Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 15:00

Timrå har 12 forwards och 6 backar där jag känner att jag inte skulle vilja ha en enda. Möjligen Olofsson då som framtidsman. De kommer ha ett sunkigt lag.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 15:42

Välkommen Zaar!
Grymnir
Kontakt:

Inläggav Grymnir » 180426 kl 15:45

Om det är så att Zaar är klar för Rögle så är det härligt. Litar på HD och dess Rögle bevakning. Nu går väl Mupparna i söder bärsärk om det här stämmer.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 15:46

Titanus88 skrev:Spelare presenteras på Rögles facebooksida inom 5 dagar. Bekräftat till 110%
Kanske kanske till och med två.
Sjöa lär väl vara den ena?

Bekräftat.

Återigen är jag ute 5 timmar innan all annan media och twitter :-)

Varsågoda mina vänner :-)

Jag skrev det 10.59. Fick höra det 09.00 och HD.se fick reda på det för en timme sedan.

Grymnir. Det stämmer nog då det är 110% att Rögle kommer att presentera två spelare inom 5 dagar. Man har gjort vissa beställningar som indikerar detta ;-)
Flood

Inläggav Flood » 180426 kl 15:48

Grymnir skrev:Om det är så att Zaar är klar för Rögle så är det härligt. Litar på HD och dess Rögle bevakning. Nu går väl Mupparna i söder bärsärk om det här stämmer.

Ehhh va? Eftersom dom ville bli av med honom så lär de ju snarare andas ut.
Men jag tror det kan bli bra. Skönt att få en en rightare också.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 15:52

GrönvitaMike skrev:På tal om Zaar. Har en källa som är säker på att han hamnar hos oss.
Bra skit ;-)

Cred till Titanus också, som var rätt ute med Carl P och även i detta fall Zaar & Sjöa.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 15:54

Forwardsbesättningen ser ruggigt bra ut. Precis som målvakterna. Skulle man värva 1 toppcenter till som GVM och Abbot säger + en ruggigt bra forward till så är det riktigt jävla vasst.
Vad säger du GVM om vi dessutom lyckas få hit 2 jävla bra backar :-) :-) :-) Då kan detta bli bra va??

För övrigt angående Younan, tror ni inte han hade kunnat göra sig en plats i typ Mora eller Timrå?
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180426 kl 15:55

Vill inte höra ett enda jävla ord om att du älskar Rögle eller ens något åt det hållet överhuvudtaget, stå då för att du är en egoist som fullständigt skiter i Rögle och Rögles fans, ha ryggrad att stå för ditt beteende iallafall Judas!
qp

Inläggav qp » 180426 kl 16:01

Younan till Västerås
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 16:03

Medan Timrå presenterar Blomberg och Palmberg så presenterar vi Sjögren och Zaar.

Titanus - Jadå. Forwardssidan kommer bli stark. Vad gäller backarna så räknar jag med en ersättare av klass för Rasmus Sandin eftersom Chris har höga tankar om honom. I slutändan tror jag på två nya backar av klass.

Macke hahahhahaa hur kommer du reagera när Zaar nätar mot svinen i derbyt?
Flood

Inläggav Flood » 180426 kl 16:05

Flood skrev:
Grymnir skrev:Om det är så att Zaar är klar för Rögle så är det härligt. Litar på HD och dess Rögle bevakning. Nu går väl Mupparna i söder bärsärk om det här stämmer.

Ehhh va? Eftersom dom ville bli av med honom så lär de ju snarare andas ut.
Men jag tror det kan bli bra. Skönt att få in en rightare också.
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180426 kl 16:08

GrönvitaMike skrev:Medan Timrå presenterar Blomberg och Palmberg så presenterar vi Sjögren och Zaar.

Titanus - Jadå. Forwardssidan kommer bli stark. Vad gäller backarna så räknar jag med en ersättare av klass för Rasmus Sandin eftersom Chris har höga tankar om honom. I slutändan tror jag på två nya backar av klass.

Macke hahahhahaa hur kommer du reagera när Zaar nätar mot svinen i derbyt?

Enkelt, om Zaar gör 10 mål kommer jag applådera honom 0 ggr, om han gör 20 mål kommer jag applådera 0 ggr. Jag är ingen principlös popcornsupporter, Judas kan dra åt helvete!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180426 kl 16:12

Zaar har all potential att ta över som vass avslutare efter Lerg med sitt fina skott. En av de bättre från den kullen i Rögle/Jonstorp. Abbotts har full koll på kapaciteten sedan tiden i Luleå, vi får tillbaka en hemvändare TILL tillsammans med Sjöa så den pissiga trenden är bruten, vilket även borde öppna upp för Everberg senare? Försämrar inte oddset i alla fall. Tror han kan nå höga Lulåehöjder igen nu när han är hemma där han hör hemma!

Och så Younan på det. Bra.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 16:17

Macke - Jag är inte heller popcornsupporter men jag förstår samtidigt varför han gjorde valet när vi hade en oseriös ledning med Masken och Eldebrink i spetsen. Han ville bo i Skåne och då fanns inga andra alternativ.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 16:27

Ska filma din reaktion på stå när Tzaaren nätar. Kan se framför mig när vi gör mål och Macke har fullt upp med att lista ut vem som har gjort målet innan han kan vråla ut sin glädje haha
Användarvisningsbild
ÖrkelljungaGrabben2

Inläggav ÖrkelljungaGrabben2 » 180426 kl 16:31

Tack för infon även denna gång Titanus! Detta ökar chanserna betydligt för spelare a’la Everberg osv.

Blir riktigt taggad på nästa säsong, och gillar positiviteten från de flesta härinne ;)

GVM tror du att det blir en transatlantisk back? Den europeiska och i synnerhet svenska marknaden känns plockad tyvärr.
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180426 kl 16:32

GrönvitaMike skrev:Ska filma din reaktion på stå när Tzaaren nätar i derbyt, gör inte bort dig hehe
Kan se framför mig när vi gör mål och Macke har fullt upp med att lista ut vem som har gjort målet innan han kan vråla ut sin glädje haha

Stackaren ville bo i Skåne, blir lite svårt att pendla från Skåne till NHL sedan som ju är målet.....
Han får givetvis göra precis vad han vill, dock har givetvis beteende sina konsekvenser. Sålänge han erkänner att han är en egoist som fullständigt skiter i fans och vilket lag han spelar för så är han ju iallafall ärlig, men om jag hör honom säga något om hur mycket han älskar Rögle kommer jag spy rakt ut!

Nog för att jag har sämre syn än önskvärt men kommer nog ha bra koll på Judas och se om han hänger baljor eller ej.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 16:41

Lasse Mauritzon har i samband med Chris Abbot och vissa andra beslutat att offentliggörandet av vissa spelare samt spelare man avslutar med måste ske i en viss ordning.

Det verkar dock HD fullständigt strunta i, vilket dom gör rätt i då det är deras jobb.

Däremot så har HD varit på efterkälken med spelare man klippt med (Både Younan nu men även alla andra spelare Rögle avslutat samarbetet med har Rögle offentliggjort före) Jag är väldigt nyfiken på vad strategin är och hur man väljer att presentera spelare. Sjöa är ju uppenbart men vissa andra.

Kom på sen att Sjöas serie är slut på fredag så att han skulle vara den ena värvningen som presenteras på Rögles facebooksida är nu logiskt.

Oj Brynäs plockade Eriksson. Fan vad bra silly dom gör.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 16:57

Macke.E skrev:
GrönvitaMike skrev:Ska filma din reaktion på stå när Tzaaren nätar i derbyt, gör inte bort dig hehe
Kan se framför mig när vi gör mål och Macke har fullt upp med att lista ut vem som har gjort målet innan han kan vråla ut sin glädje haha

Stackaren ville bo i Skåne, blir lite svårt att pendla från Skåne till NHL sedan som ju är målet.....
Han får givetvis göra precis vad han vill, dock har givetvis beteende sina konsekvenser. Sålänge han erkänner att han är en egoist som fullständigt skiter i fans och vilket lag han spelar för så är han ju iallafall ärlig, men om jag hör honom säga något om hur mycket han älskar Rögle kommer jag spy rakt ut!

Nog för att jag har sämre syn än önskvärt men kommer nog ha bra koll på Judas och se om han hänger baljor eller ej.
– Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt hur Rögle jobbar just nu. När jag träffade Rögle var inte ens Eldebrink (Anders, huvudtränare) där. Jag tyckte att det kändes lite sådär, det var inte klart vart de ville som klubb. Det känns som att Malmö har en tydligare linje om hur de vill utveckla spelare och vart de vill.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180426 kl 17:07

Jag tror både Frölunda och Växjö hade en tydligare linje om hur de ville utveckla spelare och vart de ville vid den tidpunkten. Dessa klubbar var bara 30 - 40 minuter längre bort från Jonstorp jämfört med Malmö (om man nu älskar Rögle).
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180426 kl 17:09

GrönvitaMike skrev:
Macke.E skrev:

– Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt hur Rögle jobbar just nu. När jag träffade Rögle var inte ens Eldebrink (Anders, huvudtränare) där. Jag tyckte att det kändes lite sådär, det var inte klart vart de ville som klubb. Det känns som att Malmö har en tydligare linje om hur de vill utveckla spelare och vart de vill.

Poängen är att man väljer INTE Rödlökarna OAVSETT. Om så Masken hade sketit mitt framför honom på skrivbordet vid deras träff, kanske inte helt normalt men det en del vill ha sagt e...... hade han haft nån respekt för fansen och sin grönvita historik hade han inte valt Percys gäng. Och läser man något i pressen som Macke skriver är det patetiskt på högsta nivå.

Nu hoppas jag att jag slipper skriva om detta på länge.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 17:12

Någonstans är detta ett diskussionsforum och det innebär att man skall kunna vara oense om man håller en god ton och tilltalar varandra med respekt. Det är knappast positivt med en ryggdunkarklubb där man håller med varandra i allt. Med det sagt så får väl jag gå emot strömmen. Zaar är en riktigt bra spelare, han fick inte ut sitt bästa i Malmö och jag tror att "hemmamiljön" i kombination med dom hårt arbetande bröderna Abbot kommer att få honom att landa på jorden och prestera sitt yttersta. Men. Den andra aspekten överväger för mig personligen, det är en sak att välja bort Rögle och spela i MIF, men att sen komma tillbaka - inte för att du själv vill utan för att MIF ratade dig. Det känns åtminstone för mig som ett patetiskt val. Hade Zaar själv önskat att komma till Rögle och inte blivit utsparkad och delvis förnedrad i media är det en sak. Jag tycker han har samlat på sig för många minus på kontot. Övergången till MIF var en, det exceptionellt magstarka firandet mot oss i derbyt var ett annat och avslutningsvis så tycker jag han har uttalat sig märkligt i media. Ni som var på bortaderbyt (det sista mot MIF nere i malmö) såg hur han tände till varenda jävla gång på våra spelare vid sargen under klacken i nästan någon form av avsky. Nej, detta stödjer jag personligen inte. En fantastisk spelare som lär leverera 35 poäng plus men detta är moraliskt förkastligt och urvattnar det sista lilla "hatet" som fanns mellan oss och MIF. PS: Jag håller inlägget på en bra nivå och förväntar mig varesej raderat inlägg eller personangrepp.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 17:46

Har nu sett reprisen på Zaars mål i derbyt och han sträcker bara upp händerna i luften. På er låter det som att han firade som aldrig förr.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180426 kl 17:52

Mygel skrev:Jag tror både Frölunda och Växjö hade en tydligare linje om hur de ville utveckla spelare och vart de ville vid den tidpunkten. Dessa klubbar var bara 30 - 40 minuter längre bort från Jonstorp jämfört med Malmö (om man nu älskar Rögle).

Ville de ha honom DÅ? Har det framgått någonstans.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 17:55

Mygel skrev:Jag tror både Frölunda och Växjö hade en tydligare linje om hur de ville utveckla spelare och vart de ville vid den tidpunkten. Dessa klubbar var bara 30 - 40 minuter längre bort från Jonstorp jämfört med Malmö (om man nu älskar Rögle).

Första gången jag håller med dig om något :-)

Dock så får vi ta i beaktning att Malmö kanske bjöd på bättre tilltugg, ryktet säger att det i Arenan (Malmös) serverades såväl Wienerbröd som Kanelbullar (Pågen) medan det i Växjö bara var rulltårta.
I Frölunda serverades det både negerbollar och gifflar men dom sköt tydligen bort sig genom att välkomskomitén bestod utav bara 2 ledare plus huvudtränaren.
Sportchefen kunde inte närvara & således föll lotten naturligt på MIF.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 18:13

Timrå värvar Falk från Djurgården. Brunkare som gjorde hela 8p. Nu har de 13 forwards där de största namnen är Rensfeldt och Guter. Har jag missat att de har signat Masken eller vad fan pysslar de med?!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180426 kl 18:16

Maverick skrev:

Nej. Men vi kan nog utgå från att samtliga lag i SHL var intresserade av en spelare som Zaar när han återvände hem. Jag är relativt säker på att han hade flera alternativ än Rögle och Malmö förra året.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 18:27

GrönvitaMike skrev:Timrå värvar Falk från Djurgården. Brunkare som gjorde hela 8p. Nu har de 13 forwards där de största namnen är Rensfeldt och Guter. Har jag missat att de har signat Masken eller vad fan pysslar de med?!

Det kan inte finnas en chans i hela helvetet att Timrå inte blir en jumbo utan motstycke. Ibland kan sådanahär lag slå väl ut, underdogs liksom som ingen tror på, en massa ratade spelare som nu får chansen att få en sammansvetsad grupp där alla jobbar för varandra.
MEN detta lag som Timrå har består av många individualister och i synnerhet spelare som är fullkomligt svaga mentalt och när det går dåligt mest åker runt och hänger läpp (kolla bara dom två dom plockade av oss).
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180426 kl 18:58

Där frös helvetet över Mygel, vi är eniga om något :)
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180426 kl 19:03

Mygel skrev:
Maverick skrev:

Nej. Men vi kan nog utgå från att samtliga lag i SHL var intresserade av en spelare som Zaar när han återvände hem. Jag är relativt säker på att han hade flera alternativ än Rögle och Malmö förra året.

Ok, utgår från att du inte vet alltså.

Återgå till "Röglespelare"