Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Henrik

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Henrik » 180426 kl 22:33

Tuborg skrev:
GrönvitaMike skrev:
Macke.E skrev:
Stackaren ville bo i Skåne, blir lite svårt att pendla från Skåne till NHL sedan som ju är målet.....
Han får givetvis göra precis vad han vill, dock har givetvis beteende sina konsekvenser. Sålänge han erkänner att han är en egoist som fullständigt skiter i fans och vilket lag han spelar för så är han ju iallafall ärlig, men om jag hör honom säga något om hur mycket han älskar Rögle kommer jag spy rakt ut!

Nog för att jag har sämre syn än önskvärt men kommer nog ha bra koll på Judas och se om han hänger baljor eller ej.
– Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt hur Rögle jobbar just nu. När jag träffade Rögle var inte ens Eldebrink (Anders, huvudtränare) där. Jag tyckte att det kändes lite sådär, det var inte klart vart de ville som klubb. Det känns som att Malmö har en tydligare linje om hur de vill utveckla spelare och vart de vill.

Poängen är att man väljer INTE Rödlökarna OAVSETT. Om så Masken hade sketit mitt framför honom på skrivbordet vid deras träff, kanske inte helt normalt men det en del vill ha sagt e...... hade han haft nån respekt för fansen och sin grönvita historik hade han inte valt Percys gäng. Och läser man något i pressen som Macke skriver är det patetiskt på högsta nivå.

Nu hoppas jag att jag slipper skriva om detta på länge.

Det hoppas jag också!
Användarvisningsbild
Hustomten

Inläggav Hustomten » 180426 kl 22:38

Titanus88 skrev:Jo han fick ju erbjudande om förlängning men försöker trissa upp? Kontraktsförslaget ifrån föregående säsong ligger kvar som jag förstått det.

Enl vad jag har hört så anser Chris att majoriteten av spelarna som Masken signade är/var överbetalda. T.ex. Rensfeldt erbjöds ett nytt kontrakt, men med i princip halva lönen mot gamla kontraktet. Samma sak med Widing, vill gärna behålla men inte till samma pengar.
Skulle då gissa på att detsamma gäller Lerg, accepterar han inte budet så blir det inget.

Chris åsikt är att han hellre hämtar spelare från college för en tiondel av pengarna än att behålla överbetalda spelare.
Henrik

Inläggav Henrik » 180426 kl 22:44

Titanus88 skrev:Någonstans är detta ett diskussionsforum och det innebär att man skall kunna vara oense om man håller en god ton och tilltalar varandra med respekt. Det är knappast positivt med en ryggdunkarklubb där man håller med varandra i allt. Med det sagt så får väl jag gå emot strömmen. Zaar är en riktigt bra spelare, han fick inte ut sitt bästa i Malmö och jag tror att "hemmamiljön" i kombination med dom hårt arbetande bröderna Abbot kommer att få honom att landa på jorden och prestera sitt yttersta. Men. Den andra aspekten överväger för mig personligen, det är en sak att välja bort Rögle och spela i MIF, men att sen komma tillbaka - inte för att du själv vill utan för att MIF ratade dig. Det känns åtminstone för mig som ett patetiskt val. Hade Zaar själv önskat att komma till Rögle och inte blivit utsparkad och delvis förnedrad i media är det en sak. Jag tycker han har samlat på sig för många minus på kontot. Övergången till MIF var en, det exceptionellt magstarka firandet mot oss i derbyt var ett annat och avslutningsvis så tycker jag han har uttalat sig märkligt i media. Ni som var på bortaderbyt (det sista mot MIF nere i malmö) såg hur han tände till varenda jävla gång på våra spelare vid sargen under klacken i nästan någon form av avsky. Nej, detta stödjer jag personligen inte. En fantastisk spelare som lär leverera 35 poäng plus men detta är moraliskt förkastligt och urvattnar det sista lilla "hatet" som fanns mellan oss och MIF. PS: Jag håller inlägget på en bra nivå och förväntar mig varesej raderat inlägg eller personangrepp.

Riktigt bra skrivet Titanus! Förstår och respekterar din åsikt även om jag inte är ledsen för att "hatet" försvinner. Jag tror derbyna blir minst lika prestigefyllda och laddade framöver. Zaars twist, "felsteget" och nu hämvändandet, bör nu verka till vår fördel. Hur man än vrider på det är han nu hemma igen och söker revansch för egen del, inte minst mot Möggökarna där han inte fick till det.
Henrik

Inläggav Henrik » 180426 kl 22:47

GrönvitaMike skrev:Timrå värvar Falk från Djurgården. Brunkare som gjorde hela 8p. Nu har de 13 forwards där de största namnen är Rensfeldt och Guter. Har jag missat att de har signat Masken eller vad fan pysslar de med?!

Glöm inte Collberg för allt i världen! ;-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 22:53

HENRIK KAN DU SNÄLLA RARA BÄSTA SKRIVA 1 INLÄGG OCH INTE FYRA EFTER VARANDRA :-) :-) :-) :-)
Senast redigerad av Titanus88 180426 kl 22:59, redigerad totalt 3 gånger.
Henrik

Inläggav Henrik » 180426 kl 22:54

euroc skrev:
ogilthorpe skrev:Nu är han röglespelare och som sådan blir han en spelare jag både bejublar och önskar framgång, precis som alla andra spelare som spelar här. Att hata en befintlig röglespelare känns bara, ja sjukt, men visst, alla har rätt att supporta på "sitt" sätt..

Helt rätt, vem fan vinner på att hata sina egna spelare? Saker och ting börjar arta sig i gamla gröna RBK!

Exakt! Det låter ju ganska sjukt att stå där och heja på ett lag men hata vissa individer. Bisarrt!
Henrik

Inläggav Henrik » 180426 kl 22:58

GrönvitaMike skrev:
Flood skrev:Alexander Falk är back.
Usel backsida. Molinder signar snart också och då har de 8 backar.

Larsson - Drugge
Falk - Kinnvall
Hardegård - Molinder
Söderberg - Carlsson

Fy fan vad uselt på papperet.

Fast i år skiter vi i "räddningsplankor". Nu tittar vi bara uppåt! Om än med viss ödmjukhet. ;-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 23:03

Om vi släpper truppen lite för det kan vi absolut inte påverka så är jag nyfiken på en annan sak.
Nämligen publiksnittet. Jag är stort fan utav att man ska ha så mycket folk som möjligt på matcherna och för mig är det en av dom absolut viktigaste puckarna.

Förra året snittade vi 4069
Året innan 3790
Året innan igen 4305

I min värld så hoppas jag att man sätter ribban högt, förra året sög inledningen spelmässigt och folket stannade givetvis hemma.
I år räknar jag med att folk dyker upp redan i början på säsongen, vi kommer att ha nya fräscha intressanta spelare som drar publik.
Problemet är ju dock dels att Karlskrona åkt ut för dom hade haft sämst publiksnitt.
Nu kommer vi att tävla med Mora och Timrå om dom sista tre platserna såvida vi inte kanske kan slå Skellefteå.

Vad tror ni är rimligt mål och utfall på den fronten?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 23:07

När Henrik spårar ur då vet man att det är illa :-) Hahaha
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 23:09

Titanus - Kanske budgetera med 4200-4300 i snitt?
Henrik

Inläggav Henrik » 180426 kl 23:24

Titanus88 skrev:Men GVM - Collberg och Rensfeldt är inga vinnare, det är dom eviga deltagarna oavsett vad skogsmullet Eldebrink säger!

Sandin spelar semifinal inatt i den serien hans lag lirar. Står 3-3 i matcher även där.

Det är Ted Brithén det handlar om. Sedan han fick flickorna har han blivit pånyttfödd säger folk i omklädningsrummet. Ska tydligen vara starkare och snabbare än någonsin, han har lekstuga med dom andra när dom har diverse övningar.
Oftast brukar det gå å andra hållet då man sover mindre, äter lite slarvigare och framförallt prioriterar lite annorlunda. Det blir ju inte lättare med tvillingar då morsan alltid har fullt upp med den ena bebisen. Så är det åtminstone i början :-)
Men tydligen är det tvärtom med Ted och den utvecklingskurvan som började peka uppåt på slutet av förra säsong verkar bara fortsätta.
Även när dom spelade squash,padel eller vad det var med sponsorerna i Helsingborg ska Ted visat en spänst som heter duga :-)
Blev oerhört glad över detta Ted är en underbar människa framförallt och sen även en väldigt duktig hockeyspelare.

Dom yngre spelarna som Elvenes,Elvenes,Sandin,Jonsson,Ryfors,Bristedt,Sandin kan verkligen känna sig lyckligt lottade med så fantastiska ledargestalter och mentorer som dom kommer att få med Sjögren & Brithén.

För övrigt. Nu när även Younan lämnade så är det två spelare kvar som det är aningen oklart med (JJ förutsätter jag lämnar allt annat känns osannolikt) Lerg och Widing.

Vänner, någon måste väl sett eller hört NÅGONTING sedan Elderbrink lämnade oss? Någon intervju eller livstecken??

Undrar också var min favorit JMA kommer att hamna :-(

Kul att Ted är så på G! Familjelycka i dubbel bemärkelse. Tror absolut också han är väldigt viktig för de yngre. Eldebrink har säkert det väldigt bra framför brasan på sin gård efter att ha suttit en stund på en sten vid en sjö i en skog. Avundas faktiskt honom en del!
Henrik

Inläggav Henrik » 180426 kl 23:32

Titanus88 skrev:HENRIK KAN DU SNÄLLA RARA BÄSTA SKRIVA 1 INLÄGG OCH INTE FYRA EFTER VARANDRA :-) :-) :-) :-)

Sorry, har varit borta en stund och då har ni skrivit mycket som bara måste kommenteras! Och jag håller mig ju kort! :-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180426 kl 23:34

Titanus88 skrev:Om vi släpper truppen lite för det kan vi absolut inte påverka så är jag nyfiken på en annan sak.
Nämligen publiksnittet. Jag är stort fan utav att man ska ha så mycket folk som möjligt på matcherna och för mig är det en av dom absolut viktigaste puckarna.

Året innan 3790
Året innan igen 4305

I min värld så hoppas jag att man sätter ribban högt, förra året sög inledningen spelmässigt och folket stannade givetvis hemma.
I år räknar jag med att folk dyker upp redan i början på säsongen, vi kommer att ha nya fräscha intressanta spelare som drar publik.
Problemet är ju dock dels att Karlskrona åkt ut för dom hade haft sämst publiksnitt.
Nu kommer vi att tävla med Mora och Timrå om dom sista tre platserna såvida vi inte kanske kan slå Skellefteå.

Det var väl fö femtielfte inlägget från din sida sen i morse. Försöker bara slå dig! ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180426 kl 23:39

Titanus88 skrev:Om vi släpper truppen lite för det kan vi absolut inte påverka så är jag nyfiken på en annan sak.

Året innan 3790
Året innan igen 4305

Ursäkta att jag svarar även på det, men jag tror absolut vi slår fjolårssnittet bara vi får en bra start!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180427 kl 00:00

Sista för mig från idag :-)

Det skickades över 50 mail mellan kontoren i Ängelholm och Malmö under förmiddagen.
Galet

Godnatt!

Ps. Broc Little kommer någon gång i veckorna krita på för LHC igen och Gordon kommer att förlänga.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 180427 kl 06:04

Zaar är en av få jag kan förlåta för sitt snedsteg ( gäller även Everberg). Blåser helt andra vindar kring Rögle BK & Lindab arena och framförallt i styrelsen sedan Zaar var på besök inför förra säsongen. Bogrens m.fl är borta och den opfroffsiga attityd han möttes av då accepteras inte längre!
Men visst att han valde patrasket i söder av alla klubbar smärtar...han har en del att bevisa!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180427 kl 07:27

captain skrev:
Tuborg skrev:
ogilthorpe skrev:
Helt rätt.

Ja så med andra ord så är det bra att Rögle och MIF samarbetar? Eller har jag fattat fel?

Sedan en fråga. Anser ni Jonstorpare att sedan ni slog av på era principer att det gick bättre för JIF seriemässigt och publikmässigt och överlag?

Ja, om du kan din hockeyhistoria så är det uppenbart att spelare och ledare som gått mellan föreningarna efter 90-talets början har påverkat både Jonstorp och RBK på ett positivt sätt. Jonstorp var uppe och vände i div1 med en stomme som varit i RBK och RBK har på alla sätt skördat det bästa som kommit från Jonstorp.
Publikt har Jonstorp lätt ökat med ca 300% och ännu mer under glansdagarna och det får väl anses som en bra siffra. :)
Jag skulle vilja säga att utbytet har varit positivt överlag de senaste ca +20 åren, om vi snackar det sportsliga.

Ok, de brukar vara så när man lättar på principer. Blir bra för stunden men inte i långa loppet. Om det nu var så himla bra och det finns inget negativt, varför spelar då JIF i div 2 nu och har gjort ett bra tag?
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 180427 kl 09:53

Titanus88 skrev:Ps. Broc Little kommer någon gång i veckorna krita på för LHC igen och Gordon kommer att förlänga.

Verkar som han är klar för Örebro.. SKAPLIG värvning av de, riktig statement värvning i mina ögon. De vill också lyfta.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180427 kl 09:54

Little eller Gordon?
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 180427 kl 10:11

Titanus88 skrev:Little eller Gordon?

Little
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180427 kl 10:13

Tuborg skrev:
captain skrev:
Tuborg skrev:
Ja så med andra ord så är det bra att Rögle och MIF samarbetar? Eller har jag fattat fel?

Sedan en fråga. Anser ni Jonstorpare att sedan ni slog av på era principer att det gick bättre för JIF seriemässigt och publikmässigt och överlag?

Ja, om du kan din hockeyhistoria så är det uppenbart att spelare och ledare som gått mellan föreningarna efter 90-talets början har påverkat både Jonstorp och RBK på ett positivt sätt. Jonstorp var uppe och vände i div1 med en stomme som varit i RBK och RBK har på alla sätt skördat det bästa som kommit från Jonstorp.
Publikt har Jonstorp lätt ökat med ca 300% och ännu mer under glansdagarna och det får väl anses som en bra siffra. :)
Jag skulle vilja säga att utbytet har varit positivt överlag de senaste ca +20 åren, om vi snackar det sportsliga.

Ok, de brukar vara så när man lättar på principer. Blir bra för stunden men inte i långa loppet. Om det nu var så himla bra och det finns inget negativt, varför spelar då JIF i div 2 nu och har gjort ett bra tag?

Personligen tror jag att div 2 är rätt lagom nivå för en förening med ca 150 pers per match där fokus bör ligger på U-hockey.
Där dom på ett sätt har lyckats bättre än RBK.

Möjligen kan det bli ett litet lyft nu med den renoverade hallen. Nu kan man faktiskt gå på hockey i Jonstorp utan att vara fakir.

Personligen hade jag hoppats på HHC/JIF i allsvenskan/div1, Åstorp i div 2 och Lejonet i Div2/3, där en stor del av RBKs J20-spelare skolas in i seniorhockeyn via dessa lokala föreningar.

Men när det inte finns några "riktiga" pengar i föreningarna så styrs inte flödet av spelare av ersättningen utan mer av kamratskap, tränare och jobbmöjligheter.
Berra

Inläggav Berra » 180427 kl 10:19

Rappakalja skrev:
Titanus88 skrev:Ps. Broc Little kommer någon gång i veckorna krita på för LHC igen och Gordon kommer att förlänga.

Verkar som han är klar för Örebro.. SKAPLIG värvning av de, riktig statement värvning i mina ögon. De vill också lyfta.

De måste gett honom en fet påse med pengar!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 10:24

Rappakalja skrev:

Helvetes jävla skit. Det är en av SHLs bästa forwards. Hade jag varit Chris så hade jag gjort allt i min makt för att signa honom. Örebro av alla jävla lag. De hamnade ju bakom oss i tabellen.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 10:26

Berra skrev:
Rappakalja skrev:

Hade gärna sett Chris ge honom en ännu större påse.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 10:29

Little är inte klar än trots Dragskotts uppg men Örebro är drivande som fan. Örebro och LHC är de enda drivande lagen.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180427 kl 10:46

Jag har fått höra av en som spelat i Rögle tidigare men som är i SHL nu att Little till 99.99% är klar för LHC, att parterna är överens och att till och med avtalet eventuellt sajnat.
Så jag blir väldigt förvånad över vad ni skriver.
Men givetvis kan det vara som så att personen i fråga har fel eller att han har missuppfattat något :)
Zink

Inläggav Zink » 180427 kl 10:54

GrönvitaMike skrev:
Berra skrev:
Rappakalja skrev:

Saken är ju den att Rögle i nulägen har starka spelare för 2:a och 3:e femman och kan vi få in 2 toppforwards och en toppcenter så skulle det ju göra laget enormt mycket vassare. Vi behöver ju också ha lite utrymme för ev. skador som kommer att dyka upp för eller senare. Så jag håller med helt att det inte finns så mycket att spara på i detta läget. Som det är just nu så borde vi rimligtvis ha ungefär samma budget(?) som förra året med de spelare som är under kontrakt. Så nog borde det finnas en hel del utrymme för förstärkningar. Hur som helst så är det roligt att läsa er inside information:)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180427 kl 10:55

Zink skrev:
GrönvitaMike skrev:
Berra skrev:

Saken är ju den att Rögle i nulägen har starka spelare för 2:a och 3:e femman och kan vi få in 2 toppforwards och en toppcenter så skulle det ju göra laget enormt mycket vassare. Vi behöver ju också ha lite utrymme för ev. skador som kommer att dyka upp för eller senare. Så jag håller med helt att det inte finns så mycket att spara på i detta läget. Som det är just nu så borde vi rimligtvis ha ungefär samma budget(?) som förra året med de spelare som är under kontrakt. Så nog borde det finnas en hel del utrymme för förstärkningar. Hur som helst så är det roligt att läsa er inside information:)

Det är framförallt backsidan vi är oerhört sårbara på. Tänk dig en skada på Schira då ska Youds in i en förstafemma och Alen Bibic eller Williamsson in i andrafemman....
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180427 kl 10:58

GrönvitaMike skrev:Little är inte klar än trots Dragskotts uppg men Örebro är drivande som fan. Örebro och LHC är de enda drivande lagen.

Vem är Dragskott Mike?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180427 kl 11:13

captain skrev:
Tuborg skrev:
captain skrev:
Personligen hade jag hoppats på HHC/JIF i allsvenskan/div1, Åstorp i div 2 och Lejonet i Div2/3, där en stor del av RBKs J20-spelare skolas in i seniorhockeyn via dessa lokala föreningar.

Sant, det hade varit den bästa strukturen för RBK speciellt när de är ett SHL lag.

Återgå till "Röglespelare"