Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Henrik

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Henrik » 180205 kl 12:29

ogilthorpe skrev:
sinner skrev:Angående Sjögren så är jag tveksam. Visst, jättebra kille, men Rögle har försökt få hit honom flera år i rad, men först nu efter att han hade en usel säsong i NLA visar han en gnutta intresse. Frågan är hur bra han är nuförtiden och vad det kommer att kosta att eventuellt värva honom. Finns det bättre alternativ? Om allt går bra och vi blir kvar I SHL, då lär ribban höjas och det vore rimligt att sikta på slutspel. Frågan är om han är rätt man för jobbet?

Nja, det är väl en sanning med lite modifikation. Tajmingen har inte varit perfekt tidigare år, antingen har han suttit fast i kontrakt redan eller också har Rögle spelat i fel division. Och när det väl har funnits läge så har han väl helt enkelt inte varit redo att "flytta hem".

Jag är övertygad om hans fortsatta storhet och i honom får vi den centerstommen som vi behöver för att ta nästa steg. Med honom som förstacenter och Ted som andra känns det genast mycket bättre. Men visst, en liten brasklapp för skadesäsongen.

I korthet. Det finns så klart alltid risker med alla nyförvärv/hemvändare. Men i detta fall bör man enligt mig, om inga uppenbara varningsklockor ringer eller prislappen är alltför hutlös, gå all-in. Någonstans vill vi bygga på "byggdens pågar" om det är möjligt och inte alltför naivt eller himmablint! :-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180205 kl 12:32

GrönvitaMike skrev:32-åringens kontrakt går ut efter säsongen och nu berättar Bryan Lerg att han börjat prata framtid med sportchefen Chris Abbott.

– Jag och Chris har pratat, men både han och jag har kommit överens om att fokus ligger på de matcherna som återstår av säsongen nu. Egentligen vill jag inte prata så mycket om framtiden med tanke på hur viktiga matcherna vi har kvar är, säger Bryan Lerg och fortsätter:

– Varken han eller jag har någon brådska. Men vi har haft några bra snack, helt klart – och Chris sätter inte någon press på mig utan det har varit ärliga och bra diskussioner.

Får du intrycket att Rögle vill behålla dig nästa säsong?
– Det får du fråga Chris om, men det tror jag och det verkar så. Vi har inte pratat om detaljer, men jag trivs här och det verkar som att Rögle är nöjda med mig. Samtidigt är vi överens om att ingenting kommer att bli klart vid den här tidpunken.

Tja, det bekräftar ju bara vår bild av situationen.
Henrik

Inläggav Henrik » 180205 kl 12:48

Tycker Abbotts verkar bygga förtroendeingivande hittills, bit för bit. Processer är så klart igång, men för tidigt att avsluta. Är övertygad om att Chris till slut sorterar ganska väl i sin lek till slut. Önskar mest av allt förlängningar med Lerg och Gagné just nu. I övrigt finns det kanske några till på marginalen man kan vilja behålla, men bölar heller ej om de försvinner då de går att ersätta/uppdatera.

Har inget att tillägg kring spelare som inte passar in (JMA). Tacka, lyckönska och gå vidare! Samma med spelare som väljer att lämna (Hedberg). Lite synd i hans fall, men passar säkert fint i SAIK och vi kan definitivt finna ersättare.

Blir så klart intressant att följa hur lagbygget klarnar efterhand.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180205 kl 13:42

Gagné är enormt viktig och jag hoppas innerligt att han är sugen på att stanna. Inkludera en eller två karatefyllor i hans kontrakt om det behövs för att han ska signa. Skämt åt sidå!
Tycker han är en gedigen backpartner till Schira och ser gärna honom i Rögle ett par säsonger till. Sen måste ju trotsallt in nån toppback till.

Som jag redan har skrevit, Ville och Pogge! Bägge som målvaktspar där båda har sin roll och får spela med jämna mellanrum. Jag kan inte leva med en lösning som tex Ville/ Pogge och Kruse.
Med all respect för Kruse. Han är säkert en bra målvakt men inte det vi behöver. Sedan tycker jag att det underbart att Ryfors förlängde. JW, vet i fan men blir nog bra som bara den.
Sandin kan gärna skriva på för ett år till. Lerg kan stanna tycker jag.

JMA och Rögle blir väl inte better än så här. Sejour två gav lite vibbar utav den första. Har inget emot honom, han kul att se på när han är på isen och är på humor. Har briljanta passningar och ett enormt spelsinne. Tack för allt JMA, Hedberg liadant, tack och lycka till. Life goes on, Abbott-style ;-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180205 kl 14:52

Jag sponsrar gärna dom karatefyllorna om jag får vara med på en av dom :D

Skämtåsidå Gagne och Schira måste vara i Rögle nästa säsong. Fan vad jag är förtjust i dom båda två.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180205 kl 15:10

Jag tycker faktiskt Samuel Jonsson är bra: spelar stabilt och säkert för det mesta.

Är en liten kopia av Daniel Johansson/Glimenvall tycker jag.
Henrik

Inläggav Henrik » 180205 kl 17:55

Professorn skrev:Jag tycker faktiskt Samuel Jonsson är bra: spelar stabilt och säkert för det mesta.

Är en liten kopia av Daniel Johansson/Glimenvall tycker jag.

Jo, nog har Jonsson visat sig vara någon väl värd att satsa på! Han har absolut "fyllt på" på ett bra sätt och lite till. Men lutar väl ändå att han blir sjundeback idag? Om några minuter vet vi. Med tanke på hur backbesättningen redan ser ut och behöver slipas på ytterligare inför nästa år, löper han också stor risk att räknas som åtta nästa säsong. Vore synd att inte ge framtidskapitalet mer istid och utveckling. Givet att låna ut honom till HA! Som utlånad räknas han ändå på förhand som åtta. Med sju plus juniorer hemma kan RBK då tåla en backskada utan att behöva kalla hem Jonsson. J20-backar får då sitta som sjunde, kanske testa någon minut och i bästa fall imponera. Uppstår två skador kan grundtanken vara att man då plockar hem utlånet Jonsson som i så fall går in på sex och alltså håller junisarna kvar på sjundepositionen, förutsatt att ingen av dessa då har tagit tillfället att impa utav bara helvete så klart. Om man räknar JW och Younan som 6a och 7a samt Jonsson som utlånad åtta, samtidigt som man redan har Schira och Youds, samt förhoppningsvis snart förlänger med Gagné och finner två nya, relativt lika Schira, så behöver ingen sakna Janne, som nog inte är så önskad av Abbotts och heller inte vill stanna eller sörja att Abbotts bör tacka Alen och frigöra honom från kontraktet. Det bästa som kan hända Alen är väl att han avslutar riktigt bra och att Leksand dessutom går upp. Då bör han ha goda möjlgheter att kunna flytta hem. Hur bra Alen än avslutar tror jag personligen att det är ytterst lämpligt att uppgradera just på hans plats.

NY-NY, Schira-Gagné, Yonan-Youds, JW-J20, utlån: Jonsson

Och tyvärr är det väl i så fall svårt att finna en plats i laget åt Rasmus Sandin även om han skulle vilja komma hem? Eller skulle det duga att köra denne unge herre bredvid en riktigt bra, rutinerad tvåvägsback (á la Eloranta-Jönsson när det begav sig) på platserna för de nya? Vore det inte lite för optimistiskt/naivt?
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180205 kl 18:12

Henrik precis som du säger a la Eloranta-Jönsson: varför då inte köra in Jonsson med en rutinerad stjärnback med Jonsson för.

Tycker faktisk han har imponerat med sitt stabila och säkra spel: spelar lugnt och metodiskt trotts den lilla speltid han får så tycker jag han varit stabilare än vad Gagne Yonan Youds.

Men va fan höll Schira på med på Örebros kvitteringsmål? illa illa.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180205 kl 18:18

Skall nog stå reduceringsmål och inte kvitteringsmål!
Henrik

Inläggav Henrik » 180205 kl 18:54

Professorn skrev:Henrik precis som du säger a la Eloranta-Jönsson: varför då inte köra in Jonsson med en rutinerad stjärnback med Jonsson för.

Tycker faktisk han har imponerat med sitt stabila och säkra spel: spelar lugnt och metodiskt trotts den lilla speltid han får så tycker jag han varit stabilare än vad Gagne Yonan Youds.

Men va fan höll Schira på med på Örebros kvitteringsmål? illa illa.

Förstår vad du menar, men stabil och relativt liten istid antyder för mig att han varit och är mer av visserligen väldigt lyckad utfyllnad i år. Det har fört med sig det goda att man tydligt funnit en kille man kan satsa långsiktigt på, som potentiellt kan bli långvarig i SHL, men sannolikt inte heller drar till utlandet i första taget. Den kategorin backar behövs också! Men de bör först få växa in rejält i seniorkostymen i HA för att längre fram tas hem igen längre fram. I år har Jonsson "provats ut". Gott nog!

I Rasmus fall spekulerar jag mest i om det verkligen är "Liljegren-nivå" på grabben. För det lär behövas om han ska vara intressant och intresserad. Han verkar ju onekligen gå bra i OHL. Bör ligga bra till för kommande JVM. Kan han vara något att räkna med på 6 backar, kanske fyra och tom lite PP? Är han så bra så han kan räknas in som ett nyförvärv, en förstärkning? Vågar Abbotts satsa på en så ung kille i stället för ett rutinerat nyförvärv i en relativt stor roll? Dilemmat är att blir han inte i stort sett lovad förtroende är det inte mycket som tyder på att han vill komma hem. Annars hade han ju inte stuckit i början av denna säsongen. Att brorsan spelar i RBK kan kanske underlätta en aning, men är nog kuriosa. Som någon uttryckte, vore spännande om HD luskade i hur Abbotts ser på Rasmus.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180206 kl 00:18

Jag tror ingen blir lovad förtroende i RBK längre. :)
Framför allt inte en OHL-spelare.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180206 kl 06:11

Det har ju blivit ganska uppenbart de senaste matcherna att Abbotts prioriterar jämna kedjor där alla kämpar som djur och åker skridskor som bålgetingar runt motståndarna. Abbotts bygger ett LAG och inte en plattform för en del utvalda stjärnor.

Tror faktiskt inte vi kommer att få se så många värvningar från hylla A, de dyra och kända artisterna utan det är hylla C och D som gäller. DE som spelar i HA eller division 1 som är noggrant scoutade av Abbotts och passar in som pusselbitar i LAGET.

Vi kommer alltså inte att få fler "Aaltonen" till laget. Sjögren är givetvis en spelare som platsar in på A hyllan men bara det att Chris håller kontakt med honom och känner av han som person och därefter avgör om han passar in som pusselbit i laget inger förtroende hos mig. Inget "namn" sär självskrivet här.

Tror också vi med Abbotts intåg kan locka till oss några av Sveriges väldigt lovande J-spelare. Inga fler Liljegren eller Sandin gates här, du kommer till Rögle för att utvecklas och får chansen att plocka ut ditt max och gör du inte det så pallar du inte trycket i större lag och ligor heller.

Hörde något intressant av Wikegård igår, en av de första träningarna efter Abbotts tog överlaget delades upp på två delar och man körde det som kallas idioten. Cam noterar att Mathias From inte vänder ända framme vid linjerna utan fuskar till sig någon decimeter. Han frågar om From inte ser var linjerna är men det gör From - så varför fuskar du i jobbet undrar Cam. Froms halva, 11 spelare, fick därefter göra om hela övningen korrekt.

From spelar idag i SSK...

Typ är du inte beredd att göra jobbet hela vägen så kan du dra. Daniel Widing var väl lite inne på samma sak, det var management by fear som han uttrycket det lite skämtsamt. Abbotts var tydliga att ingen skulle fuska och den som gjorde det skulle räkna med att petas och så skedde ju också. Deras attityd gynnar ju träningsprodukter och det är kanske därför vi sett.... oartistiska spelare som Sandin, Alen, Ryfors, Widing, JW och liknande få sig ett lyft under Abbotts medan Aaltonen, From, Hedberg och Collberg inte fått det att funka?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180206 kl 07:41

Flying Farang skrev:Det har ju blivit ganska uppenbart de senaste matcherna att Abbotts prioriterar jämna kedjor där alla kämpar som djur och åker skridskor som bålgetingar runt motståndarna. Abbotts bygger ett LAG och inte en plattform för en del utvalda stjärnor.

Tror faktiskt inte vi kommer att få se så många värvningar från hylla A, de dyra och kända artisterna utan det är hylla C och D som gäller. DE som spelar i HA eller division 1 som är noggrant scoutade av Abbotts och passar in som pusselbitar i LAGET.

Vi kommer alltså inte att få fler "Aaltonen" till laget. Sjögren är givetvis en spelare som platsar in på A hyllan men bara det att Chris håller kontakt med honom och känner av han som person och därefter avgör om han passar in som pusselbit i laget inger förtroende hos mig. Inget "namn" sär självskrivet här.

Tror också vi med Abbotts intåg kan locka till oss några av Sveriges väldigt lovande J-spelare. Inga fler Liljegren eller Sandin gates här, du kommer till Rögle för att utvecklas och får chansen att plocka ut ditt max och gör du inte det så pallar du inte trycket i större lag och ligor heller.

Hörde något intressant av Wikegård igår, en av de första träningarna efter Abbotts tog överlaget delades upp på två delar och man körde det som kallas idioten. Cam noterar att Mathias From inte vänder ända framme vid linjerna utan fuskar till sig någon decimeter. Han frågar om From inte ser var linjerna är men det gör From - så varför fuskar du i jobbet undrar Cam. Froms halva, 11 spelare, fick därefter göra om hela övningen korrekt.

From spelar idag i SSK...

Typ är du inte beredd att göra jobbet hela vägen så kan du dra. Daniel Widing var väl lite inne på samma sak, det var management by fear som han uttrycket det lite skämtsamt. Abbotts var tydliga att ingen skulle fuska och den som gjorde det skulle räkna med att petas och så skedde ju också. Deras attityd gynnar ju träningsprodukter och det är kanske därför vi sett.... oartistiska spelare som Sandin, Alen, Ryfors, Widing, JW och liknande få sig ett lyft under Abbotts medan Aaltonen, From, Hedberg och Collberg inte fått det att funka?

Hockey är ett lagspel i allra högsta grad och med Abbotts vid rodret är detta tydligare än på många år.
Vi ska naturligtvis titta på hylla A men då ska det vara i rätt affär.
Inte som med tex Aaltonen, på Galne Gunnar. :)
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180206 kl 07:57

Precis, det finns spelare på hylla A som platsr i brödernas filosofi, Sjögren tror jag är en sådan men Aaltonen är det inte. Vi kommer att få se ett mer...anonymt lag tror jag...det kommer bli mer Perfettos och mindre Salmelas/Sweatts/Mieles/osv/osv. Mindre namnkunnigt.

De som hävdar att man behöver "stjärnor" för att sälja årskort tror jag har fel, det behövs i Malmö, Linköping, Växjö och andra ställen utan genuin hockeykultur men i Ängelholm tror jag det räcker med ett jämnt lag som spelar Abbott hockey för att fylla ladan. Kommer att bli en bra bit över 4500 på lördag tror jag - de kommer inte för att se på stjärnorna i laget utan de kommer för att se laget Rögle försöka piska Frölunda.

Det är hockey jag vill se och jag tror de flesta i NV-skåne tycker samma.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180206 kl 08:58

Det viktigaste för mig är att de "bästa" spelarna ska vara dedikerade att göra skillnad på alla plan.
Jag har varit inne på det tidigare, är man en riktigt "stjärna" är man bra på hockey och jobbar ändå för laget och inte enbart för jaget.
Man är också relativt jämn i sitt spel, dvs man gör alltid rätt för sig och sin plats i hierakin.
Man följer coachens matchplan och kör inte runt och spelar ailibihockey eller samlar bra +/- genom att byta i hemjobbet.

Just nu (dagen efter mif-kross) tycker jag faktiskt att ingen i RBK spelar alibihockey eller ensamhockey. Inte ens Hedberg som jag gissar ha fått sig något väl valt ord av vår ledning hur man spelar hockey fast man eventuellt ska byta arbetsgivare.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180206 kl 09:01

Flying Farang skrev:Precis, det finns spelare på hylla A som platsr i brödernas filosofi, Sjögren tror jag är en sådan men Aaltonen är det inte. Vi kommer att få se ett mer...anonymt lag tror jag...det kommer bli mer Perfettos och mindre Salmelas/Sweatts/Mieles/osv/osv. Mindre namnkunnigt.

De som hävdar att man behöver "stjärnor" för att sälja årskort tror jag har fel, det behövs i Malmö, Linköping, Växjö och andra ställen utan genuin hockeykultur men i Ängelholm tror jag det räcker med ett jämnt lag som spelar Abbott hockey för att fylla ladan. Kommer att bli en bra bit över 4500 på lördag tror jag - de kommer inte för att se på stjärnorna i laget utan de kommer för att se laget Rögle försöka piska Frölunda.

Det är hockey jag vill se och jag tror de flesta i NV-skåne tycker samma.

Spelar RBK sådan här grym hockey så kommer ladan att fyllas och klacken kommer ta upp "vänstra ståplats" i sina sånger. :)
Det måste bli trångt på ståplats igen. :)
Henrik

Inläggav Henrik » 180206 kl 10:23

captain skrev:Jag tror ingen blir lovad förtroende i RBK längre. :)

Och därför ställde jag mig frågande till Rasmus ev medverkan i Rögle nästa säsong. Verkar inte troligt.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180206 kl 10:29

Å andra sidan var planen från början att Rasmus skulle spel i OHL denna säsong och i Rögle nästa. Verkar som om folk glömt detta eftersom han spelade några matcher här i början av säsongen för att täcka upp för de skador som vi då hade.

Frågan är mer om Abbotts vill fullfölja denna plan som Masken och Rasmus la upp.
Prebens

Inläggav Prebens » 180206 kl 20:51

Jag anser främst att Youds inte håller. Många felaktiga beslut, vårdslös. Younan har också mer misstag defensivt än Samuel Jonsson, är dock något bättre offensivt. Connolly har kontrakt över nästa säsong men är dyr och är lite för mycket alibi spelare.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180206 kl 21:50

Flying Farang skrev:Det har ju blivit ganska uppenbart de senaste matcherna att Abbotts prioriterar jämna kedjor där alla kämpar som djur och åker skridskor som bålgetingar runt motståndarna. Abbotts bygger ett LAG och inte en plattform för en del utvalda stjärnor.

Här tror jag dock att du har fel. Bara för att Abbotts tog in Perfetto och Liss i en otroligt tunn marknad i vinter innebär inte att de bara kommer värva den typen av spelare i vår/sommar när det kryllar av klasspelare. Jag litar på att Abbott är medvetna om att det är spetsen som lyfter ett lag i SHL och inte HA-spelare eller lovande juniorer. Titta på de andra etablerade lagen i SHL, det är inga juniorer eller oprövade kort som bär de lagen utan det är spetsen i samtliga fall. Tror tvärtom att Abbott kommer signa några riktigt tunga namn från Nordamerika bland annat och bredda med de här spelarna du nämner.

Prebens skrev:Jag anser främst att Youds inte håller. Många felaktiga beslut, vårdslös. Younan har också mer misstag defensivt än Samuel Jonsson, är dock något bättre offensivt. Connolly har kontrakt över nästa säsong men är dyr och är lite för mycket alibi spelare.
Youds är något slarvig emellanåt men är nr 3 i Rögles backuppsättning bakom Schira och Gagné. Han är ett mindre problem än JW, Alen och Younan.
Henrik

Inläggav Henrik » 180207 kl 10:57

Mygel skrev:Å andra sidan var planen från början att Rasmus skulle spel i OHL denna säsong och i Rögle nästa. Verkar som om folk glömt detta eftersom han spelade några matcher här i början av säsongen för att täcka upp för de skador som vi då hade.

Frågan är mer om Abbotts vill fullfölja denna plan som Masken och Rasmus la upp.

Precis. Och även Rasmus kan ju ha en lite annan inställning nu. Vore något för HD att fråga om tycker jag. Skulle ge oss ytterligare en liten pusselbit i hur bygg-tänket går hos Chris.
Henrik

Inläggav Henrik » 180207 kl 11:10

Klart man kommer att använda TV-slantarna och ta in någon dyrare mer etablerad "spets", förutsatt att de är beredda att underkasta sig laget och det hårda arbetet, dvs leda laget i vått och torrt. Sjögren är väl ett typexempel i kategorin. Samtidigt har Abbotts tydligt visat att namn och CV egentligen inte betyder ett skit, det ända som finns är inställningen till framtiden, utvecklingen och nästa match. Man har också luftat tankarna om att kunna fynda i NA. På sistone har man gjort det i HA. Förlängt med junisar. Som det känns nu förväntar jag mig en härlig mix av etablerade och lovande nyförvärv med den gemensamma nämnaren att de vill köra sig gröna för laget i alla lägen, spyfärdiga, matcha klubbtröjan!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180207 kl 13:51

Henrik skrev:
captain skrev:Jag tror ingen blir lovad förtroende i RBK längre. :)

Och därför ställde jag mig frågande till Rasmus ev medverkan i Rögle nästa säsong. Verkar inte troligt.

Har han kontrakt med RBK nästa år så är det väl en utmärkt chans för honom att visa upp sig hos ett framtida finallag? :)
Nu kan jag inte alla turer med om hur det betalas ut pengar för draftade spelare men det kan ju vara ett ekonomiskt intresse inblandat också från RBKs sida.

Men! Jag tror det är slut på spelare som ska "ha" istid för sin egen del eller för att kontrakt ska fullföljas.
Vill man vara med och tävla och påverka ser jag inga problem med att han dyker upp.
Henrik

Inläggav Henrik » 180207 kl 16:37

Efter att ha lyssnat på podden, mkt eufori och Olle Liss med all rätt, också utlovad intervju av Linus med Chris om hur han kikar på HA, tänker kring framtiden m.m. Den håller man med spändhet utkik efter. Kanske kan ge en del hints? Kanske vi bl.a får en hint om Rasmus där. I annat fall ska jag be dem fråga om honom härnäst. Som du säger Captain, Rasmus kan ha varit mest ett sätt att få in en slant för att hårddra det. Vi kan hursomhelst vara helt överens om att det är en intressant spelare. :-)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180207 kl 19:18

Rörande TV-pengarna så tyder väl ingen forskning på att klubbarna får bättre ekonomi eller att det blir bättre spelare som kommer hit?

Generellt så blir det nog mer att alla spelarlönerna och framför allt agenternas ersättning ökar. :)
Och i slutet av säsongen så står fansen där och startar insamlingar till spets på olika forum och allt är som vanligt. :(
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180207 kl 21:13

Tror knappast att spelarlönerna kommer öka med 20 mille totalt. Det blir en marginell höjning jmf med tidigare.
Henrik

Inläggav Henrik » 180207 kl 22:13

Menade mer såhär. Klart man i princip använder sin spelarbudget (mkt TV-slantar) oavsett gammalt eller nytt avtal, höjer säkert lönerna en bit överlag, men det är ju samma för alla lag. I budgeten lär det oavsett rymmas någon välavlönad legoknekt om man inte skulle vilja ha en väldig massa pengar över eller typ en 50-mannatrupp med "Olle Liss-löner". Tror nog vi får se någon sorts mix av etablerade dyra pjäser och billigare, mer oprövade kort även i Chris byggnation. Vi lär bli varse!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180207 kl 22:34

GrönvitaMike skrev:Tror knappast att spelarlönerna kommer öka med 20 mille totalt. Det blir en marginell höjning jmf med tidigare.

Nja. Första året kommer de lediga spelarna som är attraktiva att kunna få en ganska fet löneförhöjning om flera klubbar bjuder på dem eftersom taket på vad man kan erbjuda höjs. Dessutom kommer man kunna erbjuda högre lön till spelare utanför SHL för att locka dem till ligan (och därmed konkurrera med t.ex. schweiziska ligan). Men i snitt kommer lönerna inte att stiga jättemycket första året eftersom de flesta spelare sitter på kontrakt redan. Andra året kommer vi dock antagligen se en ganska kraftig ökning av snittlönerna.
Senast redigerad av Mygel 180208 kl 07:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180207 kl 23:32

Schweiziska ligan snittar mer publik än både SHL och KHL och spelarna tjänar mer än SHL.
Men ändå inte många profilspelare. Eller?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180208 kl 00:11

Nu vet jag inte vilka avtal som skrivs i de andra ligorna.
Men rimligen borde där finnas en löneutveckling där också. Nya TV-avtal i Tyskland och Finland kanske?

Det skulle som sagt förvåna mig om SHL-klubbarna inte kommer spendera upp alla sina pengar på "samma" spelare som dom kastar pengar på nu.
Typ vi tar in Aaltonen, ger honom en säck med pengar och producerar han inte så skickar vi bara honom med full lön och tar in en ännu dyrare spelare och testar.

Dessutom kommer vi troligen ha 5-6 spelare som vi avlönar i Allsvenskan men som aldrig kommer spela eller göra betydande nytta för RBK i SHL.

Huxflux så är alla dom pengarna också slut.

Återgå till "Röglespelare"