Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Tuborg

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Tuborg » 180519 kl 12:59

eleganten skrev:
Titanus88 skrev:ingen koppling till Rögle varesej nu eller historiskt vad jag vet. Tidigare okänd pjäs för mig. Blev i princip klar i början på maj och var handplockad av Cam och inte Chris.
Vore pinsamt om jag nu har fel men är ganska säker på allt detta.

Är det Cory Murphy som avses här?
Titanus88 skrev:Kan inte se en enda anledning till att han inte presenterats då han flyttat en jävla bit

Från Karlskrona? Här låter det som att du menar att de hämtar någon från NA.
Titanus88 skrev:Osexigt namn som kan bli sexigt.

Titanus88 skrev:Den assisterande tränaren (för mig okänd) presenteras när som helst.

Titanus88 skrev:Den andra assisterande är OCKSÅ klar men inget som Rögle gått ut med än Dock är det enligt vad jag har fått höra helt klart och jag har även ett namn på den personen, men offentliggör jag det här så kopierar MrMadhawk och då kommer jag att få skit

Är det Cory Murphy som avses här? Här har du ett namn.
Titanus88 skrev:Jag har bara hört vem den assisterande tränaren är.
detta är en person som är mer utav en Abbotpjäs.

Här vet du vem det är, mer än bara "från Kanada".

Jag är rätt ointresserad av vem som har bäst källor och vem som visste vad i vilket läge.
Det viktiga för mig är Rögle, laget jag älskar och brinner för.
Men om jag går igenom dina påståenden ovan så tycks det mig som chansningar som egentligen inte ger mig som Röglesupporter så mycket.
Kan du inte dra ner på profetiorna och skriva mer om vad du anser om olika spelare och ledare :)

Det är ju det som är roligt. Att någon delger sin information från bra kontakter. Sen om man inte får reda på exakt varje mikroskopisk detalj så har man väl ändå nån form av frihet att spekulera?

Eller vad är felet?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180519 kl 13:54

Tuborg skrev:Det är ju det som är roligt. Att någon delger sin information från bra kontakter. Sen om man inte får reda på exakt varje mikroskopisk detalj så har man väl ändå nån form av frihet att spekulera?

Eller vad är felet?

Nej nej, alla får göra som dom vill. Jag tycker bara informationen i detta fallet är svår att göra någonting av. Det framgår nog av mina citat ovan. Men om andra tycker det är givande så låt gå!

Jag är helt för spekulationer , gissningar osv givetvis
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180519 kl 14:06

Tuborg skrev:
eleganten skrev:
Tuborg skrev:Det som Titanus skriver stämmer. Han har bekräftat detta.

Bekräftat vad exakt?
Tuborg skrev:Måste man känna till vilken denna coachen är för att ha rätt att den nya coachen är en kanadensare och att han är klar?

Om påståendet är 1.) en coach är klar 2.) han är kanadensare. Då är det klart att man kan ha rätt i sak.

Exakt det som jag skrev som invändning.

Tack då vet jag vad du menar. Han har även påstått att han vet vem det är och har namnet. Det är det jag anspelar på. Betvivlar inte att han skrivit till dig att det är en kanadick.
Prebens

Inläggav Prebens » 180519 kl 15:46

eleganten skrev:
Tuborg skrev:
eleganten skrev:Bekräftat vad exakt?

Om påståendet är 1.) en coach är klar 2.) han är kanadensare. Då är det klart att man kan ha rätt i sak.

Exakt det som jag skrev som invändning.

Tack då vet jag vad du menar. Han har även påstått att han vet vem det är och har namnet. Det är det jag anspelar på. Betvivlar inte att han skrivit till dig att det är en kanadick.

Jag tror att Titanus88 chansade lite. Kanske bättre att bara säga vad man vet. Men låt oss inte fastna i detta.

Cam känner säkert Cory väl från Växjö. Det låter bra Cory har ju en gedigen erfarenhet från många ligor. Dock ingen tränar erfarenhet men det hade inte Colliton heller, kan dock känna lite oro om det blir för många transatlanter. Viktigt att kunna förstå spelarna inte bara språkligt. Backtränare ska kunna utveckla killarna taktiskt men också personligt. Måste finnas en bra balans. Någon som vet hur Cory är som person?
Prebens

Inläggav Prebens » 180519 kl 16:06

Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180519 kl 16:40

Prebens skrev:Intressant intervju med Cory Murphy

https://www.khk.se/play/video/KHKTV_Lar ... autoplay=1

Tack! Verkar väldigt ödmjuk och jordnära. Lite mindre energi än Abbotts, lite lugnare.
Ändå intressant att han tog 4 år i Finland direkt efter College. Cory har verkligen varit många år i Europa, och Norden.
Känns som att det kan bli bra. Hellre väldigt motiverade människor med energi än äldre, välrenommerade namn, som inte riktigt orkar, i ledarpositioner.
Om det är något jag känner över åren så är det att det verkligen inte är någon garanti för framgång att ta hit någon som varit i branschen länge.
Cam och Chris är väl själva ett exempel på det, även om de behöver bevisa sig över längre tid än VT2018.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180519 kl 17:21

Eleganten exakt allting jag har skrivit hittills bra mycket mer innan såväl HD som Rögles officiella har stämt, oavsett om det rör sig om Gagné eller Sjögren.
Eller som nu att en kanadensare skulle bli assisterande, om det känns bättre för dig att säga att jag gissade mig fram så låter vi det vara så :-)
Vill ju inte förstöra din lördag och om det känns jobbigt att någon vet saker så lovar jag att inte vara den som är den :-)

Everberg verkar verkligen gett sig fan på att inte spela i SHL riktigt än. Tradigt.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180519 kl 17:28

Titanus88 skrev:Eller som nu att en kanadensare skulle bli assisterande, om det känns bättre för dig att säga att jag gissade mig fram så låter vi det vara så :-)
Vill ju inte förstöra din lördag och om det känns jobbigt att någon vet saker så lovar jag att inte vara den som är den :-)

Haha din skojare, kommentera de andra citaten istället (om du känner för det) :-)
Vad tror du om Cory då? Blir det bra?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180519 kl 17:44

Stämmer bra det med flytten, i samma veva som jag fick höra att det var en flytt som skulle ta veckor så utgick jag ifrån att det var ifrån Kanada och inte Karlskrona så där var det inte korrekt.

Som jag skrev innan är det en Abbot-pjäs. Oerhört svårt att sia om utgången men jag tror på det här Abbotprojektet!
Oledha

Inläggav Oledha » 180519 kl 19:27

Håller med eleganten att en gammal hockeyikon med automatik inte behöver vara en bra tränare, utan det beror mycket på att kunna samverka med spelare och team. Detta upplever jag också är Abbotts signum och inte som nämns ibland att Abbotts hockeyfilosofi är management by fear. Men de har tveklöst en kompromisslös inställning till att spelarna helt ställer upp på laget och de krav som ställs. Jämför med Peter Andersson som röjer bland pappmuggar när han försöker trigga spelarna, jag tror inte en intelligent spelare köper detta. Chris sa ju när R. Hansson förnyade kontraktet att han hade en mer soft attityd än Cam, så Abbottarna har nog insikt i sina egna begränsningar. C. Murphy känns också som en person ( elegantens länk ovan) som kan skapa en relation och jobba med spelarna utifrån deras förutsättningar.
Zink

Inläggav Zink » 180519 kl 21:11

Titanus88 skrev:Stämmer bra det med flytten, i samma veva som jag fick höra att det var en flytt som skulle ta veckor så utgick jag ifrån att det var ifrån Kanada och inte Karlskrona så där var det inte korrekt.

Som jag skrev innan är det en Abbot-pjäs. Oerhört svårt att sia om utgången men jag tror på det här Abbotprojektet!

Jag tycker dina "rykten" stämmt bra! Abbotts värvar abbotts spelare och ledare så det här borde kunna bli bra:) Finns det några nya rykten om forwards på g?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180519 kl 22:49

Ingen som kan berätta något om Bristedt? Känner mig ändå rätt blank inför honom.
Hittade denna matiga intervjun från 2016 som var läsvärd: http://www.hockeysverige.se/2016/05/04/ ... minnesota/
Läste någonstans att han vill ta omvägen via SHL till NHL. Ambitiöst ändå! Undrar om han kommer vara så bra, NHL-material. Odraftad ändå
Hade Matson något finger med i leken vid värvningen? Han studerade också fyra år i Minnesota, precis som Bristedt.
Tycker värvningen är spännande men det känns vääääldigt svårt att veta vad vi kommer få se.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180520 kl 18:19

Såg lite aktivitet på diverse sociala medier av Bryan så frågade en av HDs grabbar varför i hela friden det dröjer med besked där.

Varför det hela med Lerg dröjer har helt enkelt med hans stundande bröllop att göra.
Bröderna ville ha beslut när jag skrev det sist men med tanke på att Bryan och Shanna som planerat detta ett bra tag nu så låter dom det gå ytterligare tid.

Det hela äger rum på fredag i Kalifornien (där hans dam ursprungligen kommer ifrån).

Lönen är fortfarande lite problematiskt för Bryans utgångsläge är att han kan tänka sig Rögle om han får mer stålar men hans utgångsläge är nästan på KHL-nivå och jag förstår att Chris tycker att det är orealistisk men samtidigt värdesätter både Cam och Chris bryan oerhört mycket, varför vet jag inte.
Prebens

Inläggav Prebens » 180520 kl 19:58

Titanus88 skrev:Såg lite aktivitet på diverse sociala medier av Bryan så frågade en av HDs grabbar varför i hela friden det dröjer med besked där.

Varför det hela med Lerg dröjer har helt enkelt med hans stundande bröllop att göra.
Bröderna ville ha beslut när jag skrev det sist men med tanke på att Bryan och Shanna som planerat detta ett bra tag nu så låter dom det gå ytterligare tid.

Det hela äger rum på fredag i Kalifornien (där hans dam ursprungligen kommer ifrån).

Lönen är fortfarande lite problematiskt för Bryans utgångsläge är att han kan tänka sig Rögle om han får mer stålar men hans utgångsläge är nästan på KHL-nivå och jag förstår att Chris tycker att det är orealistisk men samtidigt värdesätter både Cam och Chris bryan oerhört mycket, varför vet jag inte.

Bra grävt Titanus88! Lite märkligt att man till varje pris håller fast vid Lerg. De måste ändå tro att han skriver på. Flera likvärdiga har ju funnits på marknaden. Det har tidigare snackat om att två transatlanter är nära om de fixar Lerg också ser det lovande ut.
Det kanske blir klart nu när USA och Kanada är utslagna..;)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180521 kl 17:06

Cory Murphy officiellt presenterad.
Freddie

Inläggav Freddie » 180521 kl 19:34

Demon-Willaume skrev:Cory Murphy officiellt presenterad.

Spännande nyförvärv!

Hur många platser har vi kvar att fylla?

Jag hoppas att vi kan förlänga med Jalasvaara och Lerg samt en ny center typ en kille som Travis Morin som inte tar plats i NHL men verkar ösa in poäng i AHL och kanske vill ha en sista utmaning innan han lägger skridskorna på hyllan https://www.eliteprospects.com/player/11446/travis-morin. Då tycker jag att vi har en ordentlig uppgradering från förra säsongen, om spelarbudgeten tillåter
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 180522 kl 14:02

Freddie skrev:
Spännande nyförvärv!

Hur många platser har vi kvar att fylla?

Tränarsida och målvaktssidan är klar.

Backsidan består i dagsläget av 7+Sandin. Standard brukar vara 8-9 backar. Så 0-2 beroende på vad som händer och hur man resonerar.
Forwardssidan består av 11 spelare. Standard brukar vara 14-15 forwards. Så troligtvis 3-4 till. Sen hur många av de 3-4:a forwards som lyfts upp från J20 och hur många som värvas utifrån återstår att se
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 00:57

Forward klar för RBK.

PS: Någon i tråden skrev att Widing tränar med Rögle, jag fick inte det till mig. Tyvärr. Har vi några bevis? Närvarade på Filborna och såg honom inte och dessutom var han och hans framgångsrika dam i Dubai ganska länge så vill gärna ha källa på den.

På företag/marknadssidan väller det in nya sponsorer och Rögles ekonomi kan snart komma att tillhöra bland dom bästa i SHL om man lyckas hålla Lindab i princip fullt säsongen ut.
Användarvisningsbild
Dipa

Inläggav Dipa » 180523 kl 05:48

Titanus88:

Det låter ju riktigt bra. Hoppas Widing behandlas med värdighet bara.
Prebens

Inläggav Prebens » 180523 kl 06:52

Det är väl inte Komarek? Han är ju leftare och känns inte som en topp center.
Användarvisningsbild
Hustomten

Inläggav Hustomten » 180523 kl 07:11

Prebens skrev:Det är väl inte Komarek? Han är ju leftare och känns inte som en topp center.

Är inte Komarek i princip klar för MIF?
Prebens

Inläggav Prebens » 180523 kl 08:12

Gått rykten att två andra shl lag jagar Komarek. Hoppas det inte är Rögle.
Elle-Lund

Inläggav Elle-Lund » 180523 kl 11:06

Härligt med den optimism som vi skådar i RBK, ekonomin och ledarskapet kan skapa stora framgångar framöver...
Zink

Inläggav Zink » 180523 kl 12:01

Titanus88 skrev:Forward klar för RBK.

PS: Någon i tråden skrev att Widing tränar med Rögle, jag fick inte det till mig. Tyvärr. Har vi några bevis? Närvarade på Filborna och såg honom inte och dessutom var han och hans framgångsrika dam i Dubai ganska länge så vill gärna ha källa på den.

På företag/marknadssidan väller det in nya sponsorer och Rögles ekonomi kan snart komma att tillhöra bland dom bästa i SHL om man lyckas hålla Lindab i princip fullt säsongen ut.

För en förening som inte har samma förutsättningar som de allra största så är verkligen de kommande åren en enorm möjlighet att skapa goda förutsättningar för framtiden! Så det är positivt att de ser ekonomin långsiktigt samt att de verkligen försöker bygga ett lag.

Finns det någon info/rykten om den nya forwarden? Ja vi får hoppas på att det blir ett bättre alternativ än Komarek..
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 12:29

Det är ingen vi jagar och det är ingen "på G" utan spelaren är klar för Rögle.

https://alenbibic.se/

WTF vilken jävla hemsida grabben ordnat :-)
Senast redigerad av Titanus88 180523 kl 12:52, redigerad totalt 1 gång.
Zink

Inläggav Zink » 180523 kl 12:43

Titanus88 skrev:Det är ingen vi jagar och det är ingen "på G" utan spelaren är klar för Rögle.

Jag förstod det, uttryckte mig nog lite otydligt bara.. Men du vet inget om spelaren då?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 13:05

Jodå jag vet vem det är, hade inte förvånat mig om det kommer ut redan idag/imorgon.
Men känns dumt att skriva ut det här och sen får jag skit för att jag läcker av folk när det finns skribenter som ändå sen säger "Du hade bara tur med gissningen" :D
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180523 kl 13:13

Titanus88 skrev:Jodå jag vet vem det är, hade inte förvånat mig om det kommer ut redan idag/imorgon.
Men känns dumt att skriva ut det här och sen får jag skit för att jag läcker av folk när det finns skribenter som ändå sen säger "Du hade bara tur med gissningen" :D

Så det är viktigt för dig att få bekräftelse av oss anonyma medlemmar på detta forum? Om så är fallet kan vi tacka dig för att du var duktig att dela med dig av namnet som du fått till dig så fort du skriver ut det. Vi tycker ju alla att det är kul att smygkika på saker och ting, och vi skulle därför så klart uppskatta om du delade med dig namnet.
Ekwall

Inläggav Ekwall » 180523 kl 13:20

Klart man vill veta. Men vårda dina kontakter istället. Om vi får reda på det idag, imorgon eller nästa vecka spelar ju ingen roll. Inte om det riskerar att dina kontakter inte längre vill delge sin information.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 13:35

Nej det är inte viktigt men jag fick skit när jag skrev dels med Sjögren EXAKT samma dag det blev klart och säkert 1 månad innan HD gick ut med det, dels fick jag skit AV RÖGLE för att jag skrev att Gagné hade utnyttjat Bolivias uppskattade exportprodukt (och av vissa här kallad lögnare) och jag fick skit av HD när jag släppte det med kanadensaren som assisterande.

Då känns det aningen B att skriva ut saker och sen kommer Demonen och skriver "Ja men du har tur när du gissar".

Det handlar inte om bekräftelse men att vara lite trevlig skadar väl inte även om dom andra medlemmarna är annonyma (jag själv la upp min FB här).

Återgå till "Röglespelare"