Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Macke.E

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Macke.E » 180426 kl 19:10

Maverick skrev:
Mygel skrev:
Maverick skrev:Ville de ha honom DÅ? Har det framgått någonstans.

Nej. Men vi kan nog utgå från att samtliga lag i SHL var intresserade av en spelare som Zaar när han återvände hem. Jag är relativt säker på att han hade flera alternativ än Rögle och Malmö förra året.

Ok, utgår från att du inte vet alltså.

Logiska antagande är inget för dig eller? Sluta försöka rättfärdiga det faktum att han pissade på mängder av Rögle-fans, det vet han ju t.o.m själv om så varför ens försöka släta över det faktumet, det är bara pinsamt!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180426 kl 19:11

Titanus88 skrev:
Mygel skrev:Jag tror både Frölunda och Växjö hade en tydligare linje om hur de ville utveckla spelare och vart de ville vid den tidpunkten. Dessa klubbar var bara 30 - 40 minuter längre bort från Jonstorp jämfört med Malmö (om man nu älskar Rögle).

Första gången jag håller med dig om något :-)

Dock så får vi ta i beaktning att Malmö kanske bjöd på bättre tilltugg, ryktet säger att det i Arenan (Malmös) serverades såväl Wienerbröd som Kanelbullar (Pågen) medan det i Växjö bara var rulltårta.
I Frölunda serverades det både negerbollar och gifflar men dom sköt tydligen bort sig genom att välkomskomitén bestod utav bara 2 ledare plus huvudtränaren.
Sportchefen kunde inte närvara & således föll lotten naturligt på MIF.

Ryktet säger, äsch säg som det är, du har provsmakat allt ;-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 19:12

sinner skrev:
Titanus88 skrev:
Mygel skrev:Jag tror både Frölunda och Växjö hade en tydligare linje om hur de ville utveckla spelare och vart de ville vid den tidpunkten. Dessa klubbar var bara 30 - 40 minuter längre bort från Jonstorp jämfört med Malmö (om man nu älskar Rögle).

Första gången jag håller med dig om något :-)

Dock så får vi ta i beaktning att Malmö kanske bjöd på bättre tilltugg, ryktet säger att det i Arenan (Malmös) serverades såväl Wienerbröd som Kanelbullar (Pågen) medan det i Växjö bara var rulltårta.
I Frölunda serverades det både negerbollar och gifflar men dom sköt tydligen bort sig genom att välkomskomitén bestod utav bara 2 ledare plus huvudtränaren.
Sportchefen kunde inte närvara & således föll lotten naturligt på MIF.

Ryktet säger, äsch säg som det är, du har provsmakat allt ;-)

Man kan tro det så jävla fet som man är, 120 pannor ska bäras kära sinner :-)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180426 kl 19:15

Nu är han röglespelare och som sådan blir han en spelare jag både bejublar och önskar framgång, precis som alla andra spelare som spelar här. Att hata en befintlig röglespelare känns bara, ja sjukt, men visst, alla har rätt att supporta på "sitt" sätt..
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180426 kl 19:34

Maverick skrev:
Mygel skrev:
Maverick skrev:Ville de ha honom DÅ? Har det framgått någonstans.

Nej. Men vi kan nog utgå från att samtliga lag i SHL var intresserade av en spelare som Zaar när han återvände hem. Jag är relativt säker på att han hade flera alternativ än Rögle och Malmö förra året.

Det tycker jag att du ska göra eftersom jag skrev att jag inte vet. Dock är det ganska osannolikt att inga andra klubbar skulle vara intresserade av en återvändande forward med landslagsmeriter och mer än en halv poäng i snitt per match under två säsong i AHL.
euroc

Inläggav euroc » 180426 kl 19:35

ogilthorpe skrev:Nu är han röglespelare och som sådan blir han en spelare jag både bejublar och önskar framgång, precis som alla andra spelare som spelar här. Att hata en befintlig röglespelare känns bara, ja sjukt, men visst, alla har rätt att supporta på "sitt" sätt..

Helt rätt, vem fan vinner på att hata sina egna spelare? Saker och ting börjar arta sig i gamla gröna RBK!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 19:35

Som tidigare påtalat är nu den första spelaren presenterad på Sociala medier. Den andra kommer att presenteras inom 4 dagar. Kan vara att man "väntar" på Sjöa lite till... Spännande.

Zaar skrev på 1 år bara. Kunde man inte förhandlat fram ett till där?
hoss42

Inläggav hoss42 » 180426 kl 19:50

Intressant beskrivning Zaar gav, av varför han valde MIF. Eldebrink var inte ens där, dvs vem brydde sig.... Kan förstå honom. Var kanske likadant när Everberg valde Växjö.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180426 kl 19:52

Mygel skrev:
Maverick skrev:
Mygel skrev:

Det tycker jag att du ska göra eftersom jag skrev att jag inte vet. Dock är det ganska osannolikt att inga andra klubbar skulle vara intresserade av en återvändande forward med landslagsmeriter och mer än en halv poäng i snitt per match under två säsong i AHL.

Tror nog andra var intresserade men nu handlade det endast om Växjö och Frölunda. De kanske tyckte, med de spelarna de redan signat, inte behövde honom.

Av säker källa vet jag att Zaar inte trivdes i Malmö.
Flood

Inläggav Flood » 180426 kl 20:10

GrönvitaMike skrev:Timrå värvar Falk från Djurgården. Brunkare som gjorde hela 8p. Nu har de 13 forwards där de största namnen är Rensfeldt och Guter. Har jag missat att de har signat Masken eller vad fan pysslar de med?!

Alexander Falk är back.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180426 kl 20:24

hoss42 skrev:Intressant beskrivning Zaar gav, av varför han valde MIF. Eldebrink var inte ens där, dvs vem brydde sig.... Kan förstå honom. Var kanske likadant när Everberg valde Växjö.

Har hört från väldigt säker källa att Everberg sa att så länge Anders Bogren finns i föreningen kommer jag inte att spela i Rögle, och valde växjö. Om det bara var det, vet jag inte?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 20:27

Flood skrev:Alexander Falk är back.
Usel backsida. Molinder signar snart också och då har de 8 backar.

Larsson - Drugge
Falk - Kinnvall
Hardegård - Molinder
Söderberg - Carlsson

Fy fan vad uselt på papperet.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 20:28

Vad är det för jävla cucks som har haft sina yngre glansdagar i vår klubb. Den ena kräver rundvandring och fika, den andra kräver att folk inom klubben inte får vara där.
Antingen älskar du Rögle och vill spela där oavsett vad eller gör du det inte.

GVM framåt ser det inte mycket bättre ut :-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 20:35

Larsson - Drugge
Falk - Kinnvall
Hardegård - Molinder
Söderberg - Carlsson

Rensfeldt - NY - Guter
Gallo - Olofsson - Collberg
Wedin - Hållander - Palmberg
Boyce - Berglund - Törnkvist
Engqvist, Blomberg

Fy faaan
Flood

Inläggav Flood » 180426 kl 20:39

Guter hade jag kunnat tänka mig att ha i RBK. Annars ser det väldigt svagt ut.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 20:55

Bara Eldebrink och Masken som fattas efter diverse stjärnvärvningar som Ludde,Sebbe,Boyce,Wedin och avdankade Falk.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180426 kl 20:55

GrönvitaMike skrev:Larsson - Drugge
Falk - Kinnvall
Hardegård - Molinder
Söderberg - Carlsson

Rensfeldt - NY - Guter
Gallo - Olofsson - Collberg
Wedin - Hållander - Palmberg
Boyce - Berglund - Törnkvist
Engqvist, Blomberg

Fy faaan

Tydligen ska rensa användas som center har jag läst!
Förstår ej hur de tänker med sina rekryteringar i övrigt! :-)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180426 kl 21:05

ogilthorpe skrev:Nu är han röglespelare och som sådan blir han en spelare jag både bejublar och önskar framgång, precis som alla andra spelare som spelar här. Att hata en befintlig röglespelare känns bara, ja sjukt, men visst, alla har rätt att supporta på "sitt" sätt..

Tja, jag förstår folk som inte gillar honom, men man vill ändå att han har bra självförtroende och presterar. Han verkar i alla fall sköta sig proffsigt och inte fjäskar för supportrar, utan är medveden om att det är känsligt.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 21:10

mif har ju inga supportrar så inte så mycket att fjäska för där.

Däremot så sa han faktiskt att han ser framemot att spela framför vår publik. Så han kanske börjar beta av moraliska skulden :D?

Förresten, vill nu höra lite skvaller ifrån försäsongen :-) ? En spelare som tydligen verkar vara i sitt livs form och verkar vara i någon form av utomjordisk harmoni. Nej inte Liss ;-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 21:28

Titanus88 skrev:Förresten, vill nu höra lite skvaller ifrån försäsongen :-) ? En spelare som tydligen verkar vara i sitt livs form och verkar vara i någon form av utomjordisk harmoni. Nej inte Liss ;-)
Så lät det om Collberg förra våren :-) På frågan om vem som kommer bli årets utropstecken svarade Eldebrink Collberg, att han är bättre tränad, har bättre självförtroende och kommer överraska många. Det är också något som man hör om Matson inför varje säsong, bättre tränad än någonsin, slår alla sorters rekord på försäsongen m.m. för att sen inte räcka till när serien startar. Men nu har vi en pånyttfödd Matson som jag tror kommer bidra mer. Minns ni förresten de där åren på försäsongen där "Rögle var det bäst tränade laget i SHL" och det slutade alltid med kval och vi hängde varken med fysiskt eller tempomässigt.
Flood

Inläggav Flood » 180426 kl 21:40

Intressant scoutingrapport på R. Sandin: http://lastwordonhockey.com/2018/04/23/ ... nhl-draft/
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180426 kl 21:40

Jag tror Ludvig Elvenes. Tror han har en jäävla feeling av kontraktet och sina mål i slutet av säsongen
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 21:45

Gissar på Fidde.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 21:45

Men GVM - Collberg och Rensfeldt är inga vinnare, det är dom eviga deltagarna oavsett vad skogsmullet Eldebrink säger!

Sandin spelar semifinal inatt i den serien hans lag lirar. Står 3-3 i matcher även där.

Det är Ted Brithén det handlar om. Sedan han fick flickorna har han blivit pånyttfödd säger folk i omklädningsrummet. Ska tydligen vara starkare och snabbare än någonsin, han har lekstuga med dom andra när dom har diverse övningar.
Oftast brukar det gå å andra hållet då man sover mindre, äter lite slarvigare och framförallt prioriterar lite annorlunda. Det blir ju inte lättare med tvillingar då morsan alltid har fullt upp med den ena bebisen. Så är det åtminstone i början :-)
Men tydligen är det tvärtom med Ted och den utvecklingskurvan som började peka uppåt på slutet av förra säsong verkar bara fortsätta.
Även när dom spelade squash,padel eller vad det var med sponsorerna i Helsingborg ska Ted visat en spänst som heter duga :-)
Blev oerhört glad över detta Ted är en underbar människa framförallt och sen även en väldigt duktig hockeyspelare.

Dom yngre spelarna som Elvenes,Elvenes,Sandin,Jonsson,Ryfors,Bristedt,Sandin kan verkligen känna sig lyckligt lottade med så fantastiska ledargestalter och mentorer som dom kommer att få med Sjögren & Brithén.

För övrigt. Nu när även Younan lämnade så är det två spelare kvar som det är aningen oklart med (JJ förutsätter jag lämnar allt annat känns osannolikt) Lerg och Widing.

Vänner, någon måste väl sett eller hört NÅGONTING sedan Elderbrink lämnade oss? Någon intervju eller livstecken??

Undrar också var min favorit JMA kommer att hamna :-(
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 21:49

Chris är ju rolig. "Vi vill verkligen ha Lerg" men har inte erbjudit något kontrakt och det har snart gått 2 mån sen SHL-kontraktet säkrades. Widing kan väl snart räknas bort? Hade han varit aktuell så hade han väl fått träna med laget tillsvidare.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180426 kl 21:53

Jo han fick ju erbjudande om förlängning men försöker trissa upp? Kontraktsförslaget ifrån föregående säsong ligger kvar som jag förstått det.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180426 kl 21:58

Även det är för mycket för honom. Vet att han hade 245.000 USD förra säsongen. En av de bäst betalda importerna i ligan enligt en som har koll på lönerna. Shinnimin, Calof, Rakhshani Clark och Palushaj tjänar mindre eller ligger där nånstans och jag skulle säga att samtliga är klart nyttigare än en halvloj och anonym Lerg som blixtrar till då och då.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180426 kl 22:13

Titanus88 skrev:Som tidigare påtalat är nu den första spelaren presenterad på Sociala medier. Den andra kommer att presenteras inom 4 dagar. Kan vara att man "väntar" på Sjöa lite till... Spännande.

Zaar skrev på 1 år bara. Kunde man inte förhandlat fram ett till där?

Kan ju ha att göra med att han gissningsvis får en del slantar från MIF. Ny kula nästa säsong...så att säga.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180426 kl 22:25

Tuborg skrev:
ogilthorpe skrev:
captain skrev:Om man ska vara lite rättvis så har inte RBK gjort Zaar till den hockeyspelare han är idag. Grunden lades i Jonstorp. Han dominerade direkt när han kom till RBK redan som underårig J18-spelare.
Om vi snackar principer så skulle Zaar aldrig gått till RBK för (på min tid) hatade man RBK långt ner i knatteleden.
Att gå till RBK som 15-åring ansågs som ett stort svek mot JIF.
Så vi ska nog vara rätt glada att "principerna" från 80-talet inte levt kvar.

Är det något lag som gjort att Zaar tog steget i seniorsammanhang skulle jag vilja säga Luleå, trots den korta tiden i klubben.
Framförallt är den tiden som vi kan skörda nu med lite tur och skicklighet, tack vare att vår klubbchef (som spelat i Malmö) fick hit Abbotts (som också drog när det passade deras karriär).
Det är "svek" mest hela tiden och nu äntligen kan vi få hem spelare som tidigare ratat oss. Ja, då kommer en del folk och snackar om principer.
Man blir mörkrädd.

För övrigt är en del principer bra att ha, men långt ifrån alla är utvecklande för ens egen person eller för föreningen man håller av.
En princip som jag gillar, är att RBKs ska värva så bra spelare som dom överhuvudtaget kan.

Helt rätt.

Ja så med andra ord så är det bra att Rögle och MIF samarbetar? Eller har jag fattat fel?

Sedan en fråga. Anser ni Jonstorpare att sedan ni slog av på era principer att det gick bättre för JIF seriemässigt och publikmässigt och överlag?

Ja, om du kan din hockeyhistoria så är det uppenbart att spelare och ledare som gått mellan föreningarna efter 90-talets början har påverkat både Jonstorp och RBK på ett positivt sätt. Jonstorp var uppe och vände i div1 med en stomme som varit i RBK och RBK har på alla sätt skördat det bästa som kommit från Jonstorp.
Publikt har Jonstorp lätt ökat med ca 300% och ännu mer under glansdagarna och det får väl anses som en bra siffra. :)
Jag skulle vilja säga att utbytet har varit positivt överlag de senaste ca +20 åren, om vi snackar det sportsliga.
Henrik

Inläggav Henrik » 180426 kl 22:32

Macke.E skrev:
GrönvitaMike skrev:Ska filma din reaktion på stå när Tzaaren nätar i derbyt, gör inte bort dig hehe
Kan se framför mig när vi gör mål och Macke har fullt upp med att lista ut vem som har gjort målet innan han kan vråla ut sin glädje haha

Stackaren ville bo i Skåne, blir lite svårt att pendla från Skåne till NHL sedan som ju är målet.....
Han får givetvis göra precis vad han vill, dock har givetvis beteende sina konsekvenser. Sålänge han erkänner att han är en egoist som fullständigt skiter i fans och vilket lag han spelar för så är han ju iallafall ärlig, men om jag hör honom säga något om hur mycket han älskar Rögle kommer jag spy rakt ut!

Nog för att jag har sämre syn än önskvärt men kommer nog ha bra koll på Judas och se om han hänger baljor eller ej.

Nej! Lägg dig ner på rygg och kräk i stället!

Återgå till "Röglespelare"