Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav GrönvitaMike » 180523 kl 21:27

Sandin, Curran, Bertov känns bättre än Gagné och Jalasvaara men inte fullt så bra som man önskar. Det saknar fortfarande en etablerad och beprövad back typ Holös/Welch som kan avlasta Schira. Vi har inte råd med skador på våra nyckelbackar precis som du skriver. Curran behöver bli en flipp men det är långt ifrån säkert då han beskrivs som vilsen i spelet utan puck. SHL är väldigt uppstyrt jämfört med rollen han hade i Storhamar. Rasmus däremot känns som ett starkt och säkert kort från start. Bertov borde kunna ersätta Gagné, som knappast var en sprudlande offensiv back i Rögle utan snarare defensivt inriktad.

Värvas det två forwards till av Zaar/Lerg-kaliber så är jag nöjd med forwards. Det är ungefär den nivån jag förväntar mig, minst. Connolly behöver rimligtvis ersättas med något bättre annars hade man väl inte skickat honom. Erik A på ett billigt kontrakt är väldigt mycket bättre att ha än en oprövad junior som behöver anpassningstid. Han får idel beröm och lovord på HV-forumet: http://www.hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=11&t=453
Senast redigerad av GrönvitaMike 180523 kl 21:45, redigerad totalt 1 gång.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180523 kl 21:34

Prebens skrev:Jag tappade lite sugen för silly nu. Vad ska man med en Erik Andersson från Hv? En utfyllnadsspelare. Då är det bättre att ta Widing heller en junior från egna led. Vansinne att plocka en sådan kille på bekostnad av egna killar.
Vad är ambitionen? Som det ser ut nu blir det lindansen igen.
Nä jag tror man har Abbot fått hybris. Tror man verkligen att man når slutspelet med vad som helst. Cam i all ära men ....
Misstänker starkt att Erik A är bättre än Widing och Melvin Karlsson. Han var rätt stabil i HVs guldlag och har utvecklingspotential till skillnad från Widing som peakade för 10 år sen. Ser inte Erik som något problem, han är prisvärd och kan göra nytta i sin roll. Det som kommer fälla avgörandet för mig är klassen på centern och yttern.
Användarvisningsbild
Dipa

Inläggav Dipa » 180523 kl 21:36

Jag känner som ni andra här inne.
Om laget ska bli bättre behöver varje individ som byts ut ersättas med en likvärdig kapacitet eller högre, här och nu, dvs inte med potential att bli bättre än den ersatte om ett par år.
Om vi inte har Lerg kvar, som placeras i topp i skytteligan, då krävs det verklig spets för att inte backa ett steg på den positionen. Så är det på alla positioner. Unga chansningar är väl super, på sikt, men hur ska laget prestera bättre än tidigare redan vid SHL starten om några månader.
Brithen är en hjälte som kom ”hem” till bottengänget, trots SM guld och framgångar i ligatoppen. Hjärtat för hemmaklubben valdes. Respekt. Även ni andra som gjort liknande resa.
Everberg, du har vunnit VM guld x 2. Kom hem. Har du inte fått nog av Rysslands grå betong och skitlånga resor. Inte värt några rubel extra...... eller hur.
Ett par år i hemmaborgen med gamla högpresterande kompisar och modern ledarstab, sen kan du ta en runda till Schweiz om du behöver.....
Självklart gäller samma önskan för er andra spetsspelare som nu kan ta Rögle till toppen tillsammans.
Oledha

Inläggav Oledha » 180524 kl 11:23

GrönvitaMike skrev:
Prebens skrev:Jag tappade lite sugen för silly nu. Vad ska man med en Erik Andersson från Hv? En utfyllnadsspelare.
Misstänker starkt att Erik A är bättre än Widing och Melvin Karlsson. Han var rätt stabil i HVs guldlag och har utvecklingspotential till skillnad från Widing som peakade för 10 år sen. Ser inte Erik som något problem, han är prisvärd och kan göra nytta i sin roll. Det som kommer fälla avgörandet för mig är klassen på centern och yttern.

Ett mål / poäng på 47 matcher för HV låter inte produktivt. Visserligen satt han som extraspelare el. utanför laget en stor del i slutet av förra säsongen och fick inte mycket speltid. Men under säsongen gjorde han en del matcher som center och borde ha bidragit med assistpoäng, tycker man.
Som backup i 5:e formationen kan ju motivera hans plats i laget, eftersom han spelar på alla positioner.
Håller med om att det är vettigare att satsa på en 24 åring än en 36 åring (Widing).
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 180524 kl 16:33

Tänkte ge mig på en längre genomgång om vad jag tycker och tänker kring lagdelarna.

Målvakter:
Justin Pogge - Förmodligen tänkt som förstamålvakt och är en bra sådan. Han var lite segstartad förra året men var riktigt bra nästan varje match mot slutet när han kom igång. Lär inte vara sämre och kommer vara påkopplad och inne i det från start.

Ville Kolppanen - Också en bra SHL-målvakt, man har inte sett lika mycket av honom och han har inte besvisat lika mycket som Pogge. Av det jag sett tycker jag att han har, om än oortodox spelstil, väldigt hög kapacitet i sig.

Slutsats: Detta är ett riktigt stabilt SHL-par och vi kommer ha en helt annat bredd med dessa två herrar än vad vi hade från start. Det faktum att de verkar fungera bra tillsammans socialt också lär inte vara en nackdel direkt. Detta är en rejäl uppgradering från förra året, och kommer ge oss en helt annan stabilitet från start, tillsammans med ett mer strukturerat och fungerande försvarsspel.

Backar:
Schira -Behövs inte nämnas så mycket, han är en klippa och den som absolut inte får gå sönder. Bra så.

Curran - Har suttit och kollat mycket klipp och följt norska slutspelet (ej live) i highlights, det som står utom all tvivel är att han är skicklig framåt. Bra på rören, riktigt bra teknik. Det som är frågetecken är hans defensiv och hans positionsspel, hur han klarar spelet utan puck. SHL är betydligt mer strukturerat än GET-ligan och det kommer straffa sig att göra huvudlösa räder på fel tillfälle. Här är SHL skoningslöst.

Bertov - Har för dålig koll på honom för att göra någon större bedömning. Vad jag har förstått liknar han JW i sin spelstil, bra på rören, aggresiv och hyfsat skicklig med pucken. Gillar att spela fysiskt och prioriterar defensiven.

Youds - Känns som han är en vattendelar här på forumet, jag personligen gillar Youds. Han har riskelement i sitt spel, men är en rörlig, smart back som försöker spela sig ur alla situationer (ibland för mycket). Rightare och är bra i offensiven. Behöver slipa på sin defensiv och vara mer rejäl i spelet.

Williamsson - Rörlig, defensiv back som spelar aggresivt. Han fick onekligen en skjuts i from när abbottarna klev in men blev sen skadad. Tycker hans grundspel och kvalitéer ligger precis i abbotts filosofi och därför de också valt att förlänga två år. En riktig krigare, rörlig, aggresiv. Behöver ha konserverat formen från slutet av hans säsong och fortsätta på den vägen. Innan dess var det lite huvudlöst och mycket konstiga beslut. Behålla självförtroende och vara resolut!

Bibic - Ren defensivback som jag tycker bildade ett stabilt backpar med Jonsson. Spelar enkelt, försöker vara fysisk och placera sig väl. Möjligt lite seg på rören, men nyttig att ha i laget. Kanske ingen man bygger laget kring på sikt. Är otroligt sympatisk och skärpt utanför isen och tror han passar bra in i laget. Stabil bredd.

Jonsson - Är lite kluven kring Jonsson, tycker han har mycket i sig och spelade stundtals stabilt. Lite vek i närkamper och aningen slarvig, men vilken junior är inte det. Tycker nog ändå som inte så många andra att han gott kan få kriga om en plats på 6 backar. Det är lite upp till honom själv om han kan slå sig in. Han har de egenskaper som abbotts verkar leta efter hos backarna och kommer nog få sina chanser.

(Sandin) - Inget är klart, men det pekar ju rätt mycket på att han kommer också. Reservation för draften. Detta är en spelare som faller mig otroligt mycket i smaken, och om han får spela med exempelvis Schira, kommer vara en av våra bästa backar. Rörlig, smart, lurig, bra i offensiven, försöker va fysisk även om han är den största backen, ansvarsfull, spelskicklig. Har riktigt bra feeling med Sandin, att han kommer få en utväxling likt Erik Brännström i HV förra året.

Summa: Det som jag tycker är positivt, är att man fokuserat på backar som är spelskickliga, rörliga och har en ganska bra mix av egenskaper. Detta är den största förbättringen tillsammans med att hela strukturen kommer vara betydligt bättre med Abbotts. Alla kommer veta exakt vad som förväntas och hur de ska ta sig an uppgiften i alla lägen. Tror just denna biten kommer vara det som tippar över vågen till en bättre backuppsättning än förra året. För ärligt talat så är det på pappret ganska blekt. Många frågetecken som inte är glasklara förstärkningar. Det ska ändå till att Curran, Bertov, Williamsson faller väl ut. Samtidigt som resterande fortsätter eller helst tar kliv framåt. Det ser även tunt ut om exempelvis Schira blir skadad. Då kommer det bli klurigt. Försiktigt positiv men också vår svagast lagdel, mycket som ska klaffa för att det ska vara riktigt bra. Helst en toppback till, då känns det genast betydligt bättre.

Forwards:

Tänker dela upp dessa i kategorier då jag inte orkar kommentera varje enskild spelare.

Centrar - Här har vi en ruggigt förbättring. Sjögren, Brithén, NY, Ryfors kommer vara toppbesättning i SHL. Det är inte många som har bättre centersida. Detta tror jag kommer vara nyckeln till framgång. Just centerplatserna. Det är de som knyter ihop kedjorna och håller ihop det. Riktigt bra betyg av Abbott. Om den sista biten är en rightare som är en poängspelare kommer det bli riktigt bra.

Vingar - De jag anser är spets och kommer leverara är: Zaar, Liss, Elvenes (Lucas), Lerg/Ersättare. Sedan finns det ett helt gäng med spelare som är lite svårbedömda. Bengtsson, Bristedt, Andersson (Lär presenteras snart), Elvenes (Ludvig) Sandin, Matson. Tycker Sandin var bra förra året, växte in i det. Matson är en arbetshäst som man kan lita på i alla lägen. Sedan verkar Chris väldigt såld på Bengtsson, att han kommer vara en toppspelare. Han har onekligen en riktigt bra säsong bakom sig och verkar vara en spelartyp som passar väldigt bra in i spelsystemet. Egentligen den gemensamma faktorn med alla nyförvärv, är att de är ruggigt bra på rören, driver på mål och ändå har skills. Jag tror personligen att både Bengtsson och Bristedt kommer vara riktigt bra. Framförallt Bristedt, går emot Titanus här och säger att han kommer vara årets utropstecken (man måste sticka ut hakan ibland). Som jag förstått det, kommer han likna Broc Little, skicklig med klubban, liten, ettrig, snabb, hård. Killen är 172cm och väger runt 85kg. Det kommer vara ett kraftpaket som jag tror kommer yra fram i SHL detta året om han får spela i en bra omgivning.

Summa: Otroligt stark centersida som gör att jag tycker lagbygget är rätt mycket bättre än förra året. Framförallt för att de som tillkommit passar väldigt bra in i abbotts sätt att spela ishockey. Det kommer vara fullfart och mycket stångande framför mål. Precis som under deras karriärer. Sen finns det ett par vingar som är frågetecken men personligen tror jag det kommer falla väl ut. Låt Bengtsson/Bristedt få spela med Brithén/Sjögren så kan det bli riktigt roligt. Sen står mycket till vem som kommer om inte Lerg förlänger, handlar trotsallt om 20 mål. Viktigt hur den frågan löses. Forwards är dock den biten jag är minst nervös över, denna kommer bli rolig att titta på i vinter och jag tror att vi kommer ta till oss detta laget i våra hjärtan. LAGET kommer köra ner huvudet och bara ösa tror jag, unga, hungriga spelare tillsammans med lite rutin som kan vägleda. Tycker detta är en otroligt spännande lagdel som kommer vara sevärd i vinter.

Jag reserverar mig för stavfel då jag inte orkar läsa igenom, vi får väl se om någon orkar läsa igenom haha.

Det var iallafall min femöring om läget just nu.

Överlag positiv, målvaktssidan och forwards är bättre än förra året tycker jag vilket förhoppningsvis kan kompensera den på pappret sämre backsidan.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180524 kl 17:06

Rappakalja skrev:[...]

Jag reserverar mig för stavfel då jag inte orkar läsa igenom, vi får väl se om någon orkar läsa igenom haha.

Det var iallafall min femöring om läget just nu..

Det är klart vi orkar! Tack för ditt läsvärda inlägg.

Jag håller med dig ur ett övergripande perspektiv.

När det kommer till Bristedt är jag varken positiv eller negativ.
Det känns svårt att få fram något om honom, han har lirat college-hockey i 4 år.
På Linköpings forum är de irriterade över att han gick till oss, de kallar honom low cost, high reward värvning.
Men de minns honom från juniortiden. Jag väntar och ser hur det går för honom

Jag tycker du är lite väl snäll i omdömet om Jonsson-Bibic som backpar.
De vill jag helst inte se som ordinarie ihop, på 6 backar.
Jonsson behöver såklart fler chanser att bevisa sig som seniorspelare, han kan säkert bli bra.
Alen vet man väl ungefär var man har.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180524 kl 17:59

Intressanta och läsvärda tankar och åsikter, Rappakalja. Enig om det mesta. En sak är säker och det är att Rögle kommer bli otroligt jobbiga att möta med så många snabba, drivna och hårt arbetande spelare. Inget lag kommer att känna sig säkra i Lindab som tidigare säsonger. Det som oroar förutom backsidan är avsaknaden av den offensiva spetsen bland forwards. Vi har inte många beprövade poängspelare. Viktigt att få in två producerande typer som hittar nätet och gör att vi kan få lite normala vinster med oss. Tidigare säsonger har det varit nervöst in i det sista även om vi lett med 2-3 mål. Sjögren, Brithen och Zaar i all ära men jag tror att de vi kommer att snacka mest om är Lucas, Liss och Rasmus. Sen blir det såklart spännande att se vad vi får in i övrigt. Jag tror att vi kommer inleda säsongen med 9 backar, dvs med en back till utöver Rasmus. På forwardssidan tror jag att det blir Erik + Lerg/NY + centern.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180524 kl 22:08

Tycker det ser skitintressant ut! Bara det att få se ett Abbotbygge som bröderna själv satt ihop, inget arv från Masken. Jag ser hela projektet som en flerstegsraket och räknar inte att man ska peaka nästa säsong, men lätt att man blir bättre än förra säsongen, ett skitjobbigt lag att möta med flera spelare som kommer att blomma. En sådan som Lucas har alla förutsättningar att bli en toppspelare redan nu.

Erik från HV, fin fart och den pågen lär Abbott ha koll på.
Henrik

Inläggav Henrik » 180525 kl 09:42

ogilthorpe skrev:Tycker det ser skitintressant ut! Bara det att få se ett Abbotbygge som bröderna själv satt ihop, inget arv från Masken. Jag ser hela projektet som en flerstegsraket och räknar inte att man ska peaka nästa säsong, men lätt att man blir bättre än förra säsongen, ett skitjobbigt lag att möta med flera spelare som kommer att blomma. En sådan som Lucas har alla förutsättningar att bli en toppspelare redan nu.

Erik från HV, fin fart och den pågen lär Abbott ha koll på.

Helt enig. Som det ser ut nu ska vi nog inte ha alltför uppskruvade förväntningar just inför nästa säsong, det är mycket som måste falla på plats, men den positiva energin kring laget flödar från alla håll varför det bör bära åt rätt håll. Och börjar det skapligt så har laget säkert potential att bära riktigt långt. Men prestera först, snacka sen! Det gäller att få igång LAGET från start och utvecklas under säsong. Tycker också alla "påläggskalvar" verkar spännande!

Samtidigt har man nu ett gyllene tillfälle att uppgradera truppen om pengar finns. Så därför hoppas jag fortfarande på "en Schira/Welch/Holös till" (vilken skillnad det skulle kunna göra i en mängd avseenden), Lerg/ny sniper (känns helt nödvändigt att ha åtmintone en riktigt etablerad sådan) och en riktigt bra högerskjutande center (ta chansen att uppgradera på Connollys plats så att just centersidan redan nu blir absoluta toppklass i SHL och kan "visa vägen" för kommande Sillys). Då skulle den utstakade färdriktningen bli tydligare, få odiskutabel trovärdighet och motivera förväntningar om ett litet skutt i tabellen, bort från det omedelbara bottenträsket. Om man sedan väljer att fylla på med fler "Erik från HV", om Widing m.fl får plats är mest en fråga om hur bred trupp man vill ha. Vore jag Chris hade jag gått all in på de tre önskade spetsarna och sedan om nödvändigt lämnat resten av breddplatserna åt J20.

Bara att njuta av solen nu, avvakta draften (Rasmus) och vad som dimper in!

Ha det gott alla!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180525 kl 12:37

EA klar.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180525 kl 13:11

Skellefteå och Djurgården var intresserade av Eriks tjänster.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180525 kl 13:44

Andersson bekräftad av Rögle!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180525 kl 14:14

Titanus88 skrev:Forward klar för RBK..

https://www.roglebk.se/artikel/vzt8ajhl ... -for-rogle

det var denna jag skrev om ett 22 maj, ett dygn innan twitter,media och hawken plockade upp det & det var spelaren jag menade.

Nu är dock ännu en forward klar för klubben :-)

Eftersom folk snor informationen här så drar jag iväg på PM imorgon till dom som vill veta om inte klubben annonserar ut det redan idag vilket inte omöjligt. Han har fått alla tillstånd ifrån myndigheter,migrationsverket (tror dom beviljar arbetstillstånd/alternativt förlänger).
Kommer att ha bland dom högsta lönerna i klubben, i paritet med Sjöa och Brithén.

Inte svensk, spelat i AHL bla. Några matcher i NHL med tror jag, kan inte få upp Eliteprospects på datorn.

PS: Var spelar Liljewall?
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 180525 kl 14:24

Titanus88 skrev:

det var denna jag skrev om ett 22 maj, ett dygn innan twitter,media och hawken plockade upp det & det var spelaren jag menade.

Eftersom folk snor informationen här så drar jag iväg på PM imorgon till dom som vill veta om inte klubben annonserar ut det redan idag vilket inte omöjligt. Han har fått alla tillstånd ifrån myndigheter,migrationsverket (tror dom beviljar arbetstillstånd/alternativt förlänger).
Kommer att ha bland dom högsta lönerna i klubben, i paritet med Sjöa och Brithén.

Inte svensk, spelat i AHL bla. Några matcher i NHL med tror jag, kan inte få upp Eliteprospects på datorn.

Bra info som vanligt Titanus88! Dina källor levererar och det är kul att se! Antar att det kanske är centern du pratar om nu som förmodligen då är transatlant?
Får man drömma så är det en back i Schira klass men det är väl föga troligt...
Användarvisningsbild
SimKar

Inläggav SimKar » 180525 kl 14:27

Titanus88 skrev:

Snyggt, då känns Lerg helt körd?
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 180525 kl 14:36

Backsidan skulle jag tro i princip är klar. 8:a på kontrakt om vi räknar med Sandin, sen 9:e platsen täcks troligtvis av den för dagen bästa junioren. Skulle Sandin stanna i NA så får det ses efter en ny back där och då.

Med Erik klar har vi 12 forwards på kontrakt varav 3 är tänkta att utgöra centerlinjen.
Skulle tro att det är 2 forwards varav en centern som ska in innan vi kan summera truppen. Då har vi 14 på kontrakt och den 15:e blir precis som på backsidan den för dagen bästa junioren.

Är det som Titanus säger och migrationsverket har givit okej för arbetstillstånd så torde det vara en icke EU medborgare, troligtvis rightskytt och center. Forwarden som saknas borde däremot vara leftskytt.
Liss, Zaar, Youds, Schira och nya centern som rightare, behövs en målskytt som skjuter left för att PP balansen ska bli bra, eller tänker jag fel?

Detta blir bra ska vi se...
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180525 kl 14:44

SimKar skrev:
Titanus88 skrev:

Lerg är helt sjuk i huvudet han spelade golf imorse svensk tid och jag överdriver inte att han prickade rätt på hålfan (jag kan INGET om golf) ifrån säkert 30-40 meter. Sjukaste jag har sett på länge. I USA.
Absolut inte, vi har rätt till att ha mer än 1 translant till så det finns plats för både Lerg och den andra.
Lerg vill verkligen till KHL har att göra med ekonomin uteslutande, han trivs som fan i Skåne men han har gift sig, dom har köpt hus i USA, kostnaderna ökar och han vill casha in lite stålar innan karriären är över.
Däremot har jag fått höra genom hans bror att han är så uppmjukad av bröderna som verkar vara beredda att gå över lik för att få honom att han kan tänka sig tacka ja trots detta.

Om Lerg dock stannar kan vi nog räkna med 200-250K i månaden något bröderna kommer acceptera plus ialalfall 2 år förlängt. Men som sagt, lönen ifrån KHL lockar.

Har också fått bekräftat att Janne Jalasvaara skrivit på för en klubb i KHL.

Sandin kommer att spela i Rögle och den spelaren ovan är en forward ingen back.

Även om Rappakaljas inlägg ovan var oerhört välformulerat,välskrivet och håller en högre standard än vad jag och andra brukar leverera så är det en aning överoptimistisk beskrivning utav backarna, att beskriva JW med " grundspel och kvalitéer som ligger precis i abbotts filosofi & En riktig krigare som är rörlig & aggresiv är i min värld (speciellt med tanke på dom 25 första matcherna) helt verklighetsfrånvarande precis som beskrivningen på Bibic "Spelar enkelt, försöker vara fysisk och placera sig väl". För mig är det inte att spela enkelt om man slår iväg puckar i icing eller dumpa puckar. Det är varesej skickligt eller klokt.
Senast redigerad av Titanus88 180525 kl 15:01, redigerad totalt 1 gång.
Ichor

Inläggav Ichor » 180525 kl 14:48

Titanus88 skrev:

Stoffe har väl skrivit på för SSK? 2 år.
Användarvisningsbild
SimKar

Inläggav SimKar » 180525 kl 14:59

Titanus88 skrev:
SimKar skrev:
Titanus88 skrev:

Lerg är helt sjuk i huvudet han spelade golf imorse svensk tid och jag överdriver inte att han prickade rätt på hålfan (jag kan INGET om golf) ifrån säkert 30-40 meter. Sjukaste jag har sett på länge. I USA.
Absolut inte, vi har rätt till att ha mer än 1 translant till så det finns plats för både Lerg och den andra.
Lerg vill verkligen till KHL har att göra med ekonomin uteslutande, han trivs som fan i Skåne men han har gift sig, dom har köpt hus i USA, kostnaderna ökar och han vill casha in lite stålar innan karriären är över.
Däremot har jag fått höra genom hans bror att han är så uppmjukad av bröderna som verkar vara beredda att gå över lik för att få honom att han kan tänka sig tacka ja trots detta.

Om Lerg dock stannar kan vi nog räkna med 200-250K i månaden något bröderna kommer acceptera plus ialalfall 2 år förlängt. Men som sagt, lönen ifrån KHL lockar.

Har också fått bekräftat att Janne Jalasvaara skrivit på för en klubb i KHL.

Haha, ge han en driver till klubba nästa säsong så är skytteliga-vinsten klar!

Spännande, funderade mer om det fanns pengar över till Lerg om nu lönen blir hög på kommande nyförvärv med, men då var ju svaret ja.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180525 kl 15:15

SimKar.

Årets lönebudget är LÄGRE än förra årets då trots att vi i princip har 10 miljoner mer att lägga på nya spelare om man ska se vad andra klubbar tänkt lägga mer än förra året.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180525 kl 15:24

Viktigt att tillägga är att vi förra säsongen rent lönemässigt tillhörde toppen i SHL med alla renoveringar bland spelare och ledare. Två förstemålvakter, två sportchefer, två huvudtränare där Cam behövde köpas ut från kontraktet i Växjö, många skickade (och dyra) spelare som skulle ha kompensation, flera värvningar under säsongen osv. Det var en extrem säsong på det sättet.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180525 kl 17:19

Då lär väl Rögle gå plus en 20 miljoner minst nästa säsong när dom har färdigställt bokslutet för nästa säsong: något annat räknar jag inte med.
Användarvisningsbild
SimKar

Inläggav SimKar » 180525 kl 17:20

Det är ingen ex-Timrå spelare? En Timrå IK-bil står parkerad vid västra berga atm.
Limpin

Inläggav Limpin » 180525 kl 17:32

Hade smakat mumma med Aaron Palushaj, som tydligen ännu inte bestämt sig för vara han ska spela :)
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180525 kl 17:35

SimKar skrev:Det är ingen ex-Timrå spelare? En Timrå IK-bil står parkerad vid västra berga atm.

Alex lavoie? Center, rightad...
dock tror jag inte det är han, tror det är någon helt annan.
För det andra skulle det vara helt sjukt om Rögle ger lavoie lika mycket betalt som sjöa och brithen
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180525 kl 18:44

RBK123abc skrev:
SimKar skrev:Det är ingen ex-Timrå spelare? En Timrå IK-bil står parkerad vid västra berga atm.

Alex lavoie? Center, rightad...
dock tror jag inte det är han, tror det är någon helt annan.
För det andra skulle det vara helt sjukt om Rögle ger lavoie lika mycket betalt som sjöa och brithen

Håller med fullständigt. Kan alex vara 3e-4e centern vi väntar på? Min gissning är att titanus nya forward är ersättaren för lerg.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180525 kl 19:09

Vore ytterst märkligt att kicka och kompensera Connolly för att ta in Lavoie.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180525 kl 19:51

Professorn skrev:Då lär väl Rögle gå plus en 20 miljoner minst nästa säsong när dom har färdigställt bokslutet för nästa säsong: något annat räknar jag inte med.

Nu är det så att alla andra satsningar som görs, till exempel heltidsanställda tränare, is året om, ny mediakub är fan inte gratis. Så glöm 20 mille i vinst pga att de centralt ska få mer pengar.
Vinst får de dra in på fler sponsorer och högre publikintäkter isåfall.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180525 kl 19:52

GrönvitaMike skrev:Vore ytterst märkligt att kicka och kompensera Connolly för att ta in Lavoie.

Helt orimligt i mina ögon. Lavoie är sämre än Connolly men billigare.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180525 kl 21:46

GrönvitaMike skrev:Vore ytterst märkligt att kicka och kompensera Connolly för att ta in Lavoie.

Håller med. Spekulerade bara kring ett annat inlägg. Fast jag är övertygad om att connollys ersättare blir betydligt billigare.

Återgå till "Röglespelare"