja så jag måste ju välja typ Linköping fastän jag inte vill, alltså de är ju inte livegna heller). Sen blir ju några sura och bittra iaf, men vad fan tjänar det till?

Sen blev det inte som det var tänkt för Zaar. MÖFF är såklart medskyldiga, men också besvikna och tvingas nu dessutom rätta mun efter massäck med räntekostnader framöver efter att ha levt över sina tillgångar. Så vem vann dragkampen i slutändan om nu Zaar kanske kommer hit och sänker MÖFF i några derbyn? Zaar behöver inte krypa till korset för att få komma hem, men lite åt det hållet. Iaf känns det som han nu är på väg lite närmare jorden. Därmed lättare att möta ett nu attraktivare Rögle som nu kan få hem honom och "få rätt" till slut. Det är väl en form av revansch för oss som borde få dig att känna dig bättre istället för att börja yla om gamla svek. Och kvar står fattige Sly i sin halvtomma lada med sina brunkarsöner.

Sen håller jag med om att det är provocerande och smaklöst att fira mål så tydligt i Lindab. En irriterande symbolik såklart. Men han representerade faktiskt inte oss i det läget och väl rätt att få bli glad för ett mål? Efter några sekunder ser jag mellan fingrarna och bjuder på ett sådant relativt litet och egentligen obetydligt snedsteg. Skitsnack, elakheter eller dåligt beteende på annat sätt skulle däremot mycket väl diskvalificera honom eller andra för den delen för tid och evighet. Allra viktigast att hålla rent i det egna laget. Rosselli-Olsen hade jag däremot skickat till Svalbard efter hans intåg på planen. Rahimi borde få göra offentlig avbön efter sin förstärkning genom att kasta sig i en dyngpöl på Stortorget i Växjö eller åtminstone tvingas bjuda hela laget på ett biobesök. Men det kan ju vara svårt att verkställa om man har en sportchef som tillåter sig att bli dyngfull och svinga på stan.

Har resonerat i ganska generella termer. Så ser jag på det i stort, oavsett vem. Däremot är jag inte så upp över öronen förälskad i Zaar som spelare. Från de glimtar jag fått i media tycker jag inte heller att han ger ett överdrivet sympatiskt intryck som person. Men kommer han så hoppas jag så klart på att mina tvivel betvingas, att Abbotts som spelat med honom har koll på om det är något som är värt att ta hem.
Henrik

Inläggav Henrik » 180424 kl 14:41

Titanus88 skrev:
GrönvitaMike skrev:Henrik - Själv hoppas jag att Collberg och Rensfeldt floppar så in i helv i Timrå.

Tråkigt att höra er småaktiga inställning. Kan knappast bidra positivt till era liv. ;-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180424 kl 14:49

Henrik skrev:
Titanus88 skrev:

Tråkigt att höra er småaktiga inställning. Kan knappast bidra positivt till era liv. ;-)
Varför skulle vi hoppas att de levererar i konkurrenten Timrå när de inte gjorde det hos oss förra säsongen? Låter bara korkat.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180424 kl 14:57

Henrik skrev:
Titanus88 skrev:

Ska vi kanske applådera när dom gör mål mot oss också och sjunga we shall overcome?
Vilket jävla resonemang att hoppas att en spelare som underlevererade hos oss ska lyckas hos en DIREKT konkurent :-)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180424 kl 14:58

captain skrev:Om man ska vara lite rättvis så har inte RBK gjort Zaar till den hockeyspelare han är idag. Grunden lades i Jonstorp. Han dominerade direkt när han kom till RBK redan som underårig J18-spelare.
Om vi snackar principer så skulle Zaar aldrig gått till RBK för (på min tid) hatade man RBK långt ner i knatteleden.

Är det något lag som gjort att Zaar tog steget i seniorsammanhang skulle jag vilja säga Luleå, trots den korta tiden i klubben.
Framförallt är den tiden som vi kan skörda nu med lite tur och skicklighet, tack vare att vår klubbchef (som spelat i Malmö) fick hit Abbotts (som också drog när det passade deras karriär).
Det är "svek" mest hela tiden och nu äntligen kan vi få hem spelare som tidigare ratat oss. Ja, då kommer en del folk och snackar om principer.
Man blir mörkrädd.

För övrigt är en del principer bra att ha, men långt ifrån alla är utvecklande för ens egen person eller för föreningen man håller av.
En princip som jag gillar, är att RBKs ska värva så bra spelare som dom överhuvudtaget kan.

Kloka ord där Captain. Sen tror jag också att Abbotts skiter I det som har varit (angående Zaar) och vill precis som du skriver värva så bra spelare de kan. Själv är jag kluven, visst man vill att det ska gå bra för Rögle, men just det där målfirandet föll inte mig i smaken. Å andra sidan om han kommer till Rögle och gör 30 mål+20 assist, så får han I alla fall mig å hålla flabben.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 180424 kl 16:00

Titanus88 skrev:
Henrik skrev:
Titanus88 skrev:

Ska vi kanske applådera när dom gör mål mot oss också och sjunga we shall overcome?
Vilket jävla resonemang att hoppas att en spelare som underlevererade hos oss ska lyckas hos en DIREKT konkurent :-)

Tror att det Henrik menar är att ni har en förmåga att se så negativt på spelare. Dessa spelare har säkert försökt sitt yttersta, och det gick inte så bra man kunde hoppas i Rögle. Jag vet att vi alla ser resultatet som det ultimata beviset på om man lyckats eller inte men att man är så nedvärderande och önskar någon olycka är inte hälsosamt.. framför allt är det egenskaper som inte uppskattas av någon som vet hur lagsporter fungerar. Det är bara tråkigt att se att ni ska än en gång, vara så J* tråkiga. Hela året har gått ut på att man ska få trolla ner folk för att de inte tycker rätt. Och det bästa är när man kan få varar riktigt svinig åt någon som inte ens är här och kan försvara sig. AIA brukar inte bua eller visa missnöje mot spelarena under match.. men man ska tydligen önska dem ett helvete när de inte hör. Jag hade nog också firat som fan efter att gjort mål på RBK om jag läst vad ni skriver.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180424 kl 16:28

Uppflytningsbyrån - De spelar inte i RBK längre utan för våra konkurrenter. Att då lyckönska dem är att önska RBK olycka. Men så långt tänker ju inte du.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180424 kl 16:37

sinner skrev:

Man blir mörkrädd.

Kloka ord där Captain. Sen tror jag också att Abbotts skiter I det som har varit (angående Zaar) och vill precis som du skriver värva så bra spelare de kan. Själv är jag kluven, visst man vill att det ska gå bra för Rögle, men just det där målfirandet föll inte mig i smaken. Å andra sidan om han kommer till Rögle och gör 30 mål+20 assist, så får han I alla fall mig å hålla flabben.

Vidare hoppas jag genom den verkliga satsning som nu kommer ske att vi kommer ändra på en del saker rörande vem som gjort vad för en spelarens utveckling.
Hockey är en lagsport och drivkraften finns inte i klubbmärket. Drivkraften finns inne i spelaren.
Det är endast för oss fans som drivkraften finns i klubbmärket.
qp

Inläggav qp » 180424 kl 16:52

Mycket klokt resonerat uppflyttningsbyrån. Den ende jag hatar i närområdet är den äckliga vedervärdiga styckaren och trolige mördaren P Madsen, som egentligen skulle ha dödsstraff för det han har gjort. Men en hockeyspelare som inte lyckas prestera i Rögle och får gå, kan man väl inte önska all olycka i en ny klubb. Lite grottmänniska över det tänket, i så fall. Spelaren har ju inte utfört ens en 10000/dels % av det Madsen har gjort, så varför hata och missunna honom framgång i ett annat sammanhang/klubb. Och ja jag känner caveman-känslan/hatet välla över mig när jag tänker på Madsen, men inte något ens liknande, när jag tänker på en spelare som misslyckas i Rögle.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180424 kl 17:05

qp - För att det skadar Rögle BK. Vad är det du/ni inte fattar? Klart som fan att man inte lyckönskar spelare som går till en konkurrent.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180424 kl 17:06

Så sant qp.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180424 kl 17:12

Oj, vad man hade kunnat skriva mycket här och besvarat alla dessa smått roliga försök till argument. Men jag ooorkar inte, vilket gör er glada. Jag låter Henrik skriva 4 romaner här på forumet först. Så ca kl 19,43 så kanske jag skriver en mening.

Men en sak är säker. Birgit Friggebo hade varit den perfekta klackledaren på högra sitt.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180424 kl 17:20

Så sant så Tuborg. Du är en av få (GVM och MackeE är väl andra exempel) som förstår att alla lag är våra fiender och att det inte ska gullas med spelare som LÄMNAT Rögle, väldigt tråkigt att du inte skriver mer och längre då du bidrar med mycket gott.

Man är ju dock inte förvånad då flera här sätter vissa spelare framför Rögle. Inte första gången man exempelvis inte tillåter att man ger en uns kritik till spelare som Sylle eller Bibic. Det är ytterst anmärkningsvärt hur vissa gång på gång beter sig som Feministiskt initiativs toppgäng.
Hur i helvete man kan önska att någon ska leverera i EN ANNAN klubb och inte Rögle är märkligt, mycket märkligt.

Kan se följande scenario framför mig. 3-3 i matcher. Åttondelsfinal, Rensfeldt stänker in 3-4 i Sudden. Assist Collberg. Då sitter folk på AIAs forum, gör handhjärtan och skriver "Det är ju dock kul att det går bra för Rensfeldt och Collberg :) Dom gjorde ju trots allt tillsammans fyra bra matcher på 6 år"
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180424 kl 17:24

Tuborg skrev:Oj, vad man hade kunnat skriva mycket här och besvarat alla dessa smått roliga försök till argument. Men jag ooorkar inte, vilket gör er glada. Jag låter Henrik skriva 4 romaner här på forumet först. Så ca kl 19,43 så kanske jag skriver en mening.

Men en sak är säker. Birgit Friggebo hade varit den perfekta klackledaren på högra sitt.
Ja jag fattar fan inte heller. AIA vill framstå som hardcore men ser man till individerna här är 90% lättkränkta som sjunger we shall overcome med ryggdunkningar och klappor. Att jämföra hatet mot Zaar med Madsen hahahhaa ja herregud ;-) Själv blev jag jämförd med Adolf Hitler för att jag skrev att jag inte ville behålla Rensfeldt. Sjukt.

PS. Jag räknar dock inte alls Henrik till den här kategorin. Han är en av de vettigare här. Om du tycker att han skriver romaner i tråden, då ska du se vår PM-konversation :-) Vi hade kunnat släppa flera böcker i ämnet Silly Season.

Titanus88 skrev:Så sant så Tuborg. Du är en av få (GVM och MackeE är väl andra exempel) som förstår att alla lag är våra fiender och att det inte ska gullas med spelare som LÄMNAT Rögle, väldigt tråkigt att du inte skriver mer och längre då du bidrar med mycket gott.

Man är ju dock inte förvånad då flera här sätter vissa spelare framför Rögle. Inte första gången man exempelvis inte tillåter att man ger en uns kritik till spelare som Sylle eller Bibic. Det är ytterst anmärkningsvärt hur vissa gång på gång beter sig som Feministiskt initiativs toppgäng.
Hur i helvete man kan önska att någon ska leverera i EN ANNAN klubb och inte Rögle är märkligt, mycket märkligt.

Kan se följande scenario framför mig. 3-3 i matcher. Åttondelsfinal, Rensfeldt stänker in 3-4 i Sudden. Assist Collberg. Då sitter folk på AIAs forum, gör handhjärtan och skriver "Det är ju dock kul att det går bra för Rensfeldt och Collberg :) Dom gjorde ju trots allt tillsammans fyra bra matcher på 6 år"
Word!

Återgå till "Röglespelare"