Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 11:17

Titanus88 skrev:
GrönvitaMike skrev:Little är inte klar än trots Dragskotts uppg men Örebro är drivande som fan. Örebro och LHC är de enda drivande lagen.

Vem är Dragskott Mike?
https://sportbloggare.com/dragskott
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 11:36

Titanus88 skrev:Jag har fått höra av en som spelat i Rögle tidigare men som är i SHL nu att Little till 99.99% är klar för LHC, att parterna är överens och att till och med avtalet eventuellt sajnat.
Så jag blir väldigt förvånad över vad ni skriver.
Men givetvis kan det vara som så att personen i fråga har fel eller att han har missuppfattat något :)
Stämmer Titanus. Enligt min källa är det 70-30 fördel LHC just nu. Dragskott har inte på fötterna i det här fallet.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 12:00

Här är det preliminära schemat för Rögles träningsmatcher hösten 2018:

15-20 augusti: Turnering i Köln:
Torsdag 16/8 kl 16: Rögle-Örebro (i Köln).
Lördag 18/8 kl 19: Langnau Tigers-Rögle (i Köln).
Söndag 19/8 kl 16: Köln-Rögle (i Köln).

Fredag 24/8: HV 71-Rögle (Kinnarps Arena).
Torsdag 30/8: Rögle-Linköping (troligen i Helsingborg, annars Lindab Arena).
Torsdag 6/9: Rögle-Tingsryd (troligen i Tyringe, annars Lindab Arena).
Tisdag 11/9: Rögle-TBA (motståndare meddelas senare, i Lindab Arena).

https://www.roglebk.se/artikel/404sajgh ... osten-2018
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180427 kl 12:10

När spelas första matchen för säsongen?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 12:17

Titanus88 skrev:När spelas första matchen för säsongen?
Så här ser den preliminära omgången ut, som spelas lördagen den 15 september. Kan ändras men mycket talar för att det blir som nedan:

Linköping – Timrå
Frölunda – Djurgården
Mora – Örebro
Skellefteå – Rögle
Färjestad – HV71
Luleå – Brynäs
Zink

Inläggav Zink » 180427 kl 12:52

Titanus88 skrev:
Zink skrev:
GrönvitaMike skrev:Hade gärna sett Chris ge honom en ännu större påse.

Saken är ju den att Rögle i nulägen har starka spelare för 2:a och 3:e femman och kan vi få in 2 toppforwards och en toppcenter så skulle det ju göra laget enormt mycket vassare. Vi behöver ju också ha lite utrymme för ev. skador som kommer att dyka upp för eller senare. Så jag håller med helt att det inte finns så mycket att spara på i detta läget. Som det är just nu så borde vi rimligtvis ha ungefär samma budget(?) som förra året med de spelare som är under kontrakt. Så nog borde det finnas en hel del utrymme för förstärkningar. Hur som helst så är det roligt att läsa er inside information:)

Det är framförallt backsidan vi är oerhört sårbara på. Tänk dig en skada på Schira då ska Youds in i en förstafemma och Alen Bibic eller Williamsson in i andrafemman....

Absolut är det så men jag förutsätter nästan att vi får in en ny "Schira-back" och samt får behålla Rasmus Sandin eller ersätta honom med liknande. Då har vi 3-4 backar som känns ganska starka och förhoppningen måste ju vara att någon av övriga backar kan steppa upp ytterligare. Så det behöver inte bli så dåligt även om jag håller med om att det ser lite osäkert ut just nu. Sen är jag inte helt övertygad att det blir så enkelt för Curran i början men förhoppningsvis kan han växa in i det..
Balou

Inläggav Balou » 180427 kl 14:00

Hur är det egentligen med Karlskronas Carl Persson? Det skrevs ju tidigare att han hade valt Malmö, men jag kan inte se att den övergången blivit offentlig ännu? Har han månne ändrat sig?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 14:41

Balou skrev:Hur är det egentligen med Karlskronas Carl Persson? Det skrevs ju tidigare att han hade valt Malmö, men jag kan inte se att den övergången blivit offentlig ännu? Har han månne ändrat sig?
Han kommer att presenteras så småningom så det är bara att glömma.
qp

Inläggav qp » 180427 kl 15:07

GrönvitaMike skrev:
Titanus88 skrev:
GrönvitaMike skrev:Little är inte klar än trots Dragskotts uppg men Örebro är drivande som fan. Örebro och LHC är de enda drivande lagen.

Ja fy fan vilket driv de är i ÖIK dom har redan presenterat Björk från Oskarshamn, och LHC har verkligen legat i och lyckats presenterat en superstjärna i form av Filip Karlsson från oss!
RBK ligger som vanligt låååååååångt efter och kommer med sådana namn som saknar rutin och erfarenhet typ Sjöa, Zaar, Curran, Bengtsson och Bristedt. Fem medelmåttor mot ÖIK:s Björk
och LHC:s Karlsson. Jag blir så besviken så. Du jobbar väl inte för någon rysk desinformationsavdelning Mike? :-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180427 kl 15:14

qp skrev:
GrönvitaMike skrev:
Titanus88 skrev:

Ja fy fan vilket driv de är i ÖIK dom har redan presenterat Björk från Oskarshamn, och LHC har verkligen legat i och lyckats presenterat en superstjärna i form av Filip Karlsson från oss!
RBK ligger som vanligt låååååååångt efter och kommer med sådana namn som saknar rutin och erfarenhet typ Sjöa, Zaar, Curran, Bengtsson och Bristedt. Fem medelmåttor mot ÖIK:s Björk
och LHC:s Karlsson. Jag blir så besviken så. Du jobbar väl inte för någon rysk desinformationsavdelning Mike? :-)

Men snälla sluta vara efterbliven :-)

För det första, Linköping värvade Lukas Bengtsson som säkert hade bud ifrån alla SHL-klubbar. Dom lyckades plocka honom, Bengtsson är bättre än SAMTLIGA våra backar. Det tycker jag även att Chad Billins är. Naturligtvis behöver dom inte spetsa lika mycket när dom har två hela backpar som är ljusår bättre än våra. Dom behöver inte värva på det sättet.

När du sen nämner Bengtsson och I i synnerhet Bristedt så blir det bara tramsigt :-)
qp

Inläggav qp » 180427 kl 16:08

Ber om ursäkt att jag ifrågasatte din partner. Jag går på bekräftat på resp hemsida. Men ni har väl helt andra källor som vanligt, roligt att bli kallad efterbliven när man inte ser att Björk o Karlsson och är en helt annan kaliber än de presenterade Röglespelarna( oavsett namn) enligt dig/er. För övrigt så diskuterade jag enbart antal värvade BEKRÄFTADE spelare till de tre klubbarna (drivet även benämnt) och har genom min gedigna utbildning fått lära mig 4 (5 med Sjöa som är även han bekräftad) måste vara mer än 1 presenterad spelare från respektive ÖIK och LHC. Men jag har väl som vanligt fel som tror att vi ligger mer än väl framme i drivet mellan klubbarna. Man behöver väl inte alltid förringa sin egen klubb och sportchef till förmån för andra klibbar. Men det verkar vara oerhört viktigt för dig/er. Jag försöker hitta en orsak varför,men har inte lyckats.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 16:18

qp - Hur är det med läsförståelsen egentligen? Jag skrev att Örebro var drivande/heta på Broc Little och inte på spelarmarknaden i allmänhet. Var det så svårt att förstå? Du har aldrig egna åsikter att komma med. Din existens på forumet går ut på att ifrågasätta bättre vetande och påpeka hur taskiga de är som inte önskar konkurrenternas spelare lycka till. Fy fan vad sorglig du är.
qp

Inläggav qp » 180427 kl 18:26

Näe det finns ju inget i den kommentaren som kan feltolkas, den är skriven utav en meningsbyggare av rang. Första meningen talar om att ÖIK är drivande som fan. Andra meningen talar om att ÖIK och LHC är de enda
drivande lagen....av vad då? Om du som är så perfekt, istället för "de enda drivande lagen" skrivit "de enda intresserade lagen" hade det inte kunnat misstolkas. Ungefär som du kommenterade TIKs dåliga värvning av en
forward som egentligen visade sig vara en back, efter en påstötning från annan forumdeltagare. Istället för att visa att du gjort en liten tavla där så började du då skriva om TIK:s "dåliga backar" utan större problem. Du
erkänner aldrig ett klavertramp, därför är du oseriös. Det där med bättre vetande, du kan väl inte på allvar mena att du skulle stå för det!
Sen att jag aldrig har egna åsikter(?) vad det mest korkade jag läst! Vems åsikter skulle jag då uttrycka om jag får fråga, kanske dina eller någon annan här på forumet. Sorglig var ordet..sa bull.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 18:49

Det är tyvärr din läsförståelse och intellekt som brister. Du verkar totalt ha missat att diskussionen handlade om Little vilket också framgår av stycket som du citerar. I sista meningen står det att Örebro och LHC är de enda drivande lagen och eftersom diskussionen handlar om Little så förstår alla normalbegåvade att det är ett race om honom mellan de nämnda klubbarna. QP är lite speciell och tolkar det som att LHC och Örebro är de enda drivande lagen i Sverige. Bra jobbat.

Ja gud vilken jättetabbe att blanda ihop Falks, det sänker ju min trovärdighet totalt haha. Borde nog låta bli att ironisera för du fattar säkert inte.
qp

Inläggav qp » 180427 kl 19:42

Ingen fara, din trovärdighet och intellekt kan inte sänkas lägre. Det där med att ironisera är lustigt, alla dina inlägg är ju ironiska. Btw, Min signatur är inte QP utan qp .
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 20:03

qp skrev:Ingen fara, din trovärdighet och intellekt kan inte sänkas lägre. Det där med att ironisera är lustigt, alla dina inlägg är ju ironiska. Btw, Min signatur är inte QP utan qp.
:-) Gissar på att din andra "signatur" är Professorn, som försvann i samma veva som du blev aktiv. Ni är lika efterblivna.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180427 kl 20:10

Titanus88 skrev:
qp skrev:
GrönvitaMike skrev:

Men snälla sluta vara efterbliven :-)

För det första, Linköping värvade Lukas Bengtsson som säkert hade bud ifrån alla SHL-klubbar. Dom lyckades plocka honom, Bengtsson är bättre än SAMTLIGA våra backar. Det tycker jag även att Chad Billins är. Naturligtvis behöver dom inte spetsa lika mycket när dom har två hela backpar som är ljusår bättre än våra. Dom behöver inte värva på det sättet.

När du sen nämner Bengtsson och I i synnerhet Bristedt så blir det bara tramsigt :-)

Sen får man ju räkna ner Chad Billins prestation då LHC av någon anledning parat ihop honom med en back som knappt platsar i HHC. Så totalt sett så måste backparet Billins - Bibic vara sämre än samtliga våra backpar?

Bibic fick dessutom ett 2-års kontrakt det gör ju att man undrar om deras sportchef har alla hästar hemma... Finns ju inte en chans att en sådan sopa till sportchef kan landa Lukas Bengtsson?
qp

Inläggav qp » 180427 kl 20:34

GrönvitaMike skrev:
qp skrev:Ingen fara, din trovärdighet och intellekt kan inte sänkas lägre. Det där med att ironisera är lustigt, alla dina inlägg är ju ironiska. Btw, Min signatur är inte QP utan qp.
:-) Gissar på att din andra "signatur" är Professorn, som försvann i samma veva som du blev aktiv. Ni är lika efterblivna.

Oj det var en höjdare... du.vi håller där. Vi kan avsluta när du förhoppningsvis börjar i gymnasiet om några år.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 21:08

Flying Farang skrev:Bibic fick dessutom ett 2-års kontrakt det gör ju att man undrar om deras sportchef har alla hästar hemma... Finns ju inte en chans att en sådan sopa till sportchef kan landa Lukas Bengtsson?
Lika imponerande som när Masken landade Schira efter att ha värvat Baranka, Granak, Marshall, Cederholm, Younan, Hellgren, Kristensen, Vernace, JW, Bibic mfl.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180427 kl 22:38

Lions vann. Sjögren är en mästare i kavaj!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180428 kl 06:42

GrönvitaMike skrev:
Flying Farang skrev:Bibic fick dessutom ett 2-års kontrakt det gör ju att man undrar om deras sportchef har alla hästar hemma... Finns ju inte en chans att en sådan sopa till sportchef kan landa Lukas Bengtsson?
Lika imponerande som när Masken landade Schira efter att ha värvat Baranka, Granak, Marshall, Cederholm, Younan, Hellgren, Kristensen, Vernace, JW, Bibic mfl.

Under de månader som Bibic spelade i LHC borde han ju - precis som du - insett att Bibic högst platsade i HHC och bett honom söka sig vidare istället för att ge honom ett två-års kontrakt. Så frågan är hur Fredrik Emwall kan vara sportchef i ett så pass stort lag som LHC när han inte ser det uppenbara som du och alla andra ser....

Eller kan det - jag vet det låter långsökt för dig - vara så att Almén Bibic faktiskt platsar i en SHL trupp?
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180428 kl 08:51

Flying Farang skrev:
GrönvitaMike skrev:

Under de månader som Bibic spelade i LHC borde han ju - precis som du - insett att Bibic högst platsade i HHC och bett honom söka sig vidare istället för att ge honom ett två-års kontrakt. Så frågan är hur Fredrik Emwall kan vara sportchef i ett så pass stort lag som LHC när han inte ser det uppenbara som du och alla andra ser....

Eller kan det - jag vet det låter långsökt för dig - vara så att Almén Bibic faktiskt platsar i en SHL trupp?

Vi vet iallafall att alla GVM sågar som sportchefer och dylikt har mer erfarenhet av hockey. Läktaren är det närmsta han kommit isen. Alltså kan ni ta allt med en nypa salt som skrivs. Fast han försöker hårt framstå som att han vet allt inom ämnet genom att uppträda som en besserwisser.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180428 kl 09:27

Att bröderna Bibic håller SHL klass är odiskutabelt, det är kalla fakta, annars hade de inte spelat i SHL. Detta blir väl Almens femte raka säsong och Alens tredje. Det finns alltid folk som snackar skit och det är just vad det är. Egentligen samma sak med Williamson, ändå sen han kom tillbaka från skadan, så var han riktigt bra. Både Alen och Williamson kommer att vara ordinarie i år och att snacka massa skit om dom är egentligen bara massa dösnack, men visst det lär bli många inlägg om varje felskär eller miss de gör. Frågan är: vem bryr dig? Går vi till slutspel, så blir precis hela gänget hjältar, från Cam till Fidde.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180428 kl 10:34

Maverick skrev:
Flying Farang skrev:
GrönvitaMike skrev:Lika imponerande som när Masken landade Schira efter att ha värvat Baranka, Granak, Marshall, Cederholm, Younan, Hellgren, Kristensen, Vernace, JW, Bibic mfl.

Vi vet iallafall att alla GVM sågar som sportchefer och dylikt har mer erfarenhet av hockey. Läktaren är det närmsta han kommit isen. Alltså kan ni ta allt med en nypa salt som skrivs. Fast han försöker hårt framstå som att han vet allt inom ämnet genom att uppträda som en besserwisser.

Skriver under på det. :)
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 180428 kl 10:54

sinner skrev:Att bröderna Bibic håller SHL klass är odiskutabelt, det är kalla fakta, annars hade de inte spelat i SHL. Detta blir väl Almens femte raka säsong och Alens tredje. Det finns alltid folk som snackar skit och det är just vad det är. Egentligen samma sak med Williamson, ändå sen han kom tillbaka från skadan, så var han riktigt bra. Både Alen och Williamson kommer att vara ordinarie i år och att snacka massa skit om dom är egentligen bara massa dösnack, men visst det lär bli många inlägg om varje felskär eller miss de gör. Frågan är: vem bryr dig? Går vi till slutspel, så blir precis hela gänget hjältar, från Cam till Fidde.

Precis så Sinner. Tack för klockrena och korta statements! Jag vill gärna att också Widing är kvar. Han borde definitivt platsa ännu någon säsong i SHL. Hans prestation ifjol - som ändå var godkänd - måste bedömas mot bakgrund av hans nyligen rehabiliterade svåra knäskada.
Visst: Bibic-kampanjen kommer säkert att fortsätta. GVM: Vi är ju rätt många nu i ditt idiotfack, supportrar här på forumet som du betraktar som okunniga, stolpskott mm mm. Det skulle ju vara smärtsamt för de du pekar ut om man tar det du skriver på blodigt allvar. Själv har jag inte missat många matcher senaste 20 åren och ingen ifjol. Och jag älskar Rögle. Men förstås, det finns ju många som kan mera hockey, sannolikt du t.ex. Det måste vara jobbigt för dig att känna dig omgiven av idioter var du än tittar, med ett fåtal undantag. Helt seriöst: Du kanske behöver litet proffessionell hjälp med din självbild.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180428 kl 13:08

Det finns många spelare i SHL som inte har i ligan att göra och Bibicbröderna är ett exempel. Vill inte påstå att ni är idioter, ni kan bara mindre hockey. Alla är som sagt inte lika bra på allt. Att ni fortfarande ifrågasätter och är bittra efter alla år grundar sig i avundsjuka. I det här landet får man inte sticka ut från mängden. Det är ju samma namn som återkommer hela tiden: Farang, captain, Sinner, qp, Maverick. Jag tycker att ni är jävligt talanglösa vad gäller hockeykunnandet, sen kanske ni är bra på annat som inte har med sporten att göra.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180428 kl 13:08

Sjögren klar för 4 (!) år. Hoppas han får vara skadefri haha
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180428 kl 13:26

GrönvitaMike skrev:Det finns många spelare i SHL som inte har i ligan att göra och Bibicbröderna är ett exempel. Vill inte påstå att ni är idioter, ni kan bara mindre hockey. Alla är som sagt inte lika bra på allt. Att ni fortfarande ifrågasätter och är bittra efter alla år grundar sig i avundsjuka. I det här landet får man inte sticka ut från mängden. Det är ju samma namn som återkommer hela tiden: Farang, captain, Sinner, qp, Maverick. Jag tycker att ni är jävligt talanglösa vad gäller hockeykunnandet, sen kanske ni är bra på annat som inte har med sporten att göra.

Du kan räkna in Fredrik Emwall och Chris Abbott bland de talanglösa, för de ser uppenbart inte det som du och alla andra experter ser...
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180428 kl 13:36

Flying Farang skrev:
GrönvitaMike skrev:Det finns många spelare i SHL som inte har i ligan att göra och Bibicbröderna är ett exempel. Vill inte påstå att ni är idioter, ni kan bara mindre hockey. Alla är som sagt inte lika bra på allt. Att ni fortfarande ifrågasätter och är bittra efter alla år grundar sig i avundsjuka. I det här landet får man inte sticka ut från mängden. Det är ju samma namn som återkommer hela tiden: Farang, captain, Sinner, qp, Maverick. Jag tycker att ni är jävligt talanglösa vad gäller hockeykunnandet, sen kanske ni är bra på annat som inte har med sporten att göra.

Du kan räkna in Fredrik Emwall och Chris Abbott bland de talanglösa, för de ser uppenbart inte det som du och alla andra experter ser...
Chris är bra, Emwall hyfsad. Men det finns ingen sportchef i världen som är klockren. Jag tycker att Emwall gjorde fel som värvade Almen, respektera min åsikt för helvete. Du får gärna tycka annorlunda.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180428 kl 13:38

Glädjande läsning.

– Vi har haft jättemånga skador i vinter så vid ett läge var vi ruskigt kort om folk. Jag gick på för tidigt och spelade två matcher men sen kunde jag inte mer. Jag bestämde mig för att inte riskera något mer. Jag kommer att vara redo inför kommande säsong.

Återgå till "Röglespelare"