Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav Flying Farang » 171207 kl 04:43

Blagh skrev:Hoppas finnen är välscoutad. Känner mig lite skeptisk när en kille som beskrivs som inte så snabb på rören, 33 år, klubblös samt de enda highlights på youtube är slagsmål. SHL är en betydligt snabbare liga än KHL. Hoppas jag har fel....

Rent spontant känns det som en liten chansning, gammal, inte snabb, klubblös sedan i våras och enligt de klipp man sett mest en "polis" så kan man få upp bilden av en aningen uppgraderad Kevin Marshall...

Men är han defensivt säker så är det en sådan spelare vi behöver, Fairchild har (hade?) offensiva kvalitéer men defensivt har han ju varit en katastrof i två säsonger så att skifta ut honom mot en mer defensivt säker pjäs känns nog riktigt.

Bara det nu inte tar 2 månader för honom att komma i spelform...
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 171207 kl 07:10

Om Almen är på väg bort så verkar det mer som att denna finne ska ersätta honom medan Youds i efterhand kan ses som Fairchilds ersättare.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 171207 kl 08:46

GrönvitaMike skrev:Hoppas att han har skött träningen bra under sommaren och hösten.

Exakt min tanke. Hur funkar det egentligen? Hyr man in killen i blindo eller kör han några ispass så man kan kolla flåset? Han måste väl uppfylla några krav!?
Pallar inte med en höna till som behöver tjugio matcher för att bli bekväm i kostymen.
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Inläggav Rögle Martin » 171207 kl 11:57

Frölunda och Djurgården jagar Rensfeldt enligt expressen.
Berra

Inläggav Berra » 171207 kl 12:02

Rögle Martin skrev:Frölunda och Djurgården jagar Rensfeldt enligt expressen.

Tror dock att sålänge vi klarar oss kvar, kommer Rensfeldt stanna! Vi har mycket större chans att få behålla spelare med CAM och Chris vid rodret, än vad vi hade haft med masken och elde.
Sky

Inläggav Sky » 171207 kl 12:44

Berra skrev:

Tror dock att sålänge vi klarar oss kvar, kommer Rensfeldt stanna! Vi har mycket större chans att få behålla spelare med CAM och Chris vid rodret, än vad vi hade haft med masken och elde.

Ska jag vara helt ärlig ser jag inte han som en förlust, eftersom jag har insett att han kanske inte passar Cams spelstil. riktigt slö på rören.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171207 kl 14:23

Vill inte ha Rensfeldt nästa säsong så de får gärna ta honom.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 171207 kl 15:54

Jag ser det som ett enormt tapp om vi skulle tappa rensfeldt, rensfeldt har alltid hållit en hög högstanivå. Dock är han inte så bra i sina svackor. Jag tror Cam kan få han att bli mer jämn och då blir han riktigt riktigt bra! I år har han fått byta mellan Forward och center och det tror jag är anledningen till att han inte fått riktig ro, sen är det nog också i samband med den dåliga starten. Men där var ju alla dåliga! ;-) jag tycker rensfeldt ska vara på kanten.

Rensa har ju snittat dessa säsonger i Rögle på 30 poäng per säsong så han får vi bara inte dumpa tycker jag.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171207 kl 16:14

Jag tycker att han är för långsam och trubbig för att kunna passa in i Abbott-hockeyn. Han blir trött relativt fort på isen och känns emellanåt som dåligt tränad, men det kanske hänger ihop med hans slöhet. Målet Brynäs gör är ganska talande där han har 10-15m till godo och blir ändå ifrånåkt. Spelsinnet är inte det bästa heller. Han kan komma i en 3 mot 1a och välja att skjuta i magplattan på målvakten. I år har han varit anonym i spelet och har -14, sämst i hela SHL. Han har slutat producera som center. Tidigare gjorde han åtminstone lite alibipoäng då och då och kunde böka i hörnorna. Rensfeldt är ett solklart nej och skulle behöva ett miljöombyte. Tycker att han påminner en hel del om Liljewall förra säsongen, långsamma yttrar som förpassas ner i hierarkin som centrar och tappar sin offensiv och blir överbetalda sett till roll och prestation. Försökte mig på en laguppställning häromdagen och glömde bort Rensfeldt helt. Säger väl det mesta.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171207 kl 16:37

Är inte heller någon Rensfelt fan. Håller med om hans tempo. Han är en lite bättre version av Liljewall som någon sa men dock med ett betydligt bättre skott. Inte tillräckligt tuff och saknar lite attityd för att bli en ledande spelare över en hel säsong tycker jag.

Hoppas dock han gör ett par kassar ikväll.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171207 kl 17:18

Janne Jalasvaara spelade u18 landslaget för Finland ihop med souras son. Från Kärpät precis som soura och Juhamatti. Lite långsökt koppling men ändå... :)
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171207 kl 21:00

Hade jag fått bestämma hade vi en gång för alla gjort oss av med :

* Sylwander.
* Kruse
* Jesper W.
* Bibic Almen.

Fairchild räknar jag redan med är borta men dessa ovan stjälper bra mycket mer än dom hjälper,

Almen Bibic definitivt borta från Rögle, har signat med en annan klubb lite efter matchen ikväll.

Ryktesvägar så fick jag först höra Leksand/Oskarshamn nu visar det sig att det verkar vara en annan elitserieklubb han hamnar i.

Grönvitamike - Vad säger du om detta, Linköping verkar plocka honom ?
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171207 kl 22:00

Sky skrev:
Berra skrev:

Ska jag vara helt ärlig ser jag inte han som en förlust, eftersom jag har insett att han kanske inte passar Cams spelstil. riktigt slö på rören.

Exakt! Riktigt jäkla slö är han! Seg & klumpig... nåt har hänt och det är inte positivt...
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171207 kl 22:01

GrönvitaMike skrev:Jag tycker att han är för långsam och trubbig för att kunna passa in i Abbott-hockeyn. Han blir trött relativt fort på isen och känns emellanåt som dåligt tränad, men det kanske hänger ihop med hans slöhet. Målet Brynäs gör är ganska talande där han har 10-15m till godo och blir ändå ifrånåkt. Spelsinnet är inte det bästa heller. Han kan komma i en 3 mot 1a och välja att skjuta i magplattan på målvakten. I år har han varit anonym i spelet och har -14, sämst i hela SHL. Han har slutat producera som center. Tidigare gjorde han åtminstone lite alibipoäng då och då och kunde böka i hörnorna. Rensfeldt är ett solklart nej och skulle behöva ett miljöombyte. Tycker att han påminner en hel del om Liljewall förra säsongen, långsamma yttrar som förpassas ner i hierarkin som centrar och tappar sin offensiv och blir överbetalda sett till roll och prestation. Försökte mig på en laguppställning häromdagen och glömde bort Rensfeldt helt. Säger väl det mesta.

Mkt bra sammanfattat!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171207 kl 22:06

Oj, Abbott efter Sylles totala misslyckande vid 3-1 läget i bp.

De va ord å inga visor. Tror det dröjer innan han får spela igen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171207 kl 22:20

Tuborg skrev:Oj, Abbott efter Sylles totala misslyckande vid 3-1 läget i bp.

Vad har jag missat?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171207 kl 22:24

Så Almen är så dålig att Linköping vill ha honom? :) Trodde att man skulle släppa JW före Almen, å andra sidan klubbar verkar inte slåss om hans signatur precis.
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 171207 kl 22:26

Om det stämmer att Almen klar för nu klubb är det ju positivt, särskilt om de tar över hela kostnaden. Jag håller med dig i mycket av ovan. Anser dock att Sylwander med sitt hjärta och kämpade håller i en 4:e. Kruse som backup ok då han e billig men då gäller det att ha en uttalad 1:a som står 9 av 10 matcher. Sen tycker jag förvisso att värvningen av Kruse e fel från början, hade hellre haft en stadig 2:a och en egen junior som 3:e. JW skulle aldrig varit här o måste bort. Almen måste bort och verkar ju då vara det.
Junis backarna gör så gott de kan men självklart räcker de inte till. Som jag ser det idag är anledningen att vi inte vinner att vi inte skapar tillräckligt mycket riktigt heta chanser och vi bränner de vi skapar. Men håller också med att trubbighten delvis kommer av för dåligt offensiva backar. Endast Schira, Youds, och till viss del Younan är med offensivt. Vi saknar Gagnes offensiv o kreativitet. Även Fairchild kunde bidra offensivt men är helt för att han ska bort. Är dock lite skeptiskt till Finnen det ryktats om då jag inte anser att det är den typen av back vi i första hand behöver. Säg att vi får in Gagne och målet är 6 backar som håller i SHL. Schira, Youds, Gagne, Younan, Alen(behåll istället för finnen) = 5 st. Vi behöver 1 till backa med tvåvägsegenskaper. Från och med nu måste Pogge vara uttalad 1:a. Synd om Kolpa som inte fått chansen men jag skulle bli förvånad om man inte försöker bli av med honom. Han är inte bättre en Pogge. Sen är det nog så att vi får hålla till godo på backsidan med Junisarna i 4:e par o minimal speltid. Ev. pengar som finns kvar måste läggas på en pålitlig sniper. Jag gillar Widing för hans sätt att spela men oj vad han bränner i år. Brithen gör en del riktigt bra men har ju inte i närheten den poängskörd man kunde förvänta. Aaltonen blandar och ger men allt för sällan. Hedberg likaså. Rensfeldt allt för långa svackor. Lerg allt bättre, liksom hela den kedjan. Ser gärna att vi behåller. From, Collberg stora besvikelser-lossnar aldrig. Ryfors har varit bra när han får speltid men borde flyttas upp i formationerna. Lucas grym sedan han kom tillbaka. Där kan vi snacka värde för pengarna både Lucas o Ryfors. Sandin o Sylle är ju trubbiga som fan men funkar som brunkare i en hårt jobbande 4:e.
Trots dagens förlust anser jag inte att det är helt kört att nå säker mark. Mora o KHK har tunnare trupper än oss och de har haft en del flyt med uddamålsvinster o sena kvitteringar. Jag tror inte de kommer ta mer poäng under andra halvan av serien än de gjort under den första. Rögle med en stabil Pogge som växer, en ny klassback o en vass sniper under Abbots ledning tror jag spelar in minst 40 p sista 26 omgångarna och det tror jag då räcker.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171207 kl 22:31

sinner skrev:Så Almen är så dålig att Linköping vill ha honom? :) Trodde att man skulle släppa JW före Almen, å andra sidan klubbar verkar inte slåss om hans signatur precis.
Nej han är så bra att han inte petar Bondesson, Jonsson och JW.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171207 kl 22:33

Därför drar han till en sämre klubb - LHC *host host...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171207 kl 22:35

sinner skrev:Därför drar han till en sämre klubb - LHC *host host...
För att han inte platsar i Rögle. Bondesson är tydligen bättre.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171207 kl 22:39

:)
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171207 kl 22:44

GrönvitaMike skrev:

Vad har jag missat?

Cam fick ett mindre utbrott i båset, svor och skrek av förtvivlan för att Sylvander gör det han gör bäst - missar bra lägen.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171207 kl 22:57

Titanus88 skrev:
GrönvitaMike skrev:

Vad har jag missat?

Cam fick ett mindre utbrott i båset, svor och skrek av förtvivlan för att Sylvander gör det han gör bäst - missar bra lägen.

Gott snack!! Hej då Sylle
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171208 kl 10:20

Man måste ändå gilla Abbotts resoluta inställning till spelare som inte anses tillföra något. Typ, ”jo, vi har ont om seniorbackar men du behöver ens inte byta om”. Markering big time.

Tycker man gör helrätt som dissar Fairchild och ev. Almen och kastar in juniorbackar i väntan på nyförvärv. Är övertygad om att Chris landar något inom en riktigt snar framtid. Skulle inte bli förvånad om det blir en till utöver finnen, med tanke på hur backsidan ser ut och tveksamheten kring Gagne.

Ang. Almen: ingen rök utan eld och jag har fått höra om rök på alldeles för många håll för att det inte ska ligga något alls i ryktet. LHC låter osannolikt, hade snarare gissat på LIF, men för all del, vill ”Cluben” ta honom så vassego. OM det ligger sanning i det är man ju nyfiken på hur det har gått till och hur tankarna går med brorsan?

Rögle - en klubb i förändring
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171208 kl 10:23

Titanus88 skrev:Cam fick ett mindre utbrott i båset, svor och skrek av förtvivlan för att Sylvander gör det han gör bäst - missar bra lägen.

Älskar den inställningen han visar i båset, engagemang, skalle.

Tycker dock man borde plocka in en defensiv hjärna i båset som framför allt kan styra upp BP, för det ser lika illa ut som tidigare. Vem som än ansvarar för BP den här säsongen ska absolut inte ha med det att göra.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171208 kl 13:21

Angående bröderna Bibic så tycker Alen att Rögle behandlar Almen dåligt. Det vet jag. Ja vet också att Almen nästa vecka inte kommer vara en Röglespelare.

Enligt en av HDs sportjournalister har Rögle signerat 1 back och den andra är väldigt nära. Båda kommer att vara spelklara mot Malmö den 19e december.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171208 kl 14:37

Titanus88 skrev:Angående bröderna Bibic så tycker Alen att Rögle behandlar Almen dåligt. Det vet jag. Ja vet också att Almen nästa vecka inte kommer vara en Röglespelare.

Enligt en av HDs sportjournalister har Rögle signerat 1 back och den andra är väldigt nära. Båda kommer att vara spelklara mot Malmö den 19e december.

Hoppas det stämmer med nyförvärven!

Vad gäller Bibics, förlängningen med båda var något av det mest märkliga som Masken gjorde. Trist om någon blivit dåligt behandlad, men å andra sidan är det väl aldrig whohooo! när man vill bli av med spelare/arbetstagare som inte levererar?
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 171208 kl 15:46

ogilthorpe skrev:
Titanus88 skrev:Cam fick ett mindre utbrott i båset, svor och skrek av förtvivlan för att Sylvander gör det han gör bäst - missar bra lägen.

Älskar den inställningen han visar i båset, engagemang, skalle.

Tycker dock man borde plocka in en defensiv hjärna i båset som framför allt kan styra upp BP, för det ser lika illa ut som tidigare. Vem som än ansvarar för BP den här säsongen ska absolut inte ha med det att göra.

Uppskattar också att en ny nivå krävs av spelarna, Danne blev bänkad efter att han missade att passa.
Sprider bra signaler om att vi skall prestera.
Där emot så tyckte jag inte att BP var så dåligt emot HV, målet som man släpper in är mer ett snipermål än ett dåligt BP spel.
HV blir stillastående mycket och passar bara runt för att sen komma till ett läge, helt stillastående, och genom ett bra skott blir det mål, kan inte belasta BP i stort för det målet. I tredje ska vi ju inte glömma att rögle hotade mer HV än va de gjorde i PP.
Sen kan man hävda att det som leder fram till BP är en dålig utvisning och att det är ett resultat av ett vi har ett sämre backspel än vad som kan förväntas.

Med de backar man har så håller man god takt och jag ser ett större problem i att Rögle inte kan göra mål i PP i tredje. mot HV hade man chansen, och mot SAIK. hade PP varit bättre sent i matcherna så hade vi varit bättre i tabellen nu.
Henrik

Inläggav Henrik » 171208 kl 17:12

Om Alen är sur pga brorsan är det kanske lika bra att också han ersätts, snarast? Hoppas verkligen Chris lyckas bli av med Cade, Almen och JW snarast, oavsett! Ok, att junisarna är lite tunna, men hellre fylla på med dem utöver Schira, Youds, Younan, en frisk Gagné och två bra nyförvärv.

Ge Pogge stort förtroende och trygghet, men ge även Ville chansen i 2-3 matcher kring jul. Sen får man se...

Gissar att man låter en fräsch Hedberg få spela med Ted och Lucas idag. Amerikanerna intakt. Widing med Ryfors och Aaltonen. Rensfeldt får centra From och Sandin i fjärde. Sylle blir x-tra och Collberg är indisponibel.

Återgå till "Röglespelare"