Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
sinner

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav sinner » 180508 kl 23:00

Titanus88 skrev:PS : http://www.hockeysverige.se/henrik-skog ... ldfirande/

Inte konstigt vissa här har hybris när "experter" skriver " Om jag ska säga ett lag som jag tycker känns absolut hetast inför framtiden att nämnas som en möjlig guldpotentat så är det Rögle." :-) :-) :-) :-)

Fy fan vad jag vill ha säsong nu!!! Absintens som heter duga.

Sinner : Kennys frånvaro har inte med familjeskäl att göra? Eller jag fattar inte kanske hur du menar. Men Kenny han har genomgått en jobbig skilsmässa och dessutom så har han slutat som deltidsbrandman. Spontant borde tiden finnas där då han varesej har fru eller jobb, familj har han visserligen men barnen är där inte på heltid.

Anledningen till varför Kenny tyvärr inte lämpar sig som tränare i Rögle handlar primärt om att hans hälsa tråkigt nog hindrar honom att kunna vara 100% dedikerad sin arbetsuppgift. Något som jag tror i synnerhet blir svår i filosofin som bröderna Abbot förespråkar där alla ska "göra jobbet" till 110% dag och natt. Det hade nog inte funkar här. Men jag hoppas att Kenny en dag kommer att bli återställd sin fasansfulla sjukdom och att han kommer bidra till Rögle med sin erfarenhet,vilja och klubbkärlek. Tiden är dock inte mogen nog och hälsan går alltid före.

Jag sa aldrig att Kenny inte har tid, men enligt olika intervjuer i tidningar, så vill han spendera sin tid med barn och trivs med att inte jobba heltid(kan tänka mig att sjukdomen är en av anledningarna). Dessutom så har han råd att inte jobba ;-)
Vad anser du om A. Lilja?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180508 kl 23:16

Titanus88 skrev:Angående A Lilja så ser jag honom som en "Gath" en jävla krigare och vinnarskalle - vad han hade uträttat i båset låter jag faktiskt vara osagt, har absolut ingen kunskap eller feeling. Däremot så är jag lite nyfiken varför man klippte med Ross, trodde han var en sådan som hade klickat med Cam.

PS: Fortfarande ingen som hört/läst något nytt om Eldebrink? Inte en enda intervju sen han lämnade?

Vad tror du om Lilja Sinner?
Känns det inte ändå som en med pondus och erfarenhet? Han är ju lite utav en ledare på isen. Kanske är det utanför med?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180508 kl 23:26

Titanus, är det någon som redan finns i närheten?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180508 kl 23:44

Nej, ingen koppling till Rögle varesej nu eller historiskt vad jag vet. Tidigare okänd pjäs för mig. Blev i princip klar i början på maj och var handplockad av Cam och inte Chris.
Vore pinsamt om jag nu har fel men är ganska säker på allt detta.

Kan inte se en enda anledning till att han inte presenterats då han flyttat en jävla bit, har han gjort det då lär han coacha Rögle och kan knappast vara en prestige i att värva en assisterande så det måste uteslutande handla om byråkrati. Osexigt namn som kan bli sexigt.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180509 kl 00:00

Titanus88 skrev:
Titanus88 skrev:Angående A Lilja så ser jag honom som en "Gath" en jävla krigare och vinnarskalle - vad han hade uträttat i båset låter jag faktiskt vara osagt, har absolut ingen kunskap eller feeling. Däremot så är jag lite nyfiken varför man klippte med Ross, trodde han var en sådan som hade klickat med Cam.

PS: Fortfarande ingen som hört/läst något nytt om Eldebrink? Inte en enda intervju sen han lämnade?

Vad tror du om Lilja Sinner?
Känns det inte ändå som en med pondus och erfarenhet? Han är ju lite utav en ledare på isen. Kanske är det utanför med?

Jo, helt klart tror jag att Lilja skulle vara en tillgång i båset. Fan nu blev jag ännu mer nyfiken..
Oledha

Inläggav Oledha » 180509 kl 09:08

Titanus88 skrev:Nej, ingen koppling till Rögle varesej nu eller historiskt vad jag vet. Tidigare okänd pjäs för mig. Blev i princip klar i början på maj och var handplockad av Cam och inte Chris.
Vore pinsamt om jag nu har fel men är ganska säker på allt detta.

Kan inte se en enda anledning till att han inte presenterats då han flyttat en jävla bit, har han gjort det då lär han coacha Rögle och kan knappast vara en prestige i att värva en assisterande så det måste uteslutande handla om byråkrati. Osexigt namn som kan bli sexigt.

En Lule associated ?
Användarvisningsbild
ÖrkelljungaGrabben2

Inläggav ÖrkelljungaGrabben2 » 180509 kl 09:26

lägger mitt tips på att det är förre Luleå och nuvarande Boden-coachen, Lasu-Nilsson tror jag han heter ;)

ifall ingen vet vem han är så är det han som mordhotade domare efter Luleås uttåg ur slutspelet.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180509 kl 09:53

ÖrkelljungaGrabben2 skrev:lägger mitt tips på att det är förre Luleå och nuvarande Boden-coachen, Lasu-Nilsson tror jag han heter ;)

ifall ingen vet vem han är så är det han som mordhotade domare efter Luleås uttåg ur slutspelet.

Jävla pajas det där.
Användarvisningsbild
Dipa

Inläggav Dipa » 180509 kl 10:31

Oj då...
Kanske behövs en ny medial ”profil” efter Deveaux yxhuggning och Liljas mordförsök. Abbotarna känner väl honom sedan tiden i Luleå? De känner alltså till styrkor och svagheter....

(PS. Hoppaasss på en stjärnback som avlastning till Schira)
noojd

Inläggav noojd » 180509 kl 11:29

Nä, jag hoppas verkligen inte att Lasu är aktuell. Han verkar ju, lindrigt uttryckt, ha grava problem med impulskontrollen...
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180509 kl 11:45

noojd skrev:Nä, jag hoppas verkligen inte att Lasu är aktuell. Han verkar ju, lindrigt uttryckt, ha grava problem med impulskontrollen...

Det är givetvis inte Lasu :-)

Dock är han jävligt skön det lilla psykfallet.
Zink

Inläggav Zink » 180509 kl 13:02

Inte konstigt vissa här har hybris när "experter" skriver " Om jag ska säga ett lag som jag tycker känns absolut hetast inför framtiden att nämnas som en möjlig guldpotentat så är det Rögle." :-) :-) :-) :-)

Fy fan vad jag vill ha säsong nu!!! Absintens som heter duga.

Sinner : Kennys frånvaro har inte med familjeskäl att göra? Eller jag fattar inte kanske hur du menar. Men Kenny han har genomgått en jobbig skilsmässa och dessutom så har han slutat som deltidsbrandman. Spontant borde tiden finnas där då han varesej har fru eller jobb, familj har han visserligen men barnen är där inte på heltid.

Anledningen till varför Kenny tyvärr inte lämpar sig som tränare i Rögle handlar primärt om att hans hälsa tråkigt nog hindrar honom att kunna vara 100% dedikerad sin arbetsuppgift. Något som jag tror i synnerhet blir svår i filosofin som bröderna Abbot förespråkar där alla ska "göra jobbet" till 110% dag och natt. Det hade nog inte funkar här. Men jag hoppas att Kenny en dag kommer att bli återställd sin fasansfulla sjukdom och att han kommer bidra till Rögle med sin erfarenhet,vilja och klubbkärlek. Tiden är dock inte mogen nog och hälsan går alltid före.

Angående A Lilja så ser jag honom som en "Gath" en jävla krigare och vinnarskalle - vad han hade uträttat i båset låter jag faktiskt vara osagt, har absolut ingen kunskap eller feeling. Däremot så är jag lite nyfiken varför man klippte med Ross, trodde han var en sådan som hade klickat med Cam.

Hade varit sjukt skoj att höra Eldebrink kommentera "Nya Rögle"....
Oledha

Inläggav Oledha » 180509 kl 13:51

Zink skrev:

Inte konstigt vissa här har hybris när "experter" skriver " Om jag ska säga ett lag som jag tycker känns absolut hetast inför framtiden att nämnas som en

Hade varit sjukt skoj att höra Eldebrink kommentera "Nya Rögle"....

Det kan också vara så att Eldebrink, där han sitter och väntar på vildsvinet, ler och tänker på hur han kunde förlänga sitt kontrakt,
mindre än ett år före han fick foten.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180509 kl 14:07

Betalar dom ff lön till honom? Omförhandlas även tränarnas kontrakt vid degradering? För jag tycker man borde gjort en deal. Lön säsongen ut. Hade Eldebrink varit kvar hade Rögle mest troligt åkt ur och då hade hans kontrakt ändå rykt. Hoppas inte dom ska betala hela kontraktstiden.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180509 kl 15:47

Ja visst får han fortfarande lön. Vet inte när det tar slut dock.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180509 kl 16:09

Hoppas dom har kommit överens om en rimlig deal
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180509 kl 16:27

Det har man budgeterat med, inget å bry sig om...
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180509 kl 16:39

sinner skrev:Det har man budgeterat med, inget å bry sig om...

Sant..
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180509 kl 17:03

Det hade man väl inte vännen :-)

Eller jo, rättare sagt har man budgeterat för Eldebrink - Men inte för Cam & Chris Abbot. Deras löner var inte med för budgeten som man satte innan föregående säsong.
Så denna utsvävningen med dubbla löner är inte budgeterat men drabbar knappast någon fattig, Rögle kommer att ha en riktigt god ekonomi inför 2018-2019
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180509 kl 17:05

Demon-Willaume skrev:Hoppas dom har kommit överens om en rimlig deal

Gynnar Eldebrink om vi säger så. Minst 10 månader lön utan arbeta är sagt.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180509 kl 19:43

Har det inte hänt något på spelarfronten på 3 veckor, har inte kollat eller sett något när jag var i Manila.

Är det något på gång eller, eller bara lite lösa rykten som vanligt.

Är väl bara Zaar som tillkommit vad jag har kunnat se.

Nu får ju kanonerna komma in!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180509 kl 21:01

Titanus88 skrev:

Vi tycker helt enkelt olika. För mig är att snacka om Eldebrinks lön - att gråta över spilld mjölk. Hur mycket han än får, så är det bättre än om han stannade kvar kontraktet ut. Då hade Abbotts fått börja om från scratch dvs deras mål för nästa säsong hade varit att ta oss upp i SHL igen (om man ens hade lyckats övertala bröderna å komma till en allsvensk klubb)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180509 kl 21:17

Titanus88 skrev:

Det hade man väl inte vännen :-)

Eller jo, rättare sagt har man budgeterat för Eldebrink - Men inte för Cam & Chris Abbot. Deras löner var inte med för budgeten som man satte innan föregående säsong.
Så denna utsvävningen med dubbla löner är inte budgeterat men drabbar knappast någon fattig, Rögle kommer att ha en riktigt god ekonomi inför 2018-2019

När jag säger att man har budgeterat inklusive Eldebrinks lön så menar jag givetvis nästa säsongs budget vännen. Förra säsongens kan kvitta nu när vi fick mer pengar å leka med.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180509 kl 21:19

sinner skrev:
Titanus88 skrev:

Vi tycker helt enkelt olika. För mig är att snacka om Eldebrinks lön - att gråta över spilld mjölk. Hur mycket han än får, så är det bättre än om han stannade kvar kontraktet ut. Då hade Abbotts fått börja om från scratch dvs deras mål för nästa säsong hade varit att ta oss upp i SHL igen (om man ens hade lyckats övertala bröderna å komma till en allsvensk klubb)

Vi tycker inte olika jag håller helt och hållet med dig där!
Limpin

Inläggav Limpin » 180509 kl 23:11

Något nytt angående Brian Lerg? Var det inte någon form av deadline idag, Titanus88?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180510 kl 00:20

Limpin skrev:Något nytt angående Brian Lerg? Var det inte någon form av deadline idag, Titanus88?

Han fick en vecka av bröderna när jag skrev det. Chris rättare sagt. Om det gått en vecka så är det klart, sen vet jag inte riktigt hur det fungerar. Om man förlänger lär man givetvis basunera ut det men hur fungerar det om man INTE gör det?
Finns ju 3 spelare som inte är på kontrakt men som spelade förra säsongen. Jalasvaara,Lerg och Widing.
Kommer man även "vid ett nej" gå ut i sina officiella kanaler och meddela det?
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180510 kl 09:10

Jag tror inte man går ut i sina egna kanaler och meddelar att man inte lyckats förlänga med Lerg, det kommer att meddelas då hans eventuella ersättare presenteras eller som en konnsekvens av "Lerg presenteras av KHL laget yadayada"

Men förlänger inte Lerg måste där in en kvalificerad och dokumenterad målskytt, de börjar bli ont om dem nu.

Tror faktiskt Widing får förlängt som siste man av de 3 vakanta forwardsplatserna, vilt kämpande, rätt attityd för Abbotts, rutin och klokhet både på och bredvid isen. Förmodligen ganska billig i detta läget.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180510 kl 09:47

Flying Farang skrev:Jag tror inte man går ut i sina egna kanaler och meddelar att man inte lyckats förlänga med Lerg, det kommer att meddelas då hans eventuella ersättare presenteras eller som en konnsekvens av "Lerg presenteras av KHL laget yadayada"

Men förlänger inte Lerg måste där in en kvalificerad och dokumenterad målskytt, de börjar bli ont om dem nu.

Tror faktiskt Widing får förlängt som siste man av de 3 vakanta forwardsplatserna, vilt kämpande, rätt attityd för Abbotts, rutin och klokhet både på och bredvid isen. Förmodligen ganska billig i detta läget.

Är det någon som vet om widing är med och tränar med laget?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180510 kl 11:38

Demon-Willaume skrev:Är det någon som vet om widing är med och tränar med laget?

Nepp.
Tränar själv, eller tränade själv för någon vecka sedan. Säger att han känner sig i oerhört bra form och fysik och är inte alls redo för att avsluta karriären än.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180510 kl 11:52

Titanus88 skrev:
Demon-Willaume skrev:Är det någon som vet om widing är med och tränar med laget?

Nepp.
Tränar själv, eller tränade själv för någon vecka sedan. Säger att han känner sig i oerhört bra form och fysik och är inte alls redo för att avsluta karriären än.

Ok

Återgå till "Röglespelare"