Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Flying Farang » 180430 kl 16:10

Titanus88 skrev:Hur kan Chris/Cam inte se svagheterna med denna backuppsättningen, vad missar vi?
Såväl JW som AB var långa delar av förra säsong genuint urusla och varesej Youds eller Jonsson är mycket bättre...

Uppenbarligen visade JW tillräckligt mycket för att få förlängt av bröderna och de verkar inte direkt ha ansträngt sig för att droppa Alen heller så det är nog något ni missar...

Själv tror jag aldrig att det blir några "Erik Karlssons" av dem men de är och kommer att vara stabila SHL backar i många år framöver.

Men backen/backarna som ska in måste ligga snäppet över JW och Alen, gärna med Rahimi/Jalasvaara kvaliteter och gärna en högerskytt med bra bössa.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180430 kl 16:13

GrönvitaMike skrev:
Flood skrev:Youds/Williamsson som andrapar är oerhört svagt.
JW - Youds , Jonsson - Alen/NY är ligans kanske sämsta bottom 4.

Konstigt.....i början på mars skrev du så här om Youds när jag menade att han har problem i försvarszon.
"Youds har varit direkt avgörande i år för säkrat kontrakt. Han var som bäst i vintras när han anslöt och gjorde skillnad i match efter match. Prestationerna har planat ut lite på senare tid men det är fortfarande en bra back ..."

Hur ska du ha det??? Är han fortfarande en bra back eller är han usel?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180430 kl 16:38

Youds är 1 av 4 backar vilket du inte verkar begripa. Han är ett mindre problem än de övriga 3. Vi såg hur Almen förstörde Gagné i höstas. Detta blir mitt sista inlägg. Är allergisk över den låga nivån här så ni får fortsätta själva. Dra åt helvete förresten till alla som tar åt sig.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 180430 kl 17:00

anade att detta skulle komma. Nu vet vi att gränsen är nådd! GVM slutar (för andra gången väl?) och detta för att alla är så dumma i huvudet och inte fattar vad han menar när han skriver något annat! nu ska vi skämmas och dra åt helvetet.

Tänker ta till mig detta GVM. Ska verkligen bli bättre på mitt tyckande, så länge det håller dig borta.

I övrigt så har jag hört det viskas om i rögle led att man från förra året kände att mycket i gruppen fungerade och därav så vill man inte byta runt allt för mycket. (kanske därför en del backar stannar) JW var JÄTTEBRA innan han skadades och har tidigare "hålls tillbaka" med sin tävlings instinkt på träningar. klart det tar tid med ny ledning att jobba upp sig i hierarkin. Men jag tyckte mig se en stor förändring med honom under Cams ledning. Sen gjorde han sämre matcher också. Men vi ska inte glömma att laget åkte på några "stora" bakslag när det ändå gick bra. Abbotarna ser väl att detta är killar de kan jobba med och som de kan få ut mer av. Om inte detta är att ta ansvar för klubb och ekonomi så vet jag inte vad. Cam och Chris är inte rädda för att göra det jobb som jag tror många sportchefer och tränare orkar med. Det är lätt att vara duktig med de bästa spelarna, men att få ut maximalt av en mindre bra grupp, det är väl det som gör dessa pågar till stjärnor. (???)

Slutligen så vill jag en än gång fråga om målet är att detta året ska vi till slutspel så är väl det jobbet rätt "klart" med den trupp vi har? eller ska vi riskera att köpa på oss en massa krut som vi inte kommer få ut valuta för? hellre spara och se till nästa år, då tar vi SM guld.

Har länge velat bemöta hurtigare det är "tjänster fel" att inte ersätta Aaltonen med en likvärdigt dyr spelare. Man scoutade in Liss som bombade in 14p på 11 matcher. Detta är talang (eller tur ?!?) MEN det är en kyla som presenterar sig inom föreningen. Sen kan man hävda att man ville få in någon men det fanns ingen att få in. Men att gå påstå att man begår tjänster fel är att verkligen visa att man inte kan se längre fram än nästa match. Cam och Chris är här för att stanna, de är deras plan. Samma plan är för Rögle, då gäller det att förstå att spelare kan man få ut mer av (med en bra tränare), och ett ryckte kan bli bättre men en bra ledning. Cam och Chris förstår nog detta. Därför så kommer Rögle gå till slutspel nästa år. Och kommande år kommer vi kunna tampas om en finalplats.

ps. ledsen för det långa memot, vet att man inte pallar läsa. ds.
qp

Inläggav qp » 180430 kl 17:02

[quote="GrönvitaMike: Detta blir mitt sista inlägg. Är allergisk över den låga nivån här så ni får fortsätta själva. Dra åt helvete förresten till alla som tar åt sig.[/quote]
Vi har förstått det Mike. Vi kommer garanterat inte att slippa dig, är det 9:e sista inlägget du gör? Ingen kan ta dig på allvar längre.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180430 kl 17:03

GrönvitaMike skrev: Detta blir mitt sista inlägg.

Really? ;-)
RBKfansedan82

Inläggav RBKfansedan82 » 180430 kl 17:12

qp skrev:[quote="GrönvitaMike: Detta blir mitt sista inlägg. Är allergisk över den låga nivån här så ni får fortsätta själva. Dra åt helvete förresten till alla som tar åt sig.

Vi har förstått det Mike. Vi kommer garanterat inte att slippa dig, är det 9:e sista inlägget du gör? Ingen kan ta dig på allvar längre.[/quote]

Äääntligen! Nu kan kanske detta forum bli ett öppet ärligt forum där alla har rätt att tycka till och att ha åsikter som avviker från GVM:s utan att bli påhoppad. Kanske fler, däribland jag själv, får större lust att ventilera åsikter och tyckanden.

Det tragikomiska i dela farsen är att detta ”avhopp” sker när folk går ihop och skapar en stark enhet mot mobbingfasoner. Kanske GVM till sist förstått att han betett sig illa trots sitt till synes goda hockeykunnande?
Men det skulle han ju inte erkänna.

Förra gången GVM lovade att inte skriva mer så gick det ju som det gick och min gissning är att det dröjer någon vecka eller två till han tyvärr är tillbaka.

Hej då GVM! På ICKE återseende!
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180430 kl 17:13

GrönvitaMike skrev:Youds är 1 av 4 backar vilket du inte verkar begripa. Han är ett mindre problem än de övriga 3. Vi såg hur Almen förstörde Gagné i höstas. Detta blir mitt sista inlägg. Är allergisk över den låga nivån här så ni får fortsätta själva. Dra åt helvete förresten till alla som tar åt sig.

Jag tar inte åt mig.

Måste få grym abstinens om du ska sluta skriva inlägg. Med tanke på (om det stämmer) dina 4300 inlägg på ca 2 år. Imponerande må jag säga med så många inlägg.
Senast redigerad av Maverick 180430 kl 17:16, redigerad totalt 1 gång.
EPScouten

Inläggav EPScouten » 180430 kl 17:18

Med tanke på att Abbotts sagt att en ny tvåvägsback ska in OCH att de har så höga tankar om R.Sandin så har jag ganska svårt att se att Rooths backpar kommer slå in. Antingen stannar Rasmus + vi får in en till back. Eller: om Rasmus lämnar (vilket han naturligtvis kan komma att göra) så bör väl ytterligare en back värvas i och med att han i nuläget tycks ingå i planen? Däremot har jag svårt att se att tre backar skulle tillkomma som vissa andra tycks tro. Vore i så fall om Alen skulle tvingas bort men det finns väl inte något som egentligen tyder på det? Sen kan man ju tycka vad man vill om den saken..

PS, mitt första inlägg! Detta är vad jag TROR! Så no need for karaktärsmord om du inte håller med men jag diskuterar gärna! :-)
Prebens

Inläggav Prebens » 180430 kl 17:43

Rooth's backar vore inte bra.
Grunden för ett snabbt spel genom mittzon är snabba uppspel från backar. Vi kommer bli tillbakatryckta djupt i egen zon med dessa backar. Jag ser bara två backar idag, Schira och Curran som har den förmågan. Jonsson håller absolut inte och behöver lånas ut för speltid. Bibic har absolut inte ett bra första pass och blir alltsomoftast nedtryckt i egen zon. Jag tycker Youds är vårdslös och lite chansartad i sitt spel inget bra skott heller. Jag skulle vilja se en Gagne kopia och en Schirakopia till plus Rasmus.
Men kanske JW genomgår en metamorfos under Cam :)
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180430 kl 17:51

Curran vet vi ingenting om på denna nivån. Det är lite obehagligt.
EPScouten

Inläggav EPScouten » 180430 kl 18:24

Prebens skrev: Bibic har absolut inte ett bra första pass och blir alltsomoftast nedtryckt i egen zon.

Precis så, hans första tid i Rögle var ytterst skakig. Säsongen 16/17 tyckte jag han växlade upp rejält och gjorde ett bra jobb inte minst framför egen kasse. Den senaste säsongen var dessvärre ett steg tillbaka tyckte jag och just förstapass i egen zon när han blev satt under press hamnade allt för ofta på adresser dit en puck INTE ska. Är lite kluven till Alen men vi får hoppas att Abbotts får honom på rätt kurs igen helt enkelt..

Prebens skrev:Men kanske JW genomgår en metamorfos under Cam :)

Eller hur! Sista matcherna innan skadan var onekligen något helt annat än det han visade upp under Eldebrink, får hålla tummarna för att det inte bara var en tillfällig boost av nytt ledarskap..
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180430 kl 18:32

De flesta backar ser pinsamma och fåniga ut om inte anfallarna gör sitt jobb. Det är en av de stora skillnaderna mellan eldebrink och cam. Även schira hamnade under onödig press i egen zon under eldebrink. För att anfallarna lallade runt och sket i att göra jobbet.
grower

Inläggav grower » 180430 kl 19:10

Vad ska vi med dyra backar till? Vi ska ju anfalla hela tiden:)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180430 kl 19:18

Maverick skrev:
Titanus88 skrev:Hur kan Chris/Cam inte se svagheterna med denna backuppsättningen, vad missar vi?
Såväl JW som AB var långa delar av förra säsong genuint urusla och varesej Youds eller Jonsson är mycket bättre...

...och ändå vann vi så mycket matcher under sista fjärdedelen. Så "usla" får de gärna vara nästa säsong också. :-)

....En sista fjärdedel där JW inte gjorde en enda match. I rest my case. Han var tillsammans med Fairchild undantaget hans sista 5 matcher under bröderna sämst på isen.

Brutalt dålig rentutav. Även om man på detta forumet inte får säga att en enda spelare inte var en gudomligt överlägsen toppspelare. Det är sanningen. JW avslutade säsongen på -14 vilket borde göra honom till sämst även i den statistikformen?
Alen Bibic höjde sig både en och två stäpp under bröderna det gjorde han, men kombinationen utav att både ha JW,Alen Bibic MEN även Youds och Jonsson känns inte bra.

Vår nästbästa back räknar man blir ett oprövat kort ifrån Norge. Det säger väl allt?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180430 kl 19:26

Demon-Willaume skrev:De flesta backar ser pinsamma och fåniga ut om inte anfallarna gör sitt jobb. Det är en av de stora skillnaderna mellan eldebrink och cam. Även schira hamnade under onödig press i egen zon under eldebrink. För att anfallarna lallade runt och sket i att göra jobbet.

Ja, det stämmer förvisso. Men när Schira blir satt under press tar han ansvar och försöker försvara pucken med kroppen. Tror inte jag såg honom skicka iväg den på ett stressat sätt under hela säsongen. Han hittar också ofta smarta pass i egen zon som gör att motståndarnas forecheck neutraliseras. Detta är spetsegenskaper i min bok. Backarna kommer bli satta under press även om forwards gör sitt jobb.

I de sista matcherna under säsongen skickade Alen och Jonsson bort puckarna i dessa lägen. Ibland till en medspelare som redan var markerad. Ibland till icing. Alltid utan tanke och på ett stressat sätt. I höstas var det ännu mer av den varan.

Alen har sin styrka i det fysiska spelet och i inställningen. Tycker han är lite Jalasvaara/Rahimi så vi behöver inte mer av den varan.

Jag vill ha fler backar i stil med Schira som är bra båda i egen zon och i anfallszon. Som vårdar pucken och tar ansvar.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180430 kl 19:44

Jag vet vad ni menar men jag har sett mycket hockey denna säsongen och de flesta lagen har backar som är likvärdiga i agerande. Jag har sett frölunda, växjö och saik, för att bara ta några exempel, när det har sett ut som värsta hönsgården i försvaret och sett vissa av deras backar slå indianare, icing, fläk-aways eller helt enkelt bara bli av med den.

Den nya aggressiva anfallshockeyn i shl är nog ingen barnlek för backar. Nu säger jag inte att rögle hade ligans bästa backar men mycket av det som folk kritiserar med rögles försvar har jag sett i varenda lag typ.

Sen var det fullständigt kaos innan cam fick anfallarna att göra sitt jobb. Jag menar om en back blir pressad och blir av med den eller slår indianare, så blir det så mycket mer sårbart om ingen jävel hjälper honom att städa upp.

Det var för många som fuskade innan och även försvararna fuskade. Men inte fan är backarna så usla som många vill få det till, eller såg ut att vara. Det syntes ganska klart när cam styrde upp.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180430 kl 19:45

Titanus88 skrev:
Maverick skrev:

...och ändå vann vi så mycket matcher under sista fjärdedelen. Så "usla" får de gärna vara nästa säsong också. :-)

....En sista fjärdedel där JW inte gjorde en enda match. I rest my case. Han var tillsammans med Fairchild undantaget hans sista 5 matcher under bröderna sämst på isen.

Brutalt dålig rentutav. Även om man på detta forumet inte får säga att en enda spelare inte var en gudomligt överlägsen toppspelare. Det är sanningen. JW avslutade säsongen på -14 vilket borde göra honom till sämst även i den statistikformen?
Alen Bibic höjde sig både en och två stäpp under bröderna det gjorde han, men kombinationen utav att både ha JW,Alen Bibic MEN även Youds och Jonsson känns inte bra.

Vår nästbästa back räknar man blir ett oprövat kort ifrån Norge. Det säger väl allt?

Tror de jobbar på någon puckskicklig rackare. Svåra att hitta till rimligt pris med tanke på hur många som vill ha den typen av back.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180430 kl 19:49

Demon-Willaume skrev:De flesta backar ser pinsamma och fåniga ut om inte anfallarna gör sitt jobb. Det är en av de stora skillnaderna mellan eldebrink och cam. Även schira hamnade under onödig press i egen zon under eldebrink. För att anfallarna lallade runt och sket i att göra jobbet.

Så sant!
Forwards måste vara på plats tidigt när backen eventuellt vunnit pucken. Folk snackar om ett bra förstapass osv.
Det slås kanske 1-2 "bra förstapass" som gör skillnad i en modern hockeymatch.

Viktigare är då att ha centern på plats (djupt och centralt) eller forward på plats i något så enkelt som kallas passningsfickan. Alla backar kan slå den passen.
Så....forwards gör backarna bra och backarna gör forwards bra. Som ett lag!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180430 kl 19:52

captain skrev:

Så sant!
Forwards måste vara på plats tidigt när backen eventuellt vunnit pucken. Folk snackar om ett bra förstapass osv.

Viktigare är då att ha centern på plats (djupt och centralt) eller forward på plats i något så enkelt som kallas passningsfickan. Alla backar kan slå den passen.

Exakt. Du säger det jag tänker men jag kan inte formulera det. :)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180430 kl 20:00

Maverick skrev:
Titanus88 skrev:
Maverick skrev:...och ändå vann vi så mycket matcher under sista fjärdedelen. Så "usla" får de gärna vara nästa säsong också. :-)

Tror de jobbar på någon puckskicklig rackare. Svåra att hitta till rimligt pris med tanke på hur många som vill ha den typen av back.

Det hoppas jag med, man står och faller med Schira annars
Vi var förvisso beroende av Schira förra säsongen med men då kändes det som att man åtminstone hade någon form av trygghet i Gagné, ja i ärlighetens namn JJ också även om den sista var lite utav ett rundningsmärke.

Men i nuläget så har man som sagt endast en stark,stabil och pucktrygg spelare i försvaret och det är Schira. Det är väldigt vågat spel och man gör sig oerhört beroende av honom.
Sen kan givetvis även Kurran vara succé men jag ser gärna att man MINST MINST MINST värvar en toppback till, helst två.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180430 kl 20:05

Alla (med små variationer) lagen spelar så i SHL. Skillnaden är hur bra motståndarna möter det.

Man kan möta det genom att alltid göra exakt samma sak. Inget flash, bara göra exakt det som förväntas.
Vilket jag hoppas RBK ska göra från nu och framåt.

Efter det så tar man in den absolut dyraste spetsen, som gör allt detta exakt som man bestämt men klarar av det även om motståndarna försöker förstöra för en. :)

RBK har haft problem med att spetsen inte gjort som de blivit tillsagda och det får konsekvenser när de "enklare" spelarna sätts under press.
Så vad ska man göra då?
Jag är ju för att de bästa spelarna ska göra som de är tillsagda först och främst. Att de bästa ska ta ansvar och göra de med lite färre verktyg mindre riskerande.

Andra har helt andra ingångsvärden. Respekt till dom men oftast är dom idioter. :)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180430 kl 20:11

Köper såklart resonemanget men eliminerar det alla kriterier för vilka backar vi ska ha? är det omöjligt att säga något om backarna?
Hur bra backarna är bestäms av hur bra forwards ger understöd och sen finns inget mer att säga?

Jag såg skillnad på Jonsson och Schira i slutet av säsongen. Den ene såg ut som en toppback i SHL och den andre ungefär som en debutant.
Det borde vara ett banalt uttalande.

I nuläget är forwardbesättningen bättre än på många år medan backbesättningen känns ungefär som inför föregående säsonger.
Tror verkligen på Cam som coach och kan väl köpa det resonemang som förs ovan om att man inte vill röra om för mycket.
Känns ändå riskabelt på backfronten.

Personligen förstår jag nog inte Chris filosofi som sportchef ännu. Uppenbarligen kan han agera resolut.
Aaltonen fick gå trots sin hattrick. Connolly skickas trots en hyfsad säsong. Man bryter med Younan.
Men backbesättningen i övrigt är man i princip nöjd med. Det kan inte handla om avsaknad av handlingskraft, det måste vara tydligt vid det här laget för alla.
Man tror på backarna som man kontrakterat. Bara att vänta och se om något mer kommer och annars hålla tummarna!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180430 kl 20:19

Jag är 100 på att det blir en riktigt bra back till in och en hyffsad med potential om sandin går förlorad. Det kommer att bli bra.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 180430 kl 20:33

eleganten skrev:Köper såklart resonemanget men eliminerar det alla kriterier för vilka backar vi ska ha? är det omöjligt att säga något om backarna?
Hur bra backarna är bestäms av hur bra forwards ger understöd och sen finns inget mer att säga?

Jag såg skillnad på Jonsson och Schira i slutet av säsongen. Den ene såg ut som en toppback i SHL och den andre ungefär som en debutant.
Det borde vara ett banalt uttalande.

I nuläget är forwardbesättningen bättre än på många år medan backbesättningen känns ungefär som inför föregående säsonger.
Tror verkligen på Cam som coach och kan väl köpa det resonemang som förs ovan om att man inte vill röra om för mycket.
Känns ändå riskabelt på backfronten.

Personligen förstår jag nog inte Chris filosofi som sportchef ännu. Uppenbarligen kan han agera resolut.
Aaltonen fick gå trots sin hattrick. Connolly skickas trots en hyfsad säsong. Man bryter med Younan.
Men backbesättningen i övrigt är man i princip nöjd med. Det kan inte handla om avsaknad av handlingskraft, det måste vara tydligt vid det här laget för alla.
Man tror på backarna som man kontrakterat. Bara att vänta och se om något mer kommer och annars hålla tummarna!

ja men det är väl klart att Chris också ser detta. in med två till. hur som helst måste konkurrensen inom truppen upp. annars är det ju omöjligt att träna och tävla på det sättet tvillingarna vill. frågan är bara om top backen kommer komma från shl eller utlandet. det kommer säkert någon från ahl tror på en back och top centern vi sucktar efter.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180430 kl 21:01

Det som känns störigast just nu är faktumet att vi får vänta typ 3-4 månader innan det hela drar igång igen!!
Abstinensen är redan påtaglig hos undertecknad.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180430 kl 21:35

Titanus88 skrev:Det som känns störigast just nu är faktumet att vi får vänta typ 3-4 månader innan det hela drar igång igen!!
Abstinensen är redan påtaglig hos undertecknad.

Haha, välkommen i klubben. Fast jag är värst. När säsongen tar slut längtar jag till att nästa ska börja och när säsongen börjar vill jag bara att det ska ta slut. Kanske har att göra med dåliga resultatet. :)
EPScouten

Inläggav EPScouten » 180430 kl 22:23

captain skrev:

Så sant!

Ja, det har ni rätt i! Och forwardsidan ser verkligen bra ut, några platser kvar iofs men där kommer Chris hitta bra och passande spelare som gör jobbet! Känner mig helt trygg i det! Ja, vår backsida är inte toppklass men äh! Det kommer gå bra det här!
Henrik

Inläggav Henrik » 180430 kl 23:58

Wennerholms tidiga tips (lite som att smaka på havregrynen när man ska göra chokladbollar) är nog inte så dumt som det känns nu. Men blir Luleå tvåa är det en stor överraskning för mig. Optimistiskt även med oss som sjua. Men tror det jämt mellan de nio efter Lökers. Kanske även Mora kan hänga med?

Rooths laguppställning är också en försmak. Troligt kring målmakterna. Inte alls otroliga kedjor. Men naturligtvis totalt sett för svaga backpar. Jag hoppas verkligen på ett maxat nyförvärv, ingen breddspelare, utan en riktigt etablerad tvåvägsback och håller sedan tummarna blåa för att vi har tur med att Rasmus går i andra rundan och sedan kommer hem och kompletterar denne nye. För fler nya backar än en gissar jag att det inte blir. Men med maxflyt blir JW & Youds tredje par, vilket känns ok. Alen mycket riktigt sjunde och BP. Tycker fortfarande Jonsson bör lånas ut. J20 kan vara åttonde.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180501 kl 00:11

Kikade på årskort nu, detta är inte aktuellt för mig eftersom jag är bara intresserad av ståplats och det finns alltid plats och biljetter dit i princip.
MEN, om man är 25 år och studerar så kostar det alltså mellan 5.000 & 8.000 kronor för en hel säsong.
Det är säkert i linje med vad alla andra lag tar men hur fan ska man locka studenter med årskort ca (300.000 i landet) eller fattigpensionärer (328.000) eller arbetslösa (350.000)
Med reservation för alla siffror ovan.
Jag är verkligen inte socialist, snarare totala motsatsen, men alla borde väl kunna gå på hockey, förstår inte att man inte kan hitta någon/några sektioner där det kostar säg 1500 att ha säsongskort.
Hockeyn måste börja locka fler nu när man konkurrerar med högkvalitativa TV-sändningar men upplevelsen live är ju helt en annan och lägre biljettpriser är ett steg i rätt riktning.

Jag tror Lakers inte upprepar sin bedrift ifrån förra säsongen när dom var fullkomligt överlägsna alla andra. Dom har redan tappat sina 3 kanske bästa spelare, överlägsna Pettersson, Rosén drar till KHL (Sotji?) och Martinsson lämnar. Det är hela lagets stomme även om dom säkert har andra som kommer att fylla deras skor.

Om jag ska dra en Wennerholm så drar jag till med :

Växjö-Frölunda-Djurgården-HV71-Brynäs-Färjestad-Rögle-Luleå-MIF-Skellefteå-Linköping-Örebro-Mora-Timrå (tidernas jumbo)
Senast redigerad av Titanus88 180501 kl 00:40, redigerad totalt 2 gånger.

Återgå till "Röglespelare"