Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Oi!

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Oi! » 180310 kl 17:40

Låt oss säg så här istället. Han hinter inte alltid med men för det mesta gör han bra ifrån sig. Jag gillar också honom och håller mer Rappakalja. Kan förstå Mike med men han är absolut inget rundningsmärke.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180310 kl 17:50

Helvete också, Widing kommer med största sannolikhet inte bli kvar i Rögle. Detsamma gäller Sylwander. More or less bekräftat nu vad det gäller dessa två.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180310 kl 18:14

Titanus88 skrev:Helvete också, Widing kommer med största sannolikhet inte bli kvar i Rögle. Detsamma gäller Sylwander. More or less bekräftat nu vad det gäller dessa två.
Helt rätt. Vi behöver dem inte nästa säsong.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180310 kl 18:23

Mike: vilka behöver vi då i Rögle nästa år inklusive nyförvärven.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180310 kl 19:08

Jalasvaara är inte bara hård fysiskt har även ett psyke av hårdaste stål. Sådant gillar jag. Hoppas han stannar.

Synd att Widing om om Widing lämnar. Mycket synd!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180310 kl 19:12

Han är också jävligt trubbig och långsam och drar på sig onödiga utvisningar för att han inte hänger med. Jag både tror och hoppas att Janne lämnar. Man kan hitta den tuffheten utan att offra farten och offensiven.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180310 kl 19:28

Professorn skrev:Mike: vilka behöver vi då i Rögle nästa år inklusive nyförvärven.

Antagligen Viktor Amnér... I någon jävla klubb ska han ju blomma ut för han är välscoutad av expertisen.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180310 kl 19:32

GrönvitaMike skrev:Han är också jävligt trubbig och långsam och drar på sig onödiga utvisningar för att han inte hänger med. Jag både tror och hoppas att Janne lämnar. Man kan hitta den tuffheten utan att offra farten och offensiven.

12 utvisningsminuter för en back på 25 matcher är inte mycket tycker jag. 6 stycken 2 minutare.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180310 kl 19:50

Flying Farang: nej tack inte sånt smäck eller glas lirare som Klasen.
grower

Inläggav grower » 180310 kl 21:18

Carl Persson? Från Kristianstad, är ju nästan hemmapåg. KHK kan knappast klara sig kvar i år igen?
Han bör ju ha en exit om de missar SHL?
henkus78

Inläggav henkus78 » 180310 kl 21:21

grower skrev:Carl Persson? Från Kristianstad, är ju nästan hemmapåg. KHK kan knappast klara sig kvar i år igen?

Han och Kellman hade varit mumma. De hade inte varit så dyra heller. Den kjedjan med komarek håller hög shl klass.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180310 kl 23:02

henkus78 skrev:
grower skrev:Carl Persson? Från Kristianstad, är ju nästan hemmapåg. KHK kan knappast klara sig kvar i år igen?

Han och Kellman hade varit mumma. De hade inte varit så dyra heller. Den kjedjan med komarek håller hög shl klass.
Kellman har 2 säsonger kvar med KHK så han vore väldigt dyr att köpa loss om de inte åker ur.
Flood

Inläggav Flood » 180311 kl 02:33

Att döma av Ross svar i Roger Bengtssons eftersnack så kommer han inte vara kvar i sin roll nästa säsong.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180311 kl 08:13

Tolkar det också som att Ross inte är kvar nästa säsong och att Widing ännu inte har erbjudits något nytt kontrakt.

Det uppstår ju vakanser inom J-lagen för att GP lämnar så en sådan som Hansson kanske kan få en plats där? Beror lite på hur den nya organisationen ser ut i verkligheten.

Nu i veckan vill jag se lite förlängningar!
Oledha

Inläggav Oledha » 180311 kl 09:35

Jag satt i soffan och satte ihop forward linorna för säsong 18-19. Klokrent!

A. Petersson - M. Sjögren - T. Matson

C. Bengtsson - T. Brithén - S. Collberg

B. Lerg - L. Bristedt - O. Liss

Lud Elvenes - J. Connolly - Luc Elvenes

S. Ryfors - F. Karlsson - L. Sandin
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180311 kl 10:27

Collberg, Karlsson, kommer med stor sannolikhet inte spela i Rögle nästa. Connolly högst osäker.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 180311 kl 10:38

Oledha skrev:Jag satt i soffan och satte ihop forward linorna för säsong 18-19. Klokrent!

A. Petersson - M. Sjögren - T. Matson

C. Bengtsson - T. Brithén - S. Collberg

B. Lerg - L. Bristedt - O. Liss

Lud Elvenes - J. Connolly - Luc Elvenes

S. Ryfors - F. Karlsson - L. Sandin

Tror Brisedt är tänkt som ytterforward, enligt Madhawk iallafall.

Lerg - Sjögren - NY

Bengtsson - Brithén - Liss

Elvenes - Connolly (Eller ny center om man bryter med honom) - Elvenes

Bristedt - Ryfors - Matson/Sandin

Vi kan konstatera att det kommer bli trångt om forwards platserna. Speciellt om Chris har för avsikt att värva 1-2 forwards utöver Bristedt/Sjögren/Bengtsson.

Kan vi ställa upp med ett lag med t.ex Matson - Ryfors - Sandin som fjärdelina, så kommer vi ha ett rätt farligt lag.

Sen om Bristedt/Bengtsson är bättre än väntat så har vi ett riktigt vasst och brett forwardsutbud.

Borde nog få in vars en riktig spjutspets bredvid Sjögren och Brithén utöver Bristedt och Bengtsson, då ser det riktigt bra ut!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180311 kl 11:27

När det gäller Perfetto så tycker jag att han är en utmärkt center mellan Elvenesarna och tror faktiskt inte alls han är speciellt dyr - tror även att Perfetto passar perfekt i Abbotts filosofi.

Kruxet är att vi sitter med Connolly på ett dyrt kontrakt, vi kan säkret dumpa honom i någon annan klubb men vi måste räkna med att betala minst 50% av lönen för en spelare som inte är i klubben längre. Så jag tror nog det är bäst att han stannar.

Det kan också vara bra att inte blåsa varenda spänn innan serien så att vi har en buffert om skador skulle uppstå - vi har ju fått värva de senaste två säsongerna under seriens gång och bara för att det ser bättre ut inför nästa så kan ju saker och ting skita sig ändå och då är det ju bra att inte ha tömt kassan helt.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180311 kl 12:38

Jag skulle säga att philip karlsson är en bättre center än perfetto. Karlsson är en lojal spelare som har mer att visa. Visst skrala poäng men dock under kaoset innan cam. Perfetto har inte uträttat mycket mer på 25 matcher i medvind och större roll och förtroende.

Om vi har sjöa brithen ryfors och karlsson ser det helt ok ut. Alltså sjöa in och connolly ut. Om vi startar med bättre backbesättning och ytterforwards tycker jag att min centeruppsättning duger. Kan tänka mig elvenes-karlsson-elvenes.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180311 kl 13:55

Håller med om Karlsson men dock tror jag inte han kommer få lyftet innan han gjort en typ elvenes resa i ha.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180311 kl 14:55

Karlsson trodde jag en del på inför denna men tycker att han har halkat ur sin utvecklingskurva. Har fått chansen men inte tagit den. Det enda som talar för honom är att han är en egen produkt och att han inte riktigt fick testas fullt ut i Abbothockeyn. Hade jag varit i Karlssons (och Rögles) skor hade jag velat spela så mkt som möjligt och det kommer han inte få göra i Rögle, hade satsat på en säsong i typ Oskarshamn. Kontrakt och utlåning?

Det är lätt att gå och bli förälskad i den trupp som i slutändan lyckades med en jäkla resa, men samtidigt, det är en ärvd trupp från en sportchef som inte levererade, så jag både hoppas och tror att Abbott tar chansen och rensar ur ordentligt (vilket än så länge inte är fallet på backsidan).
eLiten

Inläggav eLiten » 180311 kl 16:00

Elvenes Karlsson Elvenes
Det är en kedja som kanske kunde ge motståndare bekymmer. Bröderna vet vi har ett fint samarbete, men även Filip och Ludvig är väl typ bästa vänner..
Sånt ska icke förringas, Sylle på billigare kontrakt och utlånad tycker jag låter vettigt..
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180311 kl 16:38

eLiten skrev:Sylle på billigare kontrakt och utlånad tycker jag låter vettigt..
Förklara gärna varför man skulle signa och låna ut Sylle? Ser du en utvecklingspotential? ;-)

Demon-Willaume skrev:Jag skulle säga att Filip Karlsson är en bättre center än Perfetto. Karlsson är en lojal spelare som har mer att visa.
Perfetto har sett bättre ut än Karlsson i år. Du nämner att Karlsson är lojal men lojaliteten är en av Perfettos styrkor. Maken till lojalare och offervillig spelare får man leta efter. Han är snabbare än Karlsson, åker mer skridskor, kämpar mer och jag skulle nog säga att han har bättre klubbteknik också. Karlsson har dock potential och jag tror att han skulle kunna utvecklas och få ut mer än han visat hittills. Karlssons vara eller icke vara beror lite på vilka andra rollspelare som signas. Till skillnad från Sylle kan jag tänka mig Karlsson i en roll i fjärde.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180311 kl 16:43

Ingen idé egentligen att jämföra ens eftersom Karlsson är fortfarande 20 bast, han KAN ju utvecklas, kan blomma ut, kan bli något.

Sylwander blir 26 i höst och har väl i ärlighetens namn inte visat någonting värt att nämna hittills.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180311 kl 19:22

GrönvitaMike skrev:
eLiten skrev:Sylle på billigare kontrakt och utlånad tycker jag låter vettigt..
Förklara gärna varför man skulle signa och låna ut Sylle? Ser du en utvecklingspotential? ;-)

Demon-Willaume skrev:Jag skulle säga att Filip Karlsson är en bättre center än Perfetto. Karlsson är en lojal spelare som har mer att visa.
Perfetto har sett bättre ut än Karlsson i år. Du nämner att Karlsson är lojal men lojaliteten är en av Perfettos styrkor. Maken till lojalare och offervillig spelare får man leta efter. Han är snabbare än Karlsson, åker mer skridskor, kämpar mer och jag skulle nog säga att han har bättre klubbteknik också. Karlsson har dock potential och jag tror att han skulle kunna utvecklas och få ut mer än han visat hittills. Karlssons vara eller icke vara beror lite på vilka andra rollspelare som signas. Till skillnad från Sylle kan jag tänka mig Karlsson i en roll i fjärde.

Det är inte rättvist att jämföra Karlsson under eldebrinks tid med perfetto under cam. Det är väldigt skilda världar och även skillnad på förtroende och speltid.

Synd vi inte kan jämföra dom rättvist. Jag kan nog tycka det är onödigt med en transatlant i 4e när vi kan få in grannens grabb. Ludvig, philip och Donald Santesson hade magisk kemi i juniorlagen. Jag tror på Karlsson och är övertygad om att han duger för 3e eller 4e.
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Inläggav Rögle Martin » 180311 kl 20:15

Antar att du syftar på Erik. Donald Santesson har inte spelat här sedan 1989 ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180311 kl 20:29

Återstår att se om Abbotts tror på Filip. Jag tror mycket hänger på hur karaktären uppfattas och litar på Abbotts omdöme. Men Karlsson har i år haft otur och borde ha mer i sig än han hann med att visa upp, under "fel ledning" i år. I princip hela laget underpresterade tillsammans före Abbotts. Dessutom bör Karlsson fortfarande ha en stor utvecklingspotential. Får han chansen är det dock verkligen upp till bevis nästa säsong och han måste då våga släppa loss, spela ut, bli lite tuffare och modigare, konkret bidra och även producera en del. Ett billigt ettårskontrakt må alltså vara hänt enligt min mening. Han bör egentligen kunna vara ett minst lika gott alternativ som Ryfors. Dvs 3e, 4e eller 5e center. Han kan dessutom användas på en kant. Och som sagt, varför inte hellre välja en hemmason framför någon som Perfetto? Det skulle väl knappast vara ett risktagande? Inget ont Perfetto, men tycker trots hans förtjänster inte att han är något man absolut har behov av. Tycker heller inte vi ska inte ha onödigt många transatlanter, definitivt inte längre ned i hierarkin. Förutom att vi då i onödan blir för mycket av en främlingslegion bör det generellt vara dyrare. Skulle i dagsläget kanske dock ännu hellre bytt ut Connolly mot Karlsson, med tanke på vad man får per krona av den lille amerikanen samt att vi ändå får den ultimata förstärkningen på centersidan iom Sjögren? I gengäld kan man lägga mer flis på spetsback, två spetsiga yttrar och en kanonmålvakt. Många avvägningar återstår, men inte ens Abbotts förstår jag om de skulle förlänga med Sylle. Inte det största klubbhjärtat och hemmaförankringen i världen bör rädda honom kvar. Det vore för mig helt orimligt. Vi ska först och främst ha dugliga spelare vi tror på. Sylle är tyvärr inte en sådan i min bok. Det blir en spännande silly!
Henrik

Inläggav Henrik » 180311 kl 20:42

Tycker dessutom att man ska ha i åtanke att Perfetto är ett år äldre än Sylle. Båda dessa herrar borde peaka typ nu. Karlsson är 96:a! Samma årskull som Ludvig Elvenes, en kille han spelat massor med och som många av oss nu tycker det är ganska givet att ge ett kontrakt. Karlsson skulle redan ha tjänstgjort i HA, men har istället fått SHL-rutin i relativa mängder. Det skulle kännas lite försmädligt att ha haft ett sådant tålamod med honom bara för att släppa honom nu när han faktiskt borde ha goda möjligheter att hålla måttet. Tror dessutom att Cam kan göra underverk med dessa unga killar. Skulle det inte gå att lösa Connolly så önskar jag mig Karlsson utöver honom, Sjögren, Brithén och Ryfors. Blir någon av dem bänkad för länge, låna ut ett tag. Tror det lutar åt en bredare trupp, minst fem hela kedjor, med tanke på erfarenheten av skador samt eventuella begränsningar av möjligheten att låna ut till HA.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180311 kl 21:03

Karlsson bör man förlänga med, om man sedan lånar ut honom till ha är upp till någon annan att bestämma. Skulle man få ut samma effekt utav en utlåning som man fick utav Elvenes, så löna gärna ut Karlsson. Han är en Rögleprodukt och dessutom kan han lira center eller på kanten.Connolly tycker jag är väldigt osynlig för den pengen han tjänar, Karlsson tror jag kan göra hans jobb lika bra.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180311 kl 21:50

Trodde faktiskt att det redan inom dom första 24 timmarna skulle levereras lite nyheter med någon enstaka förlängning eller avsked. Konstigt nog nada än.
Chris och Cam ska sitta med ett 10-tal spelare nu imorgon och en vecka framåt, räknar med lite besked då.

Återgå till "Röglespelare"