| Författare |
Meddelande |
|
moddo
|
Riktigt bra skrivit måste jag säga!
Ingen dålig söndagsångest man ligger inne med nu.
Gäller bara o överleva kvällen
|
| 100411 kl 19:24 |
|
 |
|
Citizen
|
Jaha.. då var det allsvenskan igen. Vad kan man säga... Laget slet idag, man gjorde verkligen allt. Tyvärr räckte det inte denna gången heller. Rögle faller på det som varit problemet större delen av säsongen, målskyttet. Många frågade sig i början av säsongen "Vem ska göra målen?" Nu när vi summerar vet vi att frågan var befogad. Rogers chansningar har inte gått hem, det såg vi tidigt men inget gjordes. Tränarbytet skedde på tok för sent. Och som lök på laxen har Stoffe underpresterat kraftigt när han som mest behövdes. Rögle har haft sin tid i elitserien, synd att den kastades bort så lättvindigt. Hoppas det inte dröjer till 2020 innan vi går upp igen...
|
| 100411 kl 19:26 |
|
 |
|
ogilthorpe
|
Räknar med en låååååång kö till Arbetsförmedlingen.
Inte ens slå ett bakrusigt SSK i det här läget. Det är sorgligt.
|
| 100411 kl 19:32 |
|
 |
|
Rögle Martin
|
jaha, så var Rögles hemsida nerlagd också...
|
| 100411 kl 19:33 |
|
 |
|
wsx
|
Dom har redan fått börja dra ner på kostnaderna och först ut var hemsidan 
|
| 100411 kl 19:35 |
|
 |
|
Canizares
|
Det som är jobbigast är att styrelsen & co aldrig fattade vad som krävdes för att spela i Es.
*Underskattning av Es.
* Snålhet
* Inkompetens
= 3 nyckelfaktorer till degraderingen.
Rögle BK, laget som tog sin es plats och spolade ner den på toaletten... 
|
| 100411 kl 19:43 |
|
 |
|
Demon-Willaume
|
Samtidigt som många, även jag, är besvikna över resultatet den här säsongen, och börjar kräva saker och ting till höger och vänster så är det alltid ett lag som kommer att vara sämst i ES och så har det alltid varit. Vi har själv suttit och sagt att det inte är så stor skillnad mellan ES och AS, och det ligger nog fan något i det. Förra året var det SSK som kom sist i serien och vad jag minns så tog dom än färre poäng än vad vi gjorde denna säsongen, och inte fan var dom ett våldtaget lag som styrdes av inkompetenta ledare som bara hade som mål att sänka klubben.
Kolla på Modos dekadens sedan de stod som SM-guldvinnare. Färjestads epok är över och de kan lika gärna spela i ks nästa år.
Detta är inget försvarstal men det kan faktiskt finnas något mellanting mellan succé och fiasko. Rögle försökte att med små medel och lite tur hanka sig fram som den småförening man faktiskt ändå är och det har varit många bitar som slagit snett. Var det inte något med fysträningen. Till slut har spelarna tappat orken och det går inte att ladda om. Jag menar att det inte bara är inkompetens för vi har haft en jävla massa otur också.
Men visst skall det avkrävas en hel del svar på varför det gått som det har.
|
| 100411 kl 20:27 |
|
 |
|
sinner
|
Otur my ass! Vi är inte bättre än så här...Lagets skakade självförtroende efter Gunnar gick inte att fixa på så kort tid..Vi får se vilka som blir kvar i truppen..Hoppas att Pelle & Co blir kvar som tränare..nu blir vi tvungna till å använda våra juniorer då vi inte har råd med några "stjärnor"...Granak är borta redan det vet vi..Amar kan packa sina väskor och Scandella för den delen också..Vi får be till gudarna att Hjalmarsson och Kempe och Sjöa stannar kvar..Everberg och Brithèn också..ellen nån av dom..och bygga laget därefter..bara att slicka sina sår och börja om från början..Ledningen om de sitter kvar vill säga har lärt sig en bra läxa och det är att det går inte att snåla när det gäller spelareköp..chansvärvningar som Abbots lyckas man med typ en gång av 100..tror inte att man ska skylla allt för mycket på Roger Hansson då han köpte spelare efter avsatt budget..Nu får vi hoppas att Gunnar inte tar över juniorverksamhet för då lär väll talangfulla forwards att skolas om till backar och kreativa spelare a la Kempe kommer att sitta på bänken eller så söker dom sig till nån annan klubb..framför allt så måste någonting göras så att det ska bli attraktivt att spela för Rögle och att spelarna vill hit om än i allsvenskan och inte tvärt om som fallet har varit nu i flera säsonger..Trots stor besvikelse så kommer jag definitivt att vara där när nästa säsong börjar och hejar på min kära RBK..
|
| 100411 kl 22:05 |
|
 |
|
the_fairy
Blev medlem: 100322 kl 00:09 Inlägg: 163 Ort: Där Änglarna Bor ( Ängelholm )
|
vad jag har förstått på dom som känner dessa..så finns det en stor risk att kempe..hjalmar och sjöa försvinna tyvärr säger jag =(
|
| 100411 kl 22:23 |
|
 |
|
Citizen
|
the_fairy skrev: vad jag har förstått på dom som känner dessa..så finns det en stor risk att kempe..hjalmar och sjöa försvinna tyvärr säger jag =(
tipsaren, det behöver man inte ha insiderinformation för att lista ut. Sjöa kommer självklart att lämna. Kan inte tänka mig någon elitserieklubb som inte skulle vilja ha honom. Kempe o Hjalmarsson lär också lämna om kontraktet tillåter, vilket det säkert gör. Nä, det blir att signa upp gathen, jacke, starck, karmhag osv... Grymt bittert nu. Svårt att svälja det här. Vi är inte i elitserien längre. Det är över nu.
|
| 100411 kl 23:01 |
|
 |
|
the_fairy
Blev medlem: 100322 kl 00:09 Inlägg: 163 Ort: Där Änglarna Bor ( Ängelholm )
|
ja..och Nihlstorp är troligtvis på väg till malmö
|
| 100411 kl 23:19 |
|
 |
|
RoyalAIA
|
http://svtplay.se/v/1959507/dystra_miner_i_rogle
Det Sjöa säger i slutet ger mig en liten förhoppning att han kanske stannar kvar..
|
| 100411 kl 23:39 |
|
 |
|
Demon-Willaume
|
Ja man kan alltid tolka på olika sätt, men jag tyckte att det lät som att han försa sig. Det blir väl Linköping eller Luleå för honom med vad det lider.
|
| 100412 kl 00:41 |
|
 |
|
Abdul
|
Personligen tycker jag att Sjögren ska passa på att lämna skeppet.
Han har gjort väldigt mycket för RBK och har visat ett enormt hjärta och ledaregenskaper. Det är inte hans fel att vi trillade ur, så han behöver inte känna att han sviker. Jag är övertygad om att han spelar NHL om ett par år, om han inte är kvar och härvar i allsvenskan vill säga.
Hans utvecklingkurva går spikrakt upp. Blir han kvar, så riskerar han att stagnera, och bli en ny Calle Söderberg, som ingen tar på allvar.
Nej passa nu på att utvecklas och tjäna en hacka, därefter landslagsuppdrag. Sen blir det NHL. Det är du värd Sjögren.
Lycka till med fortsatt karriär.
|
| 100412 kl 07:59 |
|
 |
|
Kal-El
|
Abdul skrev: Personligen tycker jag att Sjögren ska passa på att lämna skeppet.
Han har gjort väldigt mycket för RBK och har visat ett enormt hjärta och ledaregenskaper. Det är inte hans fel att vi trillade ur, så han behöver inte känna att han sviker. Jag är övertygad om att han spelar NHL om ett par år, om han inte är kvar och härvar i allsvenskan vill säga.
Hans utvecklingkurva går spikrakt upp. Blir han kvar, så riskerar han att stagnera, och bli en ny Calle Söderberg, som ingen tar på allvar.
Nej passa nu på att utvecklas och tjäna en hacka, därefter landslagsuppdrag. Sen blir det NHL. Det är du värd Sjögren.
Lycka till med fortsatt karriär.
Håller med fullständigt, och när hackan är tjänad är han likt Kenny välkommen tillbaks!
|
| 100412 kl 13:14 |
|
 |
|
Balubas
|
Var det ett försök till en hjälpande hand från SSK's sida när man i sista eller nästsista straffen började trixa med pucken mellan benen för att totalmisslyckas och inte ens komma till avslut?
|
| 100412 kl 20:39 |
|
|