Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Demon-Willaume » 180523 kl 13:50

Titanus88 skrev:Nej det är inte viktigt men jag fick skit när jag skrev dels med Sjögren EXAKT samma dag det blev klart och säkert 1 månad innan HD gick ut med det, dels fick jag skit AV RÖGLE för att jag skrev att Gagné hade utnyttjat Bolivias uppskattade exportprodukt (och av vissa här kallad lögnare) och jag fick skit av HD när jag släppte det med kanadensaren som assisterande.

Då känns det aningen B att skriva ut saker och sen kommer Demonen och skriver "Ja men du har tur när du gissar".

Det handlar inte om bekräftelse men att vara lite trevlig skadar väl inte även om dom andra medlemmarna är annonyma (jag själv la upp min FB här).

Jag håller med Ekvall. Vårda dina kontakter. Namnet får vi ju snart nog.

Jag har fan inte skrivit att du har gissat, det har du nog drömt. Jag skrev inte en bokstav om det. Tyckte det var lite löjligt då faktiskt.

Men jag kan fråga om det är en spelare du känner dig nöjd med?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180523 kl 14:22

Titanus88 skrev:Nej det är inte viktigt men jag fick skit när jag skrev dels med Sjögren EXAKT samma dag det blev klart och säkert 1 månad innan HD gick ut med det, dels fick jag skit AV RÖGLE för att jag skrev att Gagné hade utnyttjat Bolivias uppskattade exportprodukt (och av vissa här kallad lögnare) och jag fick skit av HD när jag släppte det med kanadensaren som assisterande.

Då känns det aningen B att skriva ut saker och sen kommer Demonen och skriver "Ja men du har tur när du gissar".

Det handlar inte om bekräftelse men att vara lite trevlig skadar väl inte även om dom andra medlemmarna är annonyma (jag själv la upp min FB här).

Gå inte ut med namnet om det skadar relationen till din kontakt.

Det kanske finns saker du kan ge oss som inte får det att gå i taket. Jag tyckte att det du sa om Cory Murphy var lite svårt att göra något med. Att det var ett osexigt namn som kan bli sexigt och att det var en riktig Abbott-värvning. Det kan ju stämma in på lite vem som helst. Det hade däremot varit intressant om man fått veta att det är en spelare som ska lägga skridskorna på hyllan, men det kanske är för mycket info och gör din källa irriterad. Kan du inte hitta nån gräns där vi kan få något gött utan att dina källor går i taket?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 14:25

Demon-Willaume skrev:

Jag håller med Ekvall. Vårda dina kontakter. Namnet får vi ju snart nog.

Jag har fan inte skrivit att du har gissat, det har du nog drömt. Jag skrev inte en bokstav om det. Tyckte det var lite löjligt då faktiskt.

Jag ber om ursäkt, om du kollar bak en sida så kan du se vad jag menar, den korrekta signaturen var "Eleganten".
Sorry.

Lasse M var rasande när jag skrev det med Gagné - vilket för övrigt fortfarande för mig är en soppa som jag skulle vilja ha utrett.

1: Om nu Rögle under disciplinära åtgärder stängde av honom - Varför lät man honom komma tillbaka och avsluta säsongen för att sedan återigen släppa honom? Brist på backar under slutet av säsongen med Jesper skadad kanske?
2: Om man nu förlät honom och lät honom spela avslutningen - varför lät man honom hamna hos Mora när han är bättre än samtliga våra backar undantaget Schira?
3: Lönen kan inte ha varit ett problem för det finns inte på kartan att Mora matchade vårt bud.
4: Kan det varit att han trivdes bättre i Dalarna än Helsingborg med närheten till kontinenten? Det tvivlar jag på.

Det finns två scenarion således. Antingen ratade Rögle honom (och Mora tog över) men detta vore sjukt konstigt när man behöll ALen Bibic och Jesper som är 10 gånger sämre backar. Alternativt att Gagné var fly förbannad för att han stängdes av efter sitt snesteg?
Vad tror ni att det handlar om?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180523 kl 15:10

Titanus88 skrev:
Demon-Willaume skrev:
Titanus88 skrev:

Jag ber om ursäkt, om du kollar bak en sida så kan du se vad jag menar, den korrekta signaturen var "Eleganten".
Sorry.

Jag vill också gärna veta om du känner dig nöjd med värvningen och liknande saker, allt som du känner dig bekväm med inom ramarna för relationen till din källa.

Min kritik handlade om att dina påståenden i samband med ass. tränare inte stämde med namnet man landade.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 15:20

Det är jättesvårt att sia om, tänk exempelvis tränaren, Murphy. Där är det ju verkligen som jag skrev. Det kan antingen bli fulländad succé och en katalysator till lagbygget på backsidan som fungerar i en exceptionell god symbios med Abbot X 2.
Men det kan också bli ett hans brist på tränaregenskaper gör att vi får en hönsgård i försvaret som var värre än den under den mörka epoken med Eldebrink. Därav så skrev jag så diffust sist.

Samma med Bristedt (Leon). Jag tror att han kommer TOKFLOPPA. Har en feeling utav att han inom 10 omgångar kommer att vara utlånad till Almtuna eller typ Oskarshamn, men även där kan jag få på nosen. Däremot säger min känsla att det är en helt idiotisk värvning.

Jag tror att den här forwarden är tilltänkt som "utfyllnad" precis som alla andra som kommer att komma och fylla truppen, snacket går så. Man förlitar sig på dom spelarna man har och nu fyller ut med "Rensfeldt"typer, spelare som är tilltänkta till 2-3e linan och som gör sina "Rensfeldt"poäng utan att för den sakens skull varar något extra. Men tänk dig Rensfeldtnivå på resten av spelarna inkuderat han som är klar.

Angående den amerikanska centern som GVM pratat om så har jag inte hört någonting.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180523 kl 15:27

Var det inte någon här på forumet som skulle spela klog och säga att Widing inte tränade med Rögle: men Widing tränar ju med Rögle.
Flood

Inläggav Flood » 180523 kl 15:34

Ok, så om Lerg inte stannar kvar kommer även han ersättas med Rensfeldt-typer? Det låter minst sagt oroväckande att vi inte har ambitionen att landa EN spetsspelare iaf.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 15:34

Flood skrev:Ok, så om Lerg inte stannar kvar kommer även han ersättas med Rensfeldt-typer? Det låter minst sagt oroväckande att vi inte har ambitionen att landa EN spetsspelare iaf.

Det gjorde vi iofs inte på backsidan heller ;-)
Flood

Inläggav Flood » 180523 kl 15:37

Nej, och det känns verkligen inte alls bra.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180523 kl 15:40

Titanus88 skrev:Jag tror att den här forwarden är tilltänkt som "utfyllnad" precis som alla andra som kommer att komma och fylla truppen, snacket går så. Man förlitar sig på dom spelarna man har och nu fyller ut med "Rensfeldt"typer, spelare som är tilltänkta till 2-3e linan och som gör sina "Rensfeldt"poäng utan att för den sakens skull varar något extra.

Oj! Verkligen oväntat, alla jag diskuterar med förväntar sig snarare tunga pjäser, åtminstone 1-2 st.
Iaf en målskytt att ersätta Lerg
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 15:41

Framtiden får utvisa :D

Sen är jag faktiskt inte alls oroad för forwardssidan i synnerhet inte när man breddar på med "Okej" pjäser.

Problemet är försvaret som håller i princip sämst klass (förutom Timrå) i hela serien.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180523 kl 15:55

Titanus88 skrev:Forward klar för RBK.

PS: Någon i tråden skrev att Widing tränar med Rögle, jag fick inte det till mig. Tyvärr. Har vi några bevis? Närvarade på Filborna och såg honom inte och dessutom var han och hans framgångsrika dam i Dubai ganska länge så vill gärna ha källa på den.

På företag/marknadssidan väller det in nya sponsorer och Rögles ekonomi kan snart komma att tillhöra bland dom bästa i SHL om man lyckas hålla Lindab i princip fullt säsongen ut.

Vilket land är spelaren från? :-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 15:56

Professorn skrev:Var det inte någon här på forumet som skulle spela klog och säga att Widing inte tränade med Rögle: men Widing tränar ju med Rögle.

Det var jag som sa det och det stämmer också för om du läser artikeln i lugn takt så står det såhär
När Rögle tränade under onsdagen fanns forwarden Daniel Widing med på isen. Hans kontrakt har gått ut och vanligtvis kör han på egen hand.

Med andra ord så skrev jag att Widing INTE tränat med Rögle och det har han INTE gjort heller.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180523 kl 18:56

Erik Andersson ?! Nu kommer bredden
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180523 kl 18:59

Ska man inte förlänga med Lerg, så får de hitta någon annan som kan göra 20+ mål
Zink

Inläggav Zink » 180523 kl 19:02

eleganten skrev:Erik Andersson ?! Nu kommer bredden

Det känns väldigt märkligt... Vad skulle Chris på långresa för om vi ska ''värva'' dumpade HV-spelare..?
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180523 kl 19:10

Titanus: Blev du kontaktad av Lasse M eller hur vet du att dom var förbannade och vad sa dom isåfall? Lasse M kan ju börja med att uttala Roster korrekt kan jag tycka, det låter pinsamt amatörmässigt!
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180523 kl 19:20

Erik Andersson???? Jag hoppas innerligt att den spelare titanus hört om inte är Erik...
VänstraStå 80-talet

Inläggav VänstraStå 80-talet » 180523 kl 19:40

Erik Andersson...VEM??! Är detta ribban som sätts nu?.....märkligt, påminn mig någon om varför vi gjorde oss av med karlsson och Sylwander!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 19:44

Japp, stämmer med sms:et jag fick imorse.
Skall enligt mina uppgifter blivit igår och som jag skrev innan :

Jag tror att den här forwarden är tilltänkt som "utfyllnad" precis som alla andra som kommer att komma och fylla truppen, snacket går så. Man förlitar sig på dom spelarna man har och nu fyller ut med "Rensfeldt"typer, spelare som är tilltänkta till 2-3e linan och som gör sina "Rensfeldt"poäng utan att för den sakens skull varar något extra. Men tänk dig Rensfeldtnivå på resten av spelarna inkuderat han som är klar.

Jag har skrivit det 10 gånger och fick förr skit för det.
Rögle håller STENHÅRT i slantar fast man har rekordmycket att göra av med. Backsidan är ett skämt och bättre forward än exempelvis Zaar kommer heller inte komma.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 19:46

Förvånad att mrmadhwak återigen är 8h efter mig, borde ta över hans blogg.

Hoppas Eleganten köper min beskrivning denna gång "utfyllnadsspelare" ;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180523 kl 19:56

Titanus88 skrev:Förvånad att mrmadhwak återigen är 8h efter mig, borde ta över hans blogg.

Hoppas Eleganten köper min beskrivning denna gång "utfyllnadsspelare" ;-)

Ja, men du har varit väldigt konkret denna gången. Du har påstått att en spelare är klar och att det är en breddspelare.
Det tycker jag stämmer bra in på Andersson om man ser till hans poängproduktion och att HV släpper honom trots kontrakt.
Sen är det väl inte en Rensfeldt-spelare riktigt. Har hört att han ska ha fart, och sen producerar Rensfeldt bättre
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 19:59

Nja, jag tror också att Andersson kommer producera då han kommer ha bra kedjekamrater.
Problematiken är att Rögle blivit snålare än någonsin när man har mer pengar än någonsin och jag fattar ingenting.
Berra

Inläggav Berra » 180523 kl 20:07

Lär ju komma 2 forwards till utöver Andersson. Inklusive Andersson är 12 forward kontrakterade. Gissar på att vi börjar säsongen med 14 forwards iaf.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 20:23

Det spelar ingen roll om vi har 13,14,15,16 forwards för dom forwardsen som kommer att komma nu är inte dom som kommer att vara lagets benmärg och ryggrad. Det kommer inte heller vara dom som är ämnade till att stå för 30-40 poäng.
Detta är spelare som ska "byta ut" Rensfeldt,Karlsson,Collberg,Widing,Sylle.
Det är bra att byta ut dessa ovan nämnda spelare - det som oroar mig är att kvalitén på dom du byter in kan ifrågasättas och eventuellt är lägre än dom förra.

I ärlighetens namn om man ska kolla truppen (på pappret nu) på slutet av förra säsongen och i skrivande stund denna säsongen så håller jag fast vid att förra årets upplaga var bättre undantaget en enda spelare - Sjögren.

I övrigt om man kollar backsidan som den var när säsongen slutade och hur den är nu så var förra årets bättre.
Forwardssidan har vi skeppat Lerg,Hedberg,JMA och ersatt med Bengtsson,Liss,Zaar.
Alla spelare vi tar in är ju renodlade chansningar, du vet inte vad du får av Bristedt,Bengtsson,Karlsson,Bertov,Curran...

Vi får se vad som kommer hända, jag ska försöka ta mig ut till en träning när det synkar med HIF och kolla lite hur det ser ut på is.

Vet någon vilka dagar dom kör ispassen?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180523 kl 20:53

Titanus

"jag tittar på en högerfattad center som kan vara en stor del av vår lineup."

Låter inte som kategorin Karlsson, Sylle, Widing, Erik mfl.

– Jag hoppas att vi kan behålla Bryan, vi har haft en del riktigt bra snack. Oavsett om det är han eller någon annan behöver vi spelare som kan sätta dit pucken. I den kategorin tittar jag nu.

Vilka av spelarna ovan kan ersätta Lergs målskörd och offensiv?

Jag skulle bli förvånad och besviken om Erik Andersson är tänkt som något annat än en utfyllnadsforward längre ner i hierarkin. Vi får honom billigt från HV och han kan tävla med Sandin, Matson mfl och konkurrera om brunkarplatserna i fjärde. Det är ingen poängforward utan en energispelare som är snabb, sliter som ett djur, dödar utvisningar och står för ett stabilt spel över hela isen.

Jag tror och hoppas på Erik + 2 offensivare forwards (center & ytter). Då är forwardssidan spikad med 14 forwards. Eventuellt lyfter man också upp en junior. Värvningen av Erik borde i sin tur innebära att Widing inte får en plats. Forwardssidan ser bra och intressant ut men det är viktigt att de två värvningarna som är kvar är poängspelare.

Rasmus Sandin kommer att spela i Rögle nästa säsong. Risken finns att jag äter upp det men det tar jag på mig i sådana fall och förklarar varför jag skrev ut det. Med Rasmus är nog backsidan (tyvärr) spikad. Det saknas en etablerad sheriff till för att jag ska vara nöjd, men bygget är å andra sidan inte Masken-uselt så helt missnöjd är man ju inte.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180523 kl 21:02, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180523 kl 21:02

GrönvitaMike skrev:Jag skulle bli förvånad och besviken om Erik Andersson är tänkt som något annat än en utfyllnadsforward längre ner i hierarkin. Vi får honom billigt från HV och han kan tävla med Sandin, Matson mfl och konkurrera om brunkarplatserna i fjärde. Det är ingen poängforward utan en energispelare som är snabb och sliter som ett djur, dödar utvisningar och står för ett stabilt spel över hela isen.

Låter som en uppgradering på trotjänaren Sylwanders plats!
GrönvitaMike skrev:Jag tror och hoppas på Erik + 2 offensivare forwards (center & ytter). Då är forwardssidan spikad med 14 forwards. Eventuellt lyfter man också upp en junior. Värvningen av Erik borde i sin tur innebära att Widing inte får en plats. Forwardssidan ser bra och intressant ut men det är viktigt att de två värvningarna som är kvar är poängspelare.

Kan bara hålla med!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 21:09

GrönvitaMike skrev:Titanus

"jag tittar på en högerfattad center som kan vara en stor del av vår lineup."

Låter inte som kategorin Karlsson, Sylle, Widing, Erik mfl.

– Jag hoppas att vi kan behålla Bryan, vi har haft en del riktigt bra snack. Oavsett om det är han eller någon annan behöver vi spelare som kan sätta dit pucken. I den kategorin tittar jag nu.

Vilka av spelarna ovan kan ersätta Lergs målskörd och offensiv?

Jag skulle bli förvånad och besviken om Erik Andersson är tänkt som något annat än en utfyllnadsforward längre ner i hierarkin. Vi får honom billigt från HV och han kan tävla med Sandin, Matson mfl och konkurrera om brunkarplatserna i fjärde. Det är ingen poängforward utan en energispelare som är snabb, sliter som ett djur, dödar utvisningar och står för ett stabilt spel över hela isen.

Jag tror och hoppas på Erik + 2 offensivare forwards (center & ytter). Då är forwardssidan spikad med 14 forwards. Eventuellt lyfter man också upp en junior. Värvningen av Erik borde i sin tur innebära att Widing inte får en plats. Forwardssidan ser bra och intressant ut men det är viktigt att de två värvningarna som är kvar är poängspelare.

Rasmus Sandin kommer att spela i Rögle nästa säsong. Risken finns att jag äter upp det men det tar jag på mig i sådana fall och förklarar varför jag skrev ut det. Med Rasmus är nog backsidan (tyvärr) spikad. Det saknas en etablerad sheriff till för att jag ska vara nöjd, men bygget är å andra sidan inte Masken-uselt så helt missnöjd är man ju inte.

GVM - Jag kan bekräfta och så även Rasmus far att han kommer att spela i Rögle nästa säsong. Det är 100%. Men fortfarande så var inte vårt försvar BRA förra året, nu tappar vi Gagné,Jalasvaara och får Sandin,Curran & Bertov. Jag förstår er som tycker det blev bättre för mig är det ett "njaa" och ljummet. Försvaret ser oerhört ostabilt ut då Schira är alldeles för viktig och där avlastades "sheriffrollen" lite av hårdingarna JJ och Gagné medan Bibic och JW känns som snälla pojkar.

Kom ihåg och citera mitt inlägg ifrån 23:e maj - Jag garanterar och svär heligt att dom anfallarna som kommer att ansluta till truppen som är kvar. MAX 1 kommer du och ni övriga tycka är bättre/på samma nivå än låt oss säga Daniel Zaar. Jag vet vad man letar efter och jag kommer att få rätt. Sanna mina ord. Sen kanske man får den högerfattade centern men sexigare än så blir det inte. Det är dock fortfarande OK om det blir en riktig poängspruta där.

Sen skriver du "Vilka av spelarna ovan kan ersätta Lergs målskörd. Well, bra poäng men man ersatte JMA med Liss som likväl kunde blivit en Sylle så det verkar inte tänkas på det sättet i lagbygget.
Prebens

Inläggav Prebens » 180523 kl 21:23

Jag tappade lite sugen för silly nu. Vad ska man med en Erik Andersson från Hv? En utfyllnadsspelare. Då är det bättre att ta Widing heller en junior från egna led. Vansinne att plocka en sådan kille på bekostnad av egna killar.
Vad är ambitionen? Som det ser ut nu blir det lindansen igen.
Nä jag tror Abbot fått hybris. Tror man verkligen att man når slutspelet med vad som helst. Cam i all ära men ....
Senast redigerad av Prebens 180523 kl 22:31, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180523 kl 21:26

Vad ska man med Bertov,Bibic,Wilhelmsson, och Bristedt till?

Man kan ha 1-2 sådana spelare i ett lag. Inte 10. Oavsett vilken "lagmaskin" man tror att man är där alla jobbar ihop och gör jobbet. Utan 10 högklassiga spelare förblir guld en utopi.

Återgå till "Röglespelare"