Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Demon-Willaume » 180415 kl 23:17

Henrik skrev:
Demon-Willaume skrev:Som sagt... "jag tror att liss får fler landskamper". Gött. Ska bli intressant att se honom mot ryssar och finnar.

Apropå MÖFF och Liss. Det är rätt fascinerande att Sylvegård och Tjärnkvist missade Olle när de hade honom rakt framför ögonen. Tror också att Möggökarna får en lite tunnare fjäderskrud framöver. Ska bli härligt att se oss plocka dem i år! :-)

Hade varit jävligt nice om olle hade övertygat sin gamle granne, händemark, att spela i Rögle... :)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180415 kl 23:20

GrönvitaMike skrev:Agenterna och scouterna i Rödovre snackade om att Liss kan bli aktuell för NHL. Jag tror att risken är liten men oroväckande trots allt.

Är ganska säker på att Olle är så pass trogen att han tar minst en säsong i rögle. Han drar inte vidare what so ever.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180416 kl 00:10

Demon-Willaume skrev:
GrönvitaMike skrev:Agenterna och scouterna i Rödovre snackade om att Liss kan bli aktuell för NHL. Jag tror att risken är liten men oroväckande trots allt.

Är ganska säker på att Olle är så pass trogen att han tar minst en säsong i rögle. Han drar inte vidare what so ever.
Tror också det. Som ett tack för att vi trodde på honom och väckte liv i hans karriär. Killen har gått på moln sen han drog på sig grönt och vitt. Han har fått en ramsa av landets bästa back, hyllats i HockeySverige, krönt säsongen med landslagsspel och NHL-drömmar. Fy fan vad jag unnar honom framgångarna. Det lyste verkligen om honom när han skrev autografer i Lindab till AIAs sång. Så j-a fint.
qp

Inläggav qp » 180416 kl 18:49

Ludde Rensfelt klar för Timrå!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180416 kl 18:53

Bara att gratulera Timrå till en traktor.
Oledha

Inläggav Oledha » 180416 kl 19:02

Tuborg skrev:Bara att gratulera Timrå till en traktor.

En tvåhjuls menar du? En fyrhjuls traktor är både stark och smidig.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180416 kl 19:07

Ok då, en enhjulig grålle. Nöjd nu? :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180416 kl 20:26

Gud vilken trött värvning. Tack Timrå.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180416 kl 20:46

Kommer Liljegren tillbaka på lån? Kanske det kanske...
Henrik

Inläggav Henrik » 180416 kl 20:47

GrönvitaMike skrev:
Demon-Willaume skrev:

Tror också det. Som ett tack för att vi trodde på honom och väckte liv i hans karriär. Killen har gått på moln sen han drog på sig grönt och vitt. Han har fått en ramsa av landets bästa back, hyllats i HockeySverige, krönt säsongen med landslagsspel och NHL-drömmar. Fy fan vad jag unnar honom framgångarna. Det lyste verkligen om honom när han skrev autografer i Lindab till AIAs sång. Så j-a fint.

Den lilla risken ligger i om han får spela VM och gör rejäla avtryck även där. Då kanske han får ett konkret erbjudande direkt? Annars blir han nog på sin höjd inbjuden till någon camp. Och i så fall skulle jag, om jag vore Liss, åka över och samla erfarenhet av miljön däröver, men redan i förväg bestämt mig för att spela nästa säsong i Rögle. Det är nog klokt att landa lite dels i Rögle och dels med en hel och bra säsong i SHL först. Stabiliserar han sig på hög SHL-nivå så är det ju inget att tveka på nästa sommar. Tror det vore för många kliv på en gång nu. Om han inte är sugen på AHL dvs.
Henrik

Inläggav Henrik » 180416 kl 21:00

qp skrev:Ludde Rensfelt klar för Timrå!

Då vet vi helt säkert att Rensfeldt inte är kvar. Känns rätt för vår del! Dessutom kommer han att dra ner tempot hos nykomlingarna, vilket inte heller gör oss någonting. Någon borde tipsa dem även om Liljewall. Eller är han på väg till Pantern?
Men lycka till i Timrå Ludde!
Henrik

Inläggav Henrik » 180416 kl 21:01

captain skrev:Kommer Liljegren tillbaka på lån? Kanske det kanske...

Vore nice! Men det är väl bara som du drömmer? Eller har du hört någon viska om det? ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180416 kl 21:02

Henrik skrev:

Då vet vi helt säkert att Rensfeldt inte är kvar. Känns rätt för vår del! Dessutom kommer han att dra ner tempot hos nykomlingarna, vilket inte heller gör oss någonting. Någon borde tipsa dem även om Liljewall. Eller är han på väg till Pantern?
SSK sägs vara intresserade av Stoffe. Timrå kan ju annars ta snipern Collberg och Widing.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180416 kl 21:44

Broc little hade varit kaga. Där är den perfekta spetsen framåt. Synd att LHC verkar ha tingat han.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180416 kl 21:53

Det var inte oväntat. Han har kört fast lite känns det som, kan kanske får nytändning i Timrå..
Henrik

Inläggav Henrik » 180416 kl 21:55

GrönvitaMike skrev:
Henrik skrev:

SSK sägs vara intresserade av Stoffe. Timrå kan ju annars ta snipern Collberg och Widing.

Ja så var det! Bra idé! Tipsa dem!
Lugano leder med 2-0 efter två perioder och verkar reducera till 2-1 i matcher idag mot Sjögrens Lions.
Rasmus Sandin har en sjunde och avgörande kvartsfinal i OHL-slutspelet imorgon.
Calder Cup drar igång med åttondelar på torsdag.
Inte vet jag om det finns något intressant i ECHL, men där är åttondelarna redan igång.
Hoppas Chris hittar vad han söker! Ganska så logiskt att han stannade hemma som han gjorde så länge det var spel här för ringa in aktuella spelare på lokala marknader och landa t.ex Bengtsson. Han har säkert ringat in en massa over there via TV och telefon. Men det går ju fortfarande att se dem spela nu. Eftersom han absolut vill träffa spelarna och se dem spela live är tågordningen naturlig. Och därmed inte konstigt att spetsförvärven kommer in sist. Han vet hur många spets han vill ha och på vilka positioner.
qp

Inläggav qp » 180416 kl 22:10

Vad som saknas i nuläget är (minst) 2 backar samt (minst) 5 forwards. Dessa är obekräftade/rykten och okända. Det är lite att jobba på för bröderna, skönt att målisarna är klara iaf.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180416 kl 22:49

Persson som jag nämnde för ett par sidor sedan är klar för en av Skåneklubbarna, söker lägenhet i Lund "och norrut".

Fick höra idag att JMA var klar för Färjestad för övrigt efter sessionen hos oss och att både Brynäs,Skellefteå och flera andra klubbar också ryckte i honom men på grund av att han var tvungen att bo/vara skriven i Norge blev det Schweiz som han nu också lämnar. Gissar på Finland
Senast redigerad av Titanus88 180416 kl 23:40, redigerad totalt 1 gång.
qp

Inläggav qp » 180416 kl 23:23

Titanus88 skrev:Persson som jag nämnde för ett par sidor sedan är klar för en av Skåneklubbarna, söker lägenhet i Lund "och norrut".

Då ska han antagligen spela med Mif då, får man förmoda, om det är CP du menar? Synd i så fall!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180416 kl 23:42

På tal om Liljewall så tvivlar jag att han hamnar i SSK som någon nämnde, Dom har nu typ 14 forwards och sista/nästsista spelarna lär nog vara lite bättre kaliber än så.

Stoffe & Sylle till Allsvenskan, Rensfeldt till nykomlingen. Visar att vi här inte är ute och cyklar.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180416 kl 23:45

Ganska säker på att jag läst att Liljewall har besökt SSK. Så nog har de visat intresse. Om han hamnar där vet jag inte.

Hittade den: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ensk-klubb

Ett hett alternativ är Södertälje. Enligt vad Sportbladet erfar var Liljewall där på besök i måndags och bekantades sig med staden och klubben.
Higuita

Inläggav Higuita » 180417 kl 08:16

qp skrev:
Titanus88 skrev:Persson som jag nämnde för ett par sidor sedan är klar för en av Skåneklubbarna, söker lägenhet i Lund "och norrut".

Då ska han antagligen spela med Mif då, får man förmoda, om det är CP du menar? Synd i så fall!

Från HD säger ju Carl Persson så här:
"Har du fått något kontraktsförslag att ta ställning till?
– Nej, så långt har det inte gått. Men de vill att jag ska komma till Ängelholm, de vill visa mig runt på anläggningen."

Samt:
"Men du kommer att lyssna mer på Rögle?
– Ja, jag vill absolut åka till Ängelholm och se mig omkring. Första intrycken av Rögle har varit väldigt positiva, Cam och Chris har en spännande plan."

Det låter ju som om han ännu inte varit i Ängelholm.
Men samtidigt med tanke på boende i Lund och norrut så är det svårt att tolka om han gjort ett val, mer än att han vet att det blir antingen eller.
hejahejahejarögle

Inläggav hejahejahejarögle » 180417 kl 08:22

Higuita skrev:
qp skrev:

– Nej, så långt har det inte gått. Men de vill att jag ska komma till Ängelholm, de vill visa mig runt på anläggningen."

Samt:
– Ja, jag vill absolut åka till Ängelholm och se mig omkring. Första intrycken av Rögle har varit väldigt positiva, Cam och Chris har en spännande plan."

Men samtidigt med tanke på boende i Lund och norrut så är det svårt att tolka om han gjort ett val, mer än att han vet att det blir antingen eller.

Kan han ha en tjej som vill plugga i Lund kanske? Och norrut låter ju mer som att vi ligger bäst till... Eller?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180417 kl 09:09

Henrik skrev:

Vore nice! Men det är väl bara som du drömmer? Eller har du hört någon viska om det? ;-)

Alla drömmer här så varför inte?
Sedan tror jag att Toronto har betydligt mer tålamod för Liljegren än för någon annan spelare i sin organisation.
Killen valdes trots allt i första rundan.
Men han gör ju inga mål i AHL, inte ens i superlaget Marlies som vann absolut flest matcher i grundserien.
Jag tror inte ens han spelar första PP men jag läser mig till bland Leafs och Marlies-fans att han troligen får minst sina obligatoriska 3 år på att bevisa sig.
Han räknas fortfarande (inte oväntat) som en framtidsman.

Niklas Hansson tror jag kan vara intressant för en inlåning, varje fall till SHL. Men jag har hört att Dallas skulle vara nöjda med hans spel och att hans chans kommer.
Vad det innebär vet jag inte alls.
Stars kom tex två i sin division och spelar Calder Cup nu.
Hansson har spelat i princip alla matcher denna säsongen (någon liten skada har nog stoppat honom från att vara 100%-ig).
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180417 kl 09:18

hejahejahejarögle skrev:
Higuita skrev:
qp skrev:Då ska han antagligen spela med Mif då, får man förmoda, om det är CP du menar? Synd i så fall!

Samt:

Kan han ha en tjej som vill plugga i Lund kanske? Och norrut låter ju mer som att vi ligger bäst till... Eller?

Man bosätter sig inte norr om Lund om man ska pendla till Malmö.
Möjligen är det finare att bo i norra Lund om man pluggar men annars ser jag ju ingen eller få fördelar med att bo i Lunds norra delar om man ska "jobba" i tex Malmö.
Jag tror det är en fin omskrivning för att leta lägenhet i Helsingborg. :)
qp

Inläggav qp » 180417 kl 10:00

captain skrev:Man bosätter sig inte norr om Lund om man ska pendla till Malmö.
Möjligen är det finare att bo i norra Lund om man pluggar men annars ser jag ju ingen eller få fördelar med att bo i Lunds norra delar om man ska "jobba" i tex Malmö.
Jag tror det är en fin omskrivning för att leta lägenhet i Helsingborg. :)

Det är en jävel att vara hemlig det kan man ju konstatera.... och till vilken nytta. Lite Everberg-stuk över mannen och då menar jag inte spelmässigt utan stilen att aldrig tala om vad
man verkligen vill och ska. :arg:
Henrik

Inläggav Henrik » 180417 kl 11:03

De har väl ingen skyldighet att avslöja något för oss?
Men om det ligger något i "Lund och norrut" så borde det luta åt RBK och studier i Lund.
In med Carl P, bekräfta Sjöa o landa en hel superfemma så vi kan ta semester!
Blagh

Inläggav Blagh » 180417 kl 11:37

captain skrev:
Henrik skrev:

Alla drömmer här så varför inte?
Sedan tror jag att Toronto har betydligt mer tålamod för Liljegren än för någon annan spelare i sin organisation.
Killen valdes trots allt i första rundan.
Men han gör ju inga mål i AHL, inte ens i superlaget Marlies som vann absolut flest matcher i grundserien.
Jag tror inte ens han spelar första PP men jag läser mig till bland Leafs och Marlies-fans att han troligen får minst sina obligatoriska 3 år på att bevisa sig.
Han räknas fortfarande (inte oväntat) som en framtidsman.

Niklas Hansson tror jag kan vara intressant för en inlåning, varje fall till SHL. Men jag har hört att Dallas skulle vara nöjda med hans spel och att hans chans kommer.
Vad det innebär vet jag inte alls.
Stars kom tex två i sin division och spelar Calder Cup nu.
Hansson har spelat i princip alla matcher denna säsongen (någon liten skada har nog stoppat honom från att vara 100%-ig).

Jag tror definitivt de har mer tålamod med en kille som precis slagit rekord som bäst genom tiderna:
http://www.hockeysverige.se/2018/04/16/ ... m-tiderna/
qp

Inläggav qp » 180417 kl 12:56

Henrik skrev:De har väl ingen skyldighet att avslöja något för oss?
Men om det ligger något i "Lund och norrut" så borde det luta åt RBK och studier i Lund.

Varför det, Rögle har ju ingen skyldighet att avslöja något för oss eller hur. om man kör din linje: inga raka rör här inte!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180417 kl 13:53

Henrik skrev:De har väl ingen skyldighet att avslöja något för oss?

Wow 7 spelare till? Jag tror snarare 4 eller max 5 inklusive ev sjöa och ev persson.

Återgå till "Röglespelare"