Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Demon-Willaume » 180412 kl 17:48

Higuita skrev:Kolppanen klar för 1 år till

Gött. En av mina önskningar. Ville är jävligt seriös och har mycket mer att visa. Tror han kan växa ut till en toppmålvakt med shl-mått mätt.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 180412 kl 17:49

Så... tänkte ge mig på en UNG,hel uppställning. Med lite drömmande men mest realism och rykten.

Pogge/Kolppanen

Sandin - Schira

Curran - Ny (SPETS)

Williamsson - Youds

Alen - Jonsson

Lerg - NY - Everberg

Persson - Sjögren - Liss

Elvenes - Brithén - Elvenes

Bengtsson - Ryfors - Bristedt - Matson - Sandin

Här kan nog framförallt Bengtsson och Bristedt hittas längre upp i hierkin, speciellt om vi får in två istället för tre forwards till.

Men något i denna stilen kommer det nog mynna ut i tillslut. Där den jag tror är längst bort är Everberg. Är tanken att slussa in Bengtsson eller Bristedt i några av de högre kedjorna så lär någon av de hamna där.

Det hela beror såklart på hur man väljer att värva i antal på diverse positioner. Men som det ser ut nu, ska 1 back och 2 forwards in till. Då utöver Sjögren, Curran och Lerg.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180412 kl 17:58

Rappakalja skrev:Så... tänkte ge mig på en UNG,hel uppställning. Med lite drömmande men mest realism och rykten.

Pogge/Kolppanen

Sandin - Schira

Curran - Ny (SPETS)

Williamsson - Youds

Alen - Jonsson

Lerg - NY - Everberg

Persson - Sjögren - Liss

Elvenes - Brithén - Elvenes

Bengtsson - Ryfors - Bristedt - Matson - Sandin

Här kan nog framförallt Bengtsson och Bristedt hittas längre upp i hierkin, speciellt om vi får in två istället för tre forwards till.

Men något i denna stilen kommer det nog mynna ut i tillslut. Där den jag tror är längst bort är Everberg. Är tanken att slussa in Bengtsson eller Bristedt i några av de högre kedjorna så lär någon av de hamna där.

Det hela beror såklart på hur man väljer att värva i antal på diverse positioner. Men som det ser ut nu, ska 1 back och 2 forwards in till. Då utöver Sjögren, Curran och Lerg.

Bara en synnpunkt. Jag tror aldrig någon tränare och sportchef i shl tänker sig ted brithen som en 3e-center. Jag är övertygad om att Ryfors kommer att växa ut och bli en center som hade varit gjuten i 3e i vilket lag som helst i ligan. Ev. 2a-center i vissa lag.

Glöm att chris letar efter en 1a. Skulle i så fall vara på bekostnad av att sjö är tveksam till spel öht.... i min hockeybok är ted en riktigt bra center.

Sen tror jag inte heller Bengtsson är här för att slåss om en plats i 4e. Sorry boys men det kommer inte att dundra in massa kanoner som många tror.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180412 kl 18:02

Demon-Willaume skrev:

Gött. En av mina önskningar. Ville är jävligt seriös och har mycket mer att visa. Tror han kan växa ut till en toppmålvakt med shl-mått mätt.
Det är lite väl många "tror han kan" bland värvningarna/förlängningarna hittills. Bengtsson, Bristedt, Ludvig.E, Jonsson, Ryfors, Curran, Kolppanen och ev Carl P tillhör alla den skaran. Det enda säkra kortet är i princip Sjögren där vi VET vad han kan. Det behövs mer av den varan. Clark är en annan. En forward av den kalibern, som levererat i SHL och kan ligan, är precis vad den här truppen behöver. SIGNA!
Senast redigerad av GrönvitaMike 180412 kl 18:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180412 kl 18:04

GrönvitaMike skrev:
Demon-Willaume skrev:

Det är lite väl många "tror han kan" bland värvningarna/förlängningarna hittills. Bengtsson, Bristedt, Ludvig.E, Jonsson, Curran, Kolppanen och ev Carl P tillhör alla den skaran. Det enda säkra kortet är i princip Sjögren där vi VET vad han kan. Det behövs mer av den varan. Clark är en annan. En forward av den kalibern, som levererat och kan SHL, är precis vad den här truppen behöver. SIGNA!

Clark in Lerg ut kan jag se som ett tänkbart scenarie.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180412 kl 18:07

Demon-Willaume skrev:
GrönvitaMike skrev:
Demon-Willaume skrev:
Det är lite väl många "tror han kan" bland värvningarna/förlängningarna hittills. Bengtsson, Bristedt, Ludvig.E, Jonsson, Curran, Kolppanen och ev Carl P tillhör alla den skaran. Det enda säkra kortet är i princip Sjögren där vi VET vad han kan. Det behövs mer av den varan. Clark är en annan. En forward av den kalibern, som levererat och kan SHL, är precis vad den här truppen behöver. SIGNA!

Clark in Lerg ut kan jag se som ett tänkbart scenarie.
Ja tack! Ge honom Lergs lön och addera om det behövs.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180412 kl 18:23

Lerg/Clark (typ ny)-sjöa-persson
Bengtsson-brithen-liss
Elvenes-ryfors/ny-Elvenes
Matson-Ryfors/ny-Sandin extra Bristedt

Backar
Schira-Sandin/ny
Curran-ny
Williamsson-youds
Alen-jonsson
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180412 kl 18:25

DW - Chris vill signa en toppcenter.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180412 kl 18:28

Ville klar som vi alla varit inne på.
Ingen överraskning, jag rycker lite på axlarna, är glad i Ville men det kan samtidigt likväl bli bä som bu.
Man fortsätter med "chansningar" och oprövade kort vilket jag som tidigare påtalat flera gånger tycker är fel.

Enligt Roth så verkar Rögle vara väldigt heta på en annan chansning, Carl Persson som också tidigare nämnts i tråden.
Däremot verkar Younan gjort sitt.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180412 kl 18:30

GrönvitaMike skrev:DW - Chris vill signa en toppcenter.

Några namn?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180412 kl 18:31

Jag vet att du skrev det men jag skrev utifrån vad vi hyffsat har idag plus att jag är väldigt skeptiskt till den uppgiften. Jag har svårt att se sjöa som 2a och britta som 3e i rögle. Enda jag kan tänka mig i så fall är att man är osäkra på sjöas status att ens kunna spela. Ev har man fått nej tack från honom.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180412 kl 18:47

sinner skrev:

Några namn?
Inga namn mer än att han letar efter en toppcenter i Nordamerika ffa. Uppgiften kommer direkt från Chris, så jag tycker att du ska släppa tvivlen DW ;-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180412 kl 18:52

I så fall kan vi släppa sjöa :)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180412 kl 18:53

Demon-Willaume skrev:I så fall kan vi släppa sjöa :)
Det tror jag inte. Att vara andre- eller tredjecenter i ett lag som siktar på att ha hyfsat jämna femmor är ingen större skillnad. Brithen var tredjegubbe i HV under vissa perioder.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180412 kl 18:56

Äsch vi borde ha råd. Tror ni Pogge stannar? Inte mig emot.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180412 kl 18:57

sinner skrev:Äsch vi borde ha råd. Tror ni Pogge stannar? Inte mig emot.
Hört från flera håll att han kommer stanna.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180412 kl 19:08

Han är i Ängelholm i alla fall, såg honom nån timme sen...eller så var det någon väldigt lik honom ;-)
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180412 kl 20:26

Sjögren spelade rätt mycket på kanten det året Abbotts var i Rögle. De kanske tycker att han passar bäst som det?
Prebens

Inläggav Prebens » 180412 kl 20:32

Pogge är klar enligt Abrahamsson på Expressen. Men det visste vi redan.

Jag tror Cam vill köra på tre likvärdiga kedjor som fördelar speltiden jämt. Då behöver de en riktigt bra center till.
Vill man spela höghastighetshockey a la Cam funkar det inte med en kedja som klockar mycket istid, det drar ner tempot.
Dessutom finns det nog en liten oro att Sjöa kan få skadeproblem.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180412 kl 20:51

Prebens skrev:Pogge är klar enligt Abrahamsson på Expressen. Men det visste vi redan.

Jag tror Cam vill köra på tre likvärdiga kedjor som fördelar speltiden jämt. Då behöver de en riktigt bra center till.
Vill man spela höghastighetshockey a la Cam funkar det inte med en kedja som klockar mycket istid, det drar ner tempot.
Dessutom finns det nog en liten oro att Sjöa kan få skadeproblem.
Precis. Dels för att ersätta Connolly (betald som en förstecenter) men också för att täcka upp för Sjöa. Vore ju själva fan om Sjöa gick sönder och vi står där med Brithen - Bristedt - Ryfors - Matson i mitten. Hade inte sett bra ut. Därför är det skönt att veta att det ska in en till vass center.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180412 kl 20:56

Tuborg skrev:Sjögren spelade rätt mycket på kanten det året Abbotts var i Rögle. De kanske tycker att han passar bäst som det?

En möjlighet såklart. Sjöa-ny center-lerg/ny/persson
Henrik

Inläggav Henrik » 180412 kl 22:29

Kanske inte kommer in riktigt så mycket spets som en del av oss önskar, men vore konstigt om det inte blev några iaf.
En kanoncenter är ju givet för att växla upp! Inte alls orimligt tillägg till Sjöa, Brithén och Ryfors. Tvärtom! Carl P är helt ok, bara vi får in en riktigt fin etablerad RW samt förlänger med Lerg eller ersätter honom med något minst lika etablerat och bra.

Pogge och Ville är i bästa fall ett kanonpar, bara att hålla tummarna.

Jag är fortfarande mest orolig för backsidan. Curran är enligt HD ej helt klar. Tror absolut en spetsback utöver honom kommer in, men likväl känns det lite tunnt och riskabelt. En till, åtminstone skapligt etablerad och väldigt lovande från HA (typ som Gagné förra säsongen) vore ok. Younan är tydligt i frysboxen. Men jag byter gärna även Alen mot typ Bertov. Sen hoppas jag verkligen inte man nöjer sig med att sitta och hoppas på Rasmus Sandin. Han och den NHL-organisation som tingar honom i sommar kommer att bestämma sig väldigt sent efter camper etc kring vår seriestart. Då är det så dags att leta ersättare. Självklart ska man vilja ha hem honom, men då som nionde (bonus) och eventuellt i det läget låna ut Jonsson till HA. Jonsson ska spela för att utvecklas.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180412 kl 23:04

Henrik skrev:Curran är enligt HD ej helt klar.
Han är klar.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180412 kl 23:21

Någon som kan skriva ut den senaste HD artikeln med Chris?
Henrik

Inläggav Henrik » 180412 kl 23:24

GrönvitaMike skrev:
Henrik skrev:Curran är enligt HD ej helt klar.
Han är klar.

Gött! :-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180412 kl 23:33

Carl Ps tjej vill flytta till Malmö. Min känsla är att det antingen blir Rögle eller Malmö. Även om Brynäs är med i leken så tror jag att de vill stanna i Skåne. Bara en känsla jag har.
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 180412 kl 23:54

Demon-Willaume skrev:

Jag vet att du skrev det men jag skrev utifrån vad vi hyffsat har idag plus att jag är väldigt skeptiskt till den uppgiften. Jag har svårt att se sjöa som 2a och britta som 3e i rögle. Enda jag kan tänka mig i så fall är att man är osäkra på sjöas status att ens kunna spela. Ev har man fått nej tack från honom.

GVM brukar ju ha rätt info så det stämmer säkert att Chris vill signa en toppcenter. Men med det sagt delar jag då DWs oro angående Sjöa. Att han är/varit klar verkar utom tvivel när även HD vågat bekräfta. Sen köpte jag länge att Sjöas nuvarande lag ff spelar slutspel och det gör de ju ännu. Samtidigt har ju inte Sjöa spelat alls och kommer inte göra i finalserien heller. Något säger mig att det är problem som uppstått, han kanske tverkar om han ska/kan/bör fortsätta spela hockey, Chris kanske har villkorat med en ny läkarundersökning innan det är helt klart, och är osäker på hur det kommer bli? Det är det enda rimliga anser jag om han nu siktar på en toppcenter till. Jag anser att Sjöa/Brithen är toppcentrar i samtliga SHL lag, och att sen ha Ryfors med flera därefter borde göra centerpositionen klar? Då finns det andra positioner krutet ska läggas.
Tycker den här tystanden kring Sjöa är skum, någon som hört något nytt?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180413 kl 00:22

Grönvit4life - Det är allmänt känt att C är den viktigaste positionen efter målvakten. Med detta i åtanke, varför skulle det vara bättre att lägga krut på en annan position istället? Sjögren och Brithen ser kanske starkt ut på papperet men är samtidigt trubbigt offensivt då båda är halvbrunkare och inte direkt kända för att göra mål och ösa in poäng. Sjögren har dessutom skadehistorik så det är livsviktigt att stärka upp med en toppcenter till. Tänk om Sjöa skulle gå sönder tidigt och vi står där med Brithen - Ryfors - Bristedt - Matson som centrar. Det hade varit dödsdomen.

Att man väntar med att presentera Sjöa är för att han, oavsett om han spelar eller ej, tillhör en annan klubb tills dess att de blåser av säsongen. Inga konstigheter.
Henrik

Inläggav Henrik » 180413 kl 00:36

GrönVit4life skrev:
Demon-Willaume skrev:

GVM brukar ju ha rätt info så det stämmer säkert att Chris vill signa en toppcenter. Men med det sagt delar jag då DWs oro angående Sjöa. Att han är/varit klar verkar utom tvivel när även HD vågat bekräfta. Sen köpte jag länge att Sjöas nuvarande lag ff spelar slutspel och det gör de ju ännu. Samtidigt har ju inte Sjöa spelat alls och kommer inte göra i finalserien heller. Något säger mig att det är problem som uppstått, han kanske tverkar om han ska/kan/bör fortsätta spela hockey, Chris kanske har villkorat med en ny läkarundersökning innan det är helt klart, och är osäker på hur det kommer bli? Det är det enda rimliga anser jag om han nu siktar på en toppcenter till. Jag anser att Sjöa/Brithen är toppcentrar i samtliga SHL lag, och att sen ha Ryfors med flera därefter borde göra centerpositionen klar? Då finns det andra positioner krutet ska läggas.
Tycker den här tystanden kring Sjöa är skum, någon som hört något nytt?

Det kan visserligen finnas fog för oron kring Sjöas återhämtning efter senaste hjärnskakningen (om jag nu fattat rätt, men tror ljumskarna är ok nu och att det var dem som krånglade tidigare).
Däremot håller jag inte alls med om att det vore over-kill att skaffa ytterligare en toppcenter, även om man räknar med att Sjöa är frisk från start. Någon av de tre kan gå sönder igen närsomhelst och ska pallra oss uppåt i tabellen och kunna hävda oss i ett slutspel måste vi ha viss skademarginal och i grunden fyra bra kedjor. Ryfors är god nog som fjärde och utmanare, men har egentligen ännu inte bevisat mer. Han får dock gärna stiga i graderna. Vidare är det i stort sett bara SAIK nuförtiden som har en utstuderad förstalina man förlitar sig på. Många snurrar runt på relativt jämt fördelade istider och liknande uppgifter. Alltför utstuderade roller och snedbelastning håller inte längre. Då nöter Växjö, HV, DIF, Frölunda med flera med jämnare lag ut oss. Abbotts försöker matcha dem och deras byggen. En toppcenter till är välmotiverat. Speciellt som det knappast kostar mycket mer än Connolly.
Användarvisningsbild
Hustomten

Inläggav Hustomten » 180413 kl 07:50

Det jag har hört om Sjöa (från säkra källor) är att han är klar, kontraktet är påskrivet, och det har inte sagts något om oro för hans status. Däremot så ska han ha en "out" i kontraktet, oklart vad denna gäller (NLA, KHL osv) eller när den löper ut, men det ska vara anledningen till att man inte vågar presentera honom (man vill alltså att det ska vara bergsäkert).

Kan vara värt att notera att jag fick denna infon för ett par veckor sedan, läget kan så klart se annorlunda ut nu.

Återgå till "Röglespelare"