HD "Premium"

Här skriver vi om sådant som inte passar i kategorierna ovan men som ändå kan vara läsvärt för en Röglesupporter.
Användarvisningsbild
eleganten

Re: HD "Premium"

Inläggav eleganten » 170506 kl 17:02

Jag hade kunnat betala mycket mer än 99 kr för en djupbevakning + röglepodden och liknande. Mycket av vad de skriver kommer ut till allmän kännedom på ett eller annat sätt. Nog svårt att vara bred idag som sportredaktion. Det mesta HD gör kan man ju lika gärna få från swehockey.se och shl.se

Det är synd att spelare/ledare är så mediadisciplinerade. Jag hade annars gärna betalat Rögle direkt för riktigt närgången bevakning. Träningar som sänds med en obemannad kamera. Klipp från gym när de kör maxlyft på bänkpressen. Uppriktiga kommentarer från spelare efter varje träningspass. Info om uppställningar på träningar, PP-formationer osv. I en drömvärld hade jag betalat 500kr i månaden för något sånt. Mycket är väl svårt av olika anledningar, personlig integritet, taktiska skäl osv.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 170507 kl 14:11

Mygel skrev:
fidelis skrev:
Rimligtvis vore HD inrätta någon form av RBK-abonnemang där man betalar en mindre summa per månad för att låsa upp alla Rögle-artiklar. Det hade nog många Rögle-supportrar nappat på, tror jag.

Typ 99 kr?

Om man inte är så särskilt involverad i nordvästra Skåne utöver ishockeyn så tror jag inte man är så speciellt intresserad av att betala 99 kronor i månaden för att få läsa en text om Rögle om dagen, på sin höjd. Speciellt inte när det finns andra nyhetskanaler att vända sig till. HD gör ett bra jobb när det kommer till att bevaka Rögle, men inte så pass bra att den är värd 99 kronor per månad, oberoende av det övriga materialet i tidningen.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170507 kl 14:22

Så vad är ett rimligt pris för dig?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170507 kl 14:36

Tror kanske att en modell där konsumenten betalar per artikel, och kan välja vilken typ av artiklar man vill läsa, hade varit bättre.
Så gör ju mindre aktörer inom media, frilansande poddare osv.
Då hade HD sett vilken typ av artiklar folk är villiga att betala på och kan trycka ur sig den typen av texter om de behöver få upp intäkterna.
Om man ska följa en ekonomisk logik så tycker jag det är vägen att gå, från båda sidor. Då betalar man inte för saker man inte vill läsa, som fidelis är inne på.

Om det finns ett samhällsintresse av att även bevaka... Vejby IF osv, som folk kanske inte är redo att betala för, så kanske kommunen ska ge HD bidrag för det?
bjorkis73

Inläggav bjorkis73 » 170508 kl 11:54

Smsbetalning/Swish/kort för några kronor för att låsa upp enskilda artiklar för en begränsad tid. Låt oss säga 24h (eller kanske en högre avgift så får du den for life) borde tekniskt sett inte vara en omöjlighet.
Systemet skulle ju vara liknande det som tex iTunes använder när man väljer hyr alt köp film.

På så sätt får man vad man betalar för. Och upptäcker man att man kommer upp i de 99kr/mån abbonemanget kostar uppgraderar man.

Lite win/win, för de som inte vill ha allt kan plocka det de vill ha. Samtidigt som att tidningen får en slant för läsningen.
Henrik

Inläggav Henrik » 170508 kl 13:16

eleganten skrev:Jag hade kunnat betala mycket mer än 99 kr för en djupbevakning + röglepodden och liknande. Mycket av vad de skriver kommer ut till allmän kännedom på ett eller annat sätt. Nog svårt att vara bred idag som sportredaktion. Det mesta HD gör kan man ju lika gärna få från swehockey.se och shl.se

Det är synd att spelare/ledare är så mediadisciplinerade. Jag hade annars gärna betalat Rögle direkt för riktigt närgången bevakning. Träningar som sänds med en obemannad kamera. Klipp från gym när de kör maxlyft på bänkpressen. Uppriktiga kommentarer från spelare efter varje träningspass. Info om uppställningar på träningar, PP-formationer osv. I en drömvärld hade jag betalat 500kr i månaden för något sånt. Mycket är väl svårt av olika anledningar, personlig integritet, taktiska skäl osv.

Intressant! Droppa idén till RBK! Tror det bara är en tidsfråga innan vi får se ett elitlag köra en dylik realityshow för att tillfredställa och mjölka kärnan bland fansen.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 170510 kl 22:06

Mygel skrev:Så vad är ett rimligt pris för dig?

Det beror på hur unik och omfattande granskningen är. Som flera redan har konstaterat på forumet så går det att följa Rögle närapå bara genom att läsa här och på den officiella hemsidan. Hade det kostat 30 kronor att låsa upp Rögle-artiklarna på HD så hade jag betalat det, dels för att addera ytterligare en dimension till Rögle-bevakningen och dels för att stötta journalistiken. Men med tanke på vilka alternativ det finns som är gratis så tror jag inte att det är värt mer än så.

Om inte annat så kan det även vara ett sätt för HD att öka betalningsviljan bland nätanvändarna, och det är ju något som medier över hela västvärlden behöver göra.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 170720 kl 11:29

Det kan vara bra att ha i åtanke att artiklar som är publicerade på HD är copyright-skyddade och (egentligen) inte får återges i sin helhet här på forumet. Nu vet jag inte om HD själva bryr sig, men det kan oavsett vara värt att veta.

Med det sagt stoppar inget användare från att citera och sammanfatta artiklar!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170816 kl 12:01

Jaha, var kan man se träningsmatcherna från Köln nu när HD har svikit oss? Liverapportering? Vad snåla och tråkiga de är...Rögle är inte längre I allsvenskan så de borde höja ribban...
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170915 kl 12:51

Något som är surt är att de matcher HD sänt, Troja och KHK har kostat extra trots att man har premium. Lite snålt tycker jag.

Återgå till "Off Topic"