Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav ogilthorpe » 180115 kl 14:47

Jakob Lilja borde passa in i Abbotthockeyn, bra fart, teknik, lungor, vilja och SHL-flygfärdig. Ledig nästa.

E Martinsson hade så klart varit en riktigt, riktigt vass värvning. Lär väl gå utomlands eller stanna i Växjö, men en jäkligt bra back.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180115 kl 15:06

Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180115 kl 15:46

Vi har väl dock bara en backplats ledig och den lär nog Gagne plocka, eller?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180115 kl 16:04

Jag tror och hoppas inte backsidan hålls intakt som den ser ut på pappret. För i så fall ser det svagt ut.

Jag tror inte Alen spelar kvar till nästa säsong.
Samuel Jonsson gillas - men kan lika gärna bli utlånad till Allsvenskan för tillväxt.
Sandin - frågan är om han kommer hem alls?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180115 kl 16:07

Gällande Alen Bibic så vete fan, tyckte han var jävligt tveksam innan men sedan Almen drog så tycker jag att Alen höjt sig rejält.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180115 kl 16:49

Har precis fått reda på att Zaar blir kvar i MIF... synd för oss som hoppades. Men visst, om han är klappusel sista 4 veckorna och det kommer ett bra bud så kanske de ändrar sig, men chanserna är små.

Vad gäller backsidan kommer det att ske förändringar såklart. Det var ju liksom inte Abbotts som värvade hit dem, undantaget Janne. De enda givna som jag ser det är Schira, Youds och Gagné. Resten kan mycket väl komma att bytas ut. Alen lär inte bli kvar med tanke på att brorsan var oönskad och är en exakt samma backtyp. Jalasvaara tror jag inte blir kvar. Rasmus Sandin stannar nog i NA om inget oväntat händer. Jonsson kan mycket väl lånas ut för att få mer speltid och utvecklas. Younan måste hitta till höstformen om han vill vara kvar. Det är mycket pengar som kommer in i klubben vid säkrat kontrakt så det är inte hela världen att bryta samarbetet med spelare. Sen förstår ni ju själva att de inte kommer köra med backarna ovan. Känslan är att det kommer värvas två tunga backförvärv i Schiras klass om inte bättre.
Henrik

Inläggav Henrik » 180115 kl 18:55

Mike! Håller med dig helt om backarna!

Jag hoppas framförallt också att man lyckas förlänga med Gagné och tycker absolut man ska försöka införskaffa ytterligare två Schira till jämte honom och Youds. Det behövs om vi ska kunna ta det där play-in-steget nästa år.

Sen är det nog mycket som hänger i luften...

Kul att Samuel lyckats fylla i så väl och fått kontrakt! Men han bör nog lånas ut för större roll och tillväxt.
Younan gör klokt i att övertyga under årets sluttamp. Men gissar att man räknar honom som 6/7:e inför nästa år.
Rasmus får gärna komma tillbaka! Men vill han vara ett den andre 6/7:e?
Om Jonsson räknas in på åtta och Younan får fullfölja kontraktet är min gissning att Rasmus stannar i NA. Bara om Jonsson lånas ut kan alla tre få plats. Tror inte man vill ha nio hemma.

JW:s läkningsprocess avvaktas så klart. Jag har svårt att ta till mig hans korta succé före skadan med tanke på resterande historik i klubben, men gissar att han inte är ute ur Abbotts lek ännu, så klart beroende på vad som händer med alla andra backar. Jag bölar kanske inte igen om han kommer sist in, men det förutsätter att Abbots förnyat med Gagné och fyllt på med två spetsbackar och förmodligen dessutom att Jonsson lånas ut och att Rasmus stannar i NA. Då blir JW kanske 6/7:a tillsammans med Younan?

Janne stannar väl knappast pga familjen och Finland? Han får nog ses som en relativt dyr lösning specifikt för att rädda stoppa vårt defensiva läckage denna säsong. Ska dock erkänna att jag gillar finnen skarpt och ska man ha en spelare av den karaktären så varför då gå över ån efter vatten om man kan undvika det? Det kan väl vara bra med en riktig polis på sex! Och nu har vi ju äntligen en rejäl back som kan städa bestämt med bra placering, avvägningar pondus utan att behöva reta sig till (Marshall) eller fumla/feltajma sig till (Almen) utvisningar i parti och minut. Vi kanske trots allt borde satsa på en riktigt bra definsiv bp-kung?

Alens lilla strimma hopp att få stanna står nog till om han konsekvent lyckas ta inspiration av Jannes enkelhet under resten av säsongen för att kunna vara ett alternativ till just Janne och sätter lite fräs med uppspelen. Tillåt mig tvivla. Samtidigt bör han hitta rätt med fler skott likt JW gjorde ett slag. Tillåt mig tvivla igen. Dessutom ska som sagt Gagné-förlängning och två spetsvärvningar då kommit in samtidigt som ungdomarna krånglar. Jag är skeptisk och har alltid tyckt att även denna Bibic varit lite väl klumpig i kropp och tanke även om han inte har riktigt lika grava problem som sin bror.

Fast jag tror det enda som är säkert är att det inte blir som man tror och att Abbotts säkert bjuder på överraskningar!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180115 kl 19:23

Håller med i det stora hela. JW vill jag inte förlänga med. Finns inte många platser att fylla på med och han är för dyr för att spela sjundepjäs. Janne har lika många svagheter som styrkor. Han ligger rätt, spelar enkelt och delar ut fina bröstvärmare men är samtidigt sjukt seg och blir rundad och ifrånåkt i tid och otid och gör 0 poäng framåt. Jag förväntar mig att dagens backar ska kunna producera någorlunda i poängväg, defensiva som offensiva. Funkar inte att ha backar som Alen och Jalasvaara som uträttar noll framåt och är koner i egen zon. Utvecklingen går mot rappa tvåvägsbackar som bidrar i bägge delarna. Mao hellre en "Schira" eller "Högström" till istället för Jalasvaara.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180115 kl 19:29

Nu när det stormar i Karlskrona, tror ni att han Guter är nåt å ha? Eller någon annan typ Joel Kellman, Emil Larsson. Den som skulle kanske passa bäst in i Abbotts spelsystem är Filip Cruseman i t ex tredje eller fjärde kedjan.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180115 kl 19:44

Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180115 kl 20:14

[quote=
Huruvida det verkligen är ruter nog i Hansson kanske Chris har en relativt god bild av? Eller var de inte samtidigt en period nyligen i HV?[/quote]

Hansson är ung, fegar inte ur en säsong i AHL och har som sagt spelat med Abbott i HV.
Snittade 0,5 poäng i sin debutsäsong i SHL som 21-åring.

Nu är inte RBK vad Hv71 var då men med den statsen har spelare hyllats som frälsare i detta forumet tidigare.

Att Hansson inte skulle vara tillräckligt bra eller intressant som en offensiv kraft i RBK, dessutom med sin historia som röglespelare samt med Masken och några andra utbytta som befäl på skutan, ser jag som märkligt.

Nu känner inte jag Niklas men det är för mig en kittlande tanke att spela Abbotthockey med en stor del kvalitativa hemvändare som tex Hansson, Sjögren, Lilja och Zaar som fullt rimliga.
Hansson, Zaar och Lilja från samma J20-trupp, bara en sådan sak.

Och några orimliga som Martinsson, Zäta och Lindholm. :)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180115 kl 22:45

Och säsongen efter tokfloppade han och förpassades till läktaren, skeppades till AHL och ser ut att floppa även där. Han må vara bättre än Alen och JW men det är inte den typen av värvningar som gör att Rögle lyfter i tabellen och det är jag övertygad om att Chris vet. Vi har redan hyggliga breddbackar, förläng med Gagné och hitta två spjutspetsar. Det är vad som krävs om backsidan ska bli bättre.
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 180115 kl 23:12

Kul med lite fokus på nästa säsong. Noterar att denna tråd andas optimism inför att vi fortfarande spelar i SHL nästa säsong. Med all rätt med tanke på lagets utveckling under senaste tiden, jag är dock personligen långt ifrån lugn ännu. Hoppas vi ska klara oss undan kval och om det blir ser vi ut att ha ett lag som ska stå sig bra men ändå inget som är säkert. Hur är det med de spelare som är under kontrakt som Brithen, Schira med flera som vi absolut vill behålla. De har väl SHL klausuler och även om de skulle vilja bli kvar vid en degradering skulle vi väl knappast ha råd. Jag menar bara att hur kul det än är att se framåt så är fortfarande verkligheten att vi ligger på kvalplats just nu. Därför ser jag det som mer relevant om det finns någon tro på att vi kommer försöka stärka truppen innan fönstret stänger? Kanske fel tråd för den frågan men jag ställer den ändå.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180116 kl 10:25

Tror ingen här egentligen är lugn ännu GV4L utan för min del känns det mer som en lättnad att spelet äntligen verklar ha släppt och att Abbotts har fått in sina direktiv - för hur som helst är det ju till största delen samma trupp som Eldebrink hade i höstas som nu äntligen börjar nå upp till den kapacitet som den borde haft.

Visst kan det forfarande bli kval och jag hävdar fortfarande som jag gjort länge att nycklarna till att undvika kvalspel ligger i de inbördes mötena med bottenkollegerna - torsdagens match kommer att sätta tonen där. Men även om vi skulle få en dipp ooch det ändå blir kvalspel så finns det inget HA lag med den kvalitet på laget som rögle visat upp på sistone.

Vilket HA lag matchat Kolppanen och Pogge i mål? Inget är i närheten av en sådan uppsättning.

Trycket på hovet mot AIK till exempel, visst kan det vara svår men vad är då inte Lindab? Plus att vi skulle ha hemmafördel.

Leksand? Får de möta Mora så kan de nog ta sig upp, möter de oss så ska de vara chanslösa trots att media drar på om "folkets lag" och allt annat skit.

Sen Abbotts tog över är jag inte så värst bekymrad längre, spelet ser bra ut för det mesta och både högsta och lägsta nivån hart höjts markant.

Så jag sticker ut hakan och säger att RBK spelar i SHL säsongen 2018-2019 med 99% säkerhet. Med eller utan kval.

Den säsongen så ska vi på allvar ta "nästa steg"
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180116 kl 13:17

GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180116 kl 14:49

GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180116 kl 14:51

captain - Du är för insnöad på "egna spelare". Egna spelare är fel om de inte hållet måttet och Hansson är ingen värvning som Rögle ska sträva efter. Sjögren och Lilja fine, men ingen Hansson. Chris var lagkapten när Hansson sattes på läktaren så du kan ju föreställa dig om hur han ser på honom. Inte minst nu när han går trögt i AHL också. Med Gagné och Hansson har vi för många oetablerade och ospetsiga backar på kontrakt.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 180116 kl 15:30

Samuel Jonsson,Ted Brithén, Ludvig och Lucas Elvenes , Melker Karlsson är väl spelare som antagligen kommer vara i truppen till nästa år. Och då räknar jag bort Danne och F. Karlsson, men lägger till en junior. Sen måste man väl säga att Zaar har väl lite öron för vad som händer och vi kanske kan plocka hem honom. Sen då även Sjögren som många vill och tror kommer komma hem.
Min fråga är nu då, hur många egna spelare ska vi egentligen ha med i truppen för att vi fortfarande ska kunna klassa oss som ett lag med egna produkter. Räcker det med en eller ska vi alltid ligga på en sådant här snitt på 5-7 st? Tror personligen att vi kan med ro värva spelare efter deras förmåga att spela puck, Sen ska hjärtat till laget varar något som få talanger att vilja stanna eller komma tillbaka till klubben. Men det är inte något klubben skall få indirekt emot sig. att välja en lite sämre spelare eller betala lite för mycket för att en spelare tillhör trakten är inte den rätta vägen.

Sen litet orosmoln gällande egna produkter.. när tar vi fram en riktigt bra målvakt? kolla Brynäs som spottar ut talanger. Och rögle har, som vi vet, svårt att värva målvakter. Nu finns det ju lite talang i form av Max Lundgren, men där har vi några år kvar..
Henrik

Inläggav Henrik » 180116 kl 15:53

Lugna kan vi så klart ännu ej vara, även om KHK sjunker som en sten. Därav fullt fokus på 6p denna vecka! Först finns bara att köra över vår andra livlina, som tillsynes kan ha skjutit sig rejält i foten genom att sparka Karlin. Skit i Mora! Nu gäller det att vinna till varje pris på torsdag hemma och ge dem en rejäl puff mot botten! Med en andra allt tydligare livlina bakom sig är jag sedan helt säker på att Cam, med tanke på hur svart han såg ut i ögonen på den senaste presskonferensen, verkligen vill se början till ett betydligt rejälare och bestämdare bortaspel i 60 minuter mot Örebro på lördag! Då löser RBK en sista avgörande knut man kan ta med sig in i de sista 14 omgångarna, samtidigt som man på allvar greppat sin tredje livboj, fått viss trygghet och arbetsro. En match i taget. Men allt handlar just nu om att vinna dessa matcher! Löser man dem talar faktiskt allt för att Örebro och Mora får göra upp om vem som ska följa med KHK ner i det räliga kvalspelet.

Hoppas och tror faktiskt på 6p denna vecka. Och kan det bli så så tror jag man professionellt och fokuserat kan "stänga säsongen" på ett effektivt och relativt kontrollerat sätt under resterande 14 omgångar. Då tror jag att man i nästa vecka på allvar kan börja fokusera allt mer på att bygga inför nästa säsong. Först då är kanske Gagné och Ryfors benägna att skriva på? I värsta fall är de redan förlorade, vilket förmodligen Hedberg är. Personligen vill jag nu också behålla Lerg. Post-Eldebrink-eran har övertygat mig. Signa nu! Trycket kan kanske också öka ytterligare på Aaltonen att lämna efter 6p? Tror Rensfeldt är nästintill lika körd som Sylle hos Abbotts, med rätta, men sliter säsongen ut i fjärde. Perfetto, Widing och Collberg är nog de som tydligast forfarande en chans till nytt kontrakt, enligt mig också med rätta. Däremot kanske Connolly håller på att skaffa sig ett brutet avtal? Kan jag som sagt också tycka vore rätt. Matson och Sandin är klara, delvis pga sina kontrakt men också pga karaktär och pris, precis som givna Brithén och Lucas, oavsett vad vi tycker. Finns det sportsligt utrymme för att i tryggt ingenmansland under slutet av säsongen testa juniorer som Melvin Karlsson, Zarwell m.fl, inte minst för att få en tydligare bild av om de kan vara något att spara på för framtiden, något att kontraktera men låna ut till HA, så förutsätter jag att man är smart nog att göra det. Det är tidigt än och här är så klart många namn ännu osäkra faktorer men hoppas och tror att forwardsidan kan ta ungefär följande form. Och då menar jag bara att om Abbotts skriver med dem och tror på dem så är jag också beredd att göra det:

1: NY, NY, NY/Zaar
2: Lerg, Ryfors/Brithén, Lucas
3: Lilja/ny, Ryfors/Brithén, Widing/Collberg/ny
4: Sandin, Karlsson/Ludvig, Matson
+ 13:e Karlsson/Ludvig, 14:e junisar samt några ytterligare på utlån som för framtiden, skadeförsäkring och konkurrens.

Bland backarna håller jag helt med Mike! I dagsläget ska vi nog egentligen bara räkna in Schira och Youds som säkra. Hoppas inte heller man behåller Alen eller förlänger med JW eller Janne. Viktigt också att Younan hittar tillbaka, att man lånar ut Jonsson och förlänger med Gagné. Sandin får gärna återkomma, men bara om han i värsta fall kan tampas med Younan om 6:e och 7:e plats. Två spetsbackar behöver under alla förhållande in. Håller med om att Janne bör vara för begränsad för att räknas som en av dem, även om finnen är en personlig favorit som jag inte vill räkna ut riktigt än. Och det finnas så klart rörligare dylika. Men i så fall får vi nog leta i NHL. Säger bara att det kan vara svårt att finna Jannes ypperligt väl avvägda tuffhet och säkerhet kombinerad, för i de bitarna hållar han hög klass, med bra fart och offensiv. Det är nog ofta svårt för ett lag som RBK i hierarkin att fånga de där kompletta tvåvägsbackarna. Men absolut, jag tar nog också helst två Schira till. Och därmed sagt att jag tror det är kört för Alen. Han har visserligen kontrakt, men tror att han måste sköta sig exemplariskt resten av säsongen om han ska undvika samma öde som sin bror. Personligen blev jag nästan knäckt när Masken fyllde på med JW inför denna säsong. Då vore det konstigt om jag i grunden ändrat mig kring honom nu även om jag så klart bara gläder mig åt den remarkabla uppryckning han gjort under Cam. Personligen hoppas jag man inte ger JW nytt. Jag hoppas och tror att Abbotts ännu inte gett några som helst garantier till JW, men tror också att man likt Masken har ett visst avvaktande intresse, mot bakgrund av prestationerna just under Abbotts, (för det är ju faktiskt de som är relevanta för dem) och inte JW:s samlade historia i RBK (som jag är drabbad av), beroende på skadans läkning och hur det går med truppbygget i övrigt. Enkelt uttryckt är där nästan oöverskådligt många bitar att lägga i backpusslet. Jag hoppas man lyckas börja i rätt ände med Gagné och därefter hitta ytterligare två Schira. Därefter hoppas jag att Sandin vill vara med och att Younan inger förtroende samt att utrymme skapas för fler junisar.

Schira x 3 (2 nya spetsar), Youds, Gagné, Sandin, Younan + nästa års junisar som åttonde, Jonsson på utlån (förhoppningsvis långsiktigt på tillväxt men också som eventuell skadereserv)

Målvaktsfrågan är helt öppen. Gissar att man är tillfreds med Kruse som andrekeeper. Låt gå för det även om jag skulle önska en lite mindre simmande och sprattlande variant. Men ung som han är bör han kunna lära sig. Ville o Pogge gör det bra och får slåss om kontraktsförslaget inför kommande säsong ett tag till. Finns all anledning att ännu låta bli att välja och hålla liv i kampen. Hittills verkar båda kunna hålla som förstamålvakter och jag är absolut öppen för båda. Kanske väljer man tydligare längre fram? Om de är beredda att stanna och vem man i så fall väljer hoppas jag blir tydligt så snart som möjligt efter avslutad säsong, förhoppningsvis på basis av succé. Förstemålvaktsposten är en mycket lämplig hörnsten att börja sitt bygge med. Kanske blir aldrig prestationerna, snarare utvecklingspotentialen avgörande? Man kan t.ex inte förvänta sig av Pogge att vid 32 års ålder lära sig få upp plockhandsken snabbt nog (många siktar konsekvent där på hans uppenbara svaghet). Däremot kanske Wännström ser större utvecklingsmöjligheter i den 26-årige Ville, ett fantastiskt råämne beträffande tävlingsinstinkt, attityd och reflexer, som är ambitiös och svältfödd på tränarhjälp och därför kanske är lättare att slipa i kanterna , göra mindre "Kruse-lik" och därmed kanske vara extra lämplig för att dra Kruse stilmässigt och tekniskt åt ett liknande håll?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180116 kl 20:56

GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180116 kl 21:25

Jag ser hellre Gagné än Hansson, även om de gör lika många poäng.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180116 kl 21:35

Henrik, intressanta tankar kring målvakterna.

Vi kan inte lägga två feta löner på Kolppanen och Pogge (tror jag?) så man måste välja en av dem och ha Kruse som back up.

Ålderskillnaden är 6 år till Kolppanens fördel men det ger ju också en fara i att han vill söka lyckan - läs pengar - någon annanstans framöver medan Pogge vid 32 och småbarn vill kanske ha en fast punkt några år framöver?

Sen är jag tveksam till att Wennström är killen som kan lyfta en målvakt, alldeles för många har varit här som inte precis har överpresterat med Wennna som målvaktscoach. Tror vi måste uppgardera den posten.

Jag tror ju att Kolppanen kan bli en "Jarmo Myllys" för oss med rätt coaching och uppbackning men just nu som det ser ut så är kanske Pogge det bästa valet?

De verkar ju också trivas bra med varandra och drömmen hade ju varit båda två där de står 3-4 matcher på rad och sedan byter av varnadra med full support som det har sett ut de senaste matcherna. Men det handlar ju om degen...
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180116 kl 21:40

GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180116 kl 21:45

Henrik - Bra resonerat. Vi är överens gällande det mesta. JW var rätt risig även under Cam i början och kostade oss flera matcher på egen hand, ni minns väl när vi skrek efter hans avgång i samma veva som Fairchild skeppades? Att han på slutet presterat mer normalt under 5 matcher är inget som övertygar mig. Han stod samtidigt för några grova indianare - passningar rakt i slottet till motståndare och kalasräddningar av Pogge/Kruse.

Farang - Rögle bör satsa på en utpräglad förstamålvakt och en bra backup som inte heter Kruse. Jag tror inte på det här med att låta två "förstemålvakter" dela på ansvaret. Det blir dessutom dyrt och inte särskilt kostnadseffektivt. Vad gäller målvakter ska man absolut inte gambla. Pogge/Kolppanen har säsongen ut på sig att visa att de ska stanna och satsas på. Hade jag varit tvungen att ta ett beslut idag så hade jag valt att inte gå vidare med nån av dem, för känslan är att de är osäkra kort. Det krävs en succe i vår för en av dem för att de ska vara med i snacket.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180116 kl 21:57, redigerad totalt 1 gång.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180116 kl 21:49

Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180116 kl 22:00

GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180116 kl 22:04

Gagné är bra. Hansson är sådär. Hade vi inte haft Younan, Jonsson och Alen på kontrakt så hade jag kunnat tänka mig Hansson i tredje backpar.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180116 kl 22:41

GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180116 kl 23:04

För att vi då (med Hansson och Gagné) har 8 backar på kontrakt och med den backsidan kommer man aldrig att lyfta i tabellen. Rögle behöver förstärka med två spetsbackar i Schira-klassen. Vi har redan breddbackarna när vi förlängt med Gagné. Rögle ska ge fan i att slösa pengar på chansningar/floppar. Det är lite därför vi ligger där vi ligger idag.

En backsida värdigt ett bottenlag:

Gagné - Schira
Younan - Youds
Rasmus - Hansson
Reserver: Alen, Jonsson

Play In:

Spetsback1 - Spetsback2
Gagné - Schira
Rasmus - Youds
Reserver: Younan, Jonsson

EP-värvningar? Gulligt. Med EP-värvningar antar jag att du menar backar med bra stats? Nej, det är nog bäst att vi gör som Masken gjorde och värvar hit chansningar som floppar så in i helv.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180117 kl 09:11

Du bara drömmer ju.
Som vanligt har du svårt att se verkligheten som den är.

Vad exakt får dig att tro att RBK ska kunna värva två "spetsbackar".
Och vad är en spetsback?

Spetsback1 - Spetsback2
Gagné - Schira
Rasmus - Youds
Reserver: Younan, Jonsson

Leker med tanken att RBK kör på denna idiotiska taktik. Var är dessa backarna efter nästa säsong?
Jag gissar på att alla är borta pga dålig leverans eller dragit vidare till något annat pga "jag har bara X år på mig att tjäna det riktigt stora pengarna".

Stommen är då: Johnsson

Smart? Tveksamt...

Återgå till "Röglespelare"