SHL 2017-2018

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Re: SHL 2017-2018

Inläggav Flying Farang » 180128 kl 15:44

Först gör miffona mål i numerärt underläge och tar ledningen mot Mora, sen drar det en i ribban innan Mora både kvitterar och tar ledningen, kådden...

Just nu håller vi dem efter oss på grund av fler gjorda mål...
henkus78

Inläggav henkus78 » 180128 kl 15:44

Chris Abott borde nog tagit in Akeson istället för Perfetto. Ett mål och en assist mot Miffona. Miffona blir jag inte klok på de förlorar sina matcher mot bottenkonkurenterna.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180128 kl 16:15

henkus78 skrev:Chris Abott borde nog tagit in Akeson istället för Perfetto. Ett mål och en assist mot Miffona. Miffona blir jag inte klok på de förlorar sina matcher mot bottenkonkurenterna.

Perfetto har 2+4 på 13 matcher och Akeson har 2+4 på 12 matcher så skillnaden är ju inte så stor. Akeson var dessutom den som bjöd Miffona på målet i numerärt under läge.

Det är en viss prisskillnad på dem också, Perfetto har jag sett en siffra på att han har 60 K i månaden och så billigt lirar inte Akeson för då hade vi haft honom innan Mora.

http://www.hockeysverige.se/uffe-bodin/ ... -se-i-shl/

De spelarna på den listan spelar inte i SHL för under 100 K
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180128 kl 17:04

Ingen bra helg för vår kära Bandyklubb. Mora ser ut at komma ikapp helt och hållet, och härnäst väntar en tuff match för oss mot Skellefteå. Blir vi jagande lag efter nästa omgång igen? Förtjänar inget annat med tanke på hur spelet har sett ut senaste två matcherna, tråkigt nog.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180128 kl 17:14

Malmös PP är ju för fan sämre än Rögles...

Får hoppas att Alsenfelt håller tätt, 3-1 till Mora och de passerar oss på målskillnad.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180128 kl 17:34

Malmö gör alltså 1 mål på Mora på 2 matcher + en förlägning.

Ofattbart. Dom sköt över 60 skott sammanlagt. Frilägen,stolpar,ribbor...Galet .
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180128 kl 17:37

Ja har lika lättläst PP som vårt. Men all heder till Moras täta försvar. Tycker Mora spelar bättre än både KHK och Örebro, så hoppet står mer till dessa två i det här läget, framför allt hemma har Mora det som behövs för överlevnad.

Men Mora har sjukt lite offensiv, så fan vet om det räcker ändå i långa loppet. Minst bra helg för oss helt klart.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180128 kl 18:04

Så det här hyllade topplaget från brofästet med alla sina stjärnor gör alltså 1 mål på 60 skott och plockar 1 av 6 möjliga poäng mot det näst sist placerade laget...

Men, vi får skylla oss själva, hade vi gjort något av vårt spelövertag mot KHK så hade vi legat 2 poäng före vid utjämnade matcher mot Mora.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180128 kl 18:14

Ja, nog är det en usel helg vi lägger till handlingarna för vår älskade Bandyklubb. Förhoppningsvis studsar vi tillbaka mot Skellefteå och kniper åtminstone poäng, lär väl ryka ur öronen på Abbottarna annars. Jag tycker nog ändå att vi är lite bättre än bottenkonkurrenterna, men jag är osäker om det räcker för att vi ska undvika kval. Karlskrona var hungrigare än oss igår och jag tycker det vinner de matcher. Framförallt i tredje så spelar de med ett betydligt starkare driv än oss, som mest verkade tro att målen skulle studsa in ett efter ett under matchens gång. Blir förhoppningsvis bättre när vi får slå ur underläge igen!

Mora för övrigt. Det finns inte mycket som känns SHL över de. Inte sagt att det är något dåligt, vem fan gillar inte en underdog liksom? Men den där arenan de lirar i stinker Division 1 och det verkar inte vara något vidare drag när de spelar. Skulle de kliva förbi oss och undvika kval så tror jag nog att det ändå blir en kortvarig sejour för de i SHL. Finns det utrymme för Mora att växa in i SHL-kostymen? Med tanke på vilka problem Karlskrona har så undrar man ju ..
Henrik

Inläggav Henrik » 180128 kl 19:54

;-) Tradigt att vi inte kunde få nån hjälp av våra lokalkonkurrenter. Fan va svagt av MÖFF! Hoppas de svinen bara går till play-in och förlorar i två raka, hemma i en halvtom arena!

12 omgångar kvar. Visst kanske man ibland önska att det bara tog slut. Men samtidigt kan vi lika gärna gilla läget och utmaningen. Annars känns det ju bara jobbigt. Speciellt som nerverna ska hållas på spänn över ett OS-uppehåll i väntan på de sju sista omgångarna. Oavsett känns det inte som speciellt lönt att spekulera i mer än en omgång i taget. Härnäst bör Mora få svårt borta mot Växjö. LHC är som alla topp-10-lag favoriter i Karlskrona. Närmast ligger kanske att vi halkar efter Örebro som säkert kan betvinga ett inte helt övertygande HV hemma. Oavsett bottenkonkurrenternas resultat känns det så klart absolut viktigast att vi själva kommer upp på banan på allvar igen. Jag förväntar mig ändringar i formationerna och en djävla krigarmentalitet för att försöka norpa poäng av SAIK.

Abbottarnas smekmånad är över nu. Blir spännande att se hur de och laget hanterar situationen framöver. Jag har fortfarande gott hopp om att vi ska kunna undvika kval. Skulle vi hamna i kval bör vi ha mycket goda chanser att klara av en matchserie på sju mot vilket HA-motstånd som helst. Men det ända jag är säker på nu är att hoppet är det sista som överger oss. Kämpa Rögle!

Beträffande Moras etableringschanser tror jag som Fidelis att det blir tufft i stil med KHK. Låt säga att de klarar sig kvar och Leksand går upp efter att ha petat ner KHK, då bör det ju faktiskt bli än svårare för dalalagen som åtminstone till del borde sno marknadsandelar av varandra. Eller fungerar det som med hamburgerkedjorna, att man drar nytta av varandra med sin grann-lokalisering? ;-) Örebro däremot är redan halvetablerat och ser ut att nu styra upp saker och ting för att löpa linan ut. Hoppas verkligen Rögle tar chansen att hänga på det tåget!

Och nu drar det ihop sig för handbolls-EM-final. Är egentligen inte så förtjust i det spelet. Men måste som Wikegård påpeka att dessa killar kastar sig in i varandras köttmurar utan skydd. Det gnälls sällan och ges nästan aldrig igen. Varför i hela friden måste hockeyspelare vara så oerhört pinsamma och försöka slåss så fort någon petar på dem? Har alltid tyckt det varit en töntig kultur i sporten. Och nu satte Jens MÖFF Olsson nytt pinsamhetsrekord när han blev förbannad på en ungdomsspelare som råkade köra på honom med isskrapan...halleda! Vilken fjant! :-)
qp

Inläggav qp » 180128 kl 20:39

Här ska inte snorungar köra på stora tuffa hockeystjärnor så de nästan ramlar och tro att de är något, då blir det rabalder! :-) :-) :-) Undrar vem som förlorade ansiktet mest??????? ;-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180128 kl 21:14

Henrik skrev:Och nu satte Jens MÖFF Olsson nytt pinsamhetsrekord när han blev förbannad på en ungdomsspelare som råkade köra på honom med isskrapan...halleda! Vilken fjant! :-)
Nästa gång du handlar kommer en 15-åring och sparkar undan benen på dig för att du dröjer för länge i kön, hoppas att du inte tappar ansiktet utan snällt går vidare.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180128 kl 23:17

GrönvitaMike skrev:
Henrik skrev:Och nu satte Jens MÖFF Olsson nytt pinsamhetsrekord när han blev förbannad på en ungdomsspelare som råkade köra på honom med isskrapan...halleda! Vilken fjant! :-)
Nästa gång du handlar kommer en 15-åring och sparkar undan benen på dig för att du dröjer för länge i kön, hoppas att du inte tappar ansiktet utan snällt går vidare.

Aldrig förstått den här grejen GVM med dig och MIF, du tokhyllar nästan alla deras spelare, du tokhyllar deras lag, du följer dom, du försvarar deras spelare,
Skit i just denna incident men jag har nog aldrig sett dig skriva en dålig sak om asen i söder.
Ibland får jag intrycket att efter RBK är mupparna ditt andra favoritlag.
Varför?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 00:24

Titanus88 skrev:Aldrig förstått den här grejen GVM med dig och MIF, du tokhyllar nästan alla deras spelare, du tokhyllar deras lag, du följer dom, du försvarar deras spelare,
Skit i just denna incident men jag har nog aldrig sett dig skriva en dålig sak om asen i söder.
Ibland får jag intrycket att efter RBK är mupparna ditt andra favoritlag.
Varför?
Jag skriver inte ut precis allt jag känner här på forumet. De jag skrivs med här kan nog gå i god för alla svordomar jag har levererat i helgen. Det är samtidigt förjävligt att vi ska behöva förlita oss på att svinen ska ta poäng av våra konkurrenter. Jag är trots det mest förbannad på Rögle för att de har hamnat i det här läget. Blir det inte lite patetiskt att fokusera på att hata MIF när vi är 24p efter i tabellen? Det skriker ju lillebrorskomplex om något. Rögle gör nog bäst i att gå om i tabellen för att man ska kunna stå upp för hatet.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 00:29

Alla är väl olika, jag personligen hatar MIF & MFF oavsett om vi är 50 poäng före dom eller 50 poäng efter dom oavsett serie och sport.
Jag föraktar Malmö på alla plan :D

Jag är jävligt rädd att Mora slår Växjö, gör dom det kan dom hamna i ett jävla stim och rada upp ett par raka vinster.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 00:38

Jag hatar också MIF men nu när de inte är nära i tabellen så är man mer likgiltig och hatar konkurrenterna Mora och KHK desto mer.
Henrik

Inläggav Henrik » 180129 kl 00:41

Skulle aldrig falla mig in att ge mig på en liten kille som råkar fälla mig. Olssons reaktion är sjuk och oförsvarbar. Hade tyckt likadant även om det varit en av våra spelare. Sen kan det inte behövde bli en så stor grej. Han prylar ju inte grabben. Men är man så aggressiv mot ett barn inför fulla läktare i TV så får man ju skylla sig själv om man med rätta får stå vid skampålen. Jens måste i det läget behärska sig och förstå att han inte bara representerar sig själv utan även klubben och ishockeyn. Vore jag Sylvegård skulle jag ta honom ordentligt i örat! Och Mike, skulle jag råka på Jens i en matkö här i Malmö så ska jag absolut ge honom en gliring typ: Akta dig för isskrapan Jens! Eller: tänk på att vara snäll mot gallerpågarna och inte skrämma dem Jens! Eller varför inte råka köra på honom lite lätt med kundvagnen för och testa om han lärt sig att behärska sig? Jens Olsson, vilken supernolla!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 01:01

Henrik skrev:Skulle aldrig falla mig in att ge mig på en liten kille som råkar fälla mig. Olssons reaktion är sjuk och oförsvarbar. Hade tyckt likadant även om det varit en av våra spelare. Sen kan det inte behövde bli en så stor grej. Han prylar ju inte grabben. Men är man så aggressiv mot ett barn inför fulla läktare i TV så får man ju skylla sig själv om man med rätta får stå vid skampålen. Jens måste i det läget behärska sig och förstå att han inte bara representerar sig själv utan även klubben och ishockeyn. Vore jag Sylvegård skulle jag ta honom ordentligt i örat! Och Mike, skulle jag råka på Jens i en matkö här i Malmö så ska jag absolut ge honom en gliring typ: Akta dig för isskrapan Jens! Eller: tänk på att vara snäll mot gallerpågarna och inte skrämma dem Jens! Eller varför inte råka köra på honom lite lätt med kundvagnen för och testa om han lärt sig att behärska sig? Jens Olsson, vilken supernolla!
Vadå råkar? Han kör ju över honom med skyffeln. Jag hade velat se hur du hade reagerat om nån "gallerpåg" hade sparkat ner dig bakifrån i ICA-kön för att du tar för lång tid på dig. Berätta gärna vad du hade gjort i en sån situation. Hade du sagt "Nej men lille vän sådär gör man inte" ??
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180129 kl 04:43

Titanus88 skrev:Alla är väl olika, jag personligen hatar MIF & MFF oavsett om vi är 50 poäng före dom eller 50 poäng efter dom oavsett serie och sport.
Jag föraktar Malmö på alla plan :D

Jag är jävligt rädd att Mora slår Växjö, gör dom det kan dom hamna i ett jävla stim och rada upp ett par raka vinster.

Ja hemska tanke om nu Mora kommer in i ett liknande stim som vi hade tills för två matcher sedan. Då kan vi snart hamna efter. Läjkers har ju seriesegern och de pengar som det ger i en liten ask vid det här laget så en förlust här och där gör dem inget på det stora hela.

Sen Jens Olsson i MIF, för fan vad pinsamt. Skäll ut gallerpågen om han nu råkar komma för nära dig men ta aldrig tag i honom och gå igång som en Tie Domi. Så jävla oproffsigt och han ska vara glad att Mylläri såg att han bränt säkringarna för annars hade han väl börjat pryla upp grabben mitt på isen.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180129 kl 08:26

Hur man inte kan förstå Jens Olssons reaktion (trots att han är ett miffo) är för mig en gåta! Ungdomen beter sig som skit, respektlöst och vårdslöst. Konsekvensen måste finnas och han måste tåla tillsägelse och även drag i tröja. Vuxenvärlden måste stå upp och kan inte batik-curla i såna här situationer då får vi ett samhälle... som ja, ser ut som idag. Sen borde förstås Jens Olsson flyttat sig från början men det ursäktar ändå inte agerandet från funktionären. Båda beter sig dåligt...och jag har full förståelse för att JO blir skogstokig.
qp

Inläggav qp » 180129 kl 08:35

]Vadå råkar? Han kör ju över honom med skyffeln. Jag hade velat se hur du hade reagerat om nån "gallerpåg" hade sparkat ner dig bakifrån i ICA-kön för att du tar för lång tid på dig. Berätta gärna vad du hade gjort i en sån situation. Hade du sagt "Nej men lille vän sådär gör man inte" ??[/quote]
Löjligt Mike, "kör över honom". Han stannar först bakom Jens som står och hänger över sargen utan att underlätta för killen som ska skrapa bort snön och tillslut ledsnar killen på Jens beteende och skuffar till.
Jag hade gjort likadant med dig Mike om du stod och snackade skit med kassörskan utan att bry dig om kön bakom dig. Så skyll inte på gallerungen, det beror bara på J:s stöddighet och inget annat att det blev
som det blev. Ungen ville bara göra sitt jobb.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180129 kl 09:25

qp skrev:]Vadå råkar? Han kör ju över honom med skyffeln. Jag hade velat se hur du hade reagerat om nån "gallerpåg" hade sparkat ner dig bakifrån i ICA-kön för att du tar för lång tid på dig. Berätta gärna vad du hade gjort i en sån situation. Hade du sagt "Nej men lille vän sådär gör man inte" ??
Löjligt Mike, "kör över honom". Han stannar först bakom Jens som står och hänger över sargen utan att underlätta för killen som ska skrapa bort snön och tillslut ledsnar killen på Jens beteende och skuffar till.
Jag hade gjort likadant med dig Mike om du stod och snackade skit med kassörskan utan att bry dig om kön bakom dig. Så skyll inte på gallerungen, det beror bara på J:s stöddighet och inget annat att det blev
som det blev. Ungen ville bara göra sitt jobb.

Så du sopar undan fötterna på folk om de står i vägen för dig på ICA? Låter förbannat efterblivet om du frågar mig.
qp

Inläggav qp » 180129 kl 11:20

Ledsen om du har svårt att fatta Citizen men jag hade troligen lyft undan Mike gnm att ta ta om hans axlar och lyft undan honom. Går normalt inte och handlar utrustad med kvast/isskrapa. Jag gillar inte folk som
ser sig förmer än andra som typ hockeyspelare som inte kan underlätta för funktionärer att utföra sin uppgift gnm att ställa sig i vägen....... eller att man står och snackar skit med kassörskan i kassan eller pratar i tfn så hen
blir hindrad i sitt jobb och bakomvarande i kön blir irriterade....... eller ställer sig med sin bil mitt i körbanan och pratar med kompisen som sitter sin bil på motsatt körbana och ger blanka fan att det uppstår köer bakom eller...
SKITER i sina med människor överhuvudtaget. Om det låter efterblivet för dig så förstår jag vilken attityd du har till dina medmänniskor, och den sprider sig snabbt, tyvärr! Galllerungen hade en uppgift att fullgöra, Jens hängde
bara mot sargen och snackade. Sen är det kul att du läser halva inlägget och reagerar därefter.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180129 kl 11:50

Ok, du är inte efterbliven det förstår jag. Sorry, borde inte skrivit det. Jag är bara jäkligt trött på detta svarta eller vita hela tiden. Båda gjorde fel, men båda är inte helt jävla dumma i huvet. Nånstans förstår jag båda. Jag förstår absolut JO och jag förstår grabben en aning. Naiv, ung och kaxig.... samtidigt behöver han veta att så gör man inte. Urk.. sjukt att en malmögrej kan få grönvita att käfta mot varandra.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 13:41

Ofattbart att folk på ett Rögleforum försvarar faktumet att en av MIFs största profiler pucklar på en jävla 13-åring för att han är irriterad över sitt egna lagets spel.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180129 kl 13:52

Titanus88 skrev:Ofattbart att folk på ett Rögleforum försvarar faktumet att en av MIFs största profiler pucklar på en jävla 13-åring för att han är irriterad över sitt egna lagets spel.

Haha och så kommer den. Man kan ju bara skratta åt det. Det förstår du va?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 13:55

Vilken nivå ditt resonemang ligger på förklaras utav detta "Så du sopar undan fötterna på folk om de står i vägen för dig på ICA? Låter förbannat efterblivet om du frågar mig.".

Om en stackars praoelev står och sopar golvet på ICA och jag ser att han vill komma åt där jag står, ja då flyttar jag mig för fan och låter killen göra sitt jobb. Jag börjar inte veva mot honom för att jag inte fått komma till i sängen på en vecka.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180129 kl 14:13

Titanus88 skrev:Vilken nivå ditt resonemang ligger på förklaras utav detta "Så du sopar undan fötterna på folk om de står i vägen för dig på ICA? Låter förbannat efterblivet om du frågar mig.".

Om en stackars praoelev står och sopar golvet på ICA och jag ser att han vill komma åt där jag står, ja då flyttar jag mig för fan och låter killen göra sitt jobb. Jag börjar inte veva mot honom för att jag inte fått komma till i sängen på en vecka.

Du "glömmer" ju hälften av händelsförloppet. Trollar du bara eller?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 14:16

Titanus88 skrev:Om en stackars praoelev står och sopar golvet på ICA och jag ser att han vill komma åt där jag står, ja då flyttar jag mig för fan och låter killen göra sitt jobb. Jag börjar inte veva mot honom för att jag inte fått komma till i sängen på en vecka.
Om du inte flyttar på dig, är det ok för honom att dra till dig med sopkvasten? Vad gör du då, markerar eller tänker att det är synd om den här ouppfostrade stackars praoeleven?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 14:46

Citizen skrev:
Titanus88 skrev:Vilken nivå ditt resonemang ligger på förklaras utav detta "Så du sopar undan fötterna på folk om de står i vägen för dig på ICA? Låter förbannat efterblivet om du frågar mig.".

Du "glömmer" ju hälften av händelsförloppet. Trollar du bara eller?

Händelseförloppet är fortfarande att den ena är en professionell 35åring och den andra en 13-årig grabb som skottar snö.

Häromdagen kastade en 11-åring sten på mig när jag cyklade, skulle jag bromsat och nitat killen för att markera? Är du MIFare eller bara efterbliven?
Det medför ett visst ansvar att spela i landets högsta hockeyliga.

Återgå till "Allmänt hockeysnack"