Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav GrönvitaMike » 180212 kl 16:50

Oledha skrev:Då kontrar jag med:

André Petersson Mattias Sjögren Daniel Zaar

Christopher Bengtsson Ted Brithén Olle Liss

Brian Lerg Jack Connolly Taylor Matson

Linus Sandin Simon Ryfors Lucas Elvenes

( Utl. IKO ) D. Sylvander F. Karlsson Lud. Elvenes
Sylwander? Förklara.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180212 kl 17:22

GrönvitaMike skrev:

Sylwander? Förklara.

...också nyfiken vad man ser i Sylwander,
Däremot Conolly, for real?
För dom pengarna måste det gå att hitta en jävla mycket bättre center.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180212 kl 17:51

Titanus88: ja varför inte byta ut Connolly mot Matt Bailey istället!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180212 kl 18:14

Eller ännu bättre: Joel Kellman.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180212 kl 18:21

Jag sitter väl inte inne med ett facit men för cirka 200.000 och en stabil organisation samt duktig tränare så bör man locka till sig en bättre spelare än Jack Conolly som jag tycker visserligen sliter på isen men för dom pengarna förväntar jag mig mer leverans i andra segment av spelet & framförallt mer poäng/mål.

Sen om den centern heter Joel Kellman eller Matt Bailey låter jag vara osagt.
Conolly är vår dyraste spelare och han har ialalfall inte enligt mig levererat till den kravabilden som förväntas av en så dyr spelare.

Lite nyfiken om Rögle var och ryckte i Hudacek (som Färjestad tog) eller om Örebro inte ville stärka en konkurent i botten?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180212 kl 19:05

Det är ändå Masken vi pratar om. Han betalade Bibic 200t i mån.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 180212 kl 19:14

Titanus88 skrev:
GrönvitaMike skrev:

Sylwander? Förklara.

...också nyfiken vad man ser i Sylwander,
Däremot Conolly, for real?
För dom pengarna måste det gå att hitta en jävla mycket bättre center.

Absolut, hade nog också föredragit att bli av med Connolly. Antingen Karlsson chansen, eller en som nyligen nämnts Joel Kellman. Någon av den kalibern.

Har endast utgått från de rykten som florerat och de som har kontrakt. Sen finns det mycket önsketänkande kring de med kontrakt osv, men det är verkligheten och då får man ta det som de är.

En sak jag däremot inte förstår, är varför vi skulle sätta Lucas i en fjärdekedja? Hans spel reflekterar inte alls en fjärdekedja och det är inte där hans styrkor ligger. Visst, om vi ska rulla på fyra producerande.. Samtidigt får han inte ut sin fulla potential och behöver nog riktigt bra lirare runt sig för att höja både sig själv och de omkring sig.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180212 kl 19:24

Karlsson har inte visat något för att få den chansen. Om Connolly tjänar 200t så förväntar jag mig en ersättare i den prisklassen. Nästa säsong ska man verkligen inte snåla eller chansa med Karlssons, Collbergs eller liknande i producerande enheter. Det är en statement-säsong där vi ska lämna bottenträsket en gång för alla och det gör vi inte med chansningar. Lucas ska lira i en producerande enhet med våra bästa anfallare. Han har potential att bli en klassforward i SHL och det blir han inte med Sandin och Ryfors med 10 min istid.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180212 kl 20:03

Rappakalja: som tex Ludvig Elvenes Sjögren eller Brithen Lukas Elvenes i 1 a kedjan eller i 2 a kedjan.

Och åker Mora ner så skall Rögle hugga på Matt Bailey på en gång för bättre som inte är så dyr kommer dom få svårt att hitta!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180212 kl 20:19

Skulle Abott X2 välja att behålla Collberg,Rensfeldt,Bibic,Widing,Conolly,Williamsson & Sylwander så kommer det suckas en hel del nästa säsong med.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180212 kl 20:22

Titanus88: Williamsson skall dom ju behålla ju: det är ju redan klart ju.

Sen tror jag nog det är bra att behålla Widing: men resten har du nog helt rätt i.
Oledha

Inläggav Oledha » 180212 kl 21:38

GrönvitaMike skrev:

Sylwander? Förklara.

Himma påg med dokumenterad teknisk kompetens ( har gått Tekniklinjen på Rönneskolan ). Seriöst…. Sylvander har väl kvaliteter att utveckla sig till en hyfsad grovjobbare på SHL nivå och en sådan bör väl ingå i en forecheckande formation. Som det ofta nämns här på forumet behöver de flesta spelare efter juniorledet utveckla sin självkänsla och sitt eget spel i seriesammanhang under elitnivå. Jag kan förstå att man kan få en forcerad spelstil när man försöker hävda sig på en spelnivå man inte riktigt är färdig för.
Med ett steg ner i ex. IKO för att bevisa sin kapacitet samtidigt som han blir en perfekt backup för RBK, tänker jag.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180212 kl 22:02

Sylwander har haft 145 matcher i allsvenskan och 184 matcher i SHL att utveckla dessa kvaliteter och hittills har jag inte sett alltför mycket resultat
Oledha

Inläggav Oledha » 180212 kl 22:18

Mygel skrev:Sylwander har haft 145 matcher i allsvenskan och 184 matcher i SHL att utveckla dessa kvaliteter och hittills har jag inte sett alltför mycket resultat

Han skulle kanske gjort som Olle Liss.
117 matcher Div 1. 45 matcher Danska 1:a ligan. 91 matcher Allsvenskan.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180213 kl 08:46

Oledha skrev:
Mygel skrev:Sylwander har haft 145 matcher i allsvenskan och 184 matcher i SHL att utveckla dessa kvaliteter och hittills har jag inte sett alltför mycket resultat

Det kanske hade varit bättre för honom. Så länge han inte utvecklade sin skridskoåkning på samma sätt ;-)
Oledha

Inläggav Oledha » 180213 kl 09:12

Mygel skrev:
Oledha skrev:

Det kanske hade varit bättre för honom. Så länge han inte utvecklade sin skridskoåkning på samma sätt ;-)

Gör man en säsong i Danska ligan är risken stor att man får sladdriga ben, vilket naturligtvis påverkar skridskoåkningen.
Prebens

Inläggav Prebens » 180213 kl 10:31

Något är på gång..Rögle lär plocka in något innan fönstret stänger
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180213 kl 18:17

GrönvitaMike skrev:Karlsson har inte visat något för att få den chansen. Om Connolly tjänar 200t så förväntar jag mig en ersättare i den prisklassen. Nästa säsong ska man verkligen inte snåla eller chansa med Karlssons, Collbergs eller liknande i producerande enheter. Det är en statement-säsong där vi ska lämna bottenträsket en gång för alla och det gör vi inte med chansningar. Lucas ska lira i en producerande enhet med våra bästa anfallare. Han har potential att bli en klassforward i SHL och det blir han inte med Sandin och Ryfors med 10 min istid.

Karsson blev skadad innan tränarbytet. Tycker inte det är rättvist att jämföra honom innan han fått visa att även han kan spela när man har en riktig tränare. Tycker inte det var många som förnyade sitt kontrakt, för nästa säsong, under eldebrinks ledning.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180213 kl 18:38

Titanus88 skrev:Skulle Abott X2 välja att behålla Collberg,Rensfeldt,Bibic,Widing,Conolly,Williamsson & Sylwander så kommer det suckas en hel del nästa säsong med.

Bibic och Williamsson har kontrakt som sträcker sig över nästa säsong, så de lär bli kvar. Jag tycker att det är helt ok, båda har höjt sig rejält. Abbotts litar jag på och om de bestämmer sig att dessa två stannar kontraktet ut, så kan folk sucka bäst fan de vill. Hoppas att man kan förlänga med Gagne också.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180213 kl 19:53

Almen Bibic hade också kontrakt så det behöver väl betyda att det är hugget i sten.
Jag tycker absolut Alen har höjt sig, det är inte det.
Men jag kan samtidigt se ett scenario där vi nästa år har Jalasvaara,Bibic,Williamsson återigen, misslyckas du då med en backvärvning har du plötsligt halva uppsättningen ännu en säsong där dom kan leverera 5 matcher men likväl vara horribla 10 i rad.
Därav är det av yttersta vikt att behålla spelare som Gagne och Schira.
Zink

Inläggav Zink » 180213 kl 20:31

Titanus88 skrev:Almen Bibic hade också kontrakt så det behöver väl betyda att det är hugget i sten.
Men jag kan samtidigt se ett scenario där vi nästa år har Jalasvaara,Bibic,Williamsson återigen, misslyckas du då med en backvärvning har du plötsligt halva uppsättningen ännu en säsong där dom kan leverera 5 matcher men likväl vara horribla 10 i rad.

Jag tycker ändå det ska bli spännande att se vad Williamsson kan hitta på nästa år. Han gjorde trots allt 11 mål ett år i troja, så något målsinne finns där trots allt.. Det sköna och trygga med Abbotts är ju faktiskt att de plockar bort de som inte passar in, ja nästan alla iaf:) Så därför känner jag mig trygg överlag även om jag absolut tycker att vi i vilket fall som helst ska ta signa Gange plus en riktig toppback. Men de stora antal backar vi har har jag svårt att se att Jalasvarra spelar kvar nästa år.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180213 kl 21:44

Titanus88 skrev:Almen Bibic hade också kontrakt så det behöver väl betyda att det är hugget i sten.
Precis! Alen och JW är en för mycket. Jag kan leva med JW eftersom han har fart och tvåvägspotential. Men Alens 110 000 i mån har jag svårt för. De två som 2 av 6 backar har potential att sabba en hel backuppsättning enligt mig. Alen och Connolly är de med kontrakt som jag vill ha väck. Håller med om att Alen lyft sig något, men inte till en 110 000-nivå. Han är hygglig på sistonde precis som han borde varit från början. Dock inte mer än "OK". Det finns 30 backar i allsvenskan som hade kunnat göra Alens jobb och mer därtill för halva lönen.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180213 kl 23:14

Tja, stannar vi kvar i SHL så är hans 110k fis i rymden. Nu när det blir typ dubbelt så mycket cash , så lär alla de där billiga spelarna kräva högre löner. Däremot så tycker jag att man borde leta ersättaren till Jalasvaara.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 180213 kl 23:28

GrönvitaMike skrev:
Precis! Alen och JW är en för mycket. Jag kan leva med JW eftersom han har fart och tvåvägspotential. Men Alens 110 000 i mån har jag svårt för. De två som 2 av 6 backar har potential att sabba en hel backuppsättning enligt mig. Alen och Connolly är de med kontrakt som jag vill ha väck. Håller med om att Alen lyft sig något, men inte till en 110 000-nivå. Han är hygglig på sistonde precis som han borde varit från början. Dock inte mer än "OK". Det finns 30 backar i allsvenskan som hade kunnat göra Alens jobb och mer därtill för halva lönen.

När jag för ett par månader sedan skrev att Bibic och JW gick före Fairchild var det det dummaste du hört. Nu blev det så och både JW och Alen har förbättrats avsevärt sedan Cam tog över. I nuläget tycker jag att både JW och Alen går före Jalasvaara. Vi får se hur det blir. Men jag tycker faktiskt du är lite tjatig i din konsekventa kampanj mot bröderna Bibic. Alla kan väl se att försvarsspelet är oerhört mycket bättre nu - för att inte säga riktigt bra. Det gäller även boxplay som är väldigt mycket bättre nu än under Eldebrink. Alen gör ett bra jobb! Egenligen tycker jag att vi skulle kunna fortsätta med samma backbesättning nästa säsong som vi har nu.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 00:01

Tycker fortfarande att Fairchild var mindre dålig än Alen och JW i höstas. Dock var han mycket dyrare också och inte särskilt bra.

Samma backuppsättning nästa säsong? Jösses... den nuvarande backuppsättningen är värdig ett bottenlag och jag trodde att vi hade högre ambitioner än så.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180214 kl 00:33

Av defensiva backar så har vi Alen och sen behöver vi värva en yngre rörligare Jalasvaara. Allround backar så har vi Schira och Williamson. När det kommer till offensiva, så känns det tunnt. Att förlänga med Gagne måste vara hög prio. När det kommer till Younan och Youds, får inte riktigt grepp om dom, de håller väldigt ojämn nivå. Istället för dessa två så borde vi jaga någon Calle Rosén liknande , samt en yngre version av D.Sondell . Sen har vi vår Samuel J., sköter han sina kort rätt, tränar hårt och lägger på några kilo muskler över sommaren , så kan han bli ett utropstecken nästa säsong. Man får tillägga att nästa säsong lär det inte bli många forwards som fuskar och inte gör jobbet över hela banan.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180214 kl 09:51

Personligen jublar jag inte vare sig över JW eller Alen, MEN, jag tycker Alen har spelat upp sig ordentligt sett till hur det såg ut tidigare. Jag är ändå inte övertygad om att det är rätt kort att satsa på när man ska ta nästa steg.

JW tycker jag sajnades alldeles för fort. Han spelade bra en handfull matcher innan skadan, men man måste ju se på hans prestation över en längre period och då har han utan tvekan varit en av de minst framstående den tiden han har varit här.

Men visst, Abbott kanske kan pressa ut något bra ur herrarna.

Gagne är en stor favorit, helt fantastisk åkning och riktigt bra speluppfattning. Den back/spelare jag hade förlängt med först utan tvekan. Oavsett vad som har hänt tidigare så har han kommit tillbaka med buller och bång. Perfekt "Abbott-back".
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180214 kl 10:06

Nu hade ju Alen redan kontrakt över kommande säsong och vi såg ju hur jävla "lätt" det var att dumpa Marshall, Fairchild och Aaltonen. Så sitter Alen på 110 eller 200 (GVM har get motstridiga uppgifter här) i månaden så lär vi få pynta hans lön oavsett om han spelar här nästa säsong eller inte.

Men både Alen och Almen har gjort rejäla steg sen de skildes åt, Almen går numera ordinarie i backpar med Chad Billins i LHC och har lyft sitt spel enormt. Har fortfarande inte fått klart besked ifall han bröt sitt kontrakt med Rögle för att spela säsongen ut med LHC. För i så fall har han ju gjort Rögle en jävligt stor tjänst att slippa betala lönen ytterligare ett år.

Tror inte JW kostade så mycket, inte när han kom in som kontraktslös i somras och inte när han förlängde. Han har offensiva kvaliteter framförallt i PP med sitt skott och anser Abbotts att där finns mer att hämta så tror jag på det.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180214 kl 11:01

GrönvitaMike skrev:Tycker fortfarande att Fairchild var mindre dålig än Alen och JW i höstas. Dock var han mycket dyrare också och inte särskilt bra.

Samma backuppsättning nästa säsong? Jösses... den nuvarande backuppsättningen är värdig ett bottenlag och jag trodde att vi hade högre ambitioner än så.

Ändå toppar vi serien med detta lag. Stryk alla matcher med eldebrink för det är inte han som står i båset kommande säsong.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180214 kl 11:34

Jag tror Curranspåret lever. Kanske inte redan nu, men till nästa.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=24432

Återgå till "Röglespelare"