Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
HBG_Micke

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav HBG_Micke » 171113 kl 14:49

Berra skrev:Rensfeldt-Brithen-Hedberg känns intressant. Påminner lite om Rensfeldt-Liljewall-Cehlin kedjan! Hoppas Aaltonen trivs med connolly och widing. Han behöver få igång produktionen lite. Känns som en bra omgivning för honom!

Intressant, helt klart.
Hur ser de nykomponerade backparen ut?
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Inläggav Rögle Martin » 171113 kl 14:55

Enligt dagens träning: Schira-Younan, Gagne-Fairchild, Alen-Williamsson, Almen-Johnsson
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171113 kl 19:08

Rögle Martin skrev:Enligt dagens träning: Schira-Younan, Gagne-Fairchild, Alen-Williamsson, Almen-Johnsson

Tack! Almen utanför på 6 - ett steg i rätt riktning.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171113 kl 20:13

HBG_Micke skrev:
Rögle Martin skrev:Enligt dagens träning: Schira-Younan, Gagne-Fairchild, Alen-Williamsson, Almen-Johnsson

JW har -8 på färre spelade matcher så får hoppas JW steppar upp.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171113 kl 20:35

Det känns som att botten e nådd, för de kan väl inte bli sämre?

Come on Röööögle!
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171113 kl 20:57

henkus78 skrev:
HBG_Micke skrev:

JW har -8 på färre spelade matcher så får hoppas JW steppar upp.

Kan inte annat än att hålla med!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171114 kl 10:52

Ryfors till Oskarshamn. Bra för honom! Men vilket underbetyg att inte ge en av de mest intressanta utvecklingsspelarna större förtroende än så här.

Men grattis Oskarshamn och grattis Björn, ta med honom hem till nästa säsong bara :-)
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 171114 kl 12:18

ogilthorpe skrev:Ryfors till Oskarshamn. Bra för honom! Men vilket underbetyg att inte ge en av de mest intressanta utvecklingsspelarna större förtroende än så här.

Var osså min första tanke.
Henrik

Inläggav Henrik » 171114 kl 14:20

Oi! skrev:
ogilthorpe skrev:Ryfors till Oskarshamn. Bra för honom! Men vilket underbetyg att inte ge en av de mest intressanta utvecklingsspelarna större förtroende än så här.

Var osså min första tanke.

Mycket Glädjande för Ryfors! En stor utvecklingschans!

Men fick lite "vad var det jag sa-tanken". Man borde som sagt tagit det säkra före det osäkra och lånat ut honom från start i år, enligt plan ca 1 år som Lukas o Ludvig, för att som i normalfallet bevisa sig över tid i HA. Lätt att säga i efterhand, men jag sa det i förväg, inte alls givet att Ryfors skulle kunna bidra i SHL i år. Ifjol visade han endast en kortare period att han har SHL-potentialen och definitivt är något att satsa på, på sikt. Att han skulle ta nästa steg i år, bli en otvetydig tredjecenter eller bättre, med bra lägstanivå och hyfsad produktion, var uppenbarligen en för chansartad och överoptimistisk kalkyl. Bättre då att för säkerhets skull, eftersom man vet att Ryfors är något att satsa på, låta honom befästa sitt kunnande, nivå och självförtroende som Lukas E nu fått göra i HA - FÖRST! Jag skulle önska att RBK gör så, mer som regel än som undantag.

Glädjande att man nu verkar RBK nu med lite efterklokhet ändå förstå sitt eget och spelarnas bästa. Med facit i hand är det enkelt att se att även From och Karlsson borde fått den chansen, speciellt som klubben inte ens vågar spela in folk som Timothy Liljegren och Rasmus Sandin direkt i SHL. Yonans och Linus S är naturligtvis inga större ämnet, men i en helt annan utvecklingssits, framför allt mentalt, de har fått visa tydliga avtryck på seniornivå i HA vilket gett dem nödvändigt hår på bröstet! De utlånade man ännu har hopp med, men som kanske aldrig kommer upp till bevis eller lyckas leverera i HA, kanske t.ex Ludvig E? kanske tom Ryfors? ska släppas till marknaden i ett senare skede. Därav ska man alltid ha några sådana utlån på lut, som framtidsinvestering och långtidsskadereserv. Alla kan ju inte lyckas i praktiken bara för att de har potentialen. Så enkelt är tyvärr inte hockeylivet. Upp till bevis och leverera - är det som gäller!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171114 kl 15:42

Ryfors är ett unikt fall. Efter jul var han en av de tongivande spelarna och när vi hade fixat kontraktet trodde nog de flesta att Ryfors var tilltänkt som tredjecenter för kommande säsong. Sen hände något under försäsongen, fråga mig inte vad, och han har haft det kämpigt med att övht ta en plats. Jag tycker inte att han gör sig rättvisa i en brunkarroll i fjärde, så det är rätt att låna ut honom nu så att han får spela i en (kreativ) roll som passar honom. Men jag är väldigt förvånad över utvecklingen. Från att vara andrecenter och tongivande till att knappt ta en plats och lånas ut. Ryfors var en av dem man hoppades skulle ta stora kliv i år. Hade önskat lite mer tydlighet vad gäller utlåningen. I artikeln står det att han ska spela mot Tingsryd och AIK, sen då?

Som ett tack för Elvenes, Ryfors, Marshall och Olhaver förväntar jag mig att Oskarshamn lånar ut Björk till oss så fort de har spelat färdigt säsongen.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 171114 kl 16:21

Så här skulle "mina" kedjeformationer sett ut mot Mora:

Altonen-Brithén-Hedberg
Lerg-Conolly-Matson
Rensfelt-Karlsson-From
Sylvander-Ryfors--Sandin
Collberg
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171114 kl 20:25

Felpost
Senast redigerad av Demon-Willaume 171114 kl 20:28, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171114 kl 21:20

Vilka i det här laget kommer offra sig för klubben och göra allt för att hålla kvar oss? Hur i h-e ska det här lagbygget överleva mot ett hungrigt Timrå? Jag försöker hitta hörnpelarna, ledarna, pådrivarna men går bet. Hatar det.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171114 kl 21:25

ogilthorpe skrev:Vilka i det här laget kommer offra sig för klubben och göra allt för att hålla kvar oss? Hur i h-e ska det här lagbygget överleva mot ett hungrigt Timrå? Jag försöker hitta hörnpelarna, ledarna, pådrivarna men går bet. Hatar det.

INGA!! Skrämmande tanke...men sann!
Henrik

Inläggav Henrik » 171114 kl 21:32

HBG_Micke skrev:
ogilthorpe skrev:Vilka i det här laget kommer offra sig för klubben och göra allt för att hålla kvar oss? Hur i h-e ska det här lagbygget överleva mot ett hungrigt Timrå? Jag försöker hitta hörnpelarna, ledarna, pådrivarna men går bet. Hatar det.

INGA!! Skrämmande tanke...men sann!

Exakt! Väldigt läskig tanke just nu iaf. Vi får verkligen hoppas det blir bättre innan kvalet. ;-)
Spunk

Inläggav Spunk » 171114 kl 21:38

Tror inte det kommer accepteras att JMA, Hedberg, Lerg mfl kommer få vara så värdelösa som dom är just nu när CA kommer in som GM. Kravställningen kommer bli betydligt tuffare, hoppas på det iaf.
Berra

Inläggav Berra » 171114 kl 22:20

Enligt Hansson ska man ”hitta ett spel” och låta matchen komma till sig.....
Dipa

Inläggav Dipa » 171115 kl 00:07

Kom ner från Sthlm idag för att se mitt kära Rögle live. Halva matchen var jag engagerad och peppade laget till fullo. Därefter dog även jag, liksom majoriteten på läktaren redan gjort från start. Jag är mäkta imponerad av det driv som ändå finns i klacken efter en sådan match som ikväll.
Det är en så sorglig stämning i hallen överlag att jag tyvärr mår skit. Lider med oss fans, spelare och sponsorer. Hur vänder vi blad?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171115 kl 07:50

Med Hansson och ross vid rodret skulle kunna sätta mitt högerben och mina 2 armar att det inte kommer att bli en endaste poäng till under resten av säsongen!!!!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171115 kl 09:01

Jag skulle gärna vilja veta vilka snillena var som inte förstod att man var tvungen att ha en ny hc så fort uppehållet började för att ha några dagar att sätta prägel.
INKOMPETENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171115 kl 10:05

Jag förväntade mig förvisso inga underverk efter Eldebrinks hej då, men någon form av reaktion brukar man ändå kunna se i positiv riktning när NÅGON fått foten. Nu blev det raka motsatsen.

Så klart svårt att trolla fram en ny huvudtränare som man vill satsa långsiktigt på, med tanke på att det är mitt i säsong, men jag hade förväntat mig någon slags ny injektion i båset, typ Lilja och/eller Cam.

Jag tror fortfarande att säsongen kan räddas och att kval kan undvikas, men då måste det hända något mer.

Backsidan är SHL:s sämsta och det är bedrövligt uselt att man inte gjort någon förändring här med tanke på att det var felbyggt från dag ett! Schira riktigt bra, Younan intressant utvecklingskurva, Gagne kommer bli bra/bättre men övriga håller bara inte och det är på tok för lite att luta sig på EN "färdig" back i Schira, för ett som Rögle. In med en försteback och en Schira till. Dessutom, hur i helvete ska man få fason på försvaret med hjälp av två forna offensiva spelare? In med någon i tränarbåset som kan sitt försvarsarbete!!!!

Centersidan är för svag. Ted oförklarligt osynlig och trög och långt ifrån förstacenter i dagsläget. Connolly extremt anonym för att vara andracenter och övriga är inte ens lönt att kommentera. Jaga en riktig center tack!

Förstakedjan är ingen förstakedja. Man har inte hittat rätt på hela säsongen och det är ett underbetyg i sig, framför allt till Masken.

Utöver det så tycks det saknas uttalade ledare som kan få med sig stora delar av laget. Just nu är det mest one-man-shows från alla. En sådan som Hedberg som jag trodde skulle bli årets utropstecken, har helt halkat av banan och kör mest individuellt och många med honom gör samma sak. Man spelar fan inte som ett lag!

Konkurrens. Det är för många heliga kor. Vissa har spelat som röven själv under hela säsongen och ändå fått fortsatt speltid. Sjukt. Flödet av unga hungriga juniorer har helt och hållet fallerat. Och kan inte en talang som Ryfors få chansen i den här usla uppsättningen så kan jag förstå varför ingen annan får det heller.

Jag får väldigt mycket Iggulden-säsong-vibbar för den här säsongen. Ständigt kaos, usel backsida, felscoutade spelare, tränarbyte, och en jävla massa importer som underpresterar och inte gör ett skit för klubben. Från den säsongen finns det tre gemensamma nämnare i rostern: Sylwander, Brithen, Aaltonen. Vi vet alla hur den säsongen slutade och jag är livrädd att hamna i kval med ett lag som helt tycks sakna ett tryggt grundspel och allt vad jävlar anamma heter.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 171115 kl 11:40

Så jäkla pang på rödbetan av ogilthorpe att jag blir mörkrädd! Jag har tänkt många gånger på säsongen med iggulden och Aaltonen när jag ser årets inställning bland spelarna.

Ju mer jag tänker på gårdagens match ju mer övertygad är jag att sprickan mellan ledning och spelare är avgrundsdjup. Tänkta spetsspelare som t ex Hedberg valde hela tiden att bara spela för sig själv. Lag-hjälpande korta pass fanns inte på kartan utan det var bara att hålla pucken själv och försöka göra det svårast möjliga. Alla spelade för sig själv. Jag kan omöjligt tro att detta är order från Ross och RH. Många ”experter” ville ha bort Eldebrink. Jag tror inte någon hade i åtanke att då lyfta upp RH och Ross som alternativ. Ny tränarkonstellation måste in för att rädda denna snabbt sjunkande skuta.
Spunk

Inläggav Spunk » 171115 kl 13:15

Dags att göra lite förändringar i laget. Finns ingen lina som fungerat senaste matcherna. Hoppas på rejäla förändringar inför Örebromatchen. Tydligen slagsmål på träningen idag enligt HD. Ett grinigt och grisigt Rögle är vad jag hoppas få se imorgon.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171115 kl 14:33

Nu säger Wennström att "defensiven var bra, vi släpper till få målchanser under 60 min", "vi är nöjda med defensiven och strukturen i egen zon"
http://www.roglebk.se/artikel/folzaja12 ... bli-battre

Sluta trolla oss...
henkus78

Inläggav henkus78 » 171115 kl 15:22

GrönvitaMike skrev:Nu säger Wennström att "defensiven var bra, vi släpper till få målchanser under 60 min", "vi är nöjda med defensiven och strukturen i egen zon"

Sluta trolla oss...

Om man tycker rögles defensiv va bra så undrar man om det står rätt till i huvudet. Mora snurra upp våra backar på läktaren. BP nämner jag inte det är ett sorgebarn i sig. Hur kan man gå ut och säga att defensiven va bra? Jag blir bara förbannad av att höra sånt skit som inte stämmer. Det är därför vi ligger där vi ligger för man har inte högre krav än så tydligen. 1-6 Mot ett bra lag som Mora hemma, grattis!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171115 kl 16:34

henkus78 skrev:
GrönvitaMike skrev:Nu säger Wennström att "defensiven var bra, vi släpper till få målchanser under 60 min", "vi är nöjda med defensiven och strukturen i egen zon"

Sluta trolla oss...

Om man tycker rögles defensiv va bra så undrar man om det står rätt till i huvudet. Mora snurra upp våra backar på läktaren. BP nämner jag inte det är ett sorgebarn i sig. Hur kan man gå ut och säga att defensiven va bra? Jag blir bara förbannad av att höra sånt skit som inte stämmer. Det är därför vi ligger där vi ligger för man har inte högre krav än så tydligen. 1-6 Mot ett bra lag som Mora hemma, grattis!

Snälla, kom å hjäp mig att dö. Inkompetensen är total!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171115 kl 17:42

Det finns en del att jobba på i sättet man kommunicerar utåt. Har man blivit förnedrade och förlorat med 6-1 hemma kan man ALDRIG gå ut och säga att defensiven var bra. det blir en spottloska i ögonen på alla fans som faktiskt såg matchen och släpper man sex hemma mot ett bottengäng så, nja. Sådär va?

Samma när Hansson i periodpaus säger att det såg bra ut. Det blir ju lite halvmärkligt när publiken upplever något annat. Lite Kejsarens nya kläder. Visst, man kan internt vara nöjd med vissa delar, men är man det så bör man hålla det för sig själv efter en sådan här insats.

Eldebrink sågade spelare till höger och vänster, tränarna som är kvar verkar gå motsatt väg med skygglappar. Klart man ska fokusera på det positiva, men det finns ju ett mellanläge att välja. Tror det hade gjort mkt med en bättre kommunikation. Eller att inte säga något alls.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171115 kl 17:57

Sluta trolla oss...

Snacka om att spotta på oss supportrar, sponsorer & övriga med anknytning till klubben när man säger en sådan fullständigt idiotisk kommentar! Har inte Wennström lyckats flyga under radarn nu ett par säsonger och på något magiskt sätt kommit undan kritik? Vad exakt har han uträttat som gör Rögle till ett bättre lag? Ärkesopa är vad han är!!
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 171115 kl 18:33

Abbot kanske börjar jobbet med att sätta sig själv i båset...(alltså inte som spelare.)
Den galningen kanske kan få fart på vissa av primadonnorna
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171115 kl 18:39

Ramones skrev:Abbot kanske börjar jobbet med att sätta sig själv i båset...(alltså inte som spelare.)
Den galningen kanske kan få fart på vissa av primadonnorna

Hoppas innerligt!

Återgå till "Röglespelare"